Crowdfunding voor dieren ; acceptabel of wat onbeschoft?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lor1_1984
Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:01

Men mag vragen wat men wil, ik doneer niet.
Niet voor mensen maar ook niet voor dieren.
Ik heb iets te vaak meegemaakt dat het legitiem leek te zijn en diegene vervolgens met de noorderzon verdween, het geld voor andere dingen gebruikte, ontvangen producten doorverkocht.
Of nog leuker; spullen waar ze zogenaamd zo ontzettend om zaten te springen nooit ophaalden of na ophalen compleet verruïneerden etcetc.

Dat gezegd hebbende heb ik een hond met rugklachten, er was even een vermoeden van een hernia (bleek gewoon kou op de rug) en dat zou dan wsl een operatie worden.
Nu heb ik geen grote spaarpot maar ook uit principe heb ik een bedrag in mijn hoofd waar ik niet overheen ga en die operatie zat daarboven.
Ik ben in overleg gegaan met de dierenarts, heb aangegeven dat die operatie voor mij financieel niet haalbaar is en wat evt andere opties zijn.
Daar kwamen meerdere mogelijke opties naar voren afhankelijk van wat foto's naar voren brachten maar euthanasie was er één van.
Mijn omgeving vond dat ik maar een crowdfunding moest opstarten want 'hiervoor laat je je huisdier toch niet inslapen :roll:'.
Maar het is mijn huisdier, als ik de kosten niet kan dragen moet ik niet van anderen gaan verlangen dat zij het wel voor mij gaan oplossen.
En natuurlijk had ik het ontzettend poedersuiker gevonden als ik hem had moeten laten inslapen maar ik kan toch niet bakken met geld uitgeven en wanneer de andere hond wat kleins mankeert dat niet kunnen opvangen financieel?
Of de andere hond maar herplaatsen om de eerste die dure behandeling te geven?
De gestegen kosten zijn overigens wel een reden om tzt terug te gaan naar 1 hond.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:17

Onze hond heeft al meer dan 10.000 gekost in 6 jaar dat hij leeft.
maar no way dat ik mijn handje ga ophouden.

We hebben hem wel verzekerd en gelukkig maar achteraf. Maar dag vind ik heel ander verhaal. Ik snap soms niet dat mensen zo makkelijk dieren aan schaffen en nergens over nadenken….

princequillo
Fotograaf
Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:01

Ik snap vooral wel dat mensen zich zorgen maken om de legimiteit, daar dit natuurlijk een makkelijke manier is om geld kwijt te raken. Maar verder heb ik er eigenlijk weinig problemen mee, al doneer ik zelf eigenlijk nooit, of tenzij dit een persoon is die al meerdere keren om financiële hulp heeft gevraagd rondom dieren etc (dan is het namelijk voor mij gewoon duidelijk dat je niet financieel in staat bent om voor dieren te zorgen).

Natuurlijk is het zaak om je zaakjes goed in orde te hebben als je dieren aanschaft. Maar dat terzijde, soms gebeuren er nu eenmaal dingen in het leven waar men weinig tot geen controle over heeft, die die stabiliteit (tijdelijk) in de weg loopt. Over het algemeen zorg ik er ook altijd voor dat ik genoeg spaargeld heb mocht er iets met mijn katten voorkomen dat ik onverwachts grote kosten aan de dierenarts heb. Maar in het verleden is het bij mij ook voorgekomen dat er onverwachts meerdere grote kosten tegelijk verschenen, en dat ik plotseling toch wel heel snel door mijn spaargeld heen ging... Moet ieder mens met dieren dat (tijdelijk!) krap zit dan maar direct afscheid nemen? Ben ik in die tijden een slechte kattenmoeder geweest omdat ik wel wat extra hulp kon gebruiken om ze het beste van het beste te geven? (Overigens heb ik nooit GFM gebruikt, wel hebben vrienden soms hier en daar hulp aangeboden, en dit doe ik ook voor hun als zij een keer in de problemen komen.)

In beginsel vind ik dit soort GoFundMe's dus niet per se onacceptabel. Het kan iedereen overkomen dat het leven even moeilijk is en je wel wat hulp kunt gebruiken. Nu hebben we in Nederland en België vaak nog wel enige support systemen (ook niet altijd genoeg natuurlijk) maar er zijn ook mensen die dat helemaal niet hebben.

Je bent ook niet verplicht hè, om mensen hun "hobby" te bekostigen. Het is maar een open vraag. Je doneert of je doneert niet. Het staat iedereen vrij om met hun geld te doen wat zij willen, als er dus mensen zijn die wel graag doneren dan is dat helemaal prima. :j

Het is jammer dat er zoveel misbruik van wordt gemaakt, want eigenlijk vind ik het persoonlijk juist weer heel mooi dat dit vandaag de dag gewoon (nog) mogelijk is, dat mensen elkaar helpen uit compassie voor elkaar.

Rivendell
Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:11

Ik heb vorig jaar een crowdfund gedaan toen na een enorme storm mijn hele hanen opvang was verwoest. De verzekering vergoede maar een klein deel.
Voor bekenden doe ik soms wel een bijdrage, als ik het kan missen

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:48

Ik heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik iets wat al gezegd is.

Ik ben het in principe met je eens, als in dat mensen die per definitie al geen dieren kunnen betalen beter geen dieren kunnen nemen, en ik hen ook niet wil steunen in hun slechte keuzes.
(overig vind ik dit ook lastig. Ik heb meerdere situaties gezien waardoor dieren niet de zorg kregen die ze verdienden omdat hun baasjes het niet konden betalen maar ze weigerden het dier weg te doen of desnoods in te laten slapen)

Èèn grote maar.
De huidige economische omstandigheden zijn nou niet bepaald rooskleurig. Daarbij stond er vorige week nog een uitgebreid artikel in De Volkskrant over hoe dierenartsenpraktijk massaal worden opgekocht door buitenlandse investeerders die ketens vormen waardoor de prijzen collectief worden opgeschroefd.
Door bovenstaande zaken zijn er heel erg veel mensen die voorheen prima de kosten kosten dragen, maar nu niet meer.

Ik heb een (flinke) pot voor plotselinge kosten voor mijn dieren, maar als ze nou opeens allemaal tegelijk een operatie moeten bij een spoedarts, dan word het wel heel krap.

Hoe dan ook, ik snap die crowdfundings heel goed.
Geef ik er aan? Dat bekijk ik per situatie.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 23:27

Als je vooraf weet dat je geen potje opzij staan hebt dan moet je er niet aan beginnen. Jij neemt de verantwoordelijkheid om “baasje” te worden, dan kan je deze verantwoordelijkheid niet plots doorschuiven naar andere mensen. Want als er niet genoeg geld wordt ingezameld is het dier er de dupe van… en dat is dan impliciet de “schuld” van mensen die niet doneren

Ik ken heel wat mensen die amper voor zichzelf kunnen zorgen maar toch een paard of vaak zelfs meerdere paarden hebben… ik vind dit compleet onverantwoord en egoïstisch tov het dier.

Cinnepin
Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:11

Plantje15 schreef:
Als je vooraf weet dat je geen potje opzij staan hebt dan moet je er niet aan beginnen. Jij neemt de verantwoordelijkheid om “baasje” te worden, dan kan je deze verantwoordelijkheid niet plots doorschuiven naar andere mensen. Want als er niet genoeg geld wordt ingezameld is het dier er de dupe van… en dat is dan impliciet de “schuld” van mensen die niet doneren

Ik ken heel wat mensen die amper voor zichzelf kunnen zorgen maar toch een paard of vaak zelfs meerdere paarden hebben… ik vind dit compleet onverantwoord en egoïstisch tov het dier.


Mee eens.
Ik * ken * ook een aantal mensen,hebben genoeg geld om het paard standaard te onderhouden, maar als het dier wat gaat mankeren zijn ze de sjaak.

Cantodea11
Berichten: 219
Geregistreerd: 11-12-20

Re: Crowdfunding voor dieren ; acceptabel of wat onbeschoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:25

Ik heb net een bericht voorbij zien komen op social media waar iemand vraagt om geld omdat ze uitbehandeld is en ze graag leuke dingen nog wil doen met haar gezin maar dat vind ik zo niet kunnen sorry hoor maar ik vind daar het mijne van je kunt ook herinneringen maken met je gezin wat geen geld kost

dalena
Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:58

Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

germie
Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:33

Cantodea11 schreef:
Ik heb net een bericht voorbij zien komen op social media waar iemand vraagt om geld omdat ze uitbehandeld is en ze graag leuke dingen nog wil doen met haar gezin maar dat vind ik zo niet kunnen sorry hoor maar ik vind daar het mijne van je kunt ook herinneringen maken met je gezin wat geen geld kost

Daar heb ik dan op zich weer minder moeite mee. Want vaak als je uitbehandeld bent zijn simpele dingen nog wel mogelijk, maar duurder wegens begeleiding e.d. wat weer nodig is. Ik ga er even van uit dat er geen droomreis gevraagd wordt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tancreda4
Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:52

dalena schreef:
Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)


Beterschap en nare tijd dit.... Fip is geen beste diagnose... Ik dacht dat er met deze diagnose helemaal geen uitzicht is op genezing en alleen progesief is, maar hoop dat er nog een kans is bij jullie l, sterkte.

Maar stiekem vind ik het wel een gemiste kans en eigen keuze dat je je kitten niet hebt verzekerd... Juist bij kittens gebeuren er vaak dingen omday die nog zo speels in het leven staan (bv aanrijdingen komen dan vaak voor).

Voor wat betreft funding voor mooie herinneringen snap ik nog wel. Tuurlijk kunnen herinneringen ook zonder geld gemaakt worden, maar net even een uitje echt helemaal buiten hun dagelijkse leven, sleur en zorgen, even helemaal eruit en in een andere omgeving, geeft net wat extra's, mooiers en even helemaal 'eruit' met dierbaren.

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:59

Wat een gegronde reden is om naar geld te vragen is voor iedereen anders. Kijk al naar dit topic: de situatie van kyrkelover wordt door meerderen aangehaald als 'daar zou ik wel voor schenken, als zoiets zou voorbijkomen'. Waarom? Omdat wij ons als paardenliefhebber verbonden voelen en ons zo kunnen voorstellen hoe pijnlijk het is jouw stal met al jouw spullen in vlammen te zien opgaan.
Waarom een afgebrande stal wel en een mantelzorger die na 5 jaar eens op vakantie wil gaan, niet? Het antwoord is: persoonlijke voorkeur.

Je moet het zien als kleine goede doelen en je bepaalt zelf aan wel goed doel je wilt schenken.

Dat geldophaalacties onder het kopje crowdfunding gedaan worden, vind ik wel weer kwalijker, want geld laten doneren is niet per definitie gelijk aan crowdfunding.

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:05

dalena schreef:
Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)


Je had óók gewoon een verzekering kunnen afsluiten voor deze kosten. Één tip: zet Jane wél in de verzekering nu het nog kan. Er blijft kans dat FIP toch besmettelijk is en ik hoop het niet voor jullie, maar met z'n jong kitten is het behoorlijk riskant.

Ja, een verzekering kost een hoop geld, zeker als je dier nooit iets mankeert, maar als je dier toch ziek wordt, dan wordt het meeste ten minste vergoed.

princequillo
Fotograaf
Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Crowdfunding voor dieren ; acceptabel of wat onbeschoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:10

Ik zit erg krap bij kas. Al heel wat jaren. Zorg er overigens voor dat de dieren gewoon alles hebben wat ze nodig kunnen hebben inclusief nood. Maar ik moet heel eerlijk zijn, leuke dingen doen zonder geld is niet zo gemakkelijk. :') Een heleboel kost al geld. Al is het maar vervoer. Ik wilde bijvoorbeeld graag naar het strand, naar bepaalde bossen, naar gratis evenementen, maar ondanks dat het "gratis" was, kwam er nog wel een behoorlijk reiskostenplaatje bij kijken. :+ Dus ja, ik snap die op zich ook wel.

Ladygiroc
Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:15

Gini omdat je in een geval als bij kyrkelover je in 1 klap alles kwijt bent en je je daar niet tegen kan verzekeren, of tegen onrealistische bedragen.
Voor dieren, vakanties etc zijn allemaal luxe waar je voor kan sparen als je zoiets graag wil.
En ja, natuurlijk kan kyrkelover een grote pot sparen voor het geval dat er ooit wellicht een kleine kans is op een verwoestende brand.

Opzich heb je gelijk dat het persoonlijk voorkeur is maar dit is voor mij persoonlijk wel het verschil tussen het een en het ander.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Lughnassadh
Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:18

mvdende schreef:
dalena schreef:
Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)


Je had óók gewoon een verzekering kunnen afsluiten voor deze kosten. Één tip: zet Jane wél in de verzekering nu het nog kan. Er blijft kans dat FIP toch besmettelijk is en ik hoop het niet voor jullie, maar met z'n jong kitten is het behoorlijk riskant.

Ja, een verzekering kost een hoop geld, zeker als je dier nooit iets mankeert, maar als je dier toch ziek wordt, dan wordt het meeste ten minste vergoed.

Al had ze dit kitten verzekerd dan had ze waarschijnlijk niks uitgekeerd gekregen aangezien de behandeling experimenteel is. En er worden alleen erkende behandelingen en medicijnen vergoed.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

dalena
Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:25

Klopt, verzekering doet hier niks mee
Edit; en dat begrijp ik,neemt niet weg dat 5000 enorm veel geld is

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Cantodea11
Berichten: 219
Geregistreerd: 11-12-20

Re: Crowdfunding voor dieren ; acceptabel of wat onbeschoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:10

Ik snap ook wel dat je soms ongeziene kosten kunt krijgen mijn merrie heeft een week in Utrecht gestaan en ja die rekening was niet laag maar als je een dier hebt moet je ook kunnen begrijpen dat het ziek kan worden en dat daar kosten aan zitten of denk ik nu kort door de bocht

dalena
Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:13

Mee eens, in ons geval heeft onze kat een ziekte waar geen erkend medicijn voor is. Dus het is dit of inslapen. Dat ligt dan net iets anders

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Cantodea11
Berichten: 219
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:43

dalena schreef:
Mee eens, in ons geval heeft onze kat een ziekte waar geen erkend medicijn voor is. Dus het is dit of inslapen. Dat ligt dan net iets anders

Helaas moest ik bij mijn merrie ook een keuze maken of naar Utrecht of oog eruit en ze had ontzetten veel pijn ben blij met mijn keuze geweest en ja was een rib uit mijn lijf maar is gelukkig goed gekomen
Hopelijk komt het bij jou ook goed

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 02:20

dalena schreef:
Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)


Je hebt nu al een actie voor 2500 euro. Persoonlijk vind ik dit wel al een bedrag dat je apart moet hebben staan eerlijk gezegd als je huisdieren hebt


Sabri
Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 02:39

Kidde schreef:
dalena schreef:
Ik snap een potje voor dieren heel goed. Maar als baas van een kitten verwacht je geen kosten van +5000euro. In 2 weken tijd zijn we nu al 2500 euro kwijt. Ben hartstikke blij met iedere euro, maar ik snap iedereen die niks wil geven :)


Je hebt nu al een actie voor 2500 euro. Persoonlijk vind ik dit wel al een bedrag dat je apart moet hebben staan eerlijk gezegd als je huisdieren hebt


Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen hun handje ophouden voor hun dieren. Het is hetzelfde als bij de Supermarkt gaan staan bedelen maar dan in een ander jasje!

Tegenwoordig heb je keus, namelijk een niet zo duur dier(bv een hamster/muis) of een duurder dier waar je dan een grotere geldpot voor moet hebben. Door bv honden in de buurt uit te laten, op kinderen van anderen te passen etc kun je ook geld voor je dier bij elkaar sparen. Jouw dier dus jouw verantwoordelijkheid. Dan maar geen vakantie. Ik zou mezelf er ongemakkelijk bij voelen. Volgens mij zit er ook een hoop nep en misbruik van bij dmv het presenteren van een zo zielig mogelijk verhaal. Net alsof het je recht is als je doodgaat je nog ff alles uit het leven wilt halen ten koste van anderen. Bah! Een potje rummiecippen en wat muntthee is ook herinneringen maken. Stichting laatste wens kun je ook nog inschakelen

Mensen geven graag en dat is nu precies waar erop gespeeld wordt. Eigenlijk zou dit eens onder de loupe gehouden moeten worden. Want bedelen mag niet.
Geef gewoon aan erkende goede doelen, zoals bv Stichting laatste wens, of dierenasiels, etc denk ik dan. En rook een sigaretje minder of boek even die dure reis dit jaar niet zodat je je dier in een verzekering kunt stoppen. Daarnaast hebben dierenartsen betalingsregelingen, zodat je krap bij kas het in gedeelten kunt voorschieten. En om nu duizenden euros voor een kat of hond neer te leggen? Prima als je dat wil maar schuif dat niet af op anderen. Zo denk ik er dan over..

En is het bv een asiel wat overstroomt is, dat is wat anders dan het redden van een huisdier voor duizenden. Waarbij de vraag is , is dit ethisch wel verantwoord.

Een kippenhok wat van jezelf wegwaaide, nou pech. Dat heb je het niet goed vastgezet. Moet een ander dat dan maar betalen???
Iets als eigen verantwoordelijkheid durven nemen en willen nemen. Dat is niet bedelen, niet op straat, niet online..

Rivendell
Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Crowdfunding voor dieren ; acceptabel of wat onbeschoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 06:37

Sabri niemand verplicht jouw om wat te geven. Vragen staat vrij.
En een kippenhok dat weg waaide? Dit was tijdens de storm van februari 2022, waarbij hele daken en kerktorens weg waaiden. Hier was weinig tegen bestand. En het was niet één kippenhok, maar over een lengte van 125 meter. Ik heb een stichting voor opvang van hanen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:00

Sabri schreef:
Net alsof het je recht is als je doodgaat je nog ff alles uit het leven wilt halen ten koste van anderen. Bah!
Oef... dit is wel echt hard zeg.

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:47

AnnedB schreef:
Sabri schreef:
Net alsof het je recht is als je doodgaat je nog ff alles uit het leven wilt halen ten koste van anderen. Bah!
Oef... dit is wel echt hard zeg.


Hard, maar het is wél enigsinds zo.

Waarom zou iemand die weet dat hij/Zij komt te overlijden wél herinneringen mogen maken, op kosten van een ander, maar de "normale" mens, (die bij wijze van spreken morgen onder een auto kan liggen en óók dood is) hoeft echt niet aan te komen met: ik heb geen geld voor een vakantie, maar ik wil herinneringen maken voor later, want ik kan morgen wel dood neervallen

Voor iedereen is een vakantie/ leuke dingen doen een vorm van herinneringen maken, zeker als je dat met je vrienden/ familie doet. En óók de "normale herinneringen" zijn kostbaar als iemand vervolgens onverwacht komt te overlijden.

Dus ik sta ook absoluut niet achter crowdfundings "om herinneringen te maken" want ik ben ziek...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers