Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:36

Net iemand gesproken die nu steeds haar kind zelf meeneemt ipv met een ander mee geeft door wat er in Oss gebeurt is. Dat gaat mij veel te ver. Durf onze dochter gerust met een andere ouder, juf, leiding van de scouting oid mee te geven. Je mag er toch vanuit gaan dat een ander ook goed oplet. Ongeluk kan overal gebeuren.

Wat de stint betreft ik schrik wel van de mankementen die in het artikel genoemd worden. Bizar dat er nooit eerder iets gebeurt is als het klopt wat daar staat.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:44

Maar met meegeven neem je ook een risico. Ik vind juist dat mensen hun kind veel te makkelijk meegeven.

Mijn moeder en ik hadden een zaak. Op haar dag thuis, wilde mn zoon tussen de middag bij iemand en zij vond het oke.
Kwam hij thuis onder de vloooienbeten en er zat nog geen behang aan de muur. Tja, niks gebeurt, maar wat zegt dat verder??

Met voetbal reden ouders om de beurt en als wij niet konden of mee gingen, zei ik altijd; kies een nette en grote auto. Hele team zat bij elkaar in de klas en waren beste vrienden, dus daar geen verschil in. Hij gaat bij iemand in de auto, die echt keihard heeft gereden met een hele dikke Volvo en ook voor de grap ging slingeren en gek doen. Was een hele nette vader, sowieso een net gezin verder van de buitenkant.

Dat zijn leermomenten, maar je beseft wel dat ongelukken niet altijd zomaar gebeuren. Hij is 21 en ik blijf hameren op fietsgedrag; Licht aan, geen telefoon, niet rijden dik naast elkaar, niet stomdronken op de fiets etc.

Als ouder wil je het zo goed mogelijk doen, maar kan je niet alles voorkomen. Maar stel dat er wel iets gebeurt, wil je toch echt wel het idee hebben dat je er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Je hoort toch altijd dat mensen graag de reden, dader, oorzaak willen weten. Kijk maar naar de vader die zijn dochter verloor bij het ongeluk waar een 15jr meisje reed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:52

Maar er zit een heel verschil in nooit aan een ander meegeven, of je kind aan Jan en alleman meegeven. Ik geef haar ook niet zomaar aan een ander mee. Maar kramp achtig vasthouden is ook niet goed.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:53

tylando schreef:
Onderzoeker: 'Er is nog veel meer mis met de Stint, knudde met een rietje'

https://www.bndestem.nl/binnenland/onde ... ~a5ff6951/


Weer wat nare verassingen op een rij.. :n
Vooral dat een kind van 16 zonder enig rijbewijs of ervaring in het verkeer met een voertuig dan de verantwoordelijkheid moet hebben over zoveel kinderen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:04

Shaggy09 schreef:
tylando schreef:
Onderzoeker: 'Er is nog veel meer mis met de Stint, knudde met een rietje'

https://www.bndestem.nl/binnenland/onde ... ~a5ff6951/


Weer wat nare verassingen op een rij.. :n
Vooral dat een kind van 16 zonder enig rijbewijs of ervaring in het verkeer met een voertuig dan de verantwoordelijkheid moet hebben over zoveel kinderen.


Ik geloof niet dat er werkelijk 16 jarigen gereden hebben met zo’n stint vanuit een BSO. Om bij een BSO de volledige verantwoording over de kids te mogen hebben, is nog wel enige opleiding vereist en volgens mij ook dat de medewerkers van de BSO volwassen moeten zijn. Een stagiere van 16 jaar zullen ze echt niet zonder volwassene op pad sturen met de kinderen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:14

Ik hoop van niet Daphara. :( Je weet het nooit. Ik geloof best dat ze bij drukkere BSO´s waar misschien al een tekort is aan personeel is ze even vlug een stagiaire met dat ding op pad sturen. Een vriend van me werkt bij een BSO, een wat grotere, en hij vertelde me laatst toen dit ongeluk ter sprake kwam dat hij ook vaak met zo´n ding de weg op word gestuurd. Hij is misschien dan wel 22, maar ook verder geen ervaring qua opleiding/papieren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:17

Shaggy09 schreef:
tylando schreef:
Onderzoeker: 'Er is nog veel meer mis met de Stint, knudde met een rietje'

https://www.bndestem.nl/binnenland/onde ... ~a5ff6951/


Weer wat nare verassingen op een rij.. :n
Vooral dat een kind van 16 zonder enig rijbewijs of ervaring in het verkeer met een voertuig dan de verantwoordelijkheid moet hebben over zoveel kinderen.


Citaat:
Maar nog zorgelijker vonden ze het dat bestuurders geen rijbewijs nodig hebben en de minimumleeftijd 'slechts' 16 jaar is. Die lage leeftijd vonden ze een te grote verantwoordelijkheid voor iemand die maximaal 10 kinderen mag vervoeren.


Hier staat niet dat een zestienjarige er mee rijdt maar dat een zestienjarige er de weg mee op mag.

Maar de regels op een kdv of bso zijn superstreng. No span.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:18

Shaggy09 schreef:
Ik hoop van niet Daphara. :( Je weet het nooit. Ik geloof best dat ze bij drukkere BSO´s waar misschien al een tekort is aan personeel is ze even vlug een stagiaire met dat ding op pad sturen. Een vriend van me werkt bij een BSO, een wat grotere, en hij vertelde me laatst toen dit ongeluk ter sprake kwam dat hij ook vaak met zo´n ding de weg op word gestuurd. Hij is misschien dan wel 22, maar ook verder geen ervaring qua opleiding/papieren.


Dat is dan een hele slechte zaak. Je mag als stagaire niet eens alleen op het plein staan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:24

superpony schreef:
Maar met meegeven neem je ook een risico. Ik vind juist dat mensen hun kind veel te makkelijk meegeven.

Mijn moeder en ik hadden een zaak. Op haar dag thuis, wilde mn zoon tussen de middag bij iemand en zij vond het oke.
Kwam hij thuis onder de vloooienbeten en er zat nog geen behang aan de muur. Tja, niks gebeurt, maar wat zegt dat verder??

Met voetbal reden ouders om de beurt en als wij niet konden of mee gingen, zei ik altijd; kies een nette en grote auto. Hele team zat bij elkaar in de klas en waren beste vrienden, dus daar geen verschil in. Hij gaat bij iemand in de auto, die echt keihard heeft gereden met een hele dikke Volvo en ook voor de grap ging slingeren en gek doen. Was een hele nette vader, sowieso een net gezin verder van de buitenkant.

Dat zijn leermomenten, maar je beseft wel dat ongelukken niet altijd zomaar gebeuren. Hij is 21 en ik blijf hameren op fietsgedrag; Licht aan, geen telefoon, niet rijden dik naast elkaar, niet stomdronken op de fiets etc.

Als ouder wil je het zo goed mogelijk doen, maar kan je niet alles voorkomen. Maar stel dat er wel iets gebeurt, wil je toch echt wel het idee hebben dat je er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Je hoort toch altijd dat mensen graag de reden, dader, oorzaak willen weten. Kijk maar naar de vader die zijn dochter verloor bij het ongeluk waar een 15jr meisje reed.


Maar wat doe je dan als je kind ergens wilt gaan spelen? Eerst een huis-aan-huis onderzoek doen? Kijken of het wel hygiënisch is bij een ander thuis? Met wat voor speelgoed spelen ze eigenlijk? Dat is toch niet te doen en daarnaast helemaal niet leuk voor je kindje, het andere kindje en voor jou zelf trouwens ook niet echt.
En dat een vader een keer een lolletje wilt uithalen door een stukje te slingeren over de weg vind ik helemaal niet gek hoor. Mijn vader was ook zo. Als we dan na een kinderfeestje alle vriendinnetjes moesten thuisbrengen ging hij ook altijd een klein stukje op een lege weg slingeren. Als je aan alle dingen zo zwaar gaat tillen dan kun je net zo goed je kind aan het huis ketenen, bovendien kan je niet altijd controle over dit soort dingen houden. Als jou kindje naar school fietst kan hij ook worden aangereden. Maar ook als hij loopt.

En kies een nette en grote auto vind ik ook een beetje apart. :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:25

lieveli schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik hoop van niet Daphara. :( Je weet het nooit. Ik geloof best dat ze bij drukkere BSO´s waar misschien al een tekort is aan personeel is ze even vlug een stagiaire met dat ding op pad sturen. Een vriend van me werkt bij een BSO, een wat grotere, en hij vertelde me laatst toen dit ongeluk ter sprake kwam dat hij ook vaak met zo´n ding de weg op word gestuurd. Hij is misschien dan wel 22, maar ook verder geen ervaring qua opleiding/papieren.


Dat is dan een hele slechte zaak. Je mag als stagaire niet eens alleen op het plein staan.


Nou ja het is maar om een voorbeeld te noemen he, maar dat zal vast niet de enige BSO in heel Nederland zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:54

Onze zoon voetbalde op niveau en daarom moesten ze wat verder weg wedstrijden spelen. Ik vond het geen prettig idee als hij dan in een oude panda zou stappen nee. Maar het is te idioot voor woorden dat een vader met kinderen van een ander ruim 180km over de snelweg gaat en slingeren om leuk te doen.

Iedereen maakt andere keuzes en beslissingen. Ik merk ook heel duidelijk dat het ook erg afhankelijk is van waar je zelf vandaan komt. Ik ben een stadskind en denk echt compleet anders dan mensen die in een dorp zijn opgegroeid. In gesprekken blijkt dat door het gevoel van veiligheid te komen.

Normaal heb je contact met ouders op het schoolplein en breng en haal je kinderen bij elkaar op, dus weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat was bij ons iig wel zo. Mijn moeder gaf hem 1x mee en onze zoon was zelf compleet verbaasd en vond het te smerig, dus had zelf al genoeg verstand.

Het is helemaal goed gekomen en hij is een hele fijne, nette, sociale man.

Je wil gewoon nooit achteraf zoiets hebben als; had ik maar....

In Amsterdam, vlakbij onze zaak werd een kindje dood gereden op een fietsje. Moeder fietste voorop met kind voorop en achterop. Klein kindje van een jaar of 4 erachter op een fietsje. Die is doodgereden en was echt vreselijk. Maar daarna kwam ook iedereen met; je moet je kleine kind voor je laten fietsen en langs de weg aan de binnenkant houden etc Hoe erg moet dat achteraf voelen?

Vergeet niet, ik zie hier vlakbij school een hoop en mensen zijn vooral enorm gehaast. In een woonwijk, waar anderen ook naar werk willen, komen ouders aan racen, kwakken auto's neer en slepen hun kinderen overal tussendoor. Bij oversteek moeten ze wachten, maar omdat het vol staat met auto's is er geen overzicht meer. Mensen trekken hun kinderen mee ( goed voorbeeld ook!! ) en al rij je stapvoets, de klap zal altijd hard zijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:07

Shaggy09 schreef:
Nou ja het is maar om een voorbeeld te noemen he, maar dat zal vast niet de enige BSO in heel Nederland zijn.


Het zal een uitzondering zijn want dat soort grappen kunnen je bedrijf kosten.

En nee, een stukje slingeren met de kinderen van een ander vind ik ook niet kunnen. Je bent toch juist dubbel voorzichtig dan?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:15

180 km over de snelweg vind ik uiteraard ook iets héél anders. ;) Maar kon dat niet opmaken uit je vorige post.
Ik denk ook zeker dat er nog een groot verschil zit tussen stadse kinderen en dorpse kinderen. Dat merkte ik op de middelbare school al heel erg. Wij (ik en een stuk of tien andere kinderen) kwamen uit de dorpjes en moesten iedere dag 1 uur heen en 1 uur terug fietsen naar school, door weer en wind. De kinderen die uit de stad zelf kwamen die snapten dan nooit waarom we dat deden :') Nou ja, je had niet echt keus.

En het verkeer in de stad is natuurlijk heel anders dan in de dorpen. Ik merk zelf al als ik van mijn werk terug naar huis rijd dat ik er bijna een kwartier over doe om de stad uit te rijden, terwijl dat hooguit een kilometer of 2/3 is, en dan als ik er eenmaal uit ben doe ik er ook een kwartier over om naar huis te rijden, terwijl dat stuk 10 km is.

Dat van dat kindje is verschrikkelijk, en ik weet zelf ook alleen maar dat inderdaad ma/pa/oppas aan de buitenkant moet fietsen en kind aan de binnenkant. Maar goed, had ik maar .. zul je altijd jezelf afvragen wanneer er iets ernstigs gebeurd. Al heb je bijna alle maatregelen getroffen die je kon, je zal altijd jezelf afvragen; wat als?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:16

Overigens kom ik uit een dorp en waren er echt wel kindjes waar ik niet bij mocht spelen. Als kind vond ik dat stom maar nu snap ik wel dat het poedersuiker is als een moeder psychische problemen heeft en alleen maar waterijsjes geeft tussen de middag of dat het niet normaal is als ouders allemaal ondergoed en seksblaadjes laten slingeren.

Nou dat is gebeurd en voortaan mochten ze alleen bij mij spelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:58


Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:17

Cayenne schreef:
De ontwerper vind het verbod ongefundeerd en gaat naar de rechter: http://www.omroepbrabant.nl/?news/28311 ... erbod.aspx
Goh, en hij was nog wel zo meewerkend :x


Ik denk dat dit niet direct met niet of wel meewerkend te maken heeft. Het besluit heeft ingrijpende gevolgen voor die man en zijn bedrijf en als het onderzoek niet goed blijkt te zijn kan het hem wel zijn naam en bedrijf kosten. Hij zal zich ontzettend beroerd voelen over de hele situatie maar mag dan nog wel voor zijn belangen opkomen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:00

Ben ik met je eens pistache. Hij zal emotie en zakelijkheid los moeten koppelen en de mensen door dit veroordelen zouden dat ook moeten doen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:02

Eens hoor..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:45

Ergens is het natuurlijk voor die man ook echt heel rot. Je denkt met een mooi apparaat te komen en het goed getest te hebben. Opeens zou je verantwoordelijk kunnen zijn voor de dood van 4 kinderen. Aan de ene kant zit je vol schuldgevoel en medeleven, maar aan de andere kant wordt je wel aangesproken op iets, dus moet meteen handelen als zakenman. Ik denk ook dat hij het uit handen heeft gegeven en zelf er heel dubbel in zit.

Zoals heel veel mensen zeggen; uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers.

Shaggy09, ik bedoelde met racen, echt gas erop. En die mensen hadden best veel attitude en leken erg netjes.
Ik heb binnen mn familie ooit al ruzie gehad dat ik niet vanuit Italie terug wilde rijden met mn zoon niet in het autostoeltje. We reden met meerdere auto's en gezinnen, maar er moest een familielid uit Italie mee terug, dus geschoven worden. Tja, jammer dan, maar mijn kind heeft altijd autostoeltjes gehad en daarna een zitverhoger. Maar hoe makkelijk mensen hun kind mee gaven zonder auto stoeltje.....tja.

Ik was juist jaloers op de kinderen die met de fiets naar school konden. Ik moest van Almere naar Bussum met de bus en kon moeilijk met mensen mee naar huis vaak. Kinderen kwamen van heel ver en dichtbij. Mijn beste vriendin moest eerst naar huis, thee drinken met moeder en zus en mocht daarna pas afspreken, dus dat kon al niet vaak, want waar moest ik dan even heen?
Mensen deden na school steeds vaker dingen samen, gingen overal heen op de fiets en ik moest dan toch wat regelen. Of achterop en later een oude fiets in een stalling.

Voor mijn gevoel leerde wij veel meer opletten en kinderen in een dorp toch wat minder. Die fietsen met zn allen midden op de weg en denken, ons gebeurt niks. Dat zie je echt ontzettend veel hier. Onze zoon had het niet zo door, tot hij zelf zijn rijbewijs haalde.

Een ongeluk blijft toch een ongeluk. Ik denk dat heel veel zijn te voorkomen, maar ze blijven toch gebeuren. Soms ben je alleen maar op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Nu feitelijk ook, want dat de stint niet goed was is vreselijk, maar er kwam ook nog eens toevallig een trein aan. Minuten ervoor en erna niet en dat zie je met veel dingen. Ik denk dat dat het moeilijkste blijft bij het verwerken. Hadden ze maar dit of dat.....

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:26

Ik schrok van het bericht wat er allemaal mis zou zijn met de stints. En ik snap ook dat ze van de weg zijn gehaald tot zeker is dat de stints veilig zijn. Maar ook ik denk dat we het medeleven van de eigenaar van het bedrijf los moeten zien van zijn reactie nu. Dat hij dit besluit aanvecht zegt niet dat hij niet meeleeft met de slachtoffers en niet verschrikkelijk vindt wat er is gebeurd. Voor zijn bedrijf heeft dit grote gevolgen, dit zal wellicht het faillissement betekenen voor zijn bedrijf en dat betekent dat al zijn werknemers hun baan verliezen. Dat is niet alleen voor de eigenaar van het bedrijf verschrikkelijk maar ook voor die gezinnen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:04

Persoonlijk denk ik wel dat de stint nog voor andere doeleinden geschikt kan zijn. Haal bankjes eruit en je hebt een grote automatische kruiwagen bijvoorbeeld. Of op een groot bedrijven terrein onderdelen en goederen vervoeren. Uiteraard na goede inspectie.

Of automaatje eraf en toch iets van een elektrische fiets systeem eraan.

Het gaat hem denk ik om aansprakelijk gesteld te worden van de dood van 4 kinderen. Hoevaak zijn de stints onderhouden? Auto's hebben bijv apk, maar fietsen, brommers en dergelijke hebben nauwelijks eisen om d weg op te mogen en ook die kunnen hard.

Als ik alleen al kijk naar de vele mtb'ers hier op de weg, allen zonder verlichting en bel, maar wel met een noodgang over het fietspad of de auto weg, ook waar je 80km mag...Levensgevaarlijk, maar controle zie je niet. Als er iets gebeurt is iedereen van streek. Als automobilist ben je vaak aansprakelijk bij een aanrijding met een fietser, maar die mtb'ers als vorbeeld, kan ik soms echt niet ontwijken.

Voor 100% veiligheid moet je zoveel verbieden. Ik zie ook een opmars van steps die best hard gaan. Het is wachten op een ongeluk en vaak dan pas, gaat men nadenken.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:40


secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:53

Op telegraaf staat er wat meer op, maar ding is voor de accu 3x teruggemoeten ivm productiefout dus ik vind het vooral een ophefartikel :o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:21


CharleyT
Berichten: 3988
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:56

superpony schreef:
Maar met meegeven neem je ook een risico. Ik vind juist dat mensen hun kind veel te makkelijk meegeven.

Mijn moeder en ik hadden een zaak. Op haar dag thuis, wilde mn zoon tussen de middag bij iemand en zij vond het oke.
Kwam hij thuis onder de vloooienbeten en er zat nog geen behang aan de muur. Tja, niks gebeurt, maar wat zegt dat verder??

Met voetbal reden ouders om de beurt en als wij niet konden of mee gingen, zei ik altijd; kies een nette en grote auto. Hele team zat bij elkaar in de klas en waren beste vrienden, dus daar geen verschil in. Hij gaat bij iemand in de auto, die echt keihard heeft gereden met een hele dikke Volvo en ook voor de grap ging slingeren en gek doen. Was een hele nette vader, sowieso een net gezin verder van de buitenkant.

Dat zijn leermomenten, maar je beseft wel dat ongelukken niet altijd zomaar gebeuren. Hij is 21 en ik blijf hameren op fietsgedrag; Licht aan, geen telefoon, niet rijden dik naast elkaar, niet stomdronken op de fiets etc.

Als ouder wil je het zo goed mogelijk doen, maar kan je niet alles voorkomen. Maar stel dat er wel iets gebeurt, wil je toch echt wel het idee hebben dat je er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Je hoort toch altijd dat mensen graag de reden, dader, oorzaak willen weten. Kijk maar naar de vader die zijn dochter verloor bij het ongeluk waar een 15jr meisje reed.


Ach, das schattig, de kerel is 21 en mams zeurt nog aan je hoofd over je fietsgedrag. Goed bedoeld maar wel wat verstikkend/betuttelend hoor.