De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:40

Babootje zou jij mijn Posts goed willen lezen al voor je conclussies trekt en mij woorden in de mond gaat leggen?
Ben ik nl niet zo voor en precies ook de reden waarom ik mij terug trek uit deze discussie.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 19:51

ElviraKelan schreef:
Babootje zou jij mijn Posts goed willen lezen al voor je conclussies trekt en mij woorden in de mond gaat leggen?
Ben ik nl niet zo voor en precies ook de reden waarom ik mij terug trek uit deze discussie.


Die heb ik goed gelezen hoor

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:19

Babootje schreef:
ElviraKelan schreef:
Babootje zou jij mijn Posts goed willen lezen al voor je conclussies trekt en mij woorden in de mond gaat leggen?
Ben ik nl niet zo voor en precies ook de reden waarom ik mij terug trek uit deze discussie.


Die heb ik goed gelezen hoor

Tuurlijk :=

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:28

ElviraKelan schreef:
Daarnaast sugereer je zelf 15 maart een lijkje. Hoe kan een lijkje zomaar ontstaan?

Door een ongeval bv.... Een lijk is een dood persoon. Dat kan allerlei oorzaken hebben, oa ziekte en ongeval, zelfdoding, onopzettelijke doding. Het is niet automatisch moord. Dat is een conclusie die jij hebt getrokken, maar ik nooit heb genoemd.

Je hebt wel iets geventileerd, vooral kritiek op anderen, maar nog steeds niet genoemd welke steken er zogenaamd zijn gevallen. Mijn conclusie is dat je repeteert wat je de McCanns hebt horen zeggen (of wat je hebt gelezen via Kates woorden), maar dat het niet zelf uitgevonden hebt, anders zou je zo kunnen noemen waar die steken dan gevallen waren.

In lichaamstaal wordt wetenschappelijk gefundeerd onderwijs gegeven. https://www.expertisecentrumlichaamstaalnederland.nl/
Dat is geen mening van mij.

Je bent te wazig over wat je bedoeld met beroepsgeheim, maar meningen geven over indrukken die mensen geven valt daar echt niet onder. Dat is namelijk een waarneming die iedereen kan doen.

Het is prima om de McCanns te verdedigen als personen en te geloven dat het kind ontvoerd is (door een dicht raam) maar mensen kunnen ook gewoon andere conclusies trekken en de kriebels van ze krijgen.
Niemand wordt minder van verschillende meningen over hen of de zaak.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:46

Het is nogal lastig om niet weer te reageren als er dingen worden gezegd die pertinent niet waar zijn.

Een korte en bondige reactie zonder op allerlei dingen op nieuw in te gaan.

Ik vind het prima dat jullie ervan overtuigd zijn dat de Mrcanns er zeker iets mee te maken hebben.
Echter heb ik duidelijke vraagtekens gezet bij een aantal dingen die niet in het voordeel van hun spreken.
Maar ook zaken die wel in hun voordeel spreken.

Daarnaast hoef je mij niet te vertellen na zelf ruime werkervaring hoe beroepsgeheim in elkaar steekt. Ook nu, 5 jaar na dato, vraag ik bv aan mijn “collega” op de zorgboerderij en tevens oud cliënt haar toestemming om open te kunnen praten over die periode. Zoals het ook volgens de regels hoort.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:57

Een creche is toch echt iets anders dan een zorginstelling waar je ook met evt. medische gegevens hebt te maken.

Een creche of peuterspeelzaal, zelfs een school hebben echt geen zwijgplicht.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:00


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:12

Laatst bijgewerkt door Blazy op 07-06-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:14

Lusitana schreef:
Niemand zet een mening als feit neer. We benoemen waarnemingen en conclusies en hebben een mening en daar heeft iedereen gewoon recht op. Het is niet zo dat iemand onder dit topic lijdt. We zitten niet te twitteren om voor de hele wereld te lezen ofzo.

En ja slachtoffers kunnen hun verhaal bijstellen omdat ze zich meer herinneren. Maar we hebben het over een verhaal bijstellen een aanpassen aan elkaar zodat het beter past, niet omdat ze zich plots meer herinneren. Dat is andere koek. Bovendien hebben we het hier bij de verklaringen niet over slachtoffers van een misdaad, maar ouders van een kind dat slachtoffer is en vrienden van die ouders.
Ze hebben zitten dokteren over het "window of oportunity".


Maar zie jij de ouders niet als slachtoffer van een traumatisch gebeuren? Ik namelijk wel, dat is ook waarom ik het op zich helemaal niet vreemd vind dat hun verhaal wat wijzigt gaandeweg in de eerste dagen/weken na het gebeuren.

Jij trekt de conclusie dat zij hebben zitten dokteren over het "window of oportunity"., maar zelfs al zou dat zo zijn, is dat niet normaal, ook als hun kind ontvoerd is? Dat zij nogmaals samen met hun vrienden de betreffende avond bespreken, nogmaals alle tijden bespreken, keer op keer over de gebeurtenissen gaan, hun verhaal aanvullen met de herinneringen van de ander. Ik zie daar niets vreemds in.

In geval van hoge stress hoor je vaak “ik kan niet meer helder denken”, ze hebben het hoogste niveau stress gehad, ik kan me zo goed voorstellen dat ze daardoor in het begin een ander verhaal hadden dan later.

Raam open of dicht, goh als je mij nu vraagt of mijn slaapkamerraam boven open of dicht staat, zou ik je het ook niet kunnen vertellen, waarschijnlijk dicht, want ik ben weggeweest, dan doe ik vaak de ramen dicht, maar ik kan het ook zo vergeten zijn en dan staat die nog open. Probeer dat maar eens te onthouden als je dikke stress hebt.

Vanaf de kantlijn is het makkelijk oordelen, maar zoals ik al zei, ik heb een diepgaand politieonderzoek en verhoor van dichtbij meegemaakt, ook gezien wat die verhoren met het slachtoffer gedaan hebben, hoe die aan zichzelf begon te twijfelen, hoe graag het slachtoffer zich dingen wilde herinneren, maar ook (onjuiste) aannames heeft gedaan over de locatie van het misdrijf, daar in wel vermelden dat deze het niet meer zeker wist. Doordat feiten uit het onderzoek naar boven kwamen over de locatie, kon het slachtoffer zich weer dingen herinneren over de locatie en specifiekere dingen die gebeurt waren daar.

Ik heb heel wat meningen gehoord en gelezen, maar ik blijf er ik dat het vanaf de kantlijn super makkelijk is om te oordelen.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 08:19

Daphara schreef:
[
Raam open of dicht, goh als je mij nu vraagt of mijn slaapkamerraam boven open of dicht staat, zou ik je het ook niet kunnen vertellen, waarschijnlijk dicht, want ik ben weggeweest, dan doe ik vaak de ramen dicht, maar ik kan het ook zo vergeten zijn en dan staat die nog open. Probeer dat maar eens te onthouden als je dikke stress hebt.


Dat heb je niet goed gelezen. De McCanns hebben verklaard dat het appartement was afgesloten. Het raam was open en zo moest Madeleine zijn gestolen. Dit alles is terug te vinden in de verklaringen van de ouders. Gerry en Kate waren ook heel stellig in hun aanvankelijke verklaring dat het appartement was afgesloten. Zij zouden namelijk de voordeur hebben genomen om bij de kinderen te gaan kijken.
Ik weet niet of je de situatie kent, maar het raam bestond uit een binnenraam en rolluiken daarachter die alleen vanuit de binnenkant konden worden geopend. Ook de patiodeuren konden alleen vanaf de binnenkant worden open gemaakt. Toen hen duidelijk werd dat het raam niet van buitenaf kon worden geopend en er alleen maar vingerafdrukken van Kate op waren te vinden, werd plots verklaard dat het appartement (patiodeuren) toch open zouden zijn geweest. Dit is echt 1 van de opvallende wijzigingen in hun verklaringen zijn geweest. Maar er zijn er meer.

Ik denk zeker dat de ouders getraumatiseerd zijn geweest. Hun kind was immers overleden.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:06

ElviraKelan schreef:
Onali schreef:
Een creche is toch echt iets anders dan een zorginstelling waar je ook met evt. medische gegevens hebt te maken.

Een creche of peuterspeelzaal, zelfs een school hebben echt geen zwijgplicht.

Ik mag toch hopen van wel

http://www.limburg.be/kinderopvang-vaak ... oepsgeheim

En wat minder goede artikelen maar geven wel helderheid

https://www.kinderopvangzeeland.nl/priv ... laring.pdf

https://schipahoi.vpweb.nl/upload/pedag ... %20Hoi.doc

Ik werk als administratief medewerker voor een basisschool en val in op een kinderdagverblijf. Voor beide heb ik een geheimhoudingsplicht. Hiervoor werkte ik bij een advocatenkantoor waar ik ook een geheimhoudingsplicht had. Zou daar een advocaat naar buiten gebracht hebben dat hij/zij de cliënt niet aardig vindt dan werd hij/zij toch echt wel op het matje geroepen. Hetzelfde als zou ik over ouders gesproken hebben zoals hiervoor benoemd is dan krijg ik toch echt wel een dringend verzoek om bij de directie te komen.

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:51

Als jij nu een mening laat vallen over ouders van een kind dat je van tien jaar geleden onder je hoede had, want daar hebben we het over, wordt jij dan alsnog terug geroepen naar dat bedrijf waar je toen werkte?
Een waarneming die iedereen kan vaststellen?

Het gaat niet om vertrouwelijke informatie. Je moet discreet omgaan met vertrouwelijke informatie, staat er letterlijk.
Iets vaags als "de kriebels krijgen" van mensen valt niet onder vertrouwelijke informatie, het valt niet eens onder informatie. Het is een gevormde mening.

On topic:
Ik snap dat verklaringen kunnen veranderen omdat niemand op zijn horloge kijkt en je niet kan weten hoe laat iets gebeurde, maar er is hier veel meer aan de hand, namelijk aanpassen naar hoe het beter lijkt, omdat wat ze zeiden niet kon, niet naar herinneringen.
Als je gewoon de waarheid vertelt, stuit je niet op dingen die niet kunnen, lijkt mij.
En nog veel meer, als je de waarheid wilt vertellen geef je gewoon antwoord op vragen en ga je er niet omheendraaien, met tegenvragen komen, de boel tegenwerken en er voor zorgen dat je vrouw haar mond niet opendoet.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-06-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:57

Ik volg dit de laatste tijd juist een beetje en vind het zo moeilijk.
Ik vind dat de ouders zeer wat verdachte moves hebben gemaakt en ook apart dat Kate geen antwoord wilde geven op een hele reeks vragen van de politie.

Tegelijkertijd blijf ik me afvragen wat de ouders er voor baat bij zouden hebben gehad om haar te laten verdwijnen.

Ze had ook nog 2 broertjes toch. Waarom zijn die niet verdwenen. Waarom uitgerekend Maddie?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:57

Lusitana schreef:
Als jij nu een mening laat vallen over ouders van een kind dat je van tien jaar geleden onder je hoede had, want daar hebben we het over, wordt jij dan alsnog terug geroepen naar dat bedrijf waar je toen werkte?
Een waarneming die iedereen kan vaststellen?

Het gaat niet om vertrouwelijke informatie. Je moet discreet omgaan met vertrouwelijke informatie, staat er letterlijk.
Iets vaags als "de kriebels krijgen" van mensen valt niet onder vertrouwelijke informatie, het valt niet eens onder informatie. Het is een gevormde mening.

Ja het is een mening. Je benoemt een naam en ja dat blijft altijd gelden ook 10 jaar na dato dat daarvoor beroepsgeheim geld.
Nogmaals je mag best een mening hebben maar zonder naam en toenaam.
Het valt dus gewoon onder beroepsgeheim en heb je je mening met directe persoonsverwijzing voor je te houden.

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:05

Tja, dus iedereen mag zeggen dat ze de McCanns griezels vinden, maar 1 persoon mag dat niet.
Ik zie niet in wat er nou precies zo geheim of vertrouwelijk is.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:11

Lusitana schreef:
Tja, dus iedereen mag zeggen dat ze de McCanns griezels vinden, maar 1 persoon mag dat niet.
Ik zie niet in wat er nou precies zo geheim of vertrouwelijk is.

Ik maak de regels voor beroepsgeheim niet.

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:24

Het gaat hier om bekende feiten, maar men doet alsof er sprake is van vertrouwelijke info vrij geven of indiscreet omgaan met informatie. WELKE info? Dat Maddie daar op de crèche zat? Dat is een bekend feit. Dat de ouders griezels gevonden worden? Dat is een bekend feit. Dat ze hun kinderen drogeerde? Dat is een bekend feit.
Dus WAT is er losgelaten dat niet zou mogen?

En misschien kun je zeggen dat het "niet netjes is" om van iemand, wie dan ook, te zeggen dat je er de kriebels van kreeg, maar belastende info is het niet echt.

Maar ik vind alles best hoor, het interesseert me niet, het betreft mij niet en het is niet het onderwerp.
Ik vind het alleen belachelijk dat een poster er op wordt aangevallen. We zitten niet in een rechtszaal, maar een informeel topic. Ze heeft het niet over willekeurige ouders, maar deze waar uitgebreid over geschreven is door iedereen over de hele wereld.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:33

Shaggy09 schreef:
Tegelijkertijd blijf ik me afvragen wat de ouders er voor baat bij zouden hebben gehad om haar te laten verdwijnen.

Ze had ook nog 2 broertjes toch. Waarom zijn die niet verdwenen. Waarom uitgerekend Maddie?

Ze hebben er ook helemaal geen baat bij. Als haar dood een ongeluk was hebben ze het lichaampje laten verdwijnen en gedaan alsof ze ontvoerd was. Maddie was geen doelwit opzich, ze wilden niet van haar af of zo...

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 17:56

Shaggy09 schreef:
Ik volg dit de laatste tijd juist een beetje en vind het zo moeilijk.
Ik vind dat de ouders zeer wat verdachte moves hebben gemaakt en ook apart dat Kate geen antwoord wilde geven op een hele reeks vragen van de politie.

Tegelijkertijd blijf ik me afvragen wat de ouders er voor baat bij zouden hebben gehad om haar te laten verdwijnen.

Ze had ook nog 2 broertjes toch. Waarom zijn die niet verdwenen. Waarom uitgerekend Maddie?


Het was niet uitgerekend Maddie; Maddie is gewoon degene die wakker werd en dr nek heeft gebroken door een val van de sofa. De theorie van Amaral was mogelijk omdat ze haar vader buiten het appartement hoorde praten (met Jeremy Wilkins) en eraf is gevallen.

Waarom het lichaampje laten verdwijnen:
1 Theorie is, dat ze bang waren om de andere twee kinderen kwijt te raken. In Engeland zijn de straffen voor neglect (verwaarlozing) met de dood als gevolg vrij zwaar (gevangenisstraf) en de kans dat de andere twee uit de ouderlijke macht zouden worden gezet denkbaar. Ook had Gerry net zicht op promotie die mogelijk dan niet door zou gaan. Bedenk, beide ouders zijn artsen, hebben vaak te maken met leven en dood en hebben mogelijk rationeel kunnen handelen.
2 Een tweede theorie is, dat mogelijk sprake was van kindermisbruik. In de eerste dagen na de ontvoering heeft een maatschappelijk werkster (Martin) haar hulp aangeboden. Dat werd geaccepteerd tot ze David Payne zag en hem herkende vanuit haar professie. Ze wist niet meer of hij dader was van kindermisbruik of een getuigen in de zaak, maar ze wist wel dat ze met hem te maken heeft gehad. (Getuigenis van haar vind je in de PJ files). Daarbij komen de getuigenissen van Arul en Katharina Gaspar, een stel dat een keer eerder een vakantie met een aantlal leden van de groep waaronder Gerry en Kate hebben beleefd. Katharina en haar man legden getuigenissen af van een aantal momenten dat Payne en Gerry seksueel getinte opmerkingen over Madeleine hadden gemaakt. Deze getuigenissen vind je ook in de PJ files terug. Ik blijf het altijd nog vreemd vinden dat dit niet is uitgerechercheerd. Want, laten we wel wezen, als kindermisbruik inderdaad heeft plaatsgevonden is dat wel een motief om het lijkje van Madeleine te laten verdwijnen. Want er zou sectie zijn verricht (dat gebeurt in zo'n situatie als dit altijd) en dan zouden sporen van kindermisbruik zeker zijn gevonden.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:57

Lusitana schreef:
Het gaat hier om bekende feiten, maar men doet alsof er sprake is van vertrouwelijke info vrij geven of indiscreet omgaan met informatie. WELKE info? Dat Maddie daar op de crèche zat? Dat is een bekend feit. Dat de ouders griezels gevonden worden? Dat is een bekend feit. Dat ze hun kinderen drogeerde? Dat is een bekend feit.
Dus WAT is er losgelaten dat niet zou mogen?

En misschien kun je zeggen dat het "niet netjes is" om van iemand, wie dan ook, te zeggen dat je er de kriebels van kreeg, maar belastende info is het niet echt.

Maar ik vind alles best hoor, het interesseert me niet, het betreft mij niet en het is niet het onderwerp.
Ik vind het alleen belachelijk dat een poster er op wordt aangevallen. We zitten niet in een rechtszaal, maar een informeel topic. Ze heeft het niet over willekeurige ouders, maar deze waar uitgebreid over geschreven is door iedereen over de hele wereld.

Ik ga niet in discussie over een onderwerp en de regels inzake het beroepsgeheim.
De reden waarom niet?
Feiten zijn feiten en ik vind het vreemd dat juist in een topic als dit en het beroepsgeheim wordt geschonden, dit wordt goed gepraat en op in gegaan

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:26

Het is een informeel topic, geen rechtszaak.

@Daphara weet je wat het is, als iemand vraagt welke kleur pyjama ze aan had en de ouders reageren met "jee daar vraag je me wat, geel geloof ik" en ze later komen met "ik had achterafgezien alleen roze pyjamas mee, dus hij moet roze geweest zijn. " vind ik dat heel normaal.
Maar als ouder komen met dingen als : "waarom is het belangrijk welke kleur pyjama ze aanhad? Je kunt je beter afvragen of de ontvoerder niet beinvloed werd door de kleur van de deur"
Dan vind ik dat geen okee antwoord op een simple vraag en dit zijn uit mijn duim gezogen voorbeelden, maar wel hoe het ging. Er kwamen geen antwoorden. Helemaal geen antwoorden. Op de simpelste dingen. Veel later, toen ze toestemden voor interviews, hadden ze hun verhaaltje klaar.
Ik snap dat je niet alles kunt zeggen als er een onderzoek gaande is, maar hoe zij met vragen omgingen was gewoon raar en onnatuurlijk. En dan vooral het feit dat Kate Gerry aankeek of ze wat mocht zeggen (meestal niet) en het enige dat er "spontaan" uit Kate kwam waren duidelijk ingestudeerde zinnetjes.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:51

Babootje schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik volg dit de laatste tijd juist een beetje en vind het zo moeilijk.
Ik vind dat de ouders zeer wat verdachte moves hebben gemaakt en ook apart dat Kate geen antwoord wilde geven op een hele reeks vragen van de politie.

Tegelijkertijd blijf ik me afvragen wat de ouders er voor baat bij zouden hebben gehad om haar te laten verdwijnen.

Ze had ook nog 2 broertjes toch. Waarom zijn die niet verdwenen. Waarom uitgerekend Maddie?


Het was niet uitgerekend Maddie; Maddie is gewoon degene die wakker werd en dr nek heeft gebroken door een val van de sofa. De theorie van Amaral was mogelijk omdat ze haar vader buiten het appartement hoorde praten (met Jeremy Wilkins) en eraf is gevallen.

Waarom het lichaampje laten verdwijnen:
1 Theorie is, dat ze bang waren om de andere twee kinderen kwijt te raken. In Engeland zijn de straffen voor neglect (verwaarlozing) met de dood als gevolg vrij zwaar (gevangenisstraf) en de kans dat de andere twee uit de ouderlijke macht zouden worden gezet denkbaar. Ook had Gerry net zicht op promotie die mogelijk dan niet door zou gaan. Bedenk, beide ouders zijn artsen, hebben vaak te maken met leven en dood en hebben mogelijk rationeel kunnen handelen.
2 Een tweede theorie is, dat mogelijk sprake was van kindermisbruik. In de eerste dagen na de ontvoering heeft een maatschappelijk werkster (Martin) haar hulp aangeboden. Dat werd geaccepteerd tot ze David Payne zag en hem herkende vanuit haar professie. Ze wist niet meer of hij dader was van kindermisbruik of een getuigen in de zaak, maar ze wist wel dat ze met hem te maken heeft gehad. (Getuigenis van haar vind je in de PJ files). Daarbij komen de getuigenissen van Arul en Katharina Gaspar, een stel dat een keer eerder een vakantie met een aantlal leden van de groep waaronder Gerry en Kate hebben beleefd. Katharina en haar man legden getuigenissen af van een aantal momenten dat Payne en Gerry seksueel getinte opmerkingen over Madeleine hadden gemaakt. Deze getuigenissen vind je ook in de PJ files terug. Ik blijf het altijd nog vreemd vinden dat dit niet is uitgerechercheerd. Want, laten we wel wezen, als kindermisbruik inderdaad heeft plaatsgevonden is dat wel een motief om het lijkje van Madeleine te laten verdwijnen. Want er zou sectie zijn verricht (dat gebeurt in zo'n situatie als dit altijd) en dan zouden sporen van kindermisbruik zeker zijn gevonden.


Ik heb het niet zodanig gevolgd dat ik meer dan het verhaal in grote lijnen ken vandaar mijn vragen :P

Maar hoe weten ze dat ze van een sofa is afgevallen? Hoe komen ze bij die theorie?

En hoe het nu is geëscaleerd is toch veel schadelijker voor het gezin dan wanneer ze eerlijk hadden toegegeven dat er een ongeluk is gebeurd?

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 08:33

Omdat er sporen van bloed achter de bank in de woonkamer zijn gevonden is het vermoeden dat het kind erop is geklommen en achter de bank is gevallen. Kan ook zijn gebeurd toen Kate onder de douche stond en de kinderen alleen in de woonkamer liet. Het duurt namelijk wel een paar uur eer zich een lijkgeur ontwikkelt. maar er zijn ook aanwijzingen dat het kind een dag eerder is overleden. De lijkgeur zat namelijk ook aan kleding van Kate en aan een Tshirtje van Madeleine.

Als ze eerlijk zouden hebben toegegeven dat er een ongeluk was gebeurd dan zou het met een sisser kunnen zijn afgelopen. Maar de straffen in Engeland op verwaarlozing van kinderen zijn niet mis. En de gevolgen zouden voor hen groot kunnen zijn geweest, zeker als bij autopsie slaapmiddelen zouden zijn gevonden of erger sporen van kindermisbruik.

Er ging in het begin van de verdwijning van Madeleine ook verhalen rond dat de vriendengroep "swingers" waren en daarom ook meer te verbergen hadden.

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:14


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:27

Babootje schreef:
Omdat er sporen van bloed achter de bank in de woonkamer zijn gevonden is het vermoeden dat het kind erop is geklommen en achter de bank is gevallen. Kan ook zijn gebeurd toen Kate onder de douche stond en de kinderen alleen in de woonkamer liet. Het duurt namelijk wel een paar uur eer zich een lijkgeur ontwikkelt. maar er zijn ook aanwijzingen dat het kind een dag eerder is overleden. De lijkgeur zat namelijk ook aan kleding van Kate en aan een Tshirtje van Madeleine


In dat geval is Kate toch al een hoofd verdachte? Is daar iets mee gedaan door de politie / fbi?

Citaat:
Als ze eerlijk zouden hebben toegegeven dat er een ongeluk was gebeurd dan zou het met een sisser kunnen zijn afgelopen. Maar de straffen in Engeland op verwaarlozing van kinderen zijn niet mis. En de gevolgen zouden voor hen groot kunnen zijn geweest, zeker als bij autopsie slaapmiddelen zouden zijn gevonden of erger sporen van kindermisbruik.

Er ging in het begin van de verdwijning van Madeleine ook verhalen rond dat de vriendengroep "swingers" waren en daarom ook meer te verbergen hadden.


Maar als ze hadden gelogen dat Maddie gewoon van de bank gevallen is waar zij bij zijn is dat geen kinder verwaarlozing / mishandeling toch?

Ik vind de manier waarop de ouders antwoord geven en zich gedragen erg verdacht maar probeer me in hun positie te verplaatsen. Een verdwijning wordt altijd wereldnieuws. Waarom zou je dat faken? Als er ooit achter gekomen wordt dat de ouders hier achter zitten hebben ze een schadeclaim van hier tot Tokyo aan hun broek hangen toch?

Is het onderzoek trouwens momenteel nog bezig of is het stilgelegd?