Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:29

N0a schreef:
Ik ben geschrokken van de uitzending en heb heel veel respect hoe Tim dit aangepakt heeft. Ik vond het ook stoer dat John daar ging zitten, ondanks dat sommige antwoorden niet zo handig waren. Hij klonk als en gaf ook zelf toe, als een man die zich niet verdiept heeft in deze situatie.

Ik vind het nu alleen wel jammer dat het nu voornamelijk over John gaat en niet over de echte daders..


Inderdaad jammer, men stort zich op John de Mol, maar de daders lijken opeens niet zo belangrijk meer.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:30

Fitzroy schreef:
Als ik nu de verklaring lees van Do vind ik het echt onbegrijpelijk. Ook die zegt al 20 jaar op de hoogte te zijn? Bizar dat blijkbaar iedereen het ‘normaal’ vond en er niets van zei.


Dat vind ik niet zo raar. Je kunt op de hoogte zijn van geruchten, maar dan moet je nog het bewijs hebben.
Nu er bewijs op tafel ligt is het alleen maar goed dat er mensen naar voren komen die het vanuit het geruchtencircuit al wisten, want dan weet je ook hoe lang het al gaande was.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:31

Nou sorry hoor maar eerst was Ali bezig toen ging ze boven ‘even’ iemand pijpen en toen wilde er nog wel iemand, dan ben je zelf ook niet preuts bezig toch :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:32

Ah alleen preutse mensen kunnen verkracht en aangerand worden. :j

Weer wat geleerd!

Ze gaf aan die jongen al te kennen en ZIJ besloot hem te pijpen en toen besloot ALI dat hij ook mee deed terwijl ZIJ DAT NIET WILDE.

Maar dat is natuurlijk haar fout want alleen preutse meisjes worden aangerand en verkracht. Moet je daarvoor ook nog maagd zijn of maakt dat niet uit? -:(-

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:33

BeFunny schreef:
Als werkgever ben je verplicht om te zorgen voor een veilige werkplek ook op dit gebied. En je er dus ook in te verdiepen.

Nee hij zegt niet dat mannen hun poten niet moeten thuishouden. Maar hij legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers ipv bij de dader. Als ze zo iets mee maken dan moeten ze aan de bel trekken. Terwijl het eigenlijk zo is dat hij ervoor moet zorgen dat hij ze een fijne en veilige werkplek bied en als er dan iemand iets meld hier ook echt wat aan doen.

Als je al die verhalen moet geloven van andere vrouwen zoals Do is dit al langer aan de gang en wist men dat gewoon. Dan had het aan John als werkgever geweest om veranderingen in beleid toe te passen en echt duidelijk te moeten maken dit wordt niet getolereerd. Een intern onderzoek moeten laten doen en de vrouwen kenbaar moeten maken dat ze als ze zouden willen hun verhaal anoniem konden doen aan hem of aan mensen binnen het bedrijf die ervoor aangesteld zijn en dat ze echt gehoord worden. Dat ze dus niet het gevoel hebben dat ze minderwaardig zijn aan hun coaches,begeleiders,producenten, zwager van de Grote baas etc. Dit gedrag wordt door niemand getolereerd.


Maar wat hebben die bekende vrouwen die er weet van hadden dan daadwerkelijk gedaan om het te stoppen? Daar hoor je ze niet over. Het zijn niet de minste dames tenslotte, waar bleef hun actie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:33

Elisa2 schreef:
Ja oke, maar kom op..doe dat dan prive? ook vrouwen moeten leren wat voor een effect hun gedrag kan hebben hoor, je geeft wel een bepaald signaal af. En nee, het is nog steeds niet oke wat Ali deed maar er zit voor mijn gevoel toch een groot verschil in tussen zoiets of als iemand gewoon helemaal niks doet en geen signalen afgeeft en duidelijk nee zegt en er wordt door gegaan.


Als ze zich er goed bij voelde om dat op die plek te doen was dat haar goed recht. Dat iemand dat doet is geen reden voor seksueel overschrijdend gedrag. Ze deed iets met iemand anders, dat zijn geen signalen voor Ali of wie dan ook dat die dat ook mag. Het is absoluut niet oké wat er is gebeurd en als je het goed wilt praten ben je zoals iemand eerder zei onderdeel van het probleem.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:33

Nee maar als je " niet preuts" bent, betekent dat nog steeds niet dat het OK is als iemand je pusht tot ongewenste seks.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:33

chanicha schreef:
Nou sorry hoor maar eerst was Ali bezig toen ging ze boven ‘even’ iemand pijpen en toen wilde er nog wel iemand, dan ben je zelf ook niet preuts bezig toch :=

Nou en?

Al zit ik middenin een orgie met twintig mannen, dan nog heeft nummer 21 geen recht om zonder toestemming aan mij te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:33

chanicha schreef:
Nou sorry hoor maar eerst was Ali bezig toen ging ze boven ‘even’ iemand pijpen en toen wilde er nog wel iemand, dan ben je zelf ook niet preuts bezig toch :=


Ook als je niet preuts bent hoor je niet aangerand of verkracht te worden. Kom op zeg.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:34

Cer schreef:
Ik snap niet helemaal dat men na #metoo heeft gedacht er nog steeds mee weg te kunnen komen.. ?

Ik ken genoeg mensen die zeggen 'waarom nu klagen en niet x jaar terug', 'mannen worden nu alsnog bestraft voor een tik op de kont', 'het is wel heel erg overtrokken hoor, dat metoo' etcetc.
Herhaal dat genoeg in de buurt van mensen die seksueel zijn geïntimideerd of erger en je geeft ze de boodschap dat het hun eigen schuld is dat ze niet direct hun mond open trokken.
Wat die personen alleen vergeten/niet beseffen is dat zeker met de situatie rondom the Voice er sprake is van een ongelijke machtsverhouding, maar ook van schaamte, schuldgevoel etc.

Zelf heb ik ong 16 jaar geleden een situatie gehad in een toenmalige relatie die ik voor mezelf afdeed als 'ruw spel' maar wat eigenlijk veel verder ging dan dat.
Dankzij de opmerkingen in mijn omgeving durf ik (iig tegen hen en gemeenschappelijke vrienden etc) niet aan te geven wat er met mij is gebeurd.
Idem dito voor de reden dat ik een schurfthekel heb aan openbare zwembaden etc.
Mijn hulpverleners/woonbegeleiding weet (gedeeltelijk) wat er gebeurt is maar verder bespreek ik het vrijwel niet en als wel dan in de trant van 'weleens lastiggevallen'.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:34

N0a schreef:
Ik ben geschrokken van de uitzending en heb heel veel respect hoe Tim dit aangepakt heeft. Ik vond het ook stoer dat John daar ging zitten, ondanks dat sommige antwoorden niet zo handig waren. Hij klonk als en gaf ook zelf toe, als een man die zich niet verdiept heeft in deze situatie.

Ik vind het nu alleen wel jammer dat het nu voornamelijk over John gaat en niet over de echte daders..

:j

eens.

Hij is geen dader.
En als hij zijn interview voorbereid zou hebben zou hij vast geantwoord hebben zoals het hoort.
Hij had ook net dit gekeken, net zo geschokt als iedereen.

Maar hij is niet de dader, dat zijn die smerige andere.

En rietbergen daar is bewijs voor.
Marco... weet niet...
Maar Ali ben bang dat hij er mee weg gaat komen. Al hoop ik uiteraard van niet.
En dat is nogal wat anders dan nu vol focussen op De Mol.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:34

Ninx schreef:
Balenciaga schreef:
Ik ben echt misselijk van de opmerkingen van John de Mol. "Hoop dat de slachtoffers hiervan geleerd hebben om eerder naar voren te stappen" en "we moeten kijken hoe we slachtoffers intern kunnen aansporen zich te melden als dit zich voordoet" NEE NEE NEE! |o
Heb er slecht van geslapen :(


Mensen hebben een beetje bananen in hun oren....
John zegt dat er altijd een zero tolerance beleid is geweest ten aanzien van dit soort gedragingen van mannen.
Maar omdat je daar niet 24/7 op toe kunt zien, is het wel heel belangrijk dat vrouwen zich melden..... want wat je niet weet, daar kun je ook niets mee doen.

Ik vind deze hele 'trial by media' een beetje ziek.
Niemand is schuldig totdat dit bewezen is, en daar zijn kanalen voor. Prima hier aandacht aan te besteden, en prima deze uitzending. Maar door hoe het breed uitgemeten is, is het gros van het volk er over uit dat iedereen schuldig is... en dat is gewoonweg nog niet bewezen.

Dat meisje dat haar 'relaas' vertelde over Ali B.... en dat ze na zijn avances even iemand boven ging pijpen en toen weer lastig gevallen werd is wel exemplarisch voor sommige jonge vrouwen die nogal in de war zijn.
Dit soort meisjes kunnen wel wat hulp gebruiken om liever te zijn voor zichzelf en hun lichaam.


Ik 'durfde' er eigenlijk niet zelf over te beginnen, maar ik trok mijn wenkbrauwen ook wel even op bij dat stukje van het meisje thuis.

Natuurlijk moet je je handen altijd thuis houden. We leven alleen niet in de ideale wereld. Dus naast handen thuis moeten we idd wel aan de bel trekken. En eerst komt handen thuis qua prio, maar je huis doe je ook op slot. Omdat er nou eenmaal rotte appels tussen zitten.

Ik schrok vooral van het verhaal van het meisje. Zoveel rode vlaggen. En dan deels ook nog iets doen. Ik vraag me gewoon heel erg af hoe zo'n situatie dan gaat. En zonder te zeggen dat ze het zelf in de hand had. Dat bedoel ik absoluut niet, maar het klonk als een niet prettige situatie. Dan toch met iemand die je 'kent' naar boven gaan voor zulke intieme handelingen en wanneer de sfeer dan een hoogtepunt bereikt dat Ali erbij komt en zich blijkbaar geroepen voelt 'mee te doen'. Ik snap er echt niks van hoe zulke situaties kunnen ontstaan.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:36

[***] schreef:
Elisa2 schreef:
Ja oke, maar kom op..doe dat dan prive? ook vrouwen moeten leren wat voor een effect hun gedrag kan hebben hoor, je geeft wel een bepaald signaal af. En nee, het is nog steeds niet oke wat Ali deed maar er zit voor mijn gevoel toch een groot verschil in tussen zoiets of als iemand gewoon helemaal niks doet en geen signalen afgeeft en duidelijk nee zegt en er wordt door gegaan.


Als ze zich er goed bij voelde om dat op die plek te doen was dat haar goed recht. Dat iemand dat doet is geen reden voor seksueel overschrijdend gedrag. Ze deed iets met iemand anders, dat zijn geen signalen voor Ali of wie dan ook dat die dat ook mag. Het is absoluut niet oké wat er is gebeurd en als je het goed wilt praten ben je zoals iemand eerder zei onderdeel van het probleem.


Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:37

Rytir schreef:
Renee1991 schreef:
Deze staat vandaag paginagroot in de krant.

[ [url=m/Fv0zPb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het goed van John de Mol dat hij voor BOOS kiest ipv een of andere talkshow, maar inhoudelijk vind ik echt dat hij de verkeerde kant op ging.
En natuurlijk voelt hij die cultuur niet, hij staat er ver boven :roll:


Die is echt wel heel goed! Parool of Volkskrant? En ben wel benieuwd wie 'm gezet heeft.


Algemeen Dagblad :)

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:37

CharleyT schreef:
N0a schreef:
Ik ben geschrokken van de uitzending en heb heel veel respect hoe Tim dit aangepakt heeft. Ik vond het ook stoer dat John daar ging zitten, ondanks dat sommige antwoorden niet zo handig waren. Hij klonk als en gaf ook zelf toe, als een man die zich niet verdiept heeft in deze situatie.

Ik vind het nu alleen wel jammer dat het nu voornamelijk over John gaat en niet over de echte daders..


Inderdaad jammer, men stort zich op John de Mol, maar de daders lijken opeens niet zo belangrijk meer.


Nou nee, de daders zijn nog steeds even belangrijk. Maar als je als werkgever het klimaat schept dat in je bedrijf zulke dingen gebeuren kunnen, dan ben je feitelijk medeverantwoordelijk.
Wat ik zag bij John de Mol was niet iemand die sociaal bewogen was: Ik wist er niks van, het was maar 1 melding, het was in 2019, er zijn genoeg loketten waar vrouwen hun mond open kunnen doen.
Hij was voortdurend bezig om zijn rol en die van Talpa te downgraden.
Hij besefte ongetwijfeld dat hij een enorme schadeclaim tegemoet gaat zien.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:38

Ik snap dat wel, niet dat ik dat soort situaties zelf meemaak. Maar denk maar eens aan alcohol en drugs. Dan ben je automatisch wat losser. En wie weet had zij wel een soort verhouding met die andere jongen. Maar goed om te weten dat je dus altijd alle deuren op slot moet doen als je ergens seks hebt. Want als iemand anders dan mee wil doen zonder te vragen is dat oke!

Sorry hoor maar mensen zoals jullie die zijn het probleem in deze maatschappij. Je zal je zoon maar leren dat het oke is om dit soort dingen te doen. Want het meisje is niet preuts en is toch al bezig met seksuele handelingen. Dan kan dat meisje jou ook wel even voorzien.

Vinden jullie dan ook dat je met een kort jurkje / rokje betast mag worden in de kroeg?
En dat je fiets gejat mag worden als je hem niet op slot hebt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:38

chanicha schreef:
[***] schreef:


Als ze zich er goed bij voelde om dat op die plek te doen was dat haar goed recht. Dat iemand dat doet is geen reden voor seksueel overschrijdend gedrag. Ze deed iets met iemand anders, dat zijn geen signalen voor Ali of wie dan ook dat die dat ook mag. Het is absoluut niet oké wat er is gebeurd en als je het goed wilt praten ben je zoals iemand eerder zei onderdeel van het probleem.


Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.

Nou, gelukkig maar dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:39

_San87_ schreef:
chanicha schreef:

Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.

Nou, gelukkig maar dan!



Goed om te weten dat seksueel overschrijdend gedrag oké is als je plezier hebt met iemand anders als iemand per ongeluk op dat moment binnenkomt.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:40

chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.



Dan ben jij deel van het probleem. En niet 'gelukkig', jouw seksisme maakt de wereld klote voor andere vrouwen. Je praat het goed. Als je seksuele handelingen met iemand uitvoert, mag een derde je blijkbaar aanranden. En dan achteraf niet zeuren, had je maar preuts moeten zijn. Snap je hoe schadelijk je bent met dit soort uitspraken?

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:40

Ninx schreef:
Balenciaga schreef:
Ik ben echt misselijk van de opmerkingen van John de Mol. "Hoop dat de slachtoffers hiervan geleerd hebben om eerder naar voren te stappen" en "we moeten kijken hoe we slachtoffers intern kunnen aansporen zich te melden als dit zich voordoet" NEE NEE NEE! |o
Heb er slecht van geslapen :(


Mensen hebben een beetje bananen in hun oren....
John zegt dat er altijd een zero tolerance beleid is geweest ten aanzien van dit soort gedragingen van mannen.
Maar omdat je daar niet 24/7 op toe kunt zien, is het wel heel belangrijk dat vrouwen zich melden..... want wat je niet weet, daar kun je ook niets mee doen.

Ik vind deze hele 'trial by media' een beetje ziek.
Niemand is schuldig totdat dit bewezen is, en daar zijn kanalen voor. Prima hier aandacht aan te besteden, en prima deze uitzending. Maar door hoe het breed uitgemeten is, is het gros van het volk er over uit dat iedereen schuldig is... en dat is gewoonweg nog niet bewezen.

Dat meisje dat haar 'relaas' vertelde over Ali B.... en dat ze na zijn avances even iemand boven ging pijpen en toen weer lastig gevallen werd is wel exemplarisch voor sommige jonge vrouwen die nogal in de war zijn.
Dit soort meisjes kunnen wel wat hulp gebruiken om liever te zijn voor zichzelf en hun lichaam.

Nee, ik heb niet "een beetje bananen in mijn oren". Als John de Mol aangeeft een zero tolerance beleid te hebben op de werkvloer, dan was de situatie met Jeroen in 2019 genoeg om hem per direct de laan uit te sturen. Zo objectief is dat hele beleid dus niet.

Je weet nu dat er dingen gebeurd zijn die absoluut niet door de beugel kunnen. Hoe, wie en wat wil ik graag in het midden laten, want ook ik geloof in onschuld tot bewezen, maar dat er dingen zijn gebeurd die niet oke zijn staat als een paal boven water.
Wanneer jij, als "grote baas", op dit moment weet dat er dingen niet pluis zijn en er stelselmatig seksueel grensoverschrijdend gedrag plaats heeft gevonden op jouw werkvloer, dan kan ik er met mijn kop niet bij hoe je in godsnaam dergelijke opmerkingen je strot uit krijgt. De nadruk hoort in de toekomst niet te liggen op vrouwen leren eerder aan de bel te trekken, maar om mannen te leren dat dergelijk gedrag niet oké is.

Daarnaast ben ik van mening dat je als baas eindverantwoordelijk bent. Dus ook in dit geheel een aandeel hebt. Ik vind dat hij zijn handen er erg makkelijk van af trekt.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:40

Je weet helemaal niet of ze zich daar goed bij voelde. Als er al veel druk was van Ali die seks met haar wilde, dan kies je soms uit je eigen veiligheid ervoor om mee te gaan in het gedrag.
Je kunt je ook afvragen wat voor bizar feestje dat was. Als daar zulke dingen gebeuren.

De stelling dat iemand daar dan maar uit vrije wil zat te pijpen is mij te kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:41

BaileyMix schreef:
chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.



Dan ben jij deel van het probleem. En niet 'gelukkig', jouw seksisme maakt de wereld klote voor andere vrouwen. Je praat het goed. Als je seksuele handelingen met iemand uitvoert, mag een derde je blijkbaar aanranden. En dan achteraf niet zeuren, had je maar preuts moeten zijn. Snap je hoe schadelijk je bent met dit soort uitspraken?


Je vingers ongewenst bij iemand naar binnen douwen is zelfs verkrachting.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:41

[***] schreef:
Ik word heel boos en verdrietig van hoeveel slachtoffers dachten dat het hun eigen schuld was :(


Dit raakte mij ook e orm. Telkens als 1 vd meiden zei; maarja, ik heb ook niet geschreeuwd. Of; ik heb geen nee gezegd.

Ik moest echt huilen.... -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:42

Maar even he. Je besluit om samen met een man die je kent naar de douche te gaan om daar aan elkaar te gaan frunniken. Volledige wederzijdse toestemming.

Komt daar ineens de plebejer die je al eerder NEE verkocht naar binnen en die steekt zijn vingers in je flamoes. Hij blijft je lastig vallen. En uiteindelijk besluit je hem maar te pijpen om er vanaf te zijn.

En dan zijn er mensen die dat goed praten, het snappen? Pardon my french, maar heb je t aan je paasei :?.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:44

Renee1991 schreef:
Je weet helemaal niet of ze zich daar goed bij voelde. Als er al veel druk was van Ali die seks met haar wilde, dan kies je soms uit je eigen veiligheid ervoor om mee te gaan in het gedrag.
Je kunt je ook afvragen wat voor bizar feestje dat was. Als daar zulke dingen gebeuren.

De stelling dat iemand daar dan maar uit vrije wil zat te pijpen is mij te kort door de bocht.

Ja en als je moet kiezen tussen iemand afwijzen die jou misschien wel fysiek de baas is en ook nog eens je carrière kan verpesten of even de tandjes op elkaar en doen wat er gevraagd wordt. Dan kiezen veel meiden toch voor de tanden op elkaar. En dat ze denken dat het moet omdat mannen dat nou eenmaal willen dat is heel giftig.