Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:34

xxCYNNxx schreef:
hij is idd niet weg nee...wel gedegradeerd naar de Eerste Kamer en ineens niet langer meer penningmeester van de partij.

Zijn kritiek werd in elk geval duidelijk niet gewaardeerd en is zelfs afgestraft. Het zal mij in elk geval niet verbazen als hij binnenkort helemaal niet meer in het bestuur zit en of helemaal vertrekt of alleen nog een functie heeft als fractiemedewerker voor de Eerste Kamer.


Hij was fractiemedewerker in de tweede kamer en geen tweede kamerlid. Hij is de lijsttrekker voor de eerste kamer en hij wordt dus eerste kamerlid voor de FvD. Normaal gesproken zou hij ook fractievoorzitter in de eerste kamer worden, maar ik denk dat dat nog even afwachten is, gezien de huidige situatie.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:34

Op de radio net, dat Otten af is als penningmeester omdat hij € 25000 naar zijn eigen rekening had doorgestort.
En Hiddema heeft teveel reiskosten ontvangen. Die heeft geen benul of zijn maandelijkse salaris klopt, zegt hij :D
Nu heeft Hiddema met zijn inkomen wel een financieel adviseur, dus dat is makkelijk ontkennen. De evewl ontvangen reiskosten bedragen maar duizenden euro's, dus die zie je inderdaad snel over het hoofd ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:25

Ik las het, niet zo n handige actie nee. Jezelf evenwat geld geven. Paar duizend euro extra, nee dat merk je niet nee.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:34

Begreep dat het was voor overuren door hemzelf gemaakt. Opzich als hij dat kan verantwoorden begrijpelijk. Hij wil het alsnog ontvangen ook.

Er is nu wel gevraagd of hij uit het partijbestuur wil treden en Hiddema twijfelt of hij wel de eerste kamer in kan. Lijkt mij dat hij gewiebeld wordt.
Prima zo der Otten kunnen Baudet en Hiddema weinig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:36

Dan nog al heb je er recht op. Om de schijn te vermijden van diefstal laat je dergelijke bedragen aftekenen of uitkeren door een ander

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:28

...als deze ruzie al plm een maand speelt,
dan is dat interview van jl. zaterdag denkbaar deel van de ruzie.

En "of hij de Eerste Kamer in kan" - dat is kul.
Daar zijn regels voor: hij staat op de kandidatenlijst en hij is gekozen. Punt.
Woorden als 'partij' komen niet voor in de kieswet, "partijbelang" en "intern gedonder" al helemaal niet.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:40

Het wordt nu wel interessant of de statenleden Otten in de eerste kamer kiezen en of de eerste kamerleden hem tot fractievoorzitter kiezen. Voor de kiezers is Otten misschien een vaag figuur op de achtergrond en hebben ze voor Baudet gekozen, maar voor de statenleden en eerste kamerleden is Baudet een verre figuur in den Haag en is juist Otten de man die ze kennen, die ze heeft geselecteerd en op de lijst heeft gezet. Het zou maar zo kunnen dat die mensen juist loyaler aan Otten zijn.
Maar het kan natuurlijk net zo goed dat de ze kant van Baudet kiezen en dat Otten straks een backbencher in de eerste kamer is of zelfs niet in de eerste kamer gekozen wordt.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:07

Het is best herkenbaar. Met de LPF en later 50+ zijn er ook problemen geweest. Een nieuwe politieke partij starten met stabiele mensen is moeilijk.
Ik dacht dat inderdaad bepaalde leden juist voor FvD hebben gekozen ivm Otten. Omdat Otten o.a. de oprichter van FvD was en niet zo op de voorgrond trad als Baudet, maar de stabiele man op de achtergrond.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:49

en ook geen bestuurslid meer...dat ging nog sneller dan ik dacht. Had het eerder morgen pas verwacht.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:31

Het is natuurlijk wel raar, dat Baudet en Rooken al langer op de hoogte waren van het "gegraai" uit de Kas, maar nu pas actie ondernemen.
Ik verwacht nog wel wat modder gooien. De PS en EK zijn door Otten ingericht/geregeld.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:27

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Otten niet in de eerste kamer gekozen wordt. Dat vereist heel precies stemmen door de statenleden zodat iedereen onder hem met voorkeursstemmen wordt gekozen, en dan hopen dat ze geen restzetel krijgen.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:28

Electra63 schreef:
Het is best herkenbaar. Met de LPF en later 50+ zijn er ook problemen geweest. Een nieuwe politieke partij starten met stabiele mensen is moeilijk.
Ik dacht dat inderdaad bepaalde leden juist voor FvD hebben gekozen ivm Otten. Omdat Otten o.a. de oprichter van FvD was en niet zo op de voorgrond trad als Baudet, maar de stabiele man op de achtergrond.



Vergeet niet de grote hoeveelheid incidenten bij de VVD de afgelopen jaren. Wat dat betreft lijkt de FVD wel op de VVD.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:44

Iedere partij heeft problemen gehad. Maar FvD zou alles anders gaan doen dan de gevestigde politiek.
Otten is mede-oprichter van de partij. Dat is wat anders dan een Tweede Kamer-lid, die ruzie heeft met partij genoten.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:14

Hij is niet alleen mede-oprichter, Otten is ook de grote organisator. Baudet krijgt een serieus probleem als hij van die vleugel af moet komen, zijn zakje lavendel aan de kant moet leggen en zelf aan de slag moet als coördinator. Vooral omdat zijn tegenstander niet uit de partij verdwenen is, maar vanuit de eerste kamer en provinciale staten invloed kan blijven uitoefenen.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:49

Karl66 schreef:
Hij is niet alleen mede-oprichter, Otten is ook de grote organisator. Baudet krijgt een serieus probleem als hij van die vleugel af moet komen, zijn zakje lavendel aan de kant moet leggen en zelf aan de slag moet als coördinator. Vooral omdat zijn tegenstander niet uit de partij verdwenen is, maar vanuit de eerste kamer en provinciale staten invloed kan blijven uitoefenen.


De kiezers hebben vooral op Baudet gestemd. Maar de leden van PS en EK zijn door Otten uitgezocht/benaderd. Ik ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.

Ik zag ook dat Buma misschien vertrekt om burgemeester in Friesland te worden? Nog niet bevestigd..... maar er blijft reuring in de politiek. :D

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:09


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:12


8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:25

Volslagen idioot inderdaad 8)7
Ik hoop echt dat hij daarmee op z'n minst al zijn vrouwelijke kiezers kwijtraakt..

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:23

8nnemiek schreef:
Volslagen idioot inderdaad 8)7
Ik hoop echt dat hij daarmee op z'n minst al zijn vrouwelijke kiezers kwijtraakt..


Ik lees toch regelmatig dat vrouwen op hem stemmen, omdat hij zo knap is 8)7

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 19:36

Haha nee zijn innerlijk heeft echt zijn looks compleet verpest. Bahbah wat een vieze parasiet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:14

Nou ook de buitenkant vind ik het aankijken niet waard. Vindt hem echt zo’n vrouwelijke man.(ja ondanks die baard erbij nu...nog steeds een vrouw...met een baard)
Zullen best vrouwen zijn die dat mooi vinden hoor.

Maar ik niet...brrrr... en als het dan ook nog het IQ van een garnaal heeft. Yukkie.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:49

Ik ben benieuwd hoe vrouwelijke kiezers dit ervaren :wow:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:17

Kwa uiterlijk, nee dank je,charismatig nope voor mij niet. Gewoon een nietszeggend iel ventje :')

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:02

Ladyson schreef:
Ik ben benieuwd hoe vrouwelijke kiezers dit ervaren :wow:

Ik maak me er niet druk om hoor....
Enkel over de euthanasie en abortus slaat hij bij mij de plank mis.
Echter is het ook weer slim van hem want hij wint er christelijke zieltjes mee :)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:25

Popstra schreef:
Ladyson schreef:
Ik ben benieuwd hoe vrouwelijke kiezers dit ervaren :wow:

Ik maak me er niet druk om hoor....
Enkel over de euthanasie en abortus slaat hij bij mij de plank mis.
Echter is het ook weer slim van hem want hij wint er christelijke zieltjes mee :)


Dus jij maakt je niet druk om de anti-feministische praatjes van baudet? Wil je graag terug naar het aanrecht, zonder stemrecht en alleen bestaan om kinderen eruit te poepen en je mannetje te onderhouden?