Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:42

Ach, ik vind dat Karuna wel degelijk een punt heeft wanneer de ze plek in een volkswijk staat, de aanvrager een wijk verder woont en oudere mensen hierdoor verder moeten lopen.... het siert haar dat ze hier een vraag over stelt op bokt. Ik vind niet dat er soms zo knullig gereageerd hoeft te worden naar haar.

Aan de andere kant, ik woon óók in een volkswijk met parkeerplaats-crisis. Bij mij voor de deur (flatgebouw) zijn maar een paar plaatsen en ik parkeer al aan de andere kant van het pand. Ik kan daarop uitkijken vanaf huis.Hier zijn parkeerhavens met steeds 3 plaatsen en een strook gras ertussen. Het is zo druk dat ik als ik thuiskom op het gras moet gaan parkeren ( wat iedereen doet) . Het zijn niet eens auto's van flatbewoners maar notabene van bedrijven in de straat erachter, mensen met een bus+ aanhanger omdat ze bij een hovenier werken, de bestelbus van de bakker, een man die een kleine vrachtwagen heeft en bij een koerier werkt... een Poolse Van die als camper dienst doet.... tja, wat moet ik ermee.....
Gewoon verderop parkeren.
En dan wél een kerstkaart van mijn benedenburen krijgen met een nieuwjaarsgroet en het verzoek of ik niet meer op het gras wil parkeren !!!! |o hahaha

En dan ook een laadpaal erbij, tja, is niet anders, er staat wel steeds een wagen, die ook niet verplaatst wordt, is een algemene laadpaal dus idd wie het eerste komt heeft de plek.

Dan hier op het werk: Ik werk in een fabriek op de FD/TD
Werkzaam 115 mensen..... aantal parkeerplaatsen :88 waarvan 6 electrische plekken en 8 plekken voor bezoekers. Dus, als iedereen er is, óók buitendienst dan kun je lachen.
Hier moet ook iedere nieuwe bedrijfswagen een electrische zijn, maar we kunnen niet veel extra palen meer kwijt ivm de stroom. Dus moet er een andere kast komen van de Nuon, daar zijn we mee bezig maar zolang dat niet geregeld is....ruzie over de laadpalen.
Heb al een groep-app voorgesteld voor de electra-rijders zodat ze halverwege de dag kunnen wisselen van plaats. Dus óók gewoon bij een bedrijf veroorzaken de laadpalen gezeik.
Meer laadpalen betekent minder plaatsen voor gewone auto's en weer gezeur....


ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:36

SinneJ schreef:
Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.

Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.


Was het maar zo eenvoudig....
Toen wij op dit industrieterrein kwamen en veel kleiner waren hebben we extra grond gekocht voor een parkeerterrein. Andere panden hebben dit niet eens. We zitten hier vanaf 1992 en zijn enorm gegroeid. En er is geen ruimte om verder uit te breiden. Mensen uit Naarden, Bussum etc komen vaak al met de fiets.
We zijn een chemisch bedrijf in Naarden langs de A1 wat er al járen zit, alles is volgebouwd en de weg heeft een parkeerverbod, mensen moeten al parkeren bij de P+R aan begin van de straat.

Beetje simpel om zo te stellen dat er niet over nagedacht is, destijds al op de groei extra terrein gekocht... we zijn nu bezig met stukje gras achter het pand bekijken of er een mogelijkheid is om parkeerplekken te maken.

Verder mee eens dat overal een parkeerprobleem komt, gezinnen waarvan kids lang thuis wonen en ook een auto krijgen, levert 4 auto's op per woning in de straat..... terwijl vroeger alleen werkende papa een auto had ( in mijn jeugd).
Alleen pa had een auto en later kreeg mans er eentje, toen ik, toen me zusje... :D Gelukkig een oprit maar in een klein straatje...levert het ellende op

Maar dit idd niet de discussie, het gaat over de laadpalen.




[ img ]
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 14-11-19 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:44

Carpoolen doe ik niet aan, verschrikkelijk.... altijd gezeur over tijden, benzinegeld, je kunt nooit opeens ergens heen of eerder weg of later.... hier in de fabriek werkt dat niet met de ploegendiensten en de mensen die ver uit elkaar wonen.
OV gaat niet, zo vroeg rijdt er geen bus bv die stopt hier.

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:51

Sinnej : Hoe wil je dat doen ? Er is geen personeel te krijgen voor de fabriek, mensen komen overal vandaan, dus "selecteren" op waar je vandaan komt is geen optie en discriminatie.
De ploegendiensten maken een auto delen er niet makkelijker op... soms is het niet zo simpel op te lossen

Feit blijft dat bedrijven groeien en geen ruimte hebben, denk je dat we "even" een ondergrondse parkeergarge maken of zo?
Daarbij lees je dat er wellicht plaatsen bijkomen aan de graskant en dat er een grote P+R is waar ze heen kunnen.We zijn er mee bezig maar het kost gewoon heel veel geld.

Vervelend is alleen dat de laadpalen wél bij het pand moeten en mensen zonder electrische wagen dus straks de klos zijn.

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:26

het is wel grappig.....
De oudere auto's die hier niet meer mogen rijden worden verkocht naar het Oostblok en gaan daar vrolijk door met alles DEZELFDE atmosfeer injagen.

Vrachtwagen van mijn vriend moest weg, die rijdt nu in Afrika rond, was hier te vervuilend en mocht nergens een stad of land meer in.... ook die diesel gaat alsnog onze atmosfeer in....
Wij als klein klotelandjes kunnen niks hieraan doen met al onze goede ideetjes....

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:07

Volledig off topic :
Eleeke en IMANDRA: wat nou non-argument..... ik zeg alleen maar wat er in werkelijkheid gebeurt, ik zeg niet dat IK dat goed vindt...... het is gewoon een feit.... en ook 20 kleine rotlandjes winnen het niet van bv China, Rusland etc..... en die Diesels gaan nog steeds naar het buitenland.
Tenzij ze gewoon niet meer uitgevoerd mogen worden en vernietigd gaan worden. Dan lost het pas iets op

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:16

das waar....maar dat duurt nog wel even.... aangezien er nog gewoon Diesels en benzine auto's verkocht worden....maken wij niet meer mee vrees ik...

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:56

Wat een onzin....mijn polo is uit 1996 dus die 11 jaar gaat niet op.
Mij Golf hiervoor kwam uit 1993 , niet iedereen rijdt in nieuwere auto's.
Ik heb daar geen budget voor. En met mij veel andere mensen niet

Mijn Blazer is een oldtimer, die rijdt op LPG en er zijn nog heel veel oldtimers...die gaan ook niet de deur uit. Maar dat zijn ook niet de grootvervuilers,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers