Privacy gevoelige vragen CBR?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Privacy gevoelige vragen CBR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:27

Met een depressie verslechtert je reactiesnelheid en je beoordelingsvermogen. Oók als je geen medicijnen slikt! Dus daarom mag je met een ernstige depressie niet zomaar achter het stuur en moet een arts beoordelen dat je voldoende klachtenvrij bent en voldoende zelfinzicht hebt om te mogen rijden.



Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:40

Independence schreef:
Maar op het moment dat je een depressie krijgt als je al een rijbewijs bezit, is er niemand die daar naar kijkt en kun je dus gewoon de weg op. Dat vind ik een beetje krom.


Ik ben er destijds netjes op gewezen door mijn psychiater. Officieel mag je gewoon de weg niet op, ook als je je rijbewijs al hebt mag je niet rijden als je niet rijgeschikt bent.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:26

Joy_Mennings schreef:
Het ligt inderdaad erg aan de gradatie van de stoornis. Met meer vragen zouden zie hier achter kunnen komen. Maar eventueel na alleen het psychiatrische onderzoek weten ze het ook al.

Nu is het allemaal en en en terwijl dat in sommige gevallen gewoon niet nodig is. Ik vind dat ze hier wat moeten aanpassen.


Met meer vragen kun je nog steeds niet observeren hoe iemand het doet in praktijksituaties, daar heb je toch echt een rijtest voor nodig. Als er korte wachttijden en lage kosten zouden zijn, dan zou niemand er ook moeilijk over doen. Liever een keer te vaak testen dan mensen onverantwoord de weg op sturen.

Uit zo'n onderzoek kunnen ook veel meer uitkomsten komen dan alleen geschikt of ongeschikt. Ze kunnen er bijvoorbeeld ook een code op zetten dat je alleen privé mag rijden, verplicht automaat moet rijden of stuurbekrachtiging nodig hebt (die laatste heb ik toevallig).

Een rijinstructeur is niet objectief, en een examinator hoort echt alleen te kijken naar wat hij op het examen ziet. Ik zou het een slechte zaak vinden als één van die twee op de stoel van een arts zou gaan zitten om bijvoorbeeld ziekteinzicht te beoordelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Loretta, Poety, purny, Telpeva en 34 bezoekers