Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:26

Ik ben benieuwd, er zijn vaker politieke topics geopend en die liepen niet altijd even gezellig ;)

In ieder geval smul ik van het gedoe op dit moment bij FvD. :D
Ik ben benieuwd wie de zetels van Forum gaat invullen in de Tweede Kamer, voor die paar maanden.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:33

Magrathea schreef:
Om af te trappen: ik heb echt hardop zitten lachen om die brief van Nanninga.
https://tpo.nl/2020/11/24/annabel-nanni ... emocratie/
Ben het grondig oneens met ongeveer alles wat ze zegt maar dit was echt een klapper :))


Ik heb niets met Annabel, maar ze heeft wel ballen en haar eis om afstand te nemen van het rechts-extremistische deel van FvD toont lef !

Ik ben benieuwd wie de lijsttrekker wordt, Joost Eerdmans vind ik een opportunist en een populist.
Ik ben bang dat met name de PVV nog wat zal groeien.
Er is verder weinig keus voor de (ultra)rechtse kiezer :D

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:25

Jeika schreef:
[ [url=m/H9mEoD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind nanninga nogal hypocriet. Goede manier om dr eigen reputatie een beetje te redden misschien :=


Ja Dat herinner ik me.
Dat was toen ook een relletje.

Rechts-extremisten voelen zich thuis bij FvD en PVV.

Ik hoop dat Forum zich helemaal opblaast.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:15

Het verschil is natuurlijk dat Baudet geen afstand van die uitspraken/gedachten heeft genomen.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:05

Persoonlijk zou voor mij de kiesdrempel omhoog mogen gaan naar 4 of 5 zetels.

Voor mij vallen one-issue-partijen sowieso af. Er zijn in mijn ogen altijd meerdere issues in de maatschappij belangrijk en niet alleen dieren, ouderen, boeren of migranten.
Net als partijen gebaseerd op het geloof, die vallen ook direct af.

Juval,
Ik heb het partijprogramma vluchtig gelezen.
Maar bijv. ondertiteling op TV, ook van plat Haags en Amsterdams ?? :D :D
Sorry hoor, maar ik vind het echt een calimero-partij.

Ik ben liberaal, maar ook sociaal en voor een eerlijke verdeling van de lasten. Goed onderwijs en goede zorg en klimaat zijn tevens belangrijk, . :D

Sigrid Kaag vind ik een hele goede kandidaat en als de PvdA met een nieuwe, goede lijsttrekker komt, dan kan ik mij daar misschien ook wel in vinden.
CDA valt voor mij sowieso af, maar Hoekstra vind ik een prima vent.
Met Jesse Klaver kan ik goed leven en Rutte vind ik een prima manager in deze onrustige tijd.

Een kabinet van VVD, D66, PvdA en GL heeft daarom mijn voorkeur en als het even kan een keer zonder VVD, nog beter. :D
Als CDA, PVV en FvD maar buitenspel staan en klein worden/blijven, ben ik heel tevreden.

Ik stem daarom bijna altijd tactisch. Voor velen is dat vloeken in de kerk, maar voor mij zijn meerder issues belangrijk, die vind ik vaak niet in één partij terug, dus ik kijk meestal, welk kabinet ik wil of welke oppositiepartij ik graag groot zie.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:35

Ik heb nog nooit GL gestemd, maar Ik begrijp die haat t.o.v. GL en Klaver echt niet?

Verkwanselen aan de EU?
Juist de boeren hebben altijd veel profijt gehad van de EU, o.a. door de subsidies en door de habdelsovereenkomsten voor hun exportproducten.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 25-11-20 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:54

Hebben jullie weleens de programma's gelezen van GL of D66?

De samenvatting die Elnienjo geeft, vind ik er niet in terug. ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:01

elnienjo schreef:
ravellie schreef:
Die mening deel ik ook.
Ik krijg de kriebels van D66 en GL.
Waar dan wel op stemmen?
Maar om je stem verloren te laten gaan.

Ik ga om tegenwicht te kunnen bieden voor de PVV. Zij moeten meer zetels krijgen om moties aangenomen te kunnen krijgen die nu verworpen worden door het kartel.


Dat verbaasd mij niets..... dat lees ik al in jouw berichten terug.
Zo negatief en altijd wijzend naar buitenlanders en met name moslims.
Zoals de meeste PVV-stemmers.

Ik vraag me altijd af, wat er in jouw leven positief zal veranderen als de Moskeeën gesloten worden en hoofddoekjes verboden worden, bij voorbeeld.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:09

Goede analyse Imandra !!

Ik vind het echt een one-issue-partij met weinig realiseerbare doelen.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:55

elnienjo schreef:
Shadow0 schreef:
Waarom vind je dat zo belangrijk elnienjo, is dat het enige wat je tegenkomt in je leven aan problemen of dingen waarbij de overheid iets zou kunnen veranderen?

Nee, maar dat is wel het issue waar te weinig aan gedaan wordt. Ik stemde 30 jaar geleden al op Bolkestein omdat hij de problematiek durfde benoemen als één van de weinigen toen. En het is alleen maar bergafwaarts gegaan op dat vlak want de instroom is alleen maar toegenomen en er wordt nauwelijks iemand uitgezet.



Maar zijn er nog andere zaken die je belangrijk vindt, behalve immigratie?

Ik heb weleens D66 gestemd, omdat ik euthanasie en recht op abortus belangrijk vind.

Ik ben verhuisd en ik woon nu in een SGP-gemeente.
Ik ga daarom bij de gemeenteverkiezingen zeker progressief stemmen, als D66 hier een goede kandidaat heeft, stem ik misschien wel daar op ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:03

elnienjo schreef:
Euthanasie en abortus zijn op dit moment geen issue in Nederland dus dat heeft voor mij geen prioriteit nu.



Kijk even wat er net in Polen is gebeurd ;)
Het kan zo ineens anders zijn, als bepaalde partijen winst maken.
Abortus is voor mij persoonlijk niet van belang, ik kan niet eens meer zwanger raken. :D
Maar dat zijn principiële zaken voor mij.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:43

Ik ken wel mensen die vroeger PSP of CP stemden, prima aardige vredelievende mensen.
Daarentegen trokken de Centrum Democraten (Janmaat) en PVV en FvD altijd racisten, fascisten, aanhangers van de Nederlandse Volks-Unie en Pegida aan.
Daar wil ik nooit mee geassocieerd worden.

En PVV en FvD zijn geen democratische partijen en worden gesponsord door dubieuze landen en personen.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:57

Silenna schreef:
elnienjo schreef:

Het immigratiebeleid op de schop, uitgeprocedeerden en criminelen uitzetten, dubbele paspoorten afnemen in geval van misdragingen etc. etc.


Echt opvallend dat ik hier geen topic kan openen (over welk onderwerp dan ook) zonder op jouw altijd zeer luid verkondigde mening te stuiten over hoe waardeloos immigratie is en hoezeer je bepaalde bevolkingsgroepen of religies haat :roll:
En ieder zijn mening hoor, maar oprecht, het is zo bloedirritant. Wat een haat en ergenis draag jij bij je, sjongejonge.


Iets meer ontopic: meer mensen die Beau kijken? Ben benieuwd wat showpony Thierry zo uit zijn mouw gaat schudden :D



Ik zit ook te wachten, terwijl ik half 6 op moet. :D
Maar natuurlijk pas aan het einde. -:(-
Ik verwacht een monoloog.....weinig tegenspraak.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:35

Ik heb in het verleden regelmatig wat gedoneerd aan Greenpeace, met name voor de walvissen en zeehondenjacht.
Iemand moet daar voor opkomen.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:43

Ik lees net, dat Eerdmans en Annabel uit FvD zijn gestapt.
Wat een soap :D

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:56

Ik ben inderdaad opgegroeid met een flinke slok levertraanolie :D


Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:23

Als ik zo wat op SM lees, staan nog veel kiezers achter hem.
Theo mag niet terug in de Kamer, die heeft al opgezegd. Maar TB zou kunnen blijven zitten.
Maar wie gaat de zetel van Theo vervullen?
1e gegadigde is Otten ;) , dat zou leuk zijn *\%/* .
Veel spreken er schande van, dat TB uit zijn eigen partij werd gezet, maar vergeten dat Otten dit ook is overkomen, medeoprichter ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:05

Ik ken wat mensen die een nul-op-de-meter woning hebben, werkt allemaal prima, begrijp ik van hun.

En we willen natuurlijk van het gas van Groningen af, dus er zullen alternatieven moeten komen.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:08

Ik zou niet graag afhankelijk zijn van Rusland ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:46

Het is bijna grappig, hoe jij over elk onderwerp de immigratie de schuld geeft ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:50

Men vraagt zich vaak af, waarom de vrouwen maar parttime werken.
Dat is o.a. omdat kinderopvang hier lastig is, zeker als je onregelmatig werkt en duur is.
In het verleden betaalden werkgevers soms een deel van de kinderopvang.
En waren de kosten van de opvang inkomensafhankelijk.
Dat is komen te vervallen en daarvoor in de plaats is de toeslag gekomen. Zonder toeslag is het voor de meeste mensen financieel niet haalbaar om kinderen te krijgen.
Er zijn ook maar weinig gezinnen die kunnen rondkomen van 1 salaris.
De vergrijzing slaat al hard toe en we komen nu en in de toekomst al mensen in bijv. Zorg, onderwijs en techniek tekort, dus zonder kinderen wordt dit nog een groter probleem.
En hebben we nog meer immigranten nodig om het werk te laten doen.
;) ;)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:40

Dit valt toch allemaal gewoon onder solidariteit?
Er worden altijd zaken vergoed uit potjes, waarvoor iedereen mee betaalt.
Met name zorgkosten, maar ook onderwijs tot 18 jaar, onderhoud/vergoeding van allerlei publieke zaken, enz.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:33

elnienjo schreef:
996981 schreef:
Daarbij is Elnienjo pro eigen keuze, eigen schuld toch? :D je kiest er zelf voor alleen te zijn. Eigen keuze dus dat je “overal de hoofdprijs voor betaald”

Wat betreft wonen ben ik het daarmee eens; het woongenot is groter alleen vind ik.
Maar om voor andermans kinderhobby te moeten meebetalen, daar vind ik wel wat van. Als je een paard (of ander duur iets) wil, dan kun je ook niet bij de staat aankloppen om een deel voor je te betalen en de verzorging deels voor je uit handen te nemen.


Door die andermans kinderen, krijg jij later zorg als het nodig is, rijdt de buschauffeur je naar de bejaardensoos of komt de huismeester je lampje vervangen, enz.
Zonder kinderen is er geen toekomst en zullen er zeker vele buitenlanders geïmporteerd moeten worden, om in jouw woorden te blijven ;)

Wat alleen wonen betreft, misschien moet je toch eens een huisgenoot gaan zoeken, moet je je sowieso aanpassen/flexibel zijn en komt het misschien je humeur ten goede.
Je reageert altijd zo zuur en negatief, dat kan niet gezond zijn.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:56

elnienjo schreef:
996981 schreef:
Sociale contacten staat op 3 in de piramide. De kans dat Elnienjo aangenamer wordt naarmate er meer sociaal contact is met anderen is inderdaad groot :D

Nee dankje, ik ben asperger, heb niet zoveel met mensen op.


Dat wist ik niet.
Ik zal daar in het vervolg rekening mee houden, als ik jouw berichten lees.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:51

tamary schreef:
Electra63 schreef:
Door die andermans kinderen, krijg jij later zorg als het nodig is, rijdt de buschauffeur je naar de bejaardensoos of komt de huismeester je lampje vervangen, enz.
Zonder kinderen is er geen toekomst en zullen er zeker vele buitenlanders geïmporteerd moeten worden, om in jouw woorden te blijven ;)

Dat arbeid van elders importeren heeft 2 grote problemen. 1. Er moet elders genoeg overschot zijn die naar een ander land wil verhuizen (al dan niet tijdelijk) 2. die mensen moeten het werk wat hier open staat willen en kunnen doen. Dat betekent o.a. taal beheersen en genoeg van de cultuur begrijpen om aan te sluiten op de klanten. Die vijver is niet zo groot en krimpende naar mate de geboortecijfers overal ter wereld dalen en de welvaart (en dus goede banen) in steeds meer landen bereikbaar worden.

Het op goed geluk de poort open zetten zoals nu de methode is, werkt niet. We zien die mensen om verschillende redenen grotendeels juist in ons sociale vangnet terecht komen, terwijl het de bedoeling was dat zij hier zouden gaan werken en daarmee juist bijdragen aan het financieren van dat vangnet. Voeg daar economische crisis & verminderde groei aan toe en je moet noodgedwongen blijven bezuinigen, terwijl de vraag naar hulp vanuit dat vangnet stijgende blijft.



Er is een verschil tussen vluchtelingen en arbeids - of kennismigranten.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Eskimo, Kimsel94, MyWishMax, Sizzle, Zick_Zack en 90 bezoekers