Vreselijk: blauwtong uitbraak in Nederland bij schapen en runderen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:25

Heh bah..is dit ook een indirect gevolg van de klimaatverandering?

Arm dier..ik hoop dat ze er gauw iets tegen verzinnen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Re: Vreselijk: blauwtong uitbraak in Nederland bij schapen en runderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:40

Ja het is geen ontwikkeling waar ik blij van wordt..

Hopelijk komen er dan meer vaccins voor de verschillende serotyperingen of andere oplossingen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:48

Lau07 schreef:
Wat verschrikkelijk. Veel sterkte Janouk, hopelijk blijft de rest van je kudde gezond.

Het is zeker een gevolg van klimaatverandering, en ook echt iets waar ik me wel zorgen over maak. Je ziet het bij het westnijlvirus bijvoorbeeld ook, dat rukt ook langzaam op naar het noorden. Wat daar heel interessant aan is, is dat de hoeveelheid virus die een mug met zich mee draagt ook verhoogd wordt als de temperatuur toeneemt, dit hebben ze geconstateerd door middel van wetenschappelijk onderzoek: https://parasitesandvectors.biomedcentr ... 016-1677-0

Klimaatverandering werkt dus dubbel door: door warmer weer hebben we meer muggen, maar door dat warmere weer zijn die muggen ook nog eens extra gevaarlijk door virusvermeerdering bij hogere temperaturen.

-O- -O- -O-

Dat is echt niet grappig, niet alleen voor onze dieren maar ook voor mensen. Hele kwalijke ontwikkeling.

Westnijlvirus maak ik me ook wel zorgen om, in Afrika gaan er zoveel paarden dood aan.

Janouk:
Ik hoop dat het schaap wat nu ziek is het wel gaat redden!

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie