Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:24

Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
En een auto van 23.000 euro vind ik best een hoop geld :j

Bij ons staan er ook twee laadpalen. De autos worden echt niet weggehaald als ze vol zijn, dus het zijn prive plekken :j In een straat die parkeerkrapte kent is dat best een dingetje, ik kan me daar wat bij voorstellen..

Buiten dat, is het nou echt zo'n raar verhaal als mensen die slecht ter been zijn, graag een autotje in de buurt willen kunnen parkeren? Ik vind dat daar best wel veel asociale reacties op geplaatst worden, als ik eerlijk ben...


Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:50

Oh en electische autos zijn binnen mijn bedrijf alleen voor directie leden (die gemiddeld 3 autos pp hebben :') ) .. dus zo makkelijk is het ook weer niet om via je werk aan zo'n auto te komen :+

Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van electrische autos eigenlijk.. :j
Een snel googletje levert mij een electrische mini auto op van 8 jaar voor 7000 euro ex btw.. Ik vind dat best geld :j
Of een Renault Zoe van bijna 8, voor ruim 8.000 euro en dat is dan exclusief accu.. (geen idee hoe dat werkt verder).

Qua OV, dat zou op zich gewoon verbetert moeten worden, dan scheelt het al een stuk met eerder OV gebruiken denk.
Zelfs in de randstad zijn er plaatsen die redelijk lastig bereikbaar zijn.
mijn moedertje moet iets van 1,5 uur met het ov reizen (enkele reis) voor een ritje wat met de auto 20 minuten is... om een voorbeeld te geven.

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:53

Let wel, het was 4000 euro met inruil. Voor 4000 euro schoon heb je niet zo'n auto.. :j

Dus ja, dan moet je wel een beetje geld hebben denk. Is niet erg hoor :)
Maar dan is een tweede of derdehandsje van 2500 nog steeds goedkoper :j

En we kunnen hier heel moeilijk een discussie gaan voeren over wat arm, rijk, en middenklasse is.. Dat is allemaal een vorm van perspectief..

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:03

SinneJ schreef:
Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...

Ik snap deze zin niet goed..

Citaat:
Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.

Nou ik denk op zich wel dat die mensen zich ook mogen kunnen vervoeren... wat is het alternatief dan? (dat is ook een open vraag)

Hoe 'super'-vervuilend zijn de huidige oude autos eigenlijk? Over welke autos hebben we het dan? Oude diesels? Die rijden denk niet heel veel meer?
De oldtimers? Die zijn voor een select few denk ik?
De gemiddelde oude auto is nu...? geen idee... ik gok 10 tot 15 jaar? (ik weet het werkelijk niet hoor..)


Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:08

Je hebt het er waarschijnlijk inderdaad een keer uit, maar je moet het wel eerst even inleggen :j
En dat is voor iedereen anders, hoe snel dat dat kan en hoeveel dat kan..

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:22

SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."


Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...

Citaat:
Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?

Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:24

Je hoort bij een minderheidsgroepering :P

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:28

ja en tussen de 20jarige diesel en de nieuwe electro auto zit nog een heel scala aan auto's.
Ik heb even gemist wat voor auto de mensen waar dit topic over gaat, hebben, trouwens..

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:11

ik zou wel zelf graag electrisch rijden, ik vind t mooi stil ook :j Beetje jammer voor de voetgangers ed die de auto's niet aan horen komen, maar swah..

Ik denk dat het heerlijk rustig wordt als uiteindelijk het hele wagenpark electrisch is.. :j

Sterker nog, ik zou prima geen auto willen als ik overal met het OV kan komen (gedurende 24 uur per dag ook het liefst) :j

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:28

Zijn de auto batterijen ondertussen nog steeds van dezelfde samenstelling:

"Problematisch aan de toenemende vraag is dat Congo, een land waar veel corruptie heerst, goed is voor meer dan de helft(!) van de mondiale kobalt-productie. Het is daar een bijproduct van het smelten van koper en het mijnafval wordt vaak in verband gebracht met de vervuiling van nabijgelegen rivieren en drinkwater. Daarmee is kobalt een groot risico van de wereldwijde energietransitie, maar ook van de mensenrechten"

Cer
Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 07:51

Gezien het aantal rondrijdende oude benzine auto's worden die dingen best oud, of heb ik iets verkeerd gelezen :?

China kampte met een miljoen doden per jaar vanwege luchtvervuiling, het had het hoogste uitstoot aan broeikasgassen... op zich niet gek dat ze daar wat aan gedaan hebben. Ze geven meetwaardes vrij en laten burgers zelf meten (en ze stimuleren nieuwere benzine en dieselautos...) en doen steenkool in de ban. China heeft een eigen, best grote, auto industrie en denken blijkbaar al aan waterstof, dat is wel een interessante ontwikkeling. Het exporteren van die auto's is nog wel een dingetje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, BeFunny, Berdien, Nojoukus en 72 bezoekers