Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:43

Ik sta hier een beetje dubbel in. Je moet absoluut elkaars integriteit te allen tijde respecteren. Dat betekent geen ongewenst contact en geen ongewenste opmerkingen. Maar.... er is ook zoiets als context. En ja, ik vind dat wél belangrijk. Een volwassen man moet absoluut van een meisje of vrouw afblijven. Ik heb wat meer problemen met de opmerkingen die zijn gemaakt. Als iemand zegt "wat heb jij een geil broekje aan", los van of het gepast is of ongepast, heeft dat dan écht zo'n impact op je leven?

Als mensen fouten hebben gemaakt, moeten ze de gevolgen dragen. Maar ik vind het bij voorbaat veroordelen zoiets moeilijks. Niemand heeft de uitzending van Boos gezien en niemand weet wat de inhoud is. Ik hoop maar dat ze met een goed en waterdicht verhaal komen, voor álle betrokkenen. Want iedereen heeft z'n oordeel al klaar, op basis van een documentaire die we nog niet hebben gezien.

Dus voor ik een kudde moraalridders over me heen krijg, het gaat me meer op het veroordelen van horen zeggen. Want inhoudelijk kan ik er niks over zeggen, puur omdat ik (zoals bijna iedereen) er niks over weet en geen van de betrokkenen ken.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:44

Kimbers schreef:
Welke conclusies worden en dan getrokken karuna? Vanwege het opschorten bedoel je? Geloof dat dit in 'normale' bedrijven ook wel zou gebeuren met dit soort aantijgingen.


Open Twitter en de conclusies vliegen je rond de oren. En hopelijk gebeurt dit in "normale bedrijven" ook, alleen denk ik dat dan de druk van de media iets minder is en er meer ruimte is voor gedegen onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:51

chevax schreef:
Ik sta hier een beetje dubbel in. Je moet absoluut elkaars integriteit te allen tijde respecteren. Dat betekent geen ongewenst contact en geen ongewenste opmerkingen. Maar.... er is ook zoiets als context. En ja, ik vind dat wél belangrijk. Een volwassen man moet absoluut van een meisje of vrouw afblijven. Ik heb wat meer problemen met de opmerkingen die zijn gemaakt. Als iemand zegt "wat heb jij een geil broekje aan", los van of het gepast is of ongepast, heeft dat dan écht zo'n impact op je leven?

Als mensen fouten hebben gemaakt, moeten ze de gevolgen dragen. Maar ik vind het bij voorbaat veroordelen zoiets moeilijks. Niemand heeft de uitzending van Boos gezien en niemand weet wat de inhoud is. Ik hoop maar dat ze met een goed en waterdicht verhaal komen, voor álle betrokkenen. Want iedereen heeft z'n oordeel al klaar, op basis van een documentaire die we nog niet hebben gezien.

Dus voor ik een kudde moraalridders over me heen krijg, het gaat me meer op het veroordelen van horen zeggen. Want inhoudelijk kan ik er niks over zeggen, puur omdat ik (zoals bijna iedereen) er niks over weet en geen van de betrokkenen ken.


Dat heeft ze nergens gezegd. Ze heeft gezegd dat ze nu er dingen naar buiten komen pas beseft dat zo'n opmerking echt niet oké is.
Ze huilde in de uitzending van Beau omdat ze ontzettend kwaad was om wat er met Nienke is gebeurd.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:54

[***] schreef:
chevax schreef:
Ik sta hier een beetje dubbel in. Je moet absoluut elkaars integriteit te allen tijde respecteren. Dat betekent geen ongewenst contact en geen ongewenste opmerkingen. Maar.... er is ook zoiets als context. En ja, ik vind dat wél belangrijk. Een volwassen man moet absoluut van een meisje of vrouw afblijven. Ik heb wat meer problemen met de opmerkingen die zijn gemaakt. Als iemand zegt "wat heb jij een geil broekje aan", los van of het gepast is of ongepast, heeft dat dan écht zo'n impact op je leven?

Als mensen fouten hebben gemaakt, moeten ze de gevolgen dragen. Maar ik vind het bij voorbaat veroordelen zoiets moeilijks. Niemand heeft de uitzending van Boos gezien en niemand weet wat de inhoud is. Ik hoop maar dat ze met een goed en waterdicht verhaal komen, voor álle betrokkenen. Want iedereen heeft z'n oordeel al klaar, op basis van een documentaire die we nog niet hebben gezien.

Dus voor ik een kudde moraalridders over me heen krijg, het gaat me meer op het veroordelen van horen zeggen. Want inhoudelijk kan ik er niks over zeggen, puur omdat ik (zoals bijna iedereen) er niks over weet en geen van de betrokkenen ken.


Dat heeft ze nergens gezegd. Ze heeft gezegd dat ze nu er dingen naar buiten komen pas beseft dat zo'n opmerking echt niet oké is.
Ze huilde in de uitzending van Beau omdat ze ontzettend kwaad was om wat er met Nienke is gebeurd.


Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:59

chevax schreef:
Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?


Is dat belangrijk dan, of zo'n opmerking iemands leven op z'n kop zet?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:01

chevax schreef:
Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?


Je krijgt gratis context over een opmerking die je benoemt, die van dat geile broekje. Je vraagt je af of dat je leven zo op z'n kop zet en iemand legt je uit in welke context deze opmerking is benoemd.

Dan zeg je 'oké, dankjewel, wist ik niet'.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:04

Shadow0 schreef:
chevax schreef:
Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?


Is dat belangrijk dan, of zo'n opmerking iemands leven op z'n kop zet?


Ja. Dat vind ik wel. Want zo'n opmerking wordt als voorbeeld genomen voor de beerput. Ik vind zo'n opmerking van een totaal ander niveau dan fysieke intimidatie. Er zijn vast een boel mensen die daar anders over denken. Maar als dát als voorbeeld wordt genomen, is er wellicht minder ruimte voor de vrouwen die vele malen zwaarder zijn geraakt door de (vermeende) daders. En nu kunnen we een heel spel spelen over dat woorden net zo hard kwetsen en dat ik niet kan bepalen hoe hard iets bij een ander aankomt, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:05

Urbanus schreef:
chevax schreef:
Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?


Je krijgt gratis context over een opmerking die je benoemt, die van dat geile broekje. Je vraagt je af of dat je leven zo op z'n kop zet en iemand legt je uit in welke context deze opmerking is benoemd.

Dan zeg je 'oké, dankjewel, wist ik niet'.


Oké, als dit het niveau is waarop je hier mág posten, dan ben ik al uit de discussie voor die voor mij op gang kwam. Enne... dánk je wél voor je bericht. Dan hoeft je er geen bericht achteraan te sturen dat ik dat vergeten ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:06

chevax schreef:
[***] schreef:
Dat heeft ze nergens gezegd. Ze heeft gezegd dat ze nu er dingen naar buiten komen pas beseft dat zo'n opmerking echt niet oké is.
Ze huilde in de uitzending van Beau omdat ze ontzettend kwaad was om wat er met Nienke is gebeurd.


Ik heb het niet over een persoon en ik verwijs niet naar een talkshow. Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt en ik weet ook niet wie Nienke is. Ik las een nieuwsartikel (alhoewel je je kunt afvragen wie je als nieuwsbron kunt aanduiden) waarin schande wordt gesproken over die opmerking. En daarover vraag ik "zet dat je leven op z'n kop"?


Ik bedoel met "ze" degene die die opmerking kreeg. Jij begint over of die opmerking haar leven op zijn kop heeft gezet, ik geef aan dat ze dat nooit heeft gezegd. Natuurlijk wordt er schande gesproken van zo'n opmerking want dat is een zwaar ongepaste opmerking in zo'n situatie met een machtsverhouding.
Nienke is het meisje dat is aangerand.

Machtsverhouding? Geen seksuele opmerkingen en poten thuis. Geen toestemming? Poten thuis. Geeft iemand aan niet gediend te zijn van opmerkingen? Geen seksuele opmerkingen. Zo moeilijk is het niet.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:07

chevax schreef:
Oké, als dit het niveau is waarop je hier mág posten, dan ben ik al uit de discussie voor die voor mij op gang kwam. Enne... dánk je wél voor je bericht. Dan hoeft je er geen bericht achteraan te sturen dat ik dat vergeten ben.


Oké bye.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:09

[***] schreef:
Machtsverhouding? Geen seksuele opmerkingen en poten thuis. Geen toestemming? Poten thuis. Geeft iemand aan niet gediend te zijn van opmerkingen? Geen seksuele opmerkingen. Zo moeilijk is het niet.


Klopt. ben ik helemaal met je eens. Je blijft van een ander af. Punt. En dat de opmerking in het licht van de gezagsverhouding inderdaad wel zwaarder is, klopt ook. Alleen hoe vaak maken we zelf geen opmerking (is er ook niet regelmatig een topic op Bokt over "lekkere mannen") die feitelijk over het randje is? Maar indd, er is dan geen gezagsverhouding, dat scheelt (en dit is niet sarcastisch ofzo, ik denk gewoon even hardop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:13

chevax schreef:
[***] schreef:
Machtsverhouding? Geen seksuele opmerkingen en poten thuis. Geen toestemming? Poten thuis. Geeft iemand aan niet gediend te zijn van opmerkingen? Geen seksuele opmerkingen. Zo moeilijk is het niet.


Klopt. ben ik helemaal met je eens. Je blijft van een ander af. Punt. En dat de opmerking in het licht van de gezagsverhouding inderdaad wel zwaarder is, klopt ook. Alleen hoe vaak maken we zelf geen opmerking (is er ook niet regelmatig een topic op Bokt over "lekkere mannen") die feitelijk over het randje is? Maar indd, er is dan geen gezagsverhouding, dat scheelt (en dit is niet sarcastisch ofzo, ik denk gewoon even hardop).


Nou als ik voor mezelf spreek... nee, ik maak nooit een opmerking die gezien kan worden als seksueel overschrijdend of die op het randje is. Dat vind ik niet nodig.

En over die opmerking, als je hem in een andere context met ook machtsverhouding plaatst. Hoe zou je het vinden als een docent dat tegen een student zegt? (Even op basis van iemand die ook meerderjarig is om het een beetje vergelijkbaar te houden)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:19

[***] schreef:
Nou als ik voor mezelf spreek... nee, ik maak nooit een opmerking die gezien kan worden als seksueel overschrijdend of die op het randje is. Dat vind ik niet nodig.

En over die opmerking, als je hem in een andere context met ook machtsverhouding plaatst. Hoe zou je het vinden als een docent dat tegen een student zegt? (Even op basis van iemand die ook meerderjarig is om het een beetje vergelijkbaar te houden)


Tussen een docent en een leering is ook geen gelijkwaardige relatie, is altijd afhankelijkheid. Dus fout! Maar heb jij echt nog nooit met een vriend of vriendin gepraat over iemand en gezegd "dat vind ik zo'n lekker ding"?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:19

chevax schreef:
Er zijn vast een boel mensen die daar anders over denken. Maar als dát als voorbeeld wordt genomen, is er wellicht minder ruimte voor de vrouwen die vele malen zwaarder zijn geraakt door de (vermeende) daders. En nu kunnen we een heel spel spelen over dat woorden net zo hard kwetsen en dat ik niet kan bepalen hoe hard iets bij een ander aankomt, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.


Ik begrijp vooral dat er veel meer informatie en voorlichting nodig is over seksuele intimidatie en onveilige werkvloeren.

De opmerking is niet een voorbeeld van de beerput omdat die net zo erg is als fysiek misbruik, maar omdat het een voorbeeld is van een omgeving waar dingen normaal worden gevonden die niet normaal horen te zijn.

Er IS geen context voor een dergelijke opmerking, behalve dan dat men de regels van het fatsoen niet meer kent (of ze wel kent en ze toch breekt.)

Maar je aanname dat de aandacht daarvoor in de plaats komt van het 'echte' misbruik of het 'echte' probleem is onjuist. Dan trap je juist in die valkuil die ik eerder beschreef, dat alles wordt gezien als een los incident, waarbij elk incident vervolgens ook los wordt weggeredeneerd. Terwijl het juist zo belangrijk is dat het om patronen gaat. En daar horen die opmerkingen ook bij.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:22

Afijn, hoe dan ook... ik hoop dat Boos morgen met een ijzersterke documentaire komt waarin alle vraagtekens worden weggenomen en de slachtoffers een goed podium geeft, om maar in de terminologie te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:22

chevax schreef:
[***] schreef:
Nou als ik voor mezelf spreek... nee, ik maak nooit een opmerking die gezien kan worden als seksueel overschrijdend of die op het randje is. Dat vind ik niet nodig.

En over die opmerking, als je hem in een andere context met ook machtsverhouding plaatst. Hoe zou je het vinden als een docent dat tegen een student zegt? (Even op basis van iemand die ook meerderjarig is om het een beetje vergelijkbaar te houden)


Tussen een docent en een leering is ook geen gelijkwaardige relatie, is altijd afhankelijkheid. Dus fout! Maar heb jij echt nog nooit met een vriend of vriendin gepraat over iemand en gezegd "dat vind ik zo'n lekker ding"?


Nee, ik heb eigenlijk die behoefte nooit gevoeld. Misschien speelt het daarin mee dat ik vrijwel niets zie van iemands uiterlijk.
Ik vind mensen aantrekkelijk op basis van innerlijk of stem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41564
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:25

Shadow0 schreef:
Ik begrijp vooral dat er veel meer informatie en voorlichting nodig is over seksuele intimidatie en onveilige werkvloeren.

De opmerking is niet een voorbeeld van de beerput omdat die net zo erg is als fysiek misbruik, maar omdat het een voorbeeld is van een omgeving waar dingen normaal worden gevonden die niet normaal horen te zijn.

Er IS geen context voor een dergelijke opmerking, behalve dan dat men de regels van het fatsoen niet meer kent (of ze wel kent en ze toch breekt.)

Maar je aanname dat de aandacht daarvoor in de plaats komt van het 'echte' misbruik of het 'echte' probleem is onjuist. Dan trap je juist in die valkuil die ik eerder beschreef, dat alles wordt gezien als een los incident, waarbij elk incident vervolgens ook los wordt weggeredeneerd. Terwijl het juist zo belangrijk is dat het om patronen gaat. En daar horen die opmerkingen ook bij.

Inderdaad. Als je die opmerking van Jeroen naast de andere dingen die hem verweten worden legt, dus het ongewenst aanraken van intieme delen, andere dames zo positioneren dat hij naar hun kont kan kijken, seksueel getinte berichten sturen naar deelneemsters, meerdere seksueel getinte opmerkingen maken, dan kom je al op een heel andere context voor zo'n opmerking.

Dan is het een opmerking die past bij een patroon van seksueel misbruik en machtsmisbruik. En dan is zo'n opmerking opeens niet meer weg te zetten als 'onschuldig'.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:26

Shadow0 schreef:
chevax schreef:
Er zijn vast een boel mensen die daar anders over denken. Maar als dát als voorbeeld wordt genomen, is er wellicht minder ruimte voor de vrouwen die vele malen zwaarder zijn geraakt door de (vermeende) daders. En nu kunnen we een heel spel spelen over dat woorden net zo hard kwetsen en dat ik niet kan bepalen hoe hard iets bij een ander aankomt, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.


Ik begrijp vooral dat er veel meer informatie en voorlichting nodig is over seksuele intimidatie en onveilige werkvloeren.

De opmerking is niet een voorbeeld van de beerput omdat die net zo erg is als fysiek misbruik, maar omdat het een voorbeeld is van een omgeving waar dingen normaal worden gevonden die niet normaal horen te zijn.

Er IS geen context voor een dergelijke opmerking, behalve dan dat men de regels van het fatsoen niet meer kent (of ze wel kent en ze toch breekt.)

Maar je aanname dat de aandacht daarvoor in de plaats komt van het 'echte' misbruik of het 'echte' probleem is onjuist. Dan trap je juist in die valkuil die ik eerder beschreef, dat alles wordt gezien als een los incident, waarbij elk incident vervolgens ook los wordt weggeredeneerd. Terwijl het juist zo belangrijk is dat het om patronen gaat. En daar horen die opmerkingen ook bij.


Ik snap écht wel wat je bedoelt, ookal denk je misschien van niet. Maar toch denk ik er anders over. Maar uitleggen wat ik bedoel, is niet mogelijk, want je mág niet anders dan nu veroordelen op basis van de snippers info. Je moét over elkaar heenstruikelen om te roepen dat je "het" allemaal verschrikkelijk vindt. Maar "we" weten niks. En ik vind een opmerking over een geil broekje niet in verhouding staan tot vrouwen die verkracht zijn. Dat kun je een valkuil noemen, ik zie dat nu eenmaal anders.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:27

_San87_ schreef:
Shadow0 schreef:
Ik begrijp vooral dat er veel meer informatie en voorlichting nodig is over seksuele intimidatie en onveilige werkvloeren.

De opmerking is niet een voorbeeld van de beerput omdat die net zo erg is als fysiek misbruik, maar omdat het een voorbeeld is van een omgeving waar dingen normaal worden gevonden die niet normaal horen te zijn.

Er IS geen context voor een dergelijke opmerking, behalve dan dat men de regels van het fatsoen niet meer kent (of ze wel kent en ze toch breekt.)

Maar je aanname dat de aandacht daarvoor in de plaats komt van het 'echte' misbruik of het 'echte' probleem is onjuist. Dan trap je juist in die valkuil die ik eerder beschreef, dat alles wordt gezien als een los incident, waarbij elk incident vervolgens ook los wordt weggeredeneerd. Terwijl het juist zo belangrijk is dat het om patronen gaat. En daar horen die opmerkingen ook bij.

Inderdaad. Als je die opmerking van Jeroen naast de andere dingen die hem verweten worden legt, dus het ongewenst aanraken van intieme delen, andere dames zo positioneren dat hij naar hun kont kan kijken, seksueel getinte berichten sturen naar deelneemsters, meerdere seksueel getinte opmerkingen maken, dan kom je al op een heel andere context voor zo'n opmerking.

Dan is het een opmerking die past bij een patroon van seksueel misbruik en machtsmisbruik. En dan is zo'n opmerking opeens niet meer weg te zetten als 'onschuldig'.


Klopt. Maar hij heeft ook toegegeven (niet dat dat het minder erg maakt, integendeel), maar we veroordelen nu massaal mensen op basis van gedrag waar we nog helemaal niks over weten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41564
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:28

chevax schreef:
[***] schreef:
Nou als ik voor mezelf spreek... nee, ik maak nooit een opmerking die gezien kan worden als seksueel overschrijdend of die op het randje is. Dat vind ik niet nodig.

En over die opmerking, als je hem in een andere context met ook machtsverhouding plaatst. Hoe zou je het vinden als een docent dat tegen een student zegt? (Even op basis van iemand die ook meerderjarig is om het een beetje vergelijkbaar te houden)


Tussen een docent en een leering is ook geen gelijkwaardige relatie, is altijd afhankelijkheid. Dus fout! Maar heb jij echt nog nooit met een vriend of vriendin gepraat over iemand en gezegd "dat vind ik zo'n lekker ding"?

Puur uit nieuwsgierigheid. Vind je 'dat is een lekker ding' of 'wat een knappe meid/man' van hetzelfde kaliber als 'ik zou zo wel op je kruipen' en 'wat een geil broekje heb je aan'?

Ik vind er, misschien onterecht, wel een verschil in zitten namelijk... Daarnaast vind ik er ook een verschil in zitten tegen wie je het zegt en hoe je het zegt. Ik zeg ook wel eens gekscherend tegen m'n vriendin dat ik met man X wel een beschuitje zou willen eten. Tegen man X zou ik dat echter nooit zeggen, omdat ik dat onfatsoenlijk vind.

BeFunny

Berichten: 10437
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:30

karuna schreef:
Veroordeeld al dan zonder onderzoek zo te lezen. Niet ok wat mij betreft.

Stukje hierboven van die roddeljournaliste. Walgelijk taalgebruik. Brrr

Waarom wordt er niet gewacht tot de uitzending geweest en en een officieel politieonderzoek is gestart. Nu gewoon al conclusies zonder bewijs.



Ook dat weet je niet.
Misschien is Ali wel op het matje geroepen en is hij niet op komen dagen om zijn kant van het verhaal te doen bij zijn werkgever en dat kan gezien worden als een staking dat kan bijvoorbeeld een rede zijn. Of ze weten bij RTL inmiddels meer dat kan ook.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:33

[***] schreef:
Nee, ik heb eigenlijk die behoefte nooit gevoeld. Misschien speelt het daarin mee dat ik vrijwel niets zie van iemands uiterlijk.
Ik vind mensen aantrekkelijk op basis van innerlijk of stem.


Oké, dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt en niet een eerste indruk vormt op basis van uiterlijk.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:36

BeFunny schreef:
karuna schreef:
Veroordeeld al dan zonder onderzoek zo te lezen. Niet ok wat mij betreft.

Stukje hierboven van die roddeljournaliste. Walgelijk taalgebruik. Brrr

Waarom wordt er niet gewacht tot de uitzending geweest en en een officieel politieonderzoek is gestart. Nu gewoon al conclusies zonder bewijs.



Ook dat weet je niet.
Misschien is Ali wel op het matje geroepen en is hij niet op komen dagen om zijn kant van het verhaal te doen bij zijn werkgever en dat kan gezien worden als een staking dat kan bijvoorbeeld een rede zijn. Of ze weten bij RTL inmiddels meer dat kan ook.


Ik vind ook de volgorde en het tijdspad bijzonder. Boos is net zo goed commercieel als RTL. Er is in augustus een oproep geweest, daarna zijn er kandidaten geselecteerd (dat alleen al) en is er een screening geweest. Dan zijn er onderzoek, interviews, opnames en montage. Op een paar maanden tijd? Had dan in godsnaam ook gezorgd dat het huidige seizoen niet van start was gegaan. Een boel mensen zijn de revue gepasseerd of "zij het misschien waren". Op basis van gender, op basis van uiterlijk (ookal kijken we daar schijnbaar niet naar). Dát had Boos mensen ook kunnen besparen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41564
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:37

chevax schreef:
BeFunny schreef:



Ook dat weet je niet.
Misschien is Ali wel op het matje geroepen en is hij niet op komen dagen om zijn kant van het verhaal te doen bij zijn werkgever en dat kan gezien worden als een staking dat kan bijvoorbeeld een rede zijn. Of ze weten bij RTL inmiddels meer dat kan ook.


Ik vind ook de volgorde en het tijdspad bijzonder. Boos is net zo goed commercieel als RTL. Er is in augustus een oproep geweest, daarna zijn er kandidaten geselecteerd (dat alleen al) en is er een screening geweest. Dan zijn er onderzoek, interviews, opnames en montage. Op een paar maanden tijd? Had dan in godsnaam ook gezorgd dat het huidige seizoen niet van start was gegaan. Een boel mensen zijn de revue gepasseerd of "zij het misschien waren". Op basis van gender, op basis van uiterlijk (ookal kijken we daar schijnbaar niet naar). Dát had Boos mensen ook kunnen besparen.

BOOS is van BNNVARA, publieke omroep dus.

In journalistiek onderzoek is het heel normaal om niet van te voren al dingen te delen met anderen/andere zenders. Je bent bezig met een verhaal, je doet onderzoek, hoort mensen aan, zoekt bewijzen, vervolgens doe je aan wederhoor door de beschuldigde personen aan te schrijven met je bevindingen. Waar niemand op reageerde. Behalve Jeroen. En toen gebeurde dit.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-01-22 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:39

BeFunny schreef:
BOOS is van BNNVARA, publieke omroep dus.


Ja, kom op. Een publieke omroep verkoopt geen reclametijd? En heeft geen profijt van alle commotie nu?