Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:52

Faber neemt afstand, waarschijnlijk in opdracht van Geert want die slaat nogal een modderfiguur met z’n ministers en staatssecretarissen.
Ook Hermans is trouwens een “ beetje “ dom:

De argumentatie van de nieuwe minister van Klimaat en Groene Groei, Sophie Hermans, dat sprake is van klimaatverandering: “Ja dat is aan de gang, dat is aan de orde. Volgens mij gaan we nu een hele warme, hete week tegemoet.”

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:01

Als de post “groene groei” heet voorspelt het sowieso al niets goeds :=

Niet alleen omdat het klinkt als een schimmel nadat je de plee 5 maanden niet schoongemaakt hebt, maar ook omdat het aan de basis staat van waarom we nu überhaupt problemen ervaren.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:14

Raineri schreef:
Als de post “groene groei” heet voorspelt het sowieso al niets goeds :=

Niet alleen omdat het klinkt als een schimmel nadat je de plee 5 maanden niet schoongemaakt hebt, maar ook omdat het aan de basis staat van waarom we nu überhaupt problemen ervaren.
hahahahahhaha _O- ik zit hier te schateren in mijn tuin. Geweldige post!!!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:38

Karl66 schreef:
Als jij een misdrijf pleegt, dan worden er ook vingerafdrukken genomen, dat is een gevolg van crimineel gedrag. Maar als je bij voorbaat al DNA van burgers gaat verzamelen in plaats van nadat ze crimineel gedrag hebben vertoond, dan zeg je als overheid dat je ervan uit gaat dat alle burgers in potentie gewoon een crimineel zijn. Dit gaat echt verder dan de onschuldpresumptie, dit gaat over de vraag hoe een overheid naar zijn burgers kijkt.

Gelukkig hoef ik dat niet. Alleen het gaat wel om de vraag waar de grens ligt. Met iemands vingerafdruk heb je alleen iemand vingerafdruk. Een DNA profiel gaat veel verder dan dat. Het opmerkelijke hierin is dat men eerst zei dat een DNA databank volledig onetisch was. Daarna werd het voor alleen zware misdrijven. En die drempel werd later weer verlaagd tot lichte misdrijven.

Waarom zou de volgende stap dan niet zijn om gelijk maar alle Nederlanders in een DNA databank te stoppen. Dat is jaren terug al een keer besproken.
https://www.youtube.com/watch?v=XcDhECc2SFg&t=153s

Nu willen ze het via een omweg met comerciele databanken.
Tja, zo werkt een glijdende schaal. Iets wat eerst volledig ondenkbaar was wordt normaal en vervolgens gaat men weer een stap verder. En dat voorstel van een databank met alle Nederlanders komt nog wel een keer weer terug. Want ja, tegen die tijd heeft men inmiddels toch al toegang tot al die comerciele databanken en dan is de stap naar een databank voor alle Nederlanders wel makkelijk.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:25

maar ze hebben ons dna toch allang?? waar denk je dat al die coronatesten anders voor waren :)* :+

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:25

Faber, ik neem afstand van de omvolkingstheorie. Maar niet heus !!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:33

BigOne schreef:

wat moet ze doen zodat jij het wel geloofwaardig vindt?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:33

BigOne schreef:

Ik zou het vreemder gevonden hebben als ze er nu geen afstand van zou hebben genomen.

Extremely rare and Beyond Compare

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:21

juval schreef:
maar ze hebben ons dna toch allang?? waar denk je dat al die coronatesten anders voor waren :)* :+

Dit vind ik complot theorie achtige opmerking!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:23

pien_2010 schreef:
juval schreef:

Dit vind ik complot theorie achtige opmerking!

Ik denk dat Juval een grapje maakt Pien!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:24

Daarom staat er ook een clown smiley bij :)

Extremely rare and Beyond Compare

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:50

Die had ik even niet door. Ik was zo verbaasd want vond het niets voor Juval en dacht tegenwoordig is niets meer wat het was _O- _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:10

juval schreef:
BigOne schreef:

wat moet ze doen zodat jij het wel geloofwaardig vindt?

Ik heb het debat gevolgd, absoluut ongeloofwaardig. Wanneer ik haar geloofwaardig zou vinden, zodra ze minister is direct de spreidingswet weer activeren.

Wanneer ze afstand neemt van omvolking maar tegelijkertijd dit zegt : zorgelijke demografische ontwikkelingen" dan is dat exact hetzelfde.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:26

BigOne schreef:
Ik heb het debat gevolgd, absoluut ongeloofwaardig. Wanneer ik haar geloofwaardig zou vinden, zodra ze minister is direct de spreidingswet weer activeren.

Wanneer ze afstand neemt van omvolking maar tegelijkertijd dit zegt : zorgelijke demografische ontwikkelingen" dan is dat exact hetzelfde.

In ieder geval weet je waar haar zorgen mbt de demografische ontwikkelingen liggen en kun je de oplossing er bij zoeken door het woord 'omvolking' in Google in te tikken.

Wat betreft de spreidingswet, die heeft ze niet nodig. Ik geloof dat ze van plan is alle burgemeesters persoonlijk te vragen of ze nog wat asielzoekers op willen nemen.

Op zich vind ik het best een interessante exercitie dat we nu allemaal, zeg maar, "ander soortige" ministers krijgen dan in het verleden altijd het geval is geweest. We kunnen nu wel goed meemaken wat voor een invloed een minister werkelijk heeft en het geeft ook wel een verfrissende kijk op het geheel. Ik was nooit erg gecharmeerd van de oude club die naar mijn mening vaak toneelstukjes opvoerden.
Maar ik vind het toch best wel eng met deze nieuwe club :brr:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:39

De oude club van Rutte was inderdaad meer bezig om er een zaak van te maken die de politiek ver verwijderd heeft van de gewone Nederlander . Maar dat hebben/wilden ze niet inzien, met waarschijnlijk heel vervelende gevolgen voor veel mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:56

Ik vind het DNA verhaal wel apart. Inhoudelijk er iets van vindend..
toen mensen moeilijk deden over alles electronisch betalen, al je medische gegevens vastleggen, overal bekeken worden (en iets met een rico wet) etc moesten ze zich volgens sommigen niet zo aanstellen.
Maar nu, met DNA, is het wel een issue? Het is toch gewoon in het verlengde van alles vastleggen.. ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:04

De zorgverzekering, DigiD , gemeentelijke registers, alles kan gehackt worden maar daarmee kunnen ze je oplichten maar dna gegevens gaat wel iets verder.
Stel een forensisch instituut die onderzoek doet naar misdaden met dna, dat hacken en het dna in de gegevens van Taghi verwisselen door dat van Rutte ?
Theoretisch zou het mogelijk zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:13

Cer schreef:
Ik vind het DNA verhaal wel apart. Inhoudelijk er iets van vindend..
toen mensen moeilijk deden over alles electronisch betalen, al je medische gegevens vastleggen, overal bekeken worden (en iets met een rico wet) etc moesten ze zich volgens sommigen niet zo aanstellen.
Maar nu, met DNA, is het wel een issue? Het is toch gewoon in het verlengde van alles vastleggen.. ?

Het is dezelfde glijdende schaal van steeds alles een stukje opschuiven.
Die zelfde discussie geldt dus ook voor andere onderwerpen die je noemt.

Over elektronisch betalen. Je zou maar een brief van jouw bank krijgen of je even uit wilt leggen waarom je geld hebt overgemaakt aan Albert Heijn.

https://www.youtube.com/watch?v=NrNzyXx1ybU

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:50

Kwam nog even het filmpje tegen waarin Faber zegt dat ze het woord omvolking niet meer zal gebruiken.

Ze zegt daarin:"feit is dat onze demografie is veranderd, kijk maar eens naar onze grote steden, het is zeer legitiem om je daar grote zorgen over te maken en dat doe ik dan ook..."

Maar feit is dat in vrijwel alle grote steden juist PvdA/GL de grootste partij is geworden >;)
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:15

Loretta schreef:
Over elektronisch betalen. Je zou maar een brief van jouw bank krijgen of je even uit wilt leggen waarom je geld hebt overgemaakt aan Albert Heijn.

https://www.youtube.com/watch?v=NrNzyXx1ybU

Ik sta hier echt een beetje van te kijken??? :oo

Die man met zn spaargeld, en die MS patient... sjeeees...
ze pakken gewoon je geld af... -O-
Laatst bijgewerkt door Cer op 25-06-24 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:18

Dus in een jaar tijd iets meer dan 4k aan boodschappen uitgeven is raar volgens de bank :?.

Wat bizar dit.

*Burp*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:19

ja en je energieleverancier betalen??
En gewoon je eigen 50.000 euro opnemen.. omdat het van jou is en je er in principe mee mag doen wat je wil, zou je denken..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:32

We zitten nog midden in de naslaap van het toeslagenschandaal, maar ondertussen gaat de ellende gewoon door.
De overheid heeft het hierbij uitbesteed aan de banken en de banken doen het maar wat gretig.

Je bent schuldig tot het tegendeel is bewezen. En rechten heb je niet zoals bij een politieonderzoek. Je moet meewerken anders ben je je bankrekening kwijt met alle gevolgen van dien. En het kan echt iedereen overkomen.

Radar heeft er veel vaker aandacht aan besteed. In dit filmpje ook advocaten aan het woord waarom dit zo zorgelijk is.

https://www.youtube.com/watch?v=6DQYDolkGHM

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:33

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:37

Cer schreef:
ja en je energieleverancier betalen??
En gewoon je eigen 50.000 euro opnemen.. omdat het van jou is en je er in principe mee mag doen wat je wil, zou je denken..

Ja, compleet van de pot gerukt.

*Burp*