Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:51

BeFunny schreef:
Ik vond hem deels oprecht. Ik geloof zijn gevoel over Marco.
Maar zero tolerence vanaf het begin. Zero tolerence gaat bij hem niet op als iemand al 11 jaar bij hem werkt.
Hij heeft hem niet aangeraakt.

En hij zou als eerste met de meisjes willen praten om ze te vertellen hoe ze in het vervolg moeten handelen dus naar die begeleiders stappen ik dacht uuhhh moet je niet zorgen dat hier gewoon geen gevolg komt?? Moet je niet zorgen dat het personeel gewoon weet dat dat zero tolerence geld en dat daar echt per direct ontslag op staat voor iedereen en als ze zich wel schuldig maken je ze desnoods de studio uit ramt en dat ze naar hun carrière kunnen fluiten als ze maar durven denken aan dikpikken sturen naar kandidaten?


Hij heeft Rietbergen alle hoeken van de kamer laten zien. Met worden want



Volgens mij zei hij juist dat hij met vrouwen in gesprek wilde, om na te gaan hoe ze die procedures en checks kunnen verbeteren. Om te kijken hoe hij zijn opzet kan aanpassen zodat vrouwen zich wél laten horen als er iets gebeurd. Dus niet de schuld bij de vrouwen leggen, maar meer in de zin van 'hoe kunnen we ons verbeteren'. Maar dat is mijn indruk ervan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:51

IMANDRA schreef:
BeFunny schreef:
Ik vond hem deels oprecht. Ik geloof zijn gevoel over Marco.
Maar zero tolerence vanaf het begin. Zero tolerence gaat bij hem niet op als iemand al 11 jaar bij hem werkt.
Hij heeft hem niet aangeraakt.

En hij zou als eerste met de meisjes willen praten om ze te vertellen hoe ze in het vervolg moeten handelen dus naar die begeleiders stappen ik dacht uuhhh moet je niet zorgen dat hier gewoon geen gevolg komt?? Moet je niet zorgen dat het personeel gewoon weet dat dat zero tolerence geld en dat daar echt per direct ontslag op staat voor iedereen en als ze zich wel schuldig maken je ze desnoods de studio uit ramt en dat ze naar hun carrière kunnen fluiten als ze maar durven denken aan dikpikken sturen naar kandidaten?


Hij heeft Rietbergen alle hoeken van de kamer laten zien. Met worden want



Volgens mij zei hij juist dat hij met vrouwen in gesprek wilde, om na te gaan hoe ze die procedures en checks kunnen verbeteren. Om te kijken hoe hij zijn opzet kan aanpassen zodat vrouwen zich wél laten horen als er iets gebeurd. Dus niet de schuld bij de vrouwen leggen, maar meer in de zin van 'hoe kunnen we ons verbeteren'. Maar dat is mijn indruk ervan

Zo heb ik het ook opgevat.

Anoniem

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:52

En rtl boulevard gaat hem nog ff lekker een podium geven :n

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:55

Ik snap niet zo goed waarom mensen vallen ober john de mol. Dat hij wil zorgen dat vrouwen zich wel gaan melden.

Natuurlijk is het probleem dat het überhaupt gebeurd. Dat is 1. Maar het melden of sowieso erover praten is helemaal een enorme stap die veel vrouwen niet durven te nemen. Ik heb eerst heel lang gezwegen. Mijn ouders kwamen er pas 2 jaar later achter oid, toen ik zo enorm vast liep dat mijn school eronder ging lijden en ik dus al die tijd zware nachtmerries had en compleet veranderd was. Mijn toenmalige vriendje wist het wel, omdat ik gewoon bevroor bij alles. Dat heeft maanden geduurd waarbij hij wat vermoedde, maar niet wist hoe erg. Daarna wist hij dat wel en was het juist enorm lastig hor anders mensen met je omgaan. En aangifte heb ik nooit gedaan. Zelfs nu praat ik er weinig over. Ook omdat ik een mes in rug kreeg van vriendin die ik het wel verteld had. Die gebruikte het later eens tegen me.

Dus hij heeft gelijk, het melden moet ook makkelijker of vooral veiliger worden. Natuurlijk hoort het niet te gebeuren, maar helaas ga je nooit ieder mens de juiste normen en waarden meegeven en zal er altijd seksueel geweld blijven gebeuren.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-01-22 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:55

Babootje schreef:
bigone schreef:
Ik ben geen fan van de Mol kliek maar ik vind hem oprecht overkomen, vind trouwens die Rietbergen met z’n losse handjes, foute foto’s maar een kleine jongen als ik zo hoor waar Ali B van word beschuldigd.

Nou nee, ik vind hem vrij naief en een naieve man kan het gewoon niet zijn.
HIj zou toch moeten snappen dat Rietbergen als onderdeel van de Mol clan en onderdeel van het programma in een vaste belangrijke positie geen macht zou kunnen uitoefenen?


Vreselijke reactie van John de Mol, die de schuld legt bij vrouwen die geen aangifte doen.
Wat de Mol had moeten zeggen:
"Ik schaam me kapot dat er binnen mijn bedrijf mannen zijn geweest die schandelijk misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie. En dat er zo’n angstcultuur heerst dat men niet aan de bel durfde te trekken. Daar ben ik verantwoordelijk voor."

Het zijn dit soort nare nare mannen die zorgen voor een onveilige bedrijfscultuur .

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:56

_San87_ schreef:
BeFunny schreef:
Ik vond hem deels oprecht. Ik geloof zijn gevoel over Marco.
Maar zero tolerence vanaf het begin. Zero tolerence gaat bij hem niet op als iemand al 11 jaar bij hem werkt.
Hij heeft hem niet aangeraakt.

En hij zou als eerste met de meisjes willen praten om ze te vertellen hoe ze in het vervolg moeten handelen dus naar die begeleiders stappen ik dacht uuhhh moet je niet zorgen dat hier gewoon geen gevolg komt?? Moet je niet zorgen dat het personeel gewoon weet dat dat zero tolerence geld en dat daar echt per direct ontslag op staat voor iedereen en als ze zich wel schuldig maken je ze desnoods de studio uit ramt en dat ze naar hun carrière kunnen fluiten als ze maar durven denken aan dikpikken sturen naar kandidaten?


Hij heeft Rietbergen alle hoeken van de kamer laten zien. Met worden want



Volgens mij zei hij juist dat hij met vrouwen in gesprek wilde, om na te gaan hoe ze die procedures en checks kunnen verbeteren. Om te kijken hoe hij zijn opzet kan aanpassen zodat vrouwen zich wél laten horen als er iets gebeurd. Dus niet de schuld bij de vrouwen leggen, maar meer in de zin van 'hoe kunnen we ons verbeteren'. Maar dat is mijn indruk ervan

Zo heb ik het ook opgevat.[/quote]

Ja..
Maar waarom moet de verantwoordelijkheid "als er iets gebeurd bij de kandidaten liggen?

In de wetenschap na al deze berichten dat niet elke vrouw überhaupt naar een vertegenwoordiger durft te stappen. Dat heeft slechts één durven doen.

Is het niet beter om de veiligheid gewoon te waarborgen en te zorgen dat er geen gevolg komt of Iig daar alles aan doen.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:57

DuoPenotti schreef:
Er zit ondertiteling bij hé maar die moet je zelf aanzetten. (dit kan op elke youtube video maar ik geloof dat Boos hier de ondertiteling zelf heeft bij gevoegd)

_/-\o_ Gevonden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:58

BeFunny schreef:
Ja..
Maar waarom moet de verantwoordelijkheid "als er iets gebeurd bij de kandidaten liggen?

In de wetenschap na al deze berichten dat niet elke vrouw überhaupt naar een vertegenwoordiger durft te stappen. Dat heeft slechts één durven doen.

Is het niet beter om de veiligheid gewoon te waarborgen en te zorgen dat er geen gevolg komt of Iig daar alles aan doen.

Hoe moet je iets waarvan je niet weet dat het gebeurt voorkomen?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:59

Het is toch juist naief om te denken dat wel protocol je ook gebruikt het nooit meer gebeurt.
Je kan de veiligheid simpelweg nooit 100% waarborgen, wat je ook regelt en voorlicht en doet.

Dan is het toch logisch dat hij zegt dat vrouwen zich moeten melden dat hij dan kan handelen.
En dat maakt niet dat de mannen maar kunnen doen wat ze willen of het niet erg is wat de vrouwen mee hebben gemaakt. Dat heeft daar niets mee van doen.

Draai de zaken toch niet steeds zo dat het daar op neer komt.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:00

paars schreef:
DuoPenotti schreef:
Er zit ondertiteling bij hé maar die moet je zelf aanzetten. (dit kan op elke youtube video maar ik geloof dat Boos hier de ondertiteling zelf heeft bij gevoegd)

_/-\o_ Gevonden!

Dit heb ik niet geschreven maar blij dat je het gevonden hebt :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:05

BeFunny schreef:
_San87_ schreef:
Zo heb ik het ook opgevat.


Ja..
Maar waarom moet de verantwoordelijkheid "als er iets gebeurd bij de kandidaten liggen?

In de wetenschap na al deze berichten dat niet elke vrouw überhaupt naar een vertegenwoordiger durft te stappen. Dat heeft slechts één durven doen.

Is het niet beter om de veiligheid gewoon te waarborgen en te zorgen dat er geen gevolg komt of Iig daar alles aan doen.


Dat zeker ten eerste. Maar als er dan toch wat 'doorheen' komt, moet er ook een veilig punt zijn om dat te kunnen melden. Als niemand wat zegt, weet John het waarschijnlijk niet en kan dan ook zijn opzet niet aanpassen. Dus ik ben het zeker met je eens dat de veiligheid in de eerste plaats gewaarborgd moet worden, maar ik snap zijn opmerking ook.

En dan bedoel ik zéker niet dat de vrouwen 'schuld' hebben dat ze het niet gemeld hebben. Absoluut niet. Die schuld ligt dan bij het taboe, de onzekerheid, de angstcultuur. Ik denk ook zeker bij de maatschappij, trouwens. Want je hoort meiden snel zeggen "het is mijn schuld dus daarom heb ik niks gezegd". Dus je moet in termen van oplossingen eigenlijk ook iets aan die perceptie doen. Zodat mensen metéén weten dat wat hun is overkomen niet hun schuld is en dus er gevolgen kunnen zijn voor de dader.

Dat is denk ik niet iets wat makkelijk op te lossen is, en niet iets wat je eenvoudig kan ondervangen wbt. procedures. Om die stap naar zo'n kandidatenbegeleider te maken moet je al niet 100% het gevoel hebben dat wat is gebeurd jouw schuld is.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:06

Ik verbaas me er over dat mensen John de Mol naïef noemen. Deze week stond er een interview over hem in de krant met mensen die voor hem gewerkt hebben. De meeste durven niet met hun naam in de krant uit angst. Erik de Zwart durfde dat wel. De Mol wordt niet bepaald neergezet als naïef of fijn om mee te werken. Het is een controlefreak en een soort van tiran waar mensen gewoon bang voor zijn.
Ik hecht dus niet zo veel waarde aan zijn woorden.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:08

Lughnassadh schreef:
Ik verbaas me er over dat mensen John de Mol naïef noemen. Deze week stond er een interview over hem in de krant met mensen die voor hem gewerkt hebben. De meeste durven niet met hun naam in de krant uit angst. Erik de Zwart durfde dat wel. De Mol wordt niet bepaald neergezet als naïef of fijn om mee te werken. Het is een controlefreak en een soort van tiran waar mensen gewoon bang voor zijn.
Ik hecht dus niet zo veel waarde aan zijn woorden.


Ik ken de interviews niet waar je het over hebt, maar het zijn van een tiran/controlefreak wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet naief kan zijn op het gebied van grensoverschrijdend gedrag of seksuele misdragingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:11

IMANDRA schreef:
Lughnassadh schreef:
Ik verbaas me er over dat mensen John de Mol naïef noemen. Deze week stond er een interview over hem in de krant met mensen die voor hem gewerkt hebben. De meeste durven niet met hun naam in de krant uit angst. Erik de Zwart durfde dat wel. De Mol wordt niet bepaald neergezet als naïef of fijn om mee te werken. Het is een controlefreak en een soort van tiran waar mensen gewoon bang voor zijn.
Ik hecht dus niet zo veel waarde aan zijn woorden.


Ik ken de interviews niet waar je het over hebt, maar het zijn van een tiran/controlefreak wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet naief kan zijn op het gebied van grensoverschrijdend gedrag of seksuele misdragingen.

En ook niet dat hij oprecht dat soort gedrag in zijn bedrijf niet wil.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:15

Die bregje heeft trouwens een flinke kluif aan al die ontboezemingen over Ali b... Ik vraag mij wel af zou zij er van hebben geweten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:15

Rytir schreef:
Die bregje heeft trouwens een flinke kluif aan al die ontboezemingen over Ali b... Ik vraag mij wel af zou zij er van hebben geweten?

Ik mag hopen van niet.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:18

IMANDRA schreef:
Lughnassadh schreef:
Ik verbaas me er over dat mensen John de Mol naïef noemen. Deze week stond er een interview over hem in de krant met mensen die voor hem gewerkt hebben. De meeste durven niet met hun naam in de krant uit angst. Erik de Zwart durfde dat wel. De Mol wordt niet bepaald neergezet als naïef of fijn om mee te werken. Het is een controlefreak en een soort van tiran waar mensen gewoon bang voor zijn.
Ik hecht dus niet zo veel waarde aan zijn woorden.


Ik ken de interviews niet waar je het over hebt, maar het zijn van een tiran/controlefreak wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet naief kan zijn op het gebied van grensoverschrijdend gedrag of seksuele misdragingen.

Er werd ook gezegd dat hij iemand is die echt zich overal mee bemoeide en dat niks hem ontging. Ik vind het naar aanleiding van dit interview moeilijk te geloven dat hij van niks wist.

_san87_ als hij dat soort gedrag niet tolereerde dan geef je mensen geen tweede kans en stamp je ze accuut buiten. En dan zorg je dat je heel benaderbaar bent voor slachtoffers. Dat zie ik niet bij hem terug.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:20

Rytir schreef:
Die bregje heeft trouwens een flinke kluif aan al die ontboezemingen over Ali b... Ik vraag mij wel af zou zij er van hebben geweten?


Vreselijk toch, in beide scenario's zijn er alleen maar verliezers. Het zou vreselijk zijn als ze het wist, maar als ze het nu voor het eerst hoort dan zit je toch ook met je oren te klapperen. Vreselijk. |(

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:21

Ik vond het ook heel cru dat hij zei dat ie geen onderzoek ernaar had gedaan omdat het ging om 1 voorval sinds 2010. Ben je dan echt zo naief dat je dat gelooft? Ik zou me juist afvragen wat er zich dan sinds 2010 al onder je eigen ogen heeft afgespeeld en dat onderzoek starten.
Ik geloof er geen snars van, klinkt meer alsof hij zn eigen reputatie plus zijn zus en haar huwelijk een hand boven het hoofd wilde houden.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:22

moeshie schreef:
Vreselijke reactie van John de Mol, die de schuld legt bij vrouwen die geen aangifte doen.
Wat de Mol had moeten zeggen:
"Ik schaam me kapot dat er binnen mijn bedrijf mannen zijn geweest die schandelijk misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie. En dat er zo’n angstcultuur heerst dat men niet aan de bel durfde te trekken. Daar ben ik verantwoordelijk voor."

Het zijn dit soort nare nare mannen die zorgen voor een onveilige bedrijfscultuur .


Exact! John de Mol naïef, wat een giller. Die is onderdeel van het probleem, maar genoeg mensen die in z'n verhaaltje trappen en nog vinden dat hij een punt ook heeft helaas.

Voor Ali B, Borsato en Rietberger geen woorden verder...

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:22

moeshie schreef:
Vreselijke reactie van John de Mol, die de schuld legt bij vrouwen die geen aangifte doen.
Wat de Mol had moeten zeggen:
"Ik schaam me kapot dat er binnen mijn bedrijf mannen zijn geweest die schandelijk misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie. En dat er zo’n angstcultuur heerst dat men niet aan de bel durfde te trekken. Daar ben ik verantwoordelijk voor."

Het zijn dit soort nare nare mannen die zorgen voor een onveilige bedrijfscultuur .


Absoluut mee eens. Hij heeft het gewoon laten gebeuren.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:22

Mwah, vind de manier waarop het slachtoffer wat aan de bel werd getrokken -of in ieder geval, hoe hij het beschreef- wel heel respectvol. Ook aanbieden met naar buiten treden enzo.

En dat is de perceptie inderdaad, maar die vraag stelde Tim ook. Hoe stom ook, als eindbaas kán je niet van alles in de details op de hoogte zijn. En als de procedures of sfeer daaromheen dan op lagere niveaus niet goed zijn...

@iriscope: in al die jaren maar 1 melding die bij hem is gekomen, van iemand die al een decennia goed werk doet. Is het naief om te geloven dat dat de enige is geweest? Misschien. Maar zo, nu we veel meer weten is het makkelijk praten natuurlijk.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:25

Goed werk doen en een goed persoon zijn is iets heel anders en moet je los van elkaar zien. Ik denk dat iemand met zoveel ervaring als John de Mol, dat ook heel goed weet. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dingen door de vingers te zien, als je weet dat die persoon belangrijk is voor je bedrijf. Maar omdat hij 10 jaar goed werk doet, betekent niet dat ie 10 jaar een goed persoon is geweest.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 20-01-22 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:25


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:26

In de beschrijving onder het filmpje van BOOS staat een schrijven over hun werkwijze in de totstandkoming van deze uitzendig. Voor hen die het interesseren.