Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:29

Ik denk ook niet dat dat wordt beweerd Avalance.
Wat er in de docu Neverland door Robson en Safechuck is verklaard zijn facts. Wat er vervolgens is achterhaald aan onwaarheden zal ongetwijfeld kunnen worden bewezen. Het zijn er veel meer dan ik had gedacht, eerlijk gezegd. In hoeverre dat dan de waarheid is zal de tijd leren.
Ik vermoed dat het bewezen kan worden. En ik vermoed ook zeker dat de heren en de documentairemaker een rechtszaak aan hun broek krijgen.


Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:50

Ik begrijp je punt, en daar ben ik het mee eens.

Anderzijds zijn getraumatiseerde mensen vaak niet 100% accuraat, wat betreft data en plaatsen, dus die ruimte wil ik ze geven. Waar ik idd benieuwd naar ben zijn verifiable facts, en zaken die duidelijk onwaar zijn. Maar ik wil niet elke rebuttal geloven, sommige rebuttals zijn zo duidelijk gemaakt door mensen met een confirmation bias, dat ik daardoor al niet geloofwaardig vind.

Maar idd, de tijd zal het leren.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Tsaartje
Berichten: 240
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:32

Ik weet zelf ook niet of Robson of Safechuck in neverland de waarheid spreken. In de link die ik heb geplaatst worden een aantal gedeeltes van leaving neverland weerlegt. Inderdaad zal de tijd het leren wie de waarheid spreekt. In de aftermath worden ook dingen gezegd over de timing wanneer Robson en Safechuck met de beschuldigingen naar buiten kwamen. Vlak na het invoeren van een wet die in hun voordeel kan zijn als ze pas later beseffen dat het misbruik kan zijn. Wil daarmee niet meteen zeggen dat ze daarom niet de waarheid spreken maar verdacht vind ik het wel :)

If you want to fly like an eagle, stop being a chicken.

LoveGlove
Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:14

Om dit soort redenen hebben ze Michael in 2005 onschuldig verklaard. De verhalen waren niet accuraat genoeg. En daarom kregen Wade en James ook niet wat ze wilden toen zij ermee naar de court gingen. De enige die wegkwam met wat hij wilde waren Evan en Jordan Chandler. En ook niet eens helemaal op de manier die ze wilden. Dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat ze allemaal liegen. Maar dat maakt het naar mijn idee meer verdacht.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:35

De tijd zal het leren? Ik weet niet.. eigenlijk denk ik daar we het nooit zullen weten.
Het meest nare vind ik dit nu voor de nabestaanden.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:12

Ik denk dat we het wel zullen weten. Sterker nog ik denk dat we het al weten.

Je kunt je best voorstellen dat qua tijd dat iemand iets heeft beleefd iets in de herinnering fout gaat.
Maar van de gebeurtenissen die deze mannen vertellen klopt helemaal niets. Dat is toch wel wonderlijk.
Vind het eind van de toegift toch wel wel onthutsend. Vooral de rechtszaak die Robson heeft aangespannen tegen The Estate over het vermeende kindermisbruik. De mails en andere berichtjes waar men de hand op wist te leggen schetsen toch wel een heel ander beeld. van Robson. En Safechuck die een jaar later aan de rechtszaak is toegevoegd.
Maar ze hebben de zaak verloren. Niet omdat Robson te lang had gewacht met zijn aanklacht. Ze hadden immers een loophole gevonden om de law of statue limitations te omzeilen (de wet die bepaald of een aanklacht verjaard is of niet) maar omdat de rechter vond dat was aangetoond dat Robson zo vaak onder ede had gelogen dat hij ongeloofwaardig was. In Leaving Neverland wordt gezegd dat ze hebben verloren omdat de aanklacht was verjaard. Een leugen die niets te maken heeft met verdringing van herinneringen.

De attributen die Robson zegt van Michael Jackson te hebben gekregen de hoed uit smooth criminal en de handschoenen, daarvan heeft Robson in Neverland verklaard ze te hebben verbrand. Maar hij blijkt ze al eerder te hebben verkocht.
Net als Safechuck die een nepversie van het rode leren jasje had verpatst als echt. Nog meer leugens die niets te maken hebben met verdrongen herinneringen. De twee hadden gewoon dringend geld nodig.

Blijkt ook dat beide heren een minder grote rol hebben gespeeld in het leven van MJ dat ze beide beweren.
Mogelijk omdat geld altijd al een. motief is geweest. Moeder Joy heeft er alles aangedaan om de carriere van Wade met gebruikmaking van de MJ connectie van de grond te krijgen. Maar hij bleek gewoon niet zo getalenteerd. De druk van zijn moeder en het mislukken van zijn carriere zijn n.a.w. de reden geweest voor zijn depressies. En de afwijzing van The Estate voor zijn bijdrage aan de circe du soleil tribute voor wraakgevoelens.

De toegift laat ook zien hoeveel kinderen wel een grote rol hebben gespeeld in MJ's leven, meisjes en jongens, en met hoeveel kinderen hij contact is blijven houden op latere leeftjd. Die hem fantastisch vonden, die niets van misbruik hebben gemerkt. Corey Feldman die in 93 ook aan de tand gevoeld is door de politie, maar die niet zo interessant was omdat hij verklaarde dat MK niet "that kind of guy" was. Omdat hij een misbruikslachtoffer was wist hij wat een pedofiel was. En dat was niet MJ.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:25

IMJ schreef:
De tijd zal het leren? Ik weet niet.. eigenlijk denk ik daar we het nooit zullen weten.
Het meest nare vind ik dit nu voor de nabestaanden.


Nee precies, ik denk het ook.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

LoveGlove
Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:48

Babootje schreef:
Ik denk dat we het wel zullen weten. Sterker nog ik denk dat we het al weten.

Je kunt je best voorstellen dat qua tijd dat iemand iets heeft beleefd iets in de herinnering fout gaat.
Maar van de gebeurtenissen die deze mannen vertellen klopt helemaal niets. Dat is toch wel wonderlijk.
Vind het eind van de toegift toch wel wel onthutsend. Vooral de rechtszaak die Robson heeft aangespannen tegen The Estate over het vermeende kindermisbruik. De mails en andere berichtjes waar men de hand op wist te leggen schetsen toch wel een heel ander beeld. van Robson. En Safechuck die een jaar later aan de rechtszaak is toegevoegd.
Maar ze hebben de zaak verloren. Niet omdat Robson te lang had gewacht met zijn aanklacht. Ze hadden immers een loophole gevonden om de law of statue limitations te omzeilen (de wet die bepaald of een aanklacht verjaard is of niet) maar omdat de rechter vond dat was aangetoond dat Robson zo vaak onder ede had gelogen dat hij ongeloofwaardig was. In Leaving Neverland wordt gezegd dat ze hebben verloren omdat de aanklacht was verjaard. Een leugen die niets te maken heeft met verdringing van herinneringen.

De attributen die Robson zegt van Michael Jackson te hebben gekregen de hoed uit smooth criminal en de handschoenen, daarvan heeft Robson in Neverland verklaard ze te hebben verbrand. Maar hij blijkt ze al eerder te hebben verkocht.
Net als Safechuck die een nepversie van het rode leren jasje had verpatst als echt. Nog meer leugens die niets te maken hebben met verdrongen herinneringen. De twee hadden gewoon dringend geld nodig.

Blijkt ook dat beide heren een minder grote rol hebben gespeeld in het leven van MJ dat ze beide beweren.
Mogelijk omdat geld altijd al een. motief is geweest. Moeder Joy heeft er alles aangedaan om de carriere van Wade met gebruikmaking van de MJ connectie van de grond te krijgen. Maar hij bleek gewoon niet zo getalenteerd. De druk van zijn moeder en het mislukken van zijn carriere zijn n.a.w. de reden geweest voor zijn depressies. En de afwijzing van The Estate voor zijn bijdrage aan de circe du soleil tribute voor wraakgevoelens.

De toegift laat ook zien hoeveel kinderen wel een grote rol hebben gespeeld in MJ's leven, meisjes en jongens, en met hoeveel kinderen hij contact is blijven houden op latere leeftjd. Die hem fantastisch vonden, die niets van misbruik hebben gemerkt. Corey Feldman die in 93 ook aan de tand gevoeld is door de politie, maar die niet zo interessant was omdat hij verklaarde dat MK niet "that kind of guy" was. Omdat hij een misbruikslachtoffer was wist hij wat een pedofiel was. En dat was niet MJ.

Dit dus. En die ring van Safechuck...
Ga even kijken naar alle foto’s van hem (met Michael) rond de tijd dat hij beweert die ring te hebben gekocht. Hij heeft hem nooit gedragen. Als je trouwt dan hoor je toch die ring voor altijd te dragen of niet? Michael zelf droeg die ring ook niet. In de tijd dat hij getrouwd was met Debbie Rowe en Lisa Marie Presley droeg hij wel een ring. Dat was ook de enige keer dat ik hem echt met een ring om heb zien lopen. En ik ben nogal een diehard fan die heeeeeeel veel filmpjes van hem heeft gezien. Dus nouja...
Daarbij was in de lawsuit van James ook nog gezegd dat her enigste wat hij over had van Michael iets van een medaille ofzo was. Ik weet het niet meer precies. Maar een ring zat daar niet meer tussen. Hoe kan hij dan ineens een ring hebben in de docu? Dan moet hij toch op een van de twee momenten hebben gelogen of niet?
Ik heb ook geleden dat de mensen die toendertijd op dat filmpje in de winkel waren zijn gevraagd wat Michael en James hebben gekocht. Volgens hen waren het iig geen ringen. Ik vind het toch wel knap dat er zoveel dingen tegen het hebben van die ring spreken :')

Maarja goed, dat is 1 van de vele niet kloppende details.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:32

Als er zoveel twijfels waren over de credibility van deze twee mannen dat de rechter de zaak heeft geseponeerd. Op grond van de vele bewijzen van leugens onder ede. Dan is het toch onbegrijpelijk dat die twee zo'n podium hebben gekregen.

Ygritte
Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:34

De documentaire heeft een Emmy gewonnen! :j Een Creative Arts Emmy.

Ik vind het hartstikke goed dat hiermee (opnieuw) aandacht komt voor kindermisbruik, en hoe kindermisbruik juist kan worden gepleegd door iemand die de kinderen "leuk" of zelfs "als een vriend" zien, die "zo goed en leuk met kinderen" is, en waar ze het misbruik zelfs graag doen om hun "beste vriend" tevreden te houden.

Ik denk dat dat de kern en belangrijkste boodschap van de documentaire is, omdat 100% onomstotelijk bewijs in dit geval (en in vele gevallen van kindermisbruik!) gewoon niet mogelijk is. Als er geen foto's of video's zijn, zijn er alleen maar verklaringen.

We kunnen enkel besluiten om geloofwaardige slachtofferverhalen te geloven, en ik vind Safechuck's en Robson's verhaal (nog steeds) erg geloofwaardig. :j Mede (maar niet alleen!) door gedrag dat gewoon openbaar te zien was: Jackson had een geschiedenis van obsessieve "vriendschappen" met jongetjes rond de 10, waar er telkens een nieuw jongetje was als er eentje ouder werd, en waar hij urenlange telefoongesprekken mee had, dure cadeaus aan gaf, en 1 op 1 mee in (hotel)bedden sliep (waarvoor hij soms midden in de nacht de moeder belde om het kind te brengen :wow:), en waar hij mee op wereldtournee ging, soms zelfs met als toppunt dat hij de hele familie van de jongen bij hem in liet wonen op Neverland. Hij bekende zelf op video met de jongens in één bed te slapen. Sommige van de andere claims, zoals dat Jackson dure juwelen met en voor Safechuck ging halen om als 'trouwring' te gebruiken, zijn zelfs terug te vinden op videobeelden

Natuurlijk is niet iedereen die dat doet schuldig aan kindermisbruik, maar het maakt de verklaring van de jongens wel geloofwaardiger (er zijn nu in totaal al 4 "special friends" die Jackson beschuldigd hebben van misbruik: Safechuck, Robson, Chandler en Arvizo). Zoals ik hier al eerder zei: als mijn broer zou beweren dat een tienjarige zijn "beste vriend" was, dat hij 1 op 1 met hem op vakantie in hotels ging en in 1 bed sliep, en urenlang aan de telefoon hing, zou ik dat op z'n minst een zeer ongezonde emotionele relatie vinden.

Overigens las ik laatst een artikel in de Guardian (https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... ael-murphy), waar een jonge vrouw verteld hoe zij als kind misbruikt is door een familievriend. We zien daar hetzelfde patroon als in de eerder genoemde documentaire "abducted in plain sight", en in de verhalen van Robson, Safechuck, en Chandler: hij gaf cadeautjes en aandacht aan de hele familie, vertelde hoe graag hij contact had met kinderen, en dat hij graag kinderen naar bed bracht en verhaaltjes voorlas. De familie vond hem totaal charmant en zo goed met kinderen, en vermoedde helemaal niets. Pas als volwassene, jaren later, durfde ze met het verhaal naar buiten te komen en hem aan te klagen, pas nadat haar slachtoffer zelf moeder werd deed ze dat, maar werd ze ook depressief (iets wat we ook zagen in de documentaire bij Safechuck: pas toen hij zelf ouder werd, realiseerde hij zich hoe hulpeloos hij was geweest en dat hij iets moest doen).

Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:19

Ik kan het alleen maar geheel met je eens zijn, en ik hoop dat de docu werkt als een eyeopener. Je hoeft niet gelijk iedereen te wantrouwen. Maar wees alert!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:02


manubres
Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:01

Mooie documentaire...maar niemand was erbij in de slaapkamer....dus allemaal giswerk.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:29

Ik las gisteren over die documentaire. Gemaakt door een Michael Jackson fan, dus helaas weinig objectief.

Ygritte
Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:34

Overigens is dit helemaal niet zo'n onwaarschijnlijk scenario, ook waar het niet-popsterren betreft.

Zo is vorig jaar een man (25) in Breda veroordeeld voor verkrachting wegens zijn 'liefdesrelatie' met een jongen van 12.

De man ging zelfs op vakantie in het buitenland met de jongen en zijn ouders, en gaf dure cadeaus "uit liefde". Ze spraken ook af in hotels zodat de ouders niets doorhadden.

De man dreigde met zelfmoord als de jongen het ooit zou vertellen.

Uiteindelijk kreeg de moeder argwaan en vroeg door, waardoor de zoon opbiechtte. De man voelt zich niet echt schuldig en spreekt nog steeds over een "liefdesrelatie", lijkt niet te snappen dat het ontoelaatbaar is.

Ik moest meteen aan deze zaak denken: ook Jackson ging op vakantie met zijn "special friends" van een jaar of 10 en diens ouders, sprak af in hotels en sliep zelfs op dezelfde kamer, gaf dure cadeaus, en sprak over "liefde".

Het enige verschil is natuurlijk wel groot: dit was een "gewone" man en Jackson was een superster met gigantisch aanzien. De ouders van Jackson's special friends gaven toe onder de indruk te zijn van Jackson. Dat deze "gewone" man uiteindelijk aangeklaagd werd kon omdat de moeder argwanend werd en doorvroeg (en de jongen durfde te bekennen), anders was ook dit geen rechtszaak geworden. Maar hoeveel groter moet die drempel wel niet zijn als het een gigantische popster is?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/239 ... rkrachting

Anoniem

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:26

Kijk ook eens de netflix docu abducted in plain sight. Dat laat goed zien hoe de hele familie ingepakt en gebrainwashed wordt..

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:53

Sporthorsies schreef:
Ik las gisteren over die documentaire. Gemaakt door een Michael Jackson fan, dus helaas weinig objectief.


Niets in deze zaak is objectief


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne, YandexBot en 44 bezoekers