Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:07

Ik las het ook … mijn hart brak bij het idee dat er nu waarschijnlijk meerdere gezinnen in één klap hun kindje of kindjes verloren hebben |( Wat een verschrikkelijk tragisch ongeluk is dit. Verschrikkelijk traumatisch ook voor de machinist, de persoon die de bakfiets bestuurde en omstanders. Ik hoop dat de ernstig gewonden het mogen redden.
En hulpverleners zijn heel veel gewend, maar dit is voor de betrokken hulpverleners ook een regelrechte nachtmerrie en traumatisch. Ik heb met ze te doen en hoop dat ze goed opgevangen worden.
Een verschrikkelijk tragisch ongeluk met alleen maar verliezers |( Y;(
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-18 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:56

Cayenne schreef:
Net op het lokale nieuws dat drie kinderen waarschijnlijk uit dezelfde familie afkomstig waren ;(


Och nee |( dat zou het afschuwelijke drama voor de betreffende ouders nóg erger maken. Iets ergers kan ik me niet voorstellen. Ik voel zo mee … zo afschuwelijk dit. Zelf twee kindjes van 7 en 10 jaar oud en de rillingen lopen over mijn lijf. Zo intens verdrietig dit en zo traumatisch voor alle betrokkenen en mensen die dicht bij de slachtoffers staan.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:55

Lotus83 schreef:
Jolynne schreef:
De 2 zwaargewonden zijn helaas ook overleden.

Heel droevig dat dit gebeurd is :(


Dit is helemaal nergens bevestigd en zonder bronvermelding moet je dit niet zeggen.


Het is afschuwelijk traumatisch wat er gebeurt is, voor iedereen die hier bij betrokken is -O-


Erg storend, ook op FB worden er dingen gezegd die nog niet bevestigd zijn. De politie verklaarde op Omroep Brabant net dat de zwaargewonde vrouw en het zwaargewonde kind op dit moment vechten voor hun leven.

Ook als je via via meer weet vind ik het niet netjes dit op internet te zetten voor het officieel bevestigd is.
Zo meteen een persconferentie.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:06

Op NOS lees ik er ook niets over. Beter om niets op internet te zetten voor het echt officieel bevestigd is. Ook al heb je het via een persoonlijke (betrouwbare) bron. Ik heb het helaas erg dichtbij meegemaakt dat een kindje na langdurige reanimatie overleden is. Doordat mensen van alles op internet zetten wist de opa al dat zijn kleinzoontje was overleden voordat zijn dochter hem op de hoogte kon brengen.

Ik snap dat de emoties erg hoog zitten en dat iedereen juist wilt horen dat het niet waar is. En dat iedereen uit medeleven zichzelf afvraagt hoe het met de twee zwaargewonden gaat. Maar tot er officieel iets bevestigd is, vind ik niet dat mensen zelf feiten of fabels over het ongeluk of de slachtoffers op internet moet zetten.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:45

Bigone, ik hoop zo hard met je mee! |(

A3a1, ook dan kun je eerst bronnen als de NOS of politie checken of zij dit bevestigen voor het op internet geslingerd wordt. Maar goed, ik heb van dichtbij meegemaakt dat het nieuws dat iemand hoorde inderdaad klopte en dit gelijk op social media gezet werd. Dat het zo snel op internet geknald werd, sneller dan dat familie persoonlijk op de hoogte gebracht kon worden van het overlijden van hun kleinkindje. Zij hebben dit via social media vernomen …. en dat is zéér pijnlijk.

Daarom ben ik hier zeer voorzichtig in. Ook al hoor ik het van 10 mensen of hoor ik het op de radio. Verder wil ik hier geen discussie over starten omdat dat hier niet op zijn plaats is, maar ik hoop gewoon dat mensen hier zeer voorzichtig mee om gaan.

Wat een hoop mensen bij de herdenking vanavond. Ik hoop dat dit de nabestaanden enige vorm van steun kan geven. Al die knuffeltjes en bloemen ….. mijn hart breekt als ik denk aan de ouders die vanavond hun kindje(s) niet meer in bedje kunnen leggen. Wat een hel voor deze mensen ….
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-18 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:22

xDenies schreef:
Zes lege bedjes. Ik heb nergens gelezen dat de begeleidster(32) en het zwaar gewonde kindje (11) of gehoord dat deze al thuis zijn.

Ik hoor en lees uberhaupt nergens meer iets daarover. Net het nieuws op rtl 4 bekeken en het word totaal vergeten.


Dat iemand intens meeleeft met je kindjes en de ouders, wilt niet zeggen dat ze ook niet meeleeft met de begeleidster, machinist, hulpverleners e.d.
En natuurlijk worden de begeleidster en het kind dat in het ziekenhuis ligt te vechten voor haar leven niet vergeten.
Ik snap dat het menselijk is om je af te vragen hoe het met ze is. Dat doe ik ook. Maar wellicht wilt de familie dit zelf niet in het nieuws, wat heel begrijpelijk is. Dit is een privéaangelegenheid en al triest genoeg. Ik denk dat de families meer hebben aan rust vanuit de media, dan dat heel Nederland op de hoogte gehouden wordt over de toestand van deze twee mensen.


marlies85 schreef:
Vanmorgen mijn kinderen naar school gebracht. Wat een verdriet en verslagenheid, het gaat door merg en been. Bij mijn kinderen in de klas is het stoeltje leeg, maar de tafeltjes zijn gevuld met bloemen, knuffelbeertjes en tekeningen.


Kippenvel, zo tragisch. Heel veel sterkte ook voor jullie en jullie kinderen die beide een klasgenootje verloren hebben. Tranen in mijn ogen na je laatste post Marlies. Ik weet even niet veel te zeggen. Hopelijk kunnen jullie troost bij elkaar vinden.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:29

Het doet helemaal niets af aan al het verdriet en het leed wat de nabestaanden en de familie van de 2 zwaargewonden nu doormaken, maar ik heb het idee dat de hulpverlening heel goed opgezet is. Ook netjes tenten over de bloemen en knuffels i.v.m. het weer.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:59

manubres schreef:
Ik heb de vreselijkste reacties op FB voorbij zien komen over het ongeluk in Oss, gruwelijk en respectloos om zo te reageren...maar "de pot verwijt de ketel..." vind ik als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen. Dat vind ik net zo ziek en gruwelijk.

https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/


Afschuwelijke dingen staan daar tussen. Bedreigen vind ik te ver gaan, maar de werkgever op de hoogte stellen heb ik dan weer geen moeite mee. Vooral ook met die juf. Zij heeft een voorbeeldfunctie. En dan maakt ze juist over die doelgroep in het openbaar een ontzettend misselijkmakende zeer ongepaste groffe opmerking. Zo iemand zou ik niet in dienst willen hebben en zo iemand zou ik niet voor de klas van mijn kinderen willen zien staan.

Een klein lichtpuntje dat de zwaargewonden inmiddels stabiel zijn, maar jeej wat hebben die nog een lange weg te gaan. Ik hoop dat voor hen ooit de zon weer een beetje gaat schijnen, want wat een zware impact moet dit op ze hebben. Voor de families van de nabestaanden trouwens ook. Ik kan me niet voorstellen dat er een zwaardere last is dan het verlies van je kind(eren) mee te moeten dragen.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:50

Pfff mooi nummer van Vajén. Wat moet het ook zwaar zijn om daar een nummer ten gehore te brengen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pluisje88, sinnekinne en 45 bezoekers