Spookslot Efteling wordt gesloopt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
onpaard
Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 15:31

Zo zonde dat deze mooie attractie gesloopt wordt. De oude stijl van het pretpark is juist de reden dat ik er graag heen ga. Vandaar dat ik onderstaande petitie heb getekend. Misschien zijn er meer bokkers die er zo over denken.

Petitie:
Helaas is de Efteling van mening, dat het spookslot niet gewaardeerd is en deze plaats zal maken voor een nieuwe attractie! Zo'n mooi gebouw, heeft onderhoud nodig, maar geen einde! Teken de petitie en help mee tegen de sloop van het spookslot! 

https://www.petities.com/stop_de_sloop_ ... e=whatsapp
Laatst bijgewerkt door onpaard op 24-01-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

*****


Getup
Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:33

Vrees dat er geen ( tegen) houden meer aan is. Ga al eeuwen graag jaarlijks naar de efteling, maar voor mij begint de sfeer er wat af te gaan. En dan ging ik niet eens het spookslot in.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:39

Mijn man kwam net boos de woonkamer binnenstormen: Schat, ze gaan mijn jeugdsentiment en favo attractie slopen! Hij moest jaren wachten tot hij oud genoeg was om erin te mogen van zijn ouders en "moet" er minimaal een keer per jaar heen. Ook nu hij 46 is.

Ikzelf sla het Spookslot ook nooit over en heb de petitie getekend, al denk ik niet dat het iets uithaalt. Tip: controleer het even op spelfouten. Gewardeerd bestaat niet in het Nederlands.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 24-01-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:39

Voor mij is het spookslot ook een stuk jeugd sentiment.
Vind het nog steeds prachtig.
Maar ik ga niet tekenen omdat ik ook wel begrijp dat het beetje ouderwets en achterhaald is.
Snap dat de efteling de ruimte nodig heeft om weer wat nieuws neer te zetten wat aantrekkelijker is voor de jeugd van nu.
En dat is hun goed recht.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 24-01-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:40

Ik begrijp het wel.
Waarschijnlijk moet er massief onderhoud gedaan worden en als je kijkt hoeveel animo er is dan valt dat tegen. Heel veel jonge mensen en kinderen haken al snel af en rennen maar wat rond.
Uit mijn eigen nostalgische midlife crisis zeg ik: zonde.
Maar mijn realisme zegt: volledig begrijpelijk.

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:41

Waarom zou het spookslot geen aantrekkingskracht meer hebben voor de jeugd?

Het fijne van de Efteling is dat het leuk is voor alle leeftijden. Niet alleen enge attracties en achtbanen, maar ook gewoon echt móóie dingen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:41

Wij zijn een paar maanden geleden naar de Efteling geweest en 3x het spookslot in gegaan omdat daar geen enkele wachtrij was. Dus in die zin snap ik wel dat ze zeggen dat die niet gewaardeerd wordt.

onpaard
Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 15:43

fohadie schreef:
Mijn man kwam net boos de woonkamer binnenstormen: Schat, ze gaan mijn jeugdsentiment en favo attractie slopen! Hij moest jaren wachten tot hij oud genoeg was om erin te mogen van zijn ouders en "moet" er minimaal een keer per jaar heen. Ook nu hij 46 is.

Ikzelf sla het Spookslot ook nooit over en heb de petitie getekend, al denk ik niet dat het iets uithaalt. Tip: controleer het even op spelfouten. Gewardeerd bestaat niet in het Nederlands.


Dat stukje heb ik over genomen van de al bestaande petitie. Ik heb het in de op aangepast.

*****

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:43

De laatste keer dat ik er was zag ik met eigen ogen dat er weinig interesse was. Bijna iedereen liep na een halve minuut weg en mijn eigen kind vond er ook niets aan. Ik vond ook het achterstalligonderhoud heel duidelijk zichtbaar.
Waarschijnlijk net als oude boeken, veel te traag :D
Ik heb laatst wat verhalen boeken geprobeert voor te lezen die mij bij stonden uit mijn eigen jeugd. Wat een taaie boel was dat, ik heb ze weggedaan _O-
Oma wordt oud :+

dalena
Berichten: 3109
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:45

Er gingen al geruchten rond dus het was voor mij geen verrassing. Ergens had ik nog gehoopt dat de attractie als voorshow gebruikt kon worden oid. Maar eerlijk gezegd, ben ik blij dat er een nieuwe attractie komt. Spookslot slaan we meestal over en ik vind de wachtrij indrukwekkender dan de show zelf.
Het gebouw zelf vind ik prachtig dus zou wel jammer zijn als ze die slopen.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd wat er voor in de plaats komt! :D

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:51

Balen maar inderdaad begrijpelijk. Ze moeten vooruit gaan met het park om interessant te blijven.

Er komt ook vast iets heel moois voor terug

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:55

Ik ging er vroeger ook graag in en toen vond ik het nog best spannend ook. Maar inmiddels ga ik er alleen in als ik echt tijd over heb en dat is eigenlijk nooit (of als het met bakken uit de hemel komt, want overdekt). Ik snap de sloopplannen dus best, maar ik zou het wel leuk vinden als er een gelijksoortige attractie in zou komen. Soort van Spookslot 2.0 :) En hopelijk komt er nog wat in het Efteling museum te staan.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Juut
Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:57

Jeugdsentiment... Maar gelukkig hebben we de videobeelden nog.


Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:06

Ik begrijp het wel. Ik hoop dat er een spookslot voor terug komt maar dan echt helemaal van deze tijd. Er zijn tegenwoordig zulke nieuwe technieken die echt een heel gaaf spookslot zouden kunnen maken.
Vroeger keek je je ogen uit (wow kijk nou zo gaaf, hoe doen ze dat etc etc). Nu is het een beetje oubollig geworden dus ik kijk wel uit naar een nieuwe versie eigenlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:08

Ik denk ook dat het slim is van de Efteling om dat te doen

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

brennie85
Berichten: 569
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:10

Suzanne F. schreef:
Ik begrijp het wel. Ik hoop dat er een spookslot voor terug komt maar dan echt helemaal van deze tijd. Er zijn tegenwoordig zulke nieuwe technieken die echt een heel gaaf spookslot zouden kunnen maken.
Vroeger keek je je ogen uit (wow kijk nou zo gaaf, hoe doen ze dat etc etc). Nu is het een beetje oubollig geworden dus ik kijk wel uit naar een nieuwe versie eigenlijk.



Hopelijk zoiets als Phantom Manor in Disneyland. Maar ik heb eigenlijk niet gelezen dat er ook een spookattractie voor terug komt.

Hou vol, hou vast! Er is altijd nog mijn arm die om je heen past...

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:15

Ik vond het niet zo'n leuke attractie. Door de weerspiegeling van het glas kon ik de helft niet zien. Ben benieuwd wat er voor terug komt.

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:21

Dez variant vonden wij ook niet zo spannend en mooi meer..beetje vergane glorie, zou mooi zijn als ze iets op een hoger en moderner niveau zouden maken kwa spookhuis..

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:21

Verandering van spijs doet eten.

De Efteling is er niet om jeugd sentiment levend te houden, ze zullen met de tijd mee moeten gaan om aantrekkelijk te blijven anders is het over een aantal jaar echt helemaal uit de tijd en oubollig en dus niet meer aantrekkelijk voor hun doelgroep.

Er zit tegenwoordig veel meer snelheid in de wijze waarop dingen aangeboden worden en het spookhuis is daarbij achtergebleven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:25

Ik snap het ook wel, maar vind het wel verschrikkelijk zonde.
Het Spookslot is aan de buitenkant al een prachtig gebouw en voor mij echt nostalgie!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:33

Echt ontzettend jammer als die zou verdwijnen. Ik heb ooit de cd gekocht met Efteling-muziek omdat ik de Danse Macabre zo mooi vind. Ik zou 'm zo graag nog eens zien! Maar ik ben al een tijd niet naar de Efteling geweest want er komt steeds wat tussen. (Zoals corona al een aantal keer... maar ook een aantal andere praktische dingen waardoor het weer niet doorging.)

Vernieuwen mag wel maar ik zou het wel echt fijn vinden als de muziek en sfeer en een aantal van die mooie beelden blijven.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:37

Jammer, maar een logische keuze. Het is naar mijn idee al jaren geen populaire attractie meer. Wel onwijs zonde van het gebouw.

Oscar
Forumcoordinator
Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:39

'k Begrijp het wel. Maar ik vind het ook jammer.
Nu gaat het om het spookslot, maar zo heb je nog meer attracties die eigenlijk niet meer van deze tijd zijn, waar mensen veel herinneringen aan hebben. Bijv. zo'n krakkemikkige fakir....... het ziet er niet meer uit en ik snap best dat kinderen dit helemaal niet cool vinden, maar het is wel een stukje geschiedenis. Zonde als het zou verdwijnen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:40

Gewoon zonde, hier ook best verontwaardigd een beetje. Het lijkt wel alsof alle "simpelere" atracties plaats moeten maken voor duur, eng, snel enz. Bobbaan, mr canibal en meer. Eenvoudigere atracties voor mensen die niet van snelle achtbanen houden. Gewoon zonde. Zoveel zal spookslot nou ook niet kosten in onderhoud. Behoud het dan als voorruimte, of zonder de bewegende beelden maar met muziek.

Zeker nu de bobbaan weg is ligt het weggestopt achter een lege kale asfalt ruimte met hekken.

Het zou echt jammer zijn als de echte efteling sfeer gaat verdwijnen om plaats te maken voor duur, snel, nieuw ....

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:43

In september met buitenlandse (Amerikaanse) gasten mee geweest, en ze het spookslot laten zien zoals ie is. Na de show gevraagd wat ze ervan vonden
‘Meh’ en daarna het verhaal wat erbij hoort vertaalt en verteld. Ze vonden het een zeer gemiste kans omdat het verhaal wel pakkend is. Het idee vonden ze een 8 uitvoering een 3 :+
Ik vind het ook zonde, maar soms is wat nieuws wel goed voor de aantrekking van nieuwe bezoekers. De Pegasus was ook iedereen op tegen, idem met de bob. Maar toch vind ik de beide vervangers wel goede waardige vervangers

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowboy55 en 47 bezoekers