Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:43

Als je op een punt bent, dat je wederzijds intiemer met iemand wil worden, prima die foto van je piemel, flamoes, tetten, grote teen noem maar op. Maar gewoon tijdens een normaal gesprek, zoals rietbergen, nope.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:51

Elisa2 schreef:
Wat vinden jullie dan van vrouwen die daar wel op kicken? die bijv. sexy foto's op facebook en instagram zetten en juist kicken op dat soort opmerkingen van mannen die zeggen wat ze allemaal met haar willen doen? Want die zijn er ook..hoe moeten mannen het verschil weten?


Als zij dat leuk vinden, doen. Zijn toch ook bepaalde mannen die daar op reageren, ieder zijn ding.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:14

Ik snap je echt niet befunny. Het gros van de vrouwen past zich juist al aan, aan deze mannenwereld. Day is nu ook het hele punt. Het is juist de hoogste tijd dat het stopt en dat mannen eens wat meer gaan kijken naar wat zij kunnen doen zodat vrouwen zich niet meer zo aan hoeven te passen en rekening hoeven houden met de grillen van de man.

Als vrouwen wildvreemde mannen seksualiseren zijn ze net zo fout, ik geloof niet dat iemand het daarmee oneens is.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:17

Elisa2 schreef:
Mwah..BeFunny heeft gewoon een heel goed punt, laten we niet doen alsof alle vrouwen zo heilig zijn. Want als je als vrouw alles wilt doen en laten wat je zelf wilt, maar een man mag dat niet dan ben je gewoon hartstikke hypocriet.


Zo! Dat is mooi to-the-point +:)+

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:36

pmarena schreef:
Elisa2 schreef:
Mwah..BeFunny heeft gewoon een heel goed punt, laten we niet doen alsof alle vrouwen zo heilig zijn. Want als je als vrouw alles wilt doen en laten wat je zelf wilt, maar een man mag dat niet dan ben je gewoon hartstikke hypocriet.


Zo! Dat is mooi to-the-point +:)+


Idd. Het woord hypocriet had ik niet eens gebruikt maar het is natuurlijk wel zo.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:54

:? Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.

Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.

Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:55

Vrouwen mogen ook geen grensoverschrijdend gedrag tonen hoor. Ik heb althans nog niemand hier zien schrijven van wel...
Jezelf op een bepaalde manier kleden en dan reacties leuk vinden is niet grensoverschrijdend.
Als ze mannen ermee lastig gaat vallen dan wel.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:02

Het is een dunne lijn blijkt wel, want wat de één niet als grensoverschrijdend ervaart, kan de ander als wel grensoverschrijdend ervaren.

Ik heb op het moment zoiets met een collega: hij zei me dat hij goed kon zien dat ik flink afgevallen was, dat hij dat mooi vond en dat hij het liefst naar me wilde fluiten, maarja, gezien de laatste berichtgevingen mbt tvoh deed hij dat maar niet. Ofzo.
Het eerste deel van die zin is prima, het tweede imo onnodig maar ook niet iets waar ik de energie voor heb om stennis om te schoppen.

Zou hij dit gezegd hebben tegen een andere collega van mij waar ik bij stond zou ik wèl hebben benoemd dat het tweede deel van die zin beter weggelaten kon worden.

Ik rationaliseer het weg, want zo erg is het toch niet? Maar het maakt wel dat ik in het vervolg toch wat alerter ben rondom die persoon. Niet omdat ik bang ben dat hij me zal aanraken hoor, ik ben ervan overtuigt dat hij dat niet zou doen. Maar wel om ‘m bij een volgende opmerking die op/ over de grens is erop aan te spreken op een normale manier.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:07

Jis_ schreef:
:? Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.

Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.

Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed


Maar als een vrouw net doet of ze een h**r is qua gedrag en ze krijgt daar dan reacties op van mannen en dan is het allemaal de schuld van de mannen? Of zit er ook een stukje bewustwording bij van hoe je jezelf presenteert? Ik vind hier toch ook echt een stuk eigen verantwoording in zitten. Wil niet zeggen dat vrouwen in een burka moeten lopen, maar gewoon "normaal" gedrag binnen de kaders lijkt me prima en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:09

Ook prutsmutsen heb je met respect te behandelen

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:10

BeFunny schreef:
Elisa2 schreef:
Mwah..BeFunny heeft gewoon een heel goed punt, laten we niet doen alsof alle vrouwen zo heilig zijn. Want als je als vrouw alles wilt doen en laten wat je zelf wilt, maar een man mag dat niet dan ben je gewoon hartstikke hypocriet.


Idd. Het woord hypocriet had ik niet eens gebruikt maar het is natuurlijk wel zo.


Maar waar wordt er dan gezegd dat een vrouw wel alles mag doen? Een vrouw mag net zo min een man lastigvallen als vica versa.

En net als een man mag dragen wat hij wil mag een vrouw dat ook. Als een ander daar seksueel opgewonden van raakt dan mag hij of zij dat voor zich houden. Zo ingewikkeld is het toch niet?

Als een man of vrouw zich op een seksueel uitdagene manier kleedt is dat nog geen uitnodiging om te pas en te onpas daar opmerkingen over te maken of zelfs aan iemand te gaan zitten. Ook als degene 'uitdagend' gedrag vertoont is het nog steeds zaak om te luisteren naar hoe ver degene wil gaan er niet vanuit gaan dat je er zo op mag. Ik snap de ingewikkeldheid echt niet.

Ik vind ook wel wat van hoe mensen voor de dag komen. Ik voel me niet geroepen om daar commentaar op te leveren.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 29-01-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:11

Even uitzoomen... Ik vraag me af of deze discussies ook tussen mannen plaatsvinden. En dan bedoel ik niet op dag 1 dat deze dingen uitgekomen zijn, maar daarna en zoekend naar de kern van het probleem. Of zo.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:12

De discussie die er was had niks met grensoverschrijdend gedrag te maken, maar met manier van kleden, foto's posten en eventueel aandacht vragen. Dat vrouwen dat niet moeten doen volgens sommige, want dat is blijkbaar te verwarrend. Dus gaan we weer vrouwen vragen om zich aan te passen omdat het niet ons ding is? Terwijl zij echt niks fout doen en juist vrijheid is een belangrijk ding.

Ens met kimbers dus. We gaan blijkbaar toch weer graag de schuld bij vrouwen neerleggen. Die mogen dat niet, want andere vrouwen hebben daar last van of mannen snappen niet dat nee nee is?

Die opmerking hierboven zou ik trouwens anders opgevat hebben. Maar misschien zie ik er dan te veel het goede van in. Juist dag door the voice hij nu snapt dat dat beter niet gedaan kan worden. Dus bewustwording?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:15

MyWishMax schreef:
De discussie die er was had niks met grensoverschrijdend gedrag te maken, maar met manier van kleden, foto's posten en eventueel aandacht vragen. Dat vrouwen dat niet moeten doen volgens sommige, want dat is blijkbaar te verwarrend. Dus gaan we weer vrouwen vragen om zich aan te passen omdat het niet ons ding is? Terwijl zij echt niks fout doen en juist vrijheid is een belangrijk ding.

Ens met kimbers dus. We gaan blijkbaar toch weer graag de schuld bij vrouwen neerleggen. Die mogen dat niet, want andere vrouwen hebben daar last van of mannen snappen niet dat nee nee is?

Die opmerking hierboven zou ik trouwens anders opgevat hebben. Maar misschien zie ik er dan te veel het goede van in. Juist dag door the voice hij nu snapt dat dat beter niet gedaan kan worden. Dus bewustwording?

Daar wil ik ook van uit gaan en misschien ben ik er daarom wel niet gelijk op ingegaan.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:15

Nee het is niet de schuld van vrouwen, er wordt verkeerd gelezen..maar vrouwen mogen wel nadenken hoe ze zich presenteren en daar heb ik al eerder een voorbeeld van gegeven in dit topic. En niets is een reden voor grensoverschrijdend gedrag. Wat ik zeg is dat er veel dubbele signalen uitgezonden worden naar mannen en het heel makkelijk is om mannen alleen als zondebok aan te wijzen maar dat is imo gewoon niet fair.

Tieneke: nee dat denk ik niet want het is niet hun probleem.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:16

Elisa2 schreef:
Jis_ schreef:
:? Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.

Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.

Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed


Maar als een vrouw net doet of ze een h**r is qua gedrag en ze krijgt daar dan reacties op van mannen en dan is het allemaal de schuld van de mannen? Of zit er ook een stukje bewustwording bij van hoe je jezelf presenteert? Ik vind hier toch ook echt een stuk eigen verantwoording in zitten. Wil niet zeggen dat vrouwen in een burka moeten lopen, maar gewoon "normaal" gedrag binnen de kaders lijkt me prima en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.


Ik werd een keer ho.r genoemd omdat ik iemand afwees, droeg en draag nooit minirokjes/hotpants, sommige mannen zeggen toch wel wat ze willen zeggen om wat voor reden dan ook.

Je kan je als man toch gewoon gedragen richting een vrouw, wat ze ook aan heeft? Qua gedrag, ik denk dat die vrouwen wel zitten te wachten op dat soort taalgebruik, dan is het probleem van grensoverschrijdend gedrag er ook niet.

fotolijstje

Berichten: 2711
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:18

Elisa2 schreef:
Jis_ schreef:
:? Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.

Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.

Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed


Maar als een vrouw net doet of ze een h**r is qua gedrag en ze krijgt daar dan reacties op van mannen en dan is het allemaal de schuld van de mannen? Of zit er ook een stukje bewustwording bij van hoe je jezelf presenteert? Ik vind hier toch ook echt een stuk eigen verantwoording in zitten. Wil niet zeggen dat vrouwen in een burka moeten lopen, maar gewoon "normaal" gedrag binnen de kaders lijkt me prima en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Je kan je niet als een ho.er "gedragen" dat ben je. Het is letterlijk werk, niks meer of minder.
En het maakt nog steeds niks uit hoe je jezelf presenteert, die opmerkingen hoeven gewoon niet.

Citaat:
maar vrouwen mogen wel nadenken hoe ze zich presenteren

ze mogen er prima over nadenken maar ze mogen lekker dragen wat ze willen.
Kleding is en blijft niet het probleem, iedereen die denkt dat ze die dingen mogen doen of zeggen zijn het probleem

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:21

Elisa2 schreef:
Jis_ schreef:
:? Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.

Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.

Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed


Maar als een vrouw net doet of ze een h**r is qua gedrag en ze krijgt daar dan reacties op van mannen en dan is het allemaal de schuld van de mannen? Of zit er ook een stukje bewustwording bij van hoe je jezelf presenteert? Ik vind hier toch ook echt een stuk eigen verantwoording in zitten. Wil niet zeggen dat vrouwen in een burka moeten lopen, maar gewoon "normaal" gedrag binnen de kaders lijkt me prima en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Ik werd een keer ho.r genoemd omdat ik iemand afwees, droeg en draag nooit minirokjes/hotpants, sommige mannen zeggen toch wel wat ze willen zeggen om wat voor reden dan ook.

Je kan je als man toch gewoon gedragen richting een vrouw, wat ze ook aan heeft? Qua gedrag, ik denk dat die vrouwen wel zitten te wachten op dat soort taalgebruik, dan is het probleem van grensoverschrijdend gedrag er ook niet.


Wat ik wil aankaarten, is juist de vrouwen die wel zitten te wachten op dit gedrag op dat moment maar er dan juist achteraf over gaan zeuren.

En ja uiteraard ben ik het met jullie eens dat mannen zich moeten gedragen in wat ze doen of zeggen.

Ik bedoel juist de dubbele signalen die uitgezonden worden, ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:23

Er is helemaal niks mis mee als man of vrouw zijnde om interesse te tonen in iemand of te flirten. Het enige wat je moet blijven onthouden is dat diegene er soms niet op zit te wachten en dáár moet je op letten. En dus indimmen als dat voorkomt.

Zo simpel is het. Heel overzichtelijk lijkt mij.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:37

Ik geloof niet dat een vrouw die het leuk vindt achteraf gaat zeuren dat ze die aandacht heeft gehad.
Stel een vrouw is dol op die aandacht en gedraagt zich er naar, maar dan gaat een man toch te ver vind zij, zij geeft dat aan, dan is het toch echt aan de man om daar goed op te reageren. Je krijgt niet altijd wat je zou willen.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:42

Elisa2 schreef:
Wat ik wil aankaarten, is juist de vrouwen die wel zitten te wachten op dit gedrag op dat moment maar er dan juist achteraf over gaan zeuren.

En ja uiteraard ben ik het met jullie eens dat mannen zich moeten gedragen in wat ze doen of zeggen.

Ik bedoel juist de dubbele signalen die uitgezonden worden, ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.


Die vind ik wel moeilijk, ja. Ik heb in mijn omgeving zoiets meegekregen. Alles met consent, zelfs vanuit de vrouw begonnen. Later liep dat op niets uit en kreeg ze spijt, omdat het dus niet serieus werd. Dat kan, maar het beschuldigen van die man vond ik absoluut niet terecht toen en dat heb ik haar ook gezegd. Spijt kan en is vervelend dan, maar die man vond ik niet fout, omdat zij achteraf toch wat anders wilde en hij dat niet kon weten.

Maar dat is wel heel wat anders als hoe ik het eerst opvatte. Want mensen mogen zelf weten wat ze dragen, posten en hoe ze zich gedragen binnen de fatsoensnormen. Daar heeft niemand wat over te zeggen.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:44

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:
Wat ik wil aankaarten, is juist de vrouwen die wel zitten te wachten op dit gedrag op dat moment maar er dan juist achteraf over gaan zeuren.

En ja uiteraard ben ik het met jullie eens dat mannen zich moeten gedragen in wat ze doen of zeggen.

Ik bedoel juist de dubbele signalen die uitgezonden worden, ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.


Die vind ik wel moeilijk, ja. Ik heb in mijn omgeving zoiets meegekregen. Alles met consent, zelfs vanuit de vrouw begonnen. Later liep dat op niets uit en kreeg ze spijt, omdat het dus niet serieus werd. Dat kan, maar het beschuldigen van die man vond ik absoluut niet terecht toen en dat heb ik haar ook gezegd. Spijt kan en is vervelend dan, maar die man vond ik niet fout, omdat zij achteraf toch wat anders wilde en hij dat niet kon weten.

Maar dat is wel heel wat anders als hoe ik het eerst opvatte. Want mensen mogen zelf weten wat ze dragen, posten en hoe ze zich gedragen binnen de fatsoensnormen. Daar heeft niemand wat over te zeggen.


Beschuldigde ze hem ook echt voor dingen die hij had gedaan wat ze niet wilde?

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:56

Niet met zoveel woorden, maar wel daarop aansturen. Zij vond het misleidend. Als ze geweten had dat het niet serieus zou worden had ze het niet gedaan, terwijl het met daten altijd mis kan lopen. Alsnog vervelend voor haar dat ze zich zo voelde, maar ik vond niet dat de man daar wat aan had kunnen doen.

(Nu kende ik ze beide goed en was vrij dicht betrokken bij het verhaal en de diverse dates)

Ik heb ook wel eens ergens spijt van gehad achteraf. Maar dat lag aan mij en niet aan de man. Of vriend van mij die altijd heel duidelijk is dat het een one night stand is bijvoorbeeld en absoluut niks meer zal worden. En echt heel netjes is qua duidelijk ja willen, geen drnak in het spel en noem maar op. Hij heeft ook wel eens vrouwen gehad die daar daarna niet blij mee waren, waarbij ik me afvraag wat hij dan anders zou moeten doen. Dat is dan wel een geval waarbij de vrouw zelf wat zou moeten veranderen en het spijtgevoel niet de schuld van de man is.

Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met the voice, seksueel geweld of grensoverschrijdend gedrag te maken.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:15

Hij had het niet anders hoeven doen, in dit geval ligt het aan vrouwen die hem blijkbaar echt zagen zitten, en er mee gingen in de hoop dat hij smoor zou worden wellicht. Jammer voor ze en jammer dat ze dan negatief over hem praten, dat verdient deze man niet. Mee eens

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:20

Jis_ schreef:
Hij had het niet anders hoeven doen, in dit geval ligt het aan vrouwen die hem blijkbaar echt zagen zitten, en er mee gingen in de hoop dat hij smoor zou worden wellicht. Jammer voor ze en jammer dat ze dan negatief over hem praten, dat verdient deze man niet. Mee eens


Maar dat is natuurlijk meteen wel het moeilijke. Ik houd niet van de schuld bij vrouwen leggen, (nu is het ook geen schuld in zulke situaties natuurlijk) maar soms zijn er wel gevallen waarbij de man er niks aan kan doen. Alleen dat neemt niet weg dat er ook veel gevallen zijn waarbij dat wel het geval is.

Want ik ben het verder gewoon met jouw antwoorden eens :+ een vrouw zou zich niet moeten hoeven aanpassen, omdat een man zich niet kan gedragen.