Rommel dumpen in natuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:39

lor1_1984 schreef:
Ik zou ook niet blij zijn met een betaal per kg beleid omdat anderen dan jouw containers vol gaan proppen en jij mag betalen voor hun rotzooi.
Ben er nu al niet blij mee dat mijn overijverige buren de rotzooi om de ondergrondse containers in mijn container flikkeren en dat flikker ik dan ook rustig terug naast de container.
Niet mijn afval dus ook niet mijn probleem.


Wij betalen al meer dan 10 jaar per kilo.
Ik zal wel in een hele nette omgeving wonen. Dit komt namelijk NOOIT voor bij ons.

Misschien mede omdat we gescheiden kunnen inleveren (plastic, drankenkartons etc.) waardoor je ook weinig vuilnis hebt voor de grijze bak.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:28

Dat kan.
Mss woon je in een betere buurt?
Ik woon in een tokkenwijk en het is heerlijk wonen maar betalen per kg zorgt voor extra rotzooi en overvolle containers van mensen die hem netjes aan de weg zetten.
Men vind hier dat ze al genoeg betalen dus echt niet dat ze ook nog per kg gaan betalen voor hun afval of het moet echt stukken goedkoper uitvallen. :+
Geen strak plan dus.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:41

lor1_1984 schreef:
Dat kan.
Mss woon je in een betere buurt?
Ik woon in een tokkenwijk en het is heerlijk wonen maar betalen per kg zorgt voor extra rotzooi en overvolle containers van mensen die hem netjes aan de weg zetten.
Men vind hier dat ze al genoeg betalen dus echt niet dat ze ook nog per kg gaan betalen voor hun afval of het moet echt stukken goedkoper uitvallen. :+
Geen strak plan dus.


Om mij heen alleen maar woningbouw woningen, ik zit in een oude huurwoning, blok van 4 waarvan er 3 verkocht zijn.

Maar moet wel zeggen, het zijn wel allemaal keurige en vooral rustige bewoners. Je ziet in deze gemeente voornamelijk anders in soortgelijke buurten.

Mijn ouders wonen in een compleet andere buurt. 99% vrijstaande koopwoningen. Maar goed, zuinigheid zit 'm niet per se bij mensen die het financieel minder royaal hebben. Is ook vaak een mentaliteitsdingetje.

Vind het persoonlijk niet duur... Maar dat kan ook goed zijn omdat wij al het plastic al apart inleveren, voor gratiesj... Groenafval mag je ook altijd gratis naar de milieustraat brengen. Dus ja hoe duur ben je uiteindelijk uit? Mijn gemeente faciliteert gewoon heel goed in dit soort dingen, vind ik althans.
En sociaal maatschappelijk gezien is het een heel erg geaccepteerde manier van afvalinzameling.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:45

Daar ligt het denk ik niet aan. Wij woonden in Drenthe aan een lange laan en staan de containers voor je eigen huis en gooit niemand wat in een andere container.

Maar hier hebben we een woonerf en worden de containers op een rij naast elkaar neergezet. Dat moet, anders rooie kaart. Dan nemen ze gewoon een zak in de hand en gooien het in een willekeurige container die naast ze staat en niet propvol is.

Mijn moeder woont nogmaals in een best duurder complex en daar gaat men heel asociaal om met de ondergrondse. Aan de buitenkant 80% nette mensen en de rest ''gewoon, gemiddeld"'

Ik weet mensen met een mooi vrijstaand huis die zich juist heel asociaal gedragen met hun bak en de buren zich ook ergeren, maar ze hebben er maling aan.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 06:36

Hier ook een nette buurt hoor. Maar bij asociale maatregelen van de gemeente krijg je asociaal gedrag. Onze gemeente is een tijdje artikel gemeente geweest, geld werd rechts aan onzin uitgegeven en links moesten wij maar lappen. Dat levert frustratie op. Betalen per kg wordt dan voor 99% van de mensen duurder en ging gelukkig niet door. Daarnaast heeft bijna elke woning hier aardbevingsschade waar niets aan gedaan wordt. Ja, dat is een andere overheid, maar men blijft beweren geen waardedaling. Dan krijg je dus ook dat men denkt nou laat maar. Als gemeenten scenarios niet goed doorrekenen en de burger vindt dat ie al zat betaalt, dan krijg je ineens ander gedrag. Dit is ongeacht hoe rijk men is. Het gaat hier nu overigens goed. De hangjeugd heeft van bedrijven en particulieren tuinmeubilair gekregen en mogen een bepaalde plek gebruiken, dat houden ze zelf schoon. Los afval in het bos vind je eigenlijk niet. Dus heel netjes.
Er wordt ook ontzettend veel gelogen over wat goed is voor het milieu. Oude autos wegdoen die niet versleten zijn? Zeer slecht voor het milieu. Electrische autos? Zeer slecht voor het milieu waar de grondstoffen voor de accus gewonnen worden. In de buurt van die mijnen worden helen dorpen vergiftigd.
Dat beeld wordt niet geschetst door overheden die uiteraard ook geld verdienen aan elke extra verkochte auto.

En waarom mag er nog steeds per stuk verpakt snoep wat weer in een zak verpakt is verkocht worden? Begin daar eerst mee. Dan komt dat plastic uberhaupt niet meer in het afvalcircuit. Tegen plastics zijn kan niet, maar minderen bij verpakkingsmateriaal kan wel.
Maar er zijn nog genoeg dilemmas. De duurzaam geproduceerde mok schijnt vervuilender te zijn dan 10 plastic bekertjes per dag te gebruiken, maar over welke periode wordt niet genoemd. Bij ons op het werk mag je geen mokken gebruiken. Dus hergebruiken we gelukkig de wegwerp bekertjes. Niet iedereen doet dat natuurlijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:41

IK ben het met je eerste zin niet eens. Het is geen asociale maatregel van de gemeente. Afvalverwerking moet nou eenmaal betaald worden.

Daarnaast betekent een maatregel natuurlijk nooit dat de burger zich dan maar asociaal moet of mag gedragen. Hoe je je gedraagt, is je eigen keus, ten alle tijden.

Over wat goed is voor het milieu zijn natuurlijk verschillende visies en het is maar net wie je daarin wil geloven.

Het is de schuld van de verkoper, maar ook zeker de schuld van d ekoper. Als jij geen apart verpakte koek en snoep koopt, wordt het vanzelf minder interessant om het te verkopen. Maar het gros van de mensen heeft er gewoon maling aan.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 14:51

Isabonny schreef:
Steeds vaker zie ik met rijden gedumpt afval in de berm, in het bos of waar dan ook liggen. Van straatstenen tot vloerbedekking. Het lijkt steeds erger te worden.

Nu was ik van de week met familie het huis van een overleden oom aan het opruimen. We hadden een aanhanger vol met afval en brachten het naar het mileupark. Kosten € 62,50!!

Mijn man bracht laatst een stoel (eentje) naar het milieupark en moest € 18,00 betalen. Dat was de prijs per zitdeel, dus een bankstel met 3 zitplaatsen zou 3 keer zo duur zijn.

Ik begin er haast begrip voor te krijgen dat mensen de troep maar dumpen.

De oplossing zou zijn: gratis afval kunnen aanleveren of bijv. max. 10 keer per jaar bij milieupark (dat was voorheen zo in onze gemeente). En dan maar iedereen wat meer betalen aan afvalbelasting. Per slot van rekening moeten we het opruimen van de rotzooi in de natuur ook met zijn allen betalen.


Dat ze maar wat tellen bij die milieuparken, is dus nu ook duidelijk -:(- .

Mijn man ging van de week een aanhangwagentje rommel naar hetzelfde milieupark wegbrengen en hoefde maar € 6,50 te betalen!! :x :x :x

zal toch zeker niet zo zijn, dat dat komt omdat we de afvalpas van mijn overleden ookm niet konden vinden en mijn tante de pas van haar regio liet zien? Ze hebben nota bene het overlijdensbericht gekopieerd! Waar was dat dan voor nodig? Ik meende al dat we het dan gratis konden inleveren, maar nee, dat was dus niet het geval.....wat doen we? Ach, laten we nu eens € 6,50 x 10 doen of zo 8)7

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:54

Maar Germie, hebben ze in jullie regio dan geen halve bakken? Dat zijn smalle containers waar minder in gaat. Zijn hier enorm in trek. Je kan je grote gratis laten omruilen voor een kleintje bij de gemeente. Veel oudere hebben het. Maar sommige alleenstaande ook.

Verder mag je hier nog elke week grofvuil aan de straat leggen. Naast mijn huis zit zo'n plek. Elke week komen er mensen uit buurt gemeentes dat ook doen. Vervolgens heb je dan weer de ijzerboertjes en scharrelaars die dan weer een deel ophalen. De avond voor het ophalen is het hier een komen en gaan van extra auto's. Wordt er regelmatig wakker van ook.
Dat aan de weg leggen zit bij onze afvalprijs (313 euro), maar het irriteert me wel dat ik betaal voor mensen uit alle omliggende gebieden ook.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:02

Dat aan de straat leggen mochten wij destijds in Almere ook. Je belde, zei wat je ongeveer neerlegde en maakte een afspraak. Daarna gooide iedereen er van alles bij. Was verder wel gratis.
Nadeel was dat als mensen er veel neerlegden, er inderdaad overdag kinderen kwamen en daarna mannetjes met karretjes en alles over straat lag. Zag je een straat verder nog zooi.

Eigenlijk snap je niet waar het vandaan komt. Hoe zijn mensen in hun eigen huis dan?

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:25

In het kader van dumpen.... ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt -:(- -:(- -:(- . Mijn trailer staat op ons erf, aan de zijkant van ons huis. En omdat ik vorig jaar bevallen ben van een dochtertje en niet zo heel fanatiek rijd, wordt de trailer niet zo vaak meer gebruikt. Nu keek ik er toevallig in, en hij ligt gewoon half vol met vuilniszakken, zeker meer dan 20 zakken. Ik stier kwaad naar binnen wat mn vent nu weer uitgevreten heeft, maar hij weet van niks. Tis toch niet normaal dit, dumpt iemand dus gewoon zn troep in mijn trailer. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb, was 2 maanden geleden. Maar als ik erachter kom wie t gedaan heeft, dan dump ik de hele handel in zn tuin, ik zweer het -:(-.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:36

Ok dat is zo ongeveer het meest sneue wat ik gehoord heb op afvalgebied. Hopelijk vinden jullie de eigenaar. Gemeente waarschuwen ervoor?

Hier inmiddels grijze kliko weg en ondergrondse bakken. Het gevolg overal zie je gedumpt spul. De afvalbakken op straat puilen uit ook. En dat wordt steeds meer ook.

En vorig weekend terug naar huis eens langs de weg gekeken. Echt vreselijk de hele berm over 20 km alleen maar afval. Blikjes flessen zakken peuken echt geen meter lag geen afval

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:38

[quote="Diddykong"]In het kader van dumpen.... ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt -:(- -:(- -:(- . Mijn trailer staat op ons erf, aan de zijkant van ons huis. En omdat ik vorig jaar bevallen ben van een dochtertje en niet zo heel fanatiek rijd, wordt de trailer niet zo vaak meer gebruikt. Nu keek ik er toevallig in, en hij ligt gewoon half vol met vuilniszakken, zeker meer dan 20 zakken. Ik stier kwaad naar binnen wat mn vent nu weer uitgevreten heeft, maar hij weet van niks. Tis toch niet normaal dit, dumpt iemand dus gewoon zn troep in mijn trailer. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb, was 2 maanden geleden. Maar als ik erachter kom wie t gedaan heeft, dan dump ik de hele handel in zn tuin, ik zweer het -:(-.[/quote

Melding of zelfs aangifte doen bij dr politie. Doen ze er niets mee of wat lacherig dan vertel je maar dat je die 20 zakken doorspit op zoek naar een naam en dat Je dan zelf maatregelen neemt.
Hufterig gedrag en ik had wel die zakken doorgespit , hoe goor ook maar een envelopje of wikkel met naam en ik had de trailer aangekoppeld en de zakken uitgestrooid in de tuin bij die asos .

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:59

Nou Diddykong, die dumper zou aan mij toch een goede hebben. Ik zou het tot de laatste zak uitspitten en de zooi zo terug dumpen in de voortuin bij de betreffende persoon en nog op klaarlichte dag ook.

Camera ophangen is misschien ook een idee om eens te kijken wie die held is.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:25

Wat asociaal om het hij jou in de trailer te dumpen. Ik sta echt verbaasd hoe ontzettend asociaal mensen kunnen zijn. :n

Ik liep net een rondje door het park en daar stond de afval rond de afvalbak opgestapeld. Neem je zooi mee naar huis als de bak vol is. Ook hadden er mensen gebarbequed, (mag niet daar), dus zwarte plekken in het gras en de bbq gedumpt naast de afvalbak. (En iemand had lekker zn hond laten kakken op het gras) :r

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 14:54

Diddykong schreef:
In het kader van dumpen.... ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt -:(- -:(- -:(- . Mijn trailer staat op ons erf, aan de zijkant van ons huis. En omdat ik vorig jaar bevallen ben van een dochtertje en niet zo heel fanatiek rijd, wordt de trailer niet zo vaak meer gebruikt. Nu keek ik er toevallig in, en hij ligt gewoon half vol met vuilniszakken, zeker meer dan 20 zakken. Ik stier kwaad naar binnen wat mn vent nu weer uitgevreten heeft, maar hij weet van niks. Tis toch niet normaal dit, dumpt iemand dus gewoon zn troep in mijn trailer. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb, was 2 maanden geleden. Maar als ik erachter kom wie t gedaan heeft, dan dump ik de hele handel in zn tuin, ik zweer het -:(-.


Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit nu is afgelopen. Heb je de dader weten te achterhalen? Of heb je het zelf moeten wegbrengen? Aangifte gedaan?