Rommel dumpen in natuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:24

Wij hebben vier kliko's en betalen gelukkig niets per lediging of kilo maar gewoon vast bedrag per jaar. Hierbij zit ook grofvuil en vuil naar de stort brengen bij in. Vind het niet eens gek duur hier maar voor wat ik betaal mogen ze de grijze best vaker komen legen dan 1x per maand :r oranje (PMD) en groen (GFT) gaan om de week. Papier gaat normaal ook 1x per maand, maar in de zomer slaan ze een maand over want de basisscholen zijn dicht. Dus ik moet nog een maand en mn kliko is vol.. dan gaat er alsnog papier de grijze in :o want ik kan het gewoon niet ergens kwijt totdat ik een keer tijd heb om naar de stort te gaan

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 06:51

Hanafubuki schreef:
Wij hebben vier kliko's en betalen gelukkig niets per lediging of kilo maar gewoon vast bedrag per jaar. Hierbij zit ook grofvuil en vuil naar de stort brengen bij in. Vind het niet eens gek duur hier maar voor wat ik betaal mogen ze de grijze best vaker komen legen dan 1x per maand :r oranje (PMD) en groen (GFT) gaan om de week. Papier gaat normaal ook 1x per maand, maar in de zomer slaan ze een maand over want de basisscholen zijn dicht. Dus ik moet nog een maand en mn kliko is vol.. dan gaat er alsnog papier de grijze in :o want ik kan het gewoon niet ergens kwijt totdat ik een keer tijd heb om naar de stort te gaan


Kijk..en hier gaat het dus al mis...ik quote jou nu even, niet om jou persoonlijk, maar omdat dit de denkfout is die veel mensen imo maken.

De verantwoordelijkheid word bij de gemeente gelegd...ik kan niet scheiden, want ze komen te weinig...het is jouw afval...jij brnt er dus verantwoordelijk voor...ook als vuilnismannen vakantie hebben of staken..of whatever. Als je dat weet dan koop je of anders in, zodat je minder afval hebt van het soort wat je niet kwijtkunt, of je maakt tijd om naar de stort te gaan.

Dit gaat nu om papier in de grijze...zijn ergere dingen, maar de mensen die dumpen hebben dezelfde denkwijze...jouw afval..jouw verantwoording ..

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:56

Gisteren was ik even aan het fietsen, lag er onder een viaduct gewoon een halve laminaatvloer. Hoe bedenk je het??!!

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:48

superpony schreef:
Magrathea schreef:
Verpakkingen zijn lang niet altijd nutteloos. Verspild voedsel is de ergste vorm van verspilling, voedsel heeft namelijk een grote impact op water e.d. en dat is dan voor niets geweest. Plastic kan (soms) voorkomen dat voedsel weggegooid moet worden. Dan kan je wel zeggen "maar ik gooi nooit iets weg" - nee, jij misschien niet, maar een ander wel :+
Bovendien, zolang plastic gerecycled wordt valt de impact daarvan reuze mee. Je kunt beter letten op de inhoud als je iets voor het milieu wil doen :) Als je bijv kijkt naar de impact (CO2 uitstoot, landverbruik, zoetwaterverbruik en gebruik niet-hernieuwbare grondstoffen) van een plastic schaaltje rundvlees dan is al gauw 95% van de impact voor het vlees en maar een klein deel de verpakking.
Hier lees je er meer over: https://www.bedrock.nl/verborgen-impact-milieu-eten/


Alsnog ligt het eraan wat en waar je koopt. Zowel groente, vlees, als bijproducten bijv.

Ik gebruik de zakken van mn brood als vuilniszakje. Groente kopen we zonder plastic.

Als ik in de winkel kijk, zijn het vooral de kant en klaar producten en pakjes en zakjes die veel extra afval geven.

Overigens is hier het toerisme een heel groot probleem. De campings staan in natuurgebied. In het seizoen, heeft Ermelo het dubbele aantal mensen. veel ( niet alle!!! ) mensen die op vakantie zijn, veranderen blijkbaar in.......XXX....... die overal hun afval maar dumpen en neergooien. En waar 1 ding ligt, nodigt uit tot meer. Ik zie bij een begin van bos steeds meer afval komen. Vrijwel zeker vanaf de fiets neergegooid of uit auto's daar.



Koop ook eens een kabeltje voor de computer of een USB stick vaak zit er een enorme verpakking omheen die ook nog eens moeilijk te openen is. Afgezien nog van alle overdreven verpakkingen om voedsel.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:14

Vaak worden deze kleine dingen in grote verpakkingen gedaan, zodat ze niet zo snel gestolen worden. De fabrikanten gebruiken ook liever zo weinig mogelijk verpakking, om de kosten te drukken, maar soms moeten ze wel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:17

Een USB stick kan dan misschien niet bederven, hij kan wel stuk gaan :)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:21

purny schreef:
watchthesky schreef:
Ik vind het niet meer dan eerlijk dat de vervuiler betaalt.
Hier in de buurt is het nu nog gratis, maar als het betaald was zou ik het alsnog wegbrengen. Ik betaal liever per kilo contant voor mijn eigen zooi dan via de belasting voor die van een ander. Die belastingen zijn al hoog genoeg voor een stel milieubewuste tweeverdieners zonder kinderen -O-

We betalen al genoeg. Dus waarom nog meer. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan vinden of ik iets moet betalen. Heb wel een afvalpas gehad.
iedereen vind het altijd ‘al genoeg’
Wat zou helpen is de mensen even voorrekenen wat e.e.a. kost.
Ruim gewoon je eigen rommel op!
En als je dat teveel moeite of te duur vindt; zorg dan dat je minder rommel máákt! ;)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 12:35

Magrathea schreef:
Verpakkingen zijn lang niet altijd nutteloos. Verspild voedsel is de ergste vorm van verspilling, voedsel heeft namelijk een grote impact op water e.d. en dat is dan voor niets geweest. Plastic kan (soms) voorkomen dat voedsel weggegooid moet worden. Dan kan je wel zeggen "maar ik gooi nooit iets weg" - nee, jij misschien niet, maar een ander wel :+
Bovendien, zolang plastic gerecycled wordt valt de impact daarvan reuze mee. Je kunt beter letten op de inhoud als je iets voor het milieu wil doen :) Als je bijv kijkt naar de impact (CO2 uitstoot, landverbruik, zoetwaterverbruik en gebruik niet-hernieuwbare grondstoffen) van een plastic schaaltje rundvlees dan is al gauw 95% van de impact voor het vlees en maar een klein deel de verpakking.
Hier lees je er meer over: https://www.bedrock.nl/verborgen-impact-milieu-eten/


Zo heb ik meerdere familieleden die geen vlees eten, maar wel regelmatig vliegen. En dat is veel belastender voor het milieu dan het eten van vlees (als we het dan toch over de impact hebben).

Citaat:
Volgens voorlichtingsbureau Milieu Centraal vermindert een gemiddeld huishouden (2,2 personen) dat vegetarisch eet in een jaar de broeikasuitstoot met 1.100 kilo CO2. Daartegenover staat dat twee vliegretourtjes van Amsterdam naar Thailand 5.400 kilo CO2 veroorzaken. Een vliegreis voor twee naar badplaats Saint Tropez stoot 1.040 kilo uit, aldus Milieu Centraal. Het voorlichtingsbureau rekent in CO2-equivalenten, zo is methaangas ook meegenomen.

Wie eens per jaar het vliegtuig pakt, komt dus al snel in de buurt van de uitstoot die je als vegetariër jaarlijks bespaart. Om een verre reis naar bijvoorbeeld Azië te compenseren moet een gemiddeld huishouden zelfs vijf jaar vegetarisch eten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:18

IHN schreef:
Hanafubuki schreef:
Wij hebben vier kliko's en betalen gelukkig niets per lediging of kilo maar gewoon vast bedrag per jaar. Hierbij zit ook grofvuil en vuil naar de stort brengen bij in. Vind het niet eens gek duur hier maar voor wat ik betaal mogen ze de grijze best vaker komen legen dan 1x per maand :r oranje (PMD) en groen (GFT) gaan om de week. Papier gaat normaal ook 1x per maand, maar in de zomer slaan ze een maand over want de basisscholen zijn dicht. Dus ik moet nog een maand en mn kliko is vol.. dan gaat er alsnog papier de grijze in :o want ik kan het gewoon niet ergens kwijt totdat ik een keer tijd heb om naar de stort te gaan


Kijk..en hier gaat het dus al mis...ik quote jou nu even, niet om jou persoonlijk, maar omdat dit de denkfout is die veel mensen imo maken.

De verantwoordelijkheid word bij de gemeente gelegd...ik kan niet scheiden, want ze komen te weinig...het is jouw afval...jij brnt er dus verantwoordelijk voor...ook als vuilnismannen vakantie hebben of staken..of whatever. Als je dat weet dan koop je of anders in, zodat je minder afval hebt van het soort wat je niet kwijtkunt, of je maakt tijd om naar de stort te gaan.

Dit gaat nu om papier in de grijze...zijn ergere dingen, maar de mensen die dumpen hebben dezelfde denkwijze...jouw afval..jouw verantwoording ..


Huh, dit vind ik wel een beetje onlogisch hoor. Je moet vet veel betalen voor het ophalen van het afval. En als ze het dan maar zo weinig komen legen is het toch niet gek dat je je afval wat anders verdeeld over je kliko’s :?
Als het niet afgevoerd wordt, moet je het toch ergens kwijt.
En nee, ik ga natuurlijk geen afval dumpen in de natuur. Maar stop ook met papier scheiden als de bak vol zit.
De grijze maar 1x per maand legen vind ik echt onnozel. Dat lukt misschien als je alleen of met z’n tweeen woont, maar met een gezin met meerdere kinderen gaat dat niet lukken hoor. Ongeacht hoe goed je afvalloos probeerde in te kopen. Snap sowieso niet hoe je dat zou moeten doen. Wij hebben gewoon veel afval dan denk ik.
Papier even een maand overslaan, dan ontploft onze trapkast waar we het papier in bewaren. Wij hebben gewoon heel erg veel papier afval.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:25

Hanafubuki schreef:
Wij hebben vier kliko's en betalen gelukkig niets per lediging of kilo maar gewoon vast bedrag per jaar. Hierbij zit ook grofvuil en vuil naar de stort brengen bij in. Vind het niet eens gek duur hier maar voor wat ik betaal mogen ze de grijze best vaker komen legen dan 1x per maand :r oranje (PMD) en groen (GFT) gaan om de week. Papier gaat normaal ook 1x per maand, maar in de zomer slaan ze een maand over want de basisscholen zijn dicht. Dus ik moet nog een maand en mn kliko is vol.. dan gaat er alsnog papier de grijze in :o want ik kan het gewoon niet ergens kwijt totdat ik een keer tijd heb om naar de stort te gaan


Ik ben dan heel benieuwd naar wat jij per jaar betaald hiervoor...
Want ik denk dat ik goedkoper uit ben... :o
En hier komen ze gewoon elke week plastic ophalen en de ene week groen, andere week grijs.

Oud papier verzamel ik voor de volleybal vereniging, maar kan ik ook om de week kwijt.

En als ik duurder uit ben, dan betaal ik dat graag voor de ergernis waar jij nu mee zit.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:26

Hier mag je het meeste gratis komen brengen bij de millieustraat
Restafval betaal je voor


Kliko’s betaal je een jaar bedrag voor (de groene en de grijze)
De groene, pd en papier word gratis opgehaald
Restafval betaal je ook per leging nog een bedrag voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:34

Janine1990 schreef:
Hanafubuki schreef:
Wij hebben vier kliko's en betalen gelukkig niets per lediging of kilo maar gewoon vast bedrag per jaar. Hierbij zit ook grofvuil en vuil naar de stort brengen bij in. Vind het niet eens gek duur hier maar voor wat ik betaal mogen ze de grijze best vaker komen legen dan 1x per maand :r oranje (PMD) en groen (GFT) gaan om de week. Papier gaat normaal ook 1x per maand, maar in de zomer slaan ze een maand over want de basisscholen zijn dicht. Dus ik moet nog een maand en mn kliko is vol.. dan gaat er alsnog papier de grijze in :o want ik kan het gewoon niet ergens kwijt totdat ik een keer tijd heb om naar de stort te gaan


Ik ben dan heel benieuwd naar wat jij per jaar betaald hiervoor...
Want ik denk dat ik goedkoper uit ben... :o
En hier komen ze gewoon elke week plastic ophalen en de ene week groen, andere week grijs.

Oud papier verzamel ik voor de volleybal vereniging, maar kan ik ook om de week kwijt.

En als ik duurder uit ben, dan betaal ik dat graag voor de ergernis waar jij nu mee zit.


Afvalstoffenheffing hier is € 196,92 per jaar.
Rioolheffing is € 111,60

Dus veel is het niet wat we betalen. Als ik het vergelijk met waar mn ouders wonen, die betalen het dubbele voor dat hele plaatje standaard, en dan ook nog per lediging van de groene kliko en per zak die de ondergrondse in gaat.

En dan nog OZB voor ons huis, maar die weet ik ff niet :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:45

Hanafubuki schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben dan heel benieuwd naar wat jij per jaar betaald hiervoor...
Want ik denk dat ik goedkoper uit ben... :o
En hier komen ze gewoon elke week plastic ophalen en de ene week groen, andere week grijs.

Oud papier verzamel ik voor de volleybal vereniging, maar kan ik ook om de week kwijt.

En als ik duurder uit ben, dan betaal ik dat graag voor de ergernis waar jij nu mee zit.


Afvalstoffenheffing hier is € 196,92 per jaar.
Rioolheffing is € 111,60

Dus veel is het niet wat we betalen.

En dan nog OZB voor ons huis, maar die weet ik ff niet :+


Mijn vaste tarief is 124 euro, daarnaast betaal ik 30 cent per kilo.
Helaas is mijn overzicht niet beschikbaar op dit moment. Maar om aan die 196 euro te komen, mag ik bijna 250 kilo afval aanbieden in mijn kliko's. Ik heb, uit mijn hoofd, mijn zwarte kliko dit jaar 2 keer aangeboden, de groene ook 2 keer. Kan helaas niet bij mijn wegingen op dit moment, dus waar ik nu op zit.

Rioolheffing lijkt wel een stuk duurder, als ik de juiste gegevens op de website van de gemeente zie. (site werkt niet enorm mee)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 00:10

Misschien zit het daar dan ook wel in. Ik ben niet zo kooplustig en koop nooit iets vanwege een hype of voor de heb. Wacht echt tot iets stuk is.

Als we een keer grote opruiming hebben, zoals nu verzamelen we wel dingen en brengen dat dan voor die 12 euro weg.

Als je voornamelijk vers eten koopt, valt de verpakking wel mee.

En wie zegt dat mensen heel erg vervuilen met andere dingen als ze hun afval scheiden? Ik zeg niet dat wij alles goed doen, maar proberen wel steeds bewuster te leven. oa door gezondheid, maar ook voor het milieu. Iedereen kan wel naar een ander wijzen, bedrijven, fabrieken, andere landen, amar dan gebeurt er helemaal niks.
Wij hebben een kind en ik wil wel mn best doen waar ik kan. Is het voor Jan L*l, dan is dat maar zo. Ik doe het ook voor mn eigen gezondheid om gezond te eten en de fiets te pakken ipv de 4x4.

Maar we denken ook aan onszelf. Ik hang de was al tijden buiten, maar elektra verbruik was deze maand hoger, vanwege de airco. Tja.....We zitten onder het warme dak en dat is echt niet uit te houden.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:38

Niet voor jan banketstaaf superpony, het geeft jullie een goed gevoel. Dat is ook wat waard.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:41

superpony schreef:
Maar we denken ook aan onszelf. Ik hang de was al tijden buiten, maar elektra verbruik was deze maand hoger, vanwege de airco. Tja.....We zitten onder het warme dak en dat is echt niet uit te houden.


Een groendak op laten leggen *\o/* Goed voor de natuur, en het koelt op natuurlijke manier :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:55

Janine1990 schreef:
Niet voor jan banketstaaf superpony, het geeft jullie een goed gevoel. Dat is ook wat waard.


Ja, ons wel. Maar als iedereen om me heen zo makkelijk blijft denken en roept dat het niet genoeg is, tja....


verootjoo schreef:
superpony schreef:
Maar we denken ook aan onszelf. Ik hang de was al tijden buiten, maar elektra verbruik was deze maand hoger, vanwege de airco. Tja.....We zitten onder het warme dak en dat is echt niet uit te houden.


Een groendak op laten leggen *\o/* Goed voor de natuur, en het koelt op natuurlijke manier :)


Dat hadden we hier overwogen, maar gaan hier weg. Ik vind een groendak een hele goede optie. En dan straks zonnecellen op de stal :)

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:38

Sonja_vR schreef:
Hier mag je het meeste gratis komen brengen bij de millieustraat
Restafval betaal je voor


Kliko’s betaal je een jaar bedrag voor (de groene en de grijze)
De groene, pd en papier word gratis opgehaald
Restafval betaal je ook per leging nog een bedrag voor


Wij hebben in ons dorp ook van die kleine ondergrondse restafval containers, Daar pas net aan een kleine vuilniszak in.
Bij mijn paard heb ik van die grote afval zakken en die moet ik zelf weg gooien, die passen dus niet in de ondergrondse container, maar ze nemen ook geen restafval aan bij onze gemeente werf, ook niet tegen betaling. Dan moet ik of die zak gaan leeg halen en verdelen over meerdere kleine zakken of (illegaal) ergens anders brengen. Ik ben nu dus naar het buurdorp gereden en kon het daar wel afgeven bij de gemeente gelukkig, mag eigenlijk niet, maar ik heb de naam en adres van een vriend opgegeven. O:)

Je kunt je dus wel voorstellen dat bij ons in het dorp heel veel afval illegaal wordt gedumpt, veel mensen zetten hun afval naast de ondergrondse containers en daar blijft het dan weken staan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:15

Das idd niet handig

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:01

Je mag hier een paar keer per jaar gratis 1 aanhangwagen naar de stort brengen. Containers betalen wij nog niet per kg. Als dat er komt, dan neem ik wel gewoon afval mee naar het station om het daar netjes weg te gooien. Maar dan vragen ze er zelf om en voel ik me totaal niet schuldig. Dumpen in de natuur doe ik niet.
Ik hergebruik ook plastic zakken. En onder water ruim ik afval ook wel op.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:08

germie schreef:
Je mag hier een paar keer per jaar gratis 1 aanhangwagen naar de stort brengen. Containers betalen wij nog niet per kg. Als dat er komt, dan neem ik wel gewoon afval mee naar het station om het daar netjes weg te gooien. Maar dan vragen ze er zelf om en voel ik me totaal niet schuldig. Dumpen in de natuur doe ik niet.
Ik hergebruik ook plastic zakken. En onder water ruim ik afval ook wel op.


Huh? dat is gewoon een soort van diefstal he...je kunt ook gewoon minder afval verzamelen dan dus...ik vind het best heel aso om als je per kg moet gaan betalen het op het station te gaan dumpen...word een lekkere bende als iedereen dat gaat doen, zeg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:18

Hier bij de milieustraat goed sorteren. Bijna alles is gratis, behalve restafval en vervuild hout uit m’n hoofd.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:22

IHN schreef:
germie schreef:
Je mag hier een paar keer per jaar gratis 1 aanhangwagen naar de stort brengen. Containers betalen wij nog niet per kg. Als dat er komt, dan neem ik wel gewoon afval mee naar het station om het daar netjes weg te gooien. Maar dan vragen ze er zelf om en voel ik me totaal niet schuldig. Dumpen in de natuur doe ik niet.
Ik hergebruik ook plastic zakken. En onder water ruim ik afval ook wel op.


Huh? dat is gewoon een soort van diefstal he...je kunt ook gewoon minder afval verzamelen dan dus...ik vind het best heel aso om als je per kg moet gaan betalen het op het station te gaan dumpen...word een lekkere bende als iedereen dat gaat doen, zeg.

Hier hoef je niet per kg te betalen, en ik heb zelf niet vaak mijn container vol. Maar weet je wat er dan gaat gebeuren? Dan gooien anderen het bij mij in (dat gebeurt nu ook). Dus dat is dan eigenlijk ook aso, nog veel meer dan het gewoon netjes elders wegbrengen. Ik heb de afspraak met 2 mensen in mijn straat die mijn container mogen gebruiken omdat je hier nu nog gewoon per jaar betaalt voor 1 keer per 2 weken legen.
Maar als ze dus per kg gaan doorvoeren dan is dat echt geen diefstal, dan moeten ze iets verzinnen zodat een ander niet bij mijn container kan, want ik heb absurd weinig afval meestal. En wachten met legen totdat er een kop op de container zit zou bij mij dan echt muizen en maden betekenen (1 keer per 6 weken legen ofzo). Maar wegens o.a. zulke bezwaren van mij is het eerst niet doorgegaan gelukkig, ik was niet de enige die gewoon zei, dan gebruiken we de openbare prullenbakken wel, want het moet altijd maar duurder en duurder, maar kijk eens naar hoe netjes we eigenlijk al zijn. We betalen gewoon per jaar voor gewoon een x aantal keren legen. Dat is de netste manier. En dan kunnen anderen dus van mijn container gebruik maken. Maar bij betalen per kg ga ik ook geen gedumpt afval meer meenemen van onder water. Want dan moet ik er ook nog voor betalen terwijl een ander rotzooi maakt. Dus per kg betalen is gewoon echt geen oplossing. En dat gaat dan juist ellende opleveren.
Ik ben extreem netjes met afval.
Ik gebruik bijvoorbeeld het plastic om wc rollen als klein afvalzakje. Zo gebruik ik echt minder grijze afvalzakken. Als ik en plastic zak nodig heb, dan wordt die ook echt hergebruikt totdat er gaten in komen. Ook hergebruik ik papieren zakken.

Maar sommige gemeenten lijken afval wel als extra inkomen te zien. En ja, er zijn mensen die er echt een bende van maken, maar de meeste mensen zijn niet zo. Je moet mensen niet gaan straffen voor hun afval door inleveren onmogelijk te maken of oneerlijk door per kg te laten betalen terwijl anderen het in jouw container kunnen dumpen.
Laatst bijgewerkt door germie op 28-08-18 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:29

Jeetje wat een eigen waarheid weer.

Als je bang bent voor beestjes zet je m toch vaker aan de weg. Maakt het uit dat er weinig in zit.

Vind het ook nogal een sociaal onvriendelijke reactie. Maar goed... niets is mij nog vreemd.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:31

Janine1990 schreef:
Jeetje wat een eigen waarheid weer.

Als je bang bent voor beestjes zet je m toch vaker aan de weg. Maakt het uit dat er weinig in zit.

Vind het ook nogal een sociaal onvriendelijke reactie. Maar goed... niets is mij nog vreemd.

De mijne staat gewoon elke keer bij legen aan de weg. Maar als je per keer legen zou moeten betalen dan kan dat dus niet. Of per kg, want dan gooien anderen jouw container vol. Het is hier heel gebruikelijk dat iemand nog even op de ophaaldag zijn extra afval over andere bakken verdeeld. En bij betalen per kg jaag je dus anderen op kosten. Bij betalen per keer legen kun je niet een 1/4 container laten legen want dat wordt dan te duur. DUs niets raars aan dan. Moet ik per keer legen gaan betalen of per kg, dan staat mijn bak pas aan de weg als ie volledig vol is met een kop er op. En ja, dat kan dus wel 6 weken duren en ja, dan krijg je echt wel ongedierte.