Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:29

chevax schreef:
Ik ben het helemaal eens met je stelligheid. Maar... werkt die ook andersom? Want ook als er blijkt dat er door bepaalde mensen niks of niks strafbaars is gedaan, is toch hun carrière kapot.


Wat is daar mis mee? Je kunt best kwalijke dingen doen, die niet aanvaardbaar zijn zelfs als ze niet voldoen aan de eisen van daadwerkelijke strafbaarheid. Je carriere verliezen kan dan een gevolg zijn. Ik zie het probleem niet echt.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:31

chevax schreef:
Nikass schreef:
Je hoeft dat ook helemaal niet wereldschokkend te vinden.
Maar waarom wil je dat graag kenbaar maken? Maakt het uit?


Dat kun je toch van elke post in elk topic zeggen: waarom wil je dat kenbaar maken? En ja, voor mij maakt het wel uit.


Als iemand aangeeft bepaald gedrag als erg/kwetsend/bedreigend te hebben ervaren, waarom is het dan van belang of jij het wereldschokkend vindt wat je hebt gehoord?

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:35

IMANDRA schreef:
chevax schreef:
Dat er volgens de letter van de wet geen verkrachting is geweest, wil natuurlijk niet zeggen dat er sprake is van smaad en laster. En dat hun carrière onherroepelijk is beschadigd vind ik -indien alles klopt- wel terecht. Ook wanneer je juridisch niet over de schreef gaat kan je nog flink fout zitten. Kom op nou.


Ik ben het helemaal eens met je stelligheid. Maar... werkt die ook andersom? Want ook als er blijkt dat er door bepaalde mensen niks of niks strafbaars is gedaan, is toch hun carrière kapot. Geen enkel bedrijf verbindt zich aan iemand die altijd die *zweem van* rond zich draagt. Je zegt het zelf: -indien alles klopt-

*edit* sorry, quote verkloot, maar weet niet hoe 'm te fixen. Sorry![/quote]

Helemaal mee eens!
Ze zijn al veroordeeld en opgehangen door de mensen terwijl er nog geen flinter bewijs is en dat vind ik verkeerd van een ieder die dit naar buiten heeft gebracht.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:35

chevax schreef:
IMANDRA schreef:
Persoonlijk ben ik van mening dat die mensen dan gewoon nog naar een platenmaatschappij moeten kunnen stappen, nog gewoon aan het werk kunnen. Indien ze echt onschuldig zijn bedoel ik, en er niet sprake is van "we kunnen het juridisch niet vervolgen maar je zit wel fout". Dus bijvoorbeeld, iemand wordt volledig ten onrechte beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag met aanranding tot gevolg.

Of dat de werkelijkheid is, vast niet. Maar goed, ik ben andersom dus inderdaad net zo stellig.

MAAR. Stel hij wordt niet vervolgd, wat hij heeft gedaan is juridisch niet strafbaar. Maar er ligt genoeg bewijs op tafel (incl. eigen bekentenis) dan vind ik een kapotte carrière daar een niet heel gek gevolg van. Eigen schuld, dikke bult. Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Enzo.


Klopt allemaal, ook over eigen schuld, dikke bult. Maar wat nu als het geen eigen schuld is? Dan hebben we met zn allen mensen veroordeeld op basis van roddels zoals dat kanaal van die Yvonne.


Dit. En van die smet kom je nooit meer af.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:35

We mogen niet aan victim blaming doen, dat klopt. Maar wat Wildgirl zegt zou ik toch ook niet zomaar overheen stappen. En nu krijg ik een heleboel over me heen, maar.... (ik haal even adem en bedenk ondertussen of ik dit durf), zitten we niet teveel in een maatschappij waarin we anderen de schuld geven? En dat is een ALGEMENE VRAAG, geen victim blaming. Wat ik bedoel: imo worden heel veel onze mensen tegenwoordig opgevoed met de gedachte dat the sky the limit is. Ze kijken op Insta, op YouTube, hun voorbeelden zijn influencers. Borstvergrotingen als verjaardagcadeau zijn achterlijk genoeg geen uitzondering. Ze horen van hun ouders dat ze slimmer, knapper en talentvoller zijn dan wie dan ook. Leerkrachten moeten hun lesstof aanpassen aan elke individuele eis. En dan komen die kinderen in de wereld terecht. Waar ineens mensen naast aardig ook eisen stellen. En waar je ineens hoort dat je eigenlijk helemaal niet zo bijzonder bent? Maar wiens schuld is dat dan? Niet van jou, want jij bent knap, slim, getalenteerd en je hebt recht op... Ik denk zomaar at er tegenwoordig onder de immense druk aan ALLE kanten veel fout loopt.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:36

Shadow0 schreef:
chevax schreef:
Ik ben het helemaal eens met je stelligheid. Maar... werkt die ook andersom? Want ook als er blijkt dat er door bepaalde mensen niks of niks strafbaars is gedaan, is toch hun carrière kapot.


Wat is daar mis mee? Je kunt best kwalijke dingen doen, die niet aanvaardbaar zijn zelfs als ze niet voldoen aan de eisen van daadwerkelijke strafbaarheid. Je carriere verliezen kan dan een gevolg zijn. Ik zie het probleem niet echt.


Sorry, met jou kan ik echt niet discussiëren. Je gaat zo op in je eigen waarheid en perceptie van de wereld dat je inderdaad het probleem niet ziet. Wel van victim blaming, niet van de andere kant.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:38

chevax schreef:
We mogen niet aan victim blaming doen, dat klopt. Maar wat Wildgirl zegt zou ik toch ook niet zomaar overheen stappen. En nu krijg ik een heleboel over me heen, maar.... (ik haal even adem en bedenk ondertussen of ik dit durf), zitten we niet teveel in een maatschappij waarin we anderen de schuld geven? En dat is een ALGEMENE VRAAG, geen victim blaming. Wat ik bedoel: imo worden heel veel onze mensen tegenwoordig opgevoed met de gedachte dat the sky the limit is. Ze kijken op Insta, op YouTube, hun voorbeelden zijn influencers. Borstvergrotingen als verjaardagcadeau zijn achterlijk genoeg geen uitzondering. Ze horen van hun ouders dat ze slimmer, knapper en talentvoller zijn dan wie dan ook. Leerkrachten moeten hun lesstof aanpassen aan elke individuele eis. En dan komen die kinderen in de wereld terecht. Waar ineens mensen naast aardig ook eisen stellen. En waar je ineens hoort dat je eigenlijk helemaal niet zo bijzonder bent? Maar wiens schuld is dat dan? Niet van jou, want jij bent knap, slim, getalenteerd en je hebt recht op... Ik denk zomaar at er tegenwoordig onder de immense druk aan ALLE kanten veel fout loopt.


Wat heeft dat nou te maken met vieze kerels die hun handen niet thuis kunnen houden?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:39

chanicha schreef:
Helemaal mee eens!
Ze zijn al veroordeeld en opgehangen door de mensen terwijl er nog geen flinter bewijs is en dat vind ik verkeerd van een ieder die dit naar buiten heeft gebracht.


Nou ja. Dat “naar buiten heeft gebracht” is natuurlijk niet helemaal onder de controle geweest van BOOS. Die zijn bezig met een programma maken, en een schandaal aan de kaak te stellen. Wat voor bewijzen of verhalen ze hebben is nog afwachten. Dat weten we morgen pas. Zij hebben gewoon netjes hoor en wederhoor toegepast in de voorbereiding naar de “uitzending” morgen en hebben RTL om een reactie gevraagd. Waarop RTL zelf naar buiten is getreden en de stekker eruit heeft getrokken en Jeroen met een statement is gekomen.

Als wat er gebeurd is niet strafbaar was, maar wel grensoverschrijdend en kwalijk, dan is zo’n programma als van BOOS zo’n beetje de enige manier om zo’n doofpot open te trekken.

Hoe sterk hun verhaal is weten we natuurlijk morgen pas. Maar gezien de reactie van RTL en Jeroen kun je wel al concluderen dat het niet complete onzin is.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:40

Babootje schreef:
chevax schreef:
We mogen niet aan victim blaming doen, dat klopt. Maar wat Wildgirl zegt zou ik toch ook niet zomaar overheen stappen. En nu krijg ik een heleboel over me heen, maar.... (ik haal even adem en bedenk ondertussen of ik dit durf), zitten we niet teveel in een maatschappij waarin we anderen de schuld geven? En dat is een ALGEMENE VRAAG, geen victim blaming. Wat ik bedoel: imo worden heel veel onze mensen tegenwoordig opgevoed met de gedachte dat the sky the limit is. Ze kijken op Insta, op YouTube, hun voorbeelden zijn influencers. Borstvergrotingen als verjaardagcadeau zijn achterlijk genoeg geen uitzondering. Ze horen van hun ouders dat ze slimmer, knapper en talentvoller zijn dan wie dan ook. Leerkrachten moeten hun lesstof aanpassen aan elke individuele eis. En dan komen die kinderen in de wereld terecht. Waar ineens mensen naast aardig ook eisen stellen. En waar je ineens hoort dat je eigenlijk helemaal niet zo bijzonder bent? Maar wiens schuld is dat dan? Niet van jou, want jij bent knap, slim, getalenteerd en je hebt recht op... Ik denk zomaar at er tegenwoordig onder de immense druk aan ALLE kanten veel fout loopt.


Wat heeft dat nou te maken met vieze kerels die hun handen niet thuis kunnen houden?


Niks met kerels die hun handen niet thuis kunnen houden. Wel met jongvolwassenen die er vanuit gaan dat de wereld er is om hen te dienen. Straf de mensen (ook vrouwen) die zich schuldig maken aan seksueel geweld, maar stop met deze online heksenjachten voor er écht iets bekend is. En wie weet moet ik na de uitzending morgen wel zeggen dat iedereen 100% gelijk had.

IMANDRA

Berichten: 9804
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:42

chevax schreef:
Klopt allemaal, ook over eigen schuld, dikke bult. Maar wat nu als het geen eigen schuld is? Dan hebben we met zn allen mensen veroordeeld op basis van roddels zoals dat kanaal van die Yvonne.


Ik snap niet zo goed waarom je deze hypothetische situatie benoemd. Die Jeroen heeft zelf toegegeven dat hij fout zat. En of de carrière van Ali B en Marco inderdaad onherroepelijk beschadigd zijn door roddels… ik vraag het me af hoor. Collectieve geheugen van mensen is niet zo goed. Het is nu een ding, maar over een jaar? Zeker indien er tussendoor wordt bewezen dat diegene onschuldig is? (Of beter gezegd, de schuld niet bewezen)

Wildgirl schreef:
@imandra, wat jij en ik vinden is eigenlijk niet relevant, zeker niet als je kijkt naar het eventuele proces wat gaat volgen.
Je trekt het naar je eigen beleving, stel nou dat het niet klopt, of allemaal zwaar overdreven is en er uitsluitend een keer een foute opmerking heeft plaatsgevonden. Is het dan terecht dat iemand zijn carrière weg is? Een. Carrière waarin hij ook heel veel mooie/goede dingen voor anderen doet?
Ongeacht wat het proces gaat aantonen en wat een eventuele straf gaat zijn, ook al blijkt hij onschuldig, hij zal voortaan als paria door het leven gaan.

En nee, niet anders dan ik gewend ben. Anders dan praktisch alle slachtoffers hiermee omgaan op basis van onderzoek. Totdat er geld bij komt kijken(vanuit overheid, dader of publiciteit). Dan verandert het slachtoffer helaas heel vaak in zijn of haar verhaal/beleving. Ik heb meiden letterlijk met een lampje boven hun hoofd zien switchen in hun aangifte als ze in de gaten kregen dat er geld aanwezig was bij de tegenpartij(ook BN'er overigens). Helaas werkt het vaak zo, imo net zo triest!


Zie hierboven.

En paria.. denk het niet hoor, zeker niet als zijn schuld niet wordt bewezen.

Wat voor slachtoffers dan, want daar zitten ook gradaties in die invloed hebben op hoe ze initieel over de situatie denken. En of het vaak vanwege winstoogmerk verandert? Ik denk niet dat er sprake is van liegen. Hooguit door hebben dat ze degene die dat hun aan heeft gedaan ‘terug kunnen pakken’. Maar goed, dat zijn aannames van een leek die totaal niet in dat vakgebied zit.

Jammer dat je blijkbaar lijkt te zeggen dat slachtoffers vaak niet eerlijk zijn.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:45

chevax schreef:
Sorry, met jou kan ik echt niet discussiëren. Je gaat zo op in je eigen waarheid en perceptie van de wereld dat je inderdaad het probleem niet ziet. Wel van victim blaming, niet van de andere kant.


Ik zie het probleem van onterechte beschuldigingen (die aanzienlijk minder vaak voorkomen dan mensen willen geloven) beslist wel. Als er daadwerkelijk niets gebeurd is, dan verdient iemand natuurlijk ook niet de consequenties.

Maar daar heb jij het niet over. Jij hebt het niet over een situatie waarin de BN'er zich gewoon gepast heeft opgesteld en valselijk beschuldigd wordt... jij haalt steeds voorbeelden aan van situaties waarin het gedrag wel ongepast is (zoals zo'n opmerking) maar waarbij je vindt dat het de BN'er niet aangerekend moet worden als het niet daadwerkelijk strafbaar is.

Dat vind ik dus onzin.

Als iemand op de vloer zoiets zegt, dan is dat ongepast, hoort niet, zou in strijd moeten zijn met allerlei interne gedragscodes, en het hoort gewoon gestopt te worden. Dat normaal vinden of door laten gaan is fout - en daar kunnen dan op termijn gevolgen aan zitten, zoals het verliezen van een carriere. Wil je dat niet? Dan is het een mooi moment om beter te leren wat wel en niet gepast is, vooral in situaties met een groot machtsonevenwicht en een groot leeftijdsverschil.

En als iemand zoals een rijinstructeur zoiets zegt dan hoop ik eigenlijk dat diegene ook pronto de laan uit gestuurd wordt. Jammer dan, ga eerst maar leren hoe je je gedraagt. (En als het niet bewijsbaar is bij de eerste melding, maar vervolgens krijg je nog wel meerdere meldingen van andere lesklanten, dan gooi je iemand er alsnog uit. Bouw maar dossier op, onderbouw het maar, dat kan gewoon.)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:45

Shadow0 schreef:
chevax schreef:
Ik ben het helemaal eens met je stelligheid. Maar... werkt die ook andersom? Want ook als er blijkt dat er door bepaalde mensen niks of niks strafbaars is gedaan, is toch hun carrière kapot.


Wat is daar mis mee? Je kunt best kwalijke dingen doen, die niet aanvaardbaar zijn zelfs als ze niet voldoen aan de eisen van daadwerkelijke strafbaarheid. Je carriere verliezen kan dan een gevolg zijn. Ik zie het probleem niet echt.


Maar als je niks onaanvaardbaars hebt gedaan is het wel heel kwalijk. Als we iedereen zomaar konden geloven dan was er ook geen dilemma. Feit is dat er nou eenmaal mensen zijn die liegen over dit soort dingen.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is. Ik zeg alleen dat de samenleving de bewijslast niet afwacht. En dát is zeker kwalijk.

Anoniem

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:51

Over carrière kapot: 11 jaar geleden is Martijn Krabbé beschuldigd van verkrachting, niet veroordeeld, en ik zie toch echt geen kapotte carrière.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:53

Shiloh schreef:
Hoe sterk hun verhaal is weten we natuurlijk morgen pas. Maar gezien de reactie van RTL en Jeroen kun je wel al concluderen dat het niet complete onzin is.


Nou dat! Als RTL zelf het al heeft over zeer ernstig grensoverschrijdend gedrag - en die weten meer dan wij - wie zijn wij dan om de situatie dan te bagatelliseren.

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:54

Wildgirl schreef:
Mijn vermoeden hierin is idd dat het niet om daadwerkelijke verkrachting gaat, de kans dat beide heren veroordeeld worden door het OM is daarom uitermate gering.
Hun carrière is daarintegen wel onherroepelijk beschadigt en dat zou er zelfs nog wel voor kunnen zorgen dat men de rollen om gaat draaien en de dames die aangifte doen smaad ten laster gaan leggen.
Maargoed, het blijft afwachten en het blijft een verdrietige zaak die alleen maar verliezers kent.


In de zorg en het onderwijs (waar ik werk / gewerkt heb) zijn allerlei regels gedragscodes en wat al niet.

En dat komt er op neer dat als er een machtsrelatie is, alle sexuele gedragingen verboden zijn.

Dat er bij tvoh machtsverschillen waren moge duidelijk zijn.

Of het strafrechtelijk aangepakt kan worden is een vraag, maar in principe kan iemand in de zorg of het onderwijs 'de laan uitgestuurd worden' voor dingen die te klein zijn voor het strafrecht.
In principe is dat goed.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:54

Shiloh schreef:
Maar als je niks onaanvaardbaars hebt gedaan is het wel heel kwalijk. Als we iedereen zomaar konden geloven dan was er ook geen dilemma. Feit is dat er nou eenmaal mensen zijn die liegen over dit soort dingen.


Het is echt heel vreemd dat dat steeds aangehaald wordt, want alle berekeningen gaan er vanuit dat het aantal slachtoffers dat wel gevolgen ondervindt van misbruik en seksuele intimidatie of ongewenste intimiteiten maar nooit iets zegt vele malen groter is dan het aantal mannen dan onterecht beschuldigd worden. Zelfs in de VS (waar men denkt dat het een groot claim-walhalla is) blijkt dat zo te zijn. Hier in Nederland met nog veel minder mogelijkheden om civielrechtelijk iets te doen lijkt het me onzinnig om te denken dat dit zo vaak voorkomt: het levert niets op.

Citaat:
Ik zeg niet dat dat hier het geval is. Ik zeg alleen dat de samenleving de bewijslast niet afwacht. En dát is zeker kwalijk.


Ik geloof eigenlijk niet dat dat waar is. Als er uit de uitzending of uit het vervolg blijkt dat er niets aan de hand is dan komen ze gewoon weer terug. Marco Borsato is ook gelinkt aan faillissementsfraude, maar dat was niet einde carriere. Ik ken eigenlijk bijna niemand wiens carriere daadwerkelijk is gestopt wegens officiele Cancelling na wangedrag. Als wij als publiek vinden dat het voldoende aannemelijk gemaakt is dat er niks was, dan krijgen ze volgens mij gewoon een volgende kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:55

Babootje schreef:
Shiloh schreef:
Hoe sterk hun verhaal is weten we natuurlijk morgen pas. Maar gezien de reactie van RTL en Jeroen kun je wel al concluderen dat het niet complete onzin is.


Nou dat! Als RTL zelf het al heeft over zeer ernstig grensoverschrijdend gedrag - en die weten meer dan wij - wie zijn wij dan om de situatie dan te bagatelliseren.


Het lijkt me inderdaad sterk dat ze miljoenen schade lopen om een opmerking. En het is niet voor niets dat ze de aflevering voor wilden zijn met het naar buiten brengen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:56

[***] schreef:
Over carrière kapot: 11 jaar geleden is Martijn Krabbé beschuldigd van verkrachting, niet veroordeeld, en ik zie toch echt geen kapotte carrière.


Indd, 11 jaar geleden. Kijk je ook even naar het verschil in social media gebruik tussen toen en nu? Nu delen mensen elke roddel die ze horen en ja, dat heeft meer impact dan dat je vroeger de zaterdagbijlage van De Telegraaf las.Nu roept elke anoniem op Twitter of Insta "hang 'm aan de hoogste boom". Dat was 11 jaar geleden wezenlijk anders. 25 jaar geleden had je wrs nooit geweten dat Martijn was verdacht en over 10 jaar kijk je misschien wel alle rechtszaak via een livestream.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:58

chevax schreef:
[***] schreef:
Over carrière kapot: 11 jaar geleden is Martijn Krabbé beschuldigd van verkrachting, niet veroordeeld, en ik zie toch echt geen kapotte carrière.


Indd, 11 jaar geleden. Kijk je ook even naar het verschil in social media gebruik tussen toen en nu? Nu delen mensen elke roddel die ze horen en ja, dat heeft meer impact dan dat je vroeger de zaterdagbijlage van De Telegraaf las.Nu roept elke anoniem op Twitter of Insta "hang 'm aan de hoogste boom". Dat was 11 jaar geleden wezenlijk anders. 25 jaar geleden had je wrs nooit geweten dat Martijn was verdacht en over 10 jaar kijk je misschien wel alle rechtszaak via een livestream.


11 jaar geleden was het in ieder geval bij mij in de omgeving zeker wel groot nieuws. Nu herinnert amper iemand het zich nog.
Als het niet waar blijkt te zijn zakt het vanzelf weg.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:58

chevax schreef:
Indd, 11 jaar geleden. Kijk je ook even naar het verschil in social media gebruik tussen toen en nu? Nu delen mensen elke roddel die ze horen en ja, dat heeft meer impact dan dat je vroeger de zaterdagbijlage van De Telegraaf las.Nu roept elke anoniem op Twitter of Insta "hang 'm aan de hoogste boom".


Dit gaat niet om een verhaal dat trending is, maar om een onderzoek dat door Tim Hofman en Boos is gedaan.

Nogal verschillend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41579
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:00

[***] schreef:
11 jaar geleden was het in ieder geval bij mij in de omgeving zeker wel groot nieuws. Nu herinnert amper iemand het zich nog.
Als het niet waar blijkt te zijn zakt het vanzelf weg.

Ook als het wel waar is. Je hoort echt niemand meer over Bilal Wahib. Die recent een nieuw album heeft uitgebracht, gaat touren, een docu heeft gemaakt en ook gewoon interviews geeft.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-01-22 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:00

Shadow0 schreef:
Shiloh schreef:
Maar als je niks onaanvaardbaars hebt gedaan is het wel heel kwalijk. Als we iedereen zomaar konden geloven dan was er ook geen dilemma. Feit is dat er nou eenmaal mensen zijn die liegen over dit soort dingen.


Het is echt heel vreemd dat dat steeds aangehaald wordt, want alle berekeningen gaan er vanuit dat het aantal slachtoffers dat wel gevolgen ondervindt van misbruik en seksuele intimidatie of ongewenste intimiteiten maar nooit iets zegt vele malen groter is dan het aantal mannen dan onterecht beschuldigd worden.


En dat baseer je op wat precies? Hoe bepalen ze hoeveel er onschuldig waren dan? De kans doet er ook niet zo toe. Het feit is dat het gebeurd.

Net als dat ik het typisch vind dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken. Alsof vrouwen niet net zo goed mannen kunnen aanranden of mishandelen of weet ik wat.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:01

Shadow0 schreef:
[maar om een onderzoek dat door Tim Hofman en Boos is gedaan.

Nogal verschillend.


Waar nog niemand de details van weet }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:02

Shiloh schreef:
Shadow0 schreef:
Het is echt heel vreemd dat dat steeds aangehaald wordt, want alle berekeningen gaan er vanuit dat het aantal slachtoffers dat wel gevolgen ondervindt van misbruik en seksuele intimidatie of ongewenste intimiteiten maar nooit iets zegt vele malen groter is dan het aantal mannen dan onterecht beschuldigd worden.


En dat baseer je op wat precies? Hoe bepalen ze hoeveel er onschuldig waren dan? De kans doet er ook niet zo toe. Het feit is dat het gebeurd.

Net als dat ik het typisch vind dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken. Alsof vrouwen niet net zo goed mannen kunnen aanranden of mishandelen of weet ik wat.


Vind je dat raar in dit topic? Waarin het gaat om de dingen rondom the voice, waarbij tot nu toe alleen verhalen over mannen naar buiten zijn gekomen?

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:04

Inderdaad verhalen en vermoedens, meer niet!
Buiten Degene die al toegegeven had.