steun onze boeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:53

Ik vind het toch bizar dat aan de schade van het Maliveld zo makkelijk voorbij aan wordt gegaan.
Zij die de schade hebben veroorzaakt, moeten dit betalen.
Dit geldt voor burgers, dus ook voor boeren :D
En dan hebben we het nog niet over de schade voor Cirque du Soleil.
Die avond moet ingehaald worden, maar zie maar een gaatje te vinden.
Die zijn het komende jaar al volgeboekt.
Ook deze economische schade moet betaald worden door de veroorzakers,


Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:04

Maanon_ schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het toch bizar dat aan de schade van het Maliveld zo makkelijk voorbij aan wordt gegaan.
Zij die de schade hebben veroorzaakt, moeten dit betalen.
Dit geldt voor burgers, dus ook voor boeren :D
En dan hebben we het nog niet over de schade voor Cirque du Soleil.
Die avond moet ingehaald worden, maar zie maar een gaatje te vinden.
Die zijn het komende jaar al volgeboekt.
Ook deze economische schade moet betaald worden door de veroorzakers,


Dat zegt toch iedereen, dat de boeren dit betalen en herstellen? Of lees jij iets anders?


Er wordt een beetje lacherig gedaan om het Maliveld in te zaaien.
Maar over de schade van Cirque du Soleil hoor ik niets? Even verzetten en dat is het dan.


Wat betreft de politiek: met name GL en PvdD zijn maar oppositiepartijen, die kan je toch echt niet de chaos verwijten van de regelgeving.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:18

misterA schreef:
GL en P.v.d.D. willen niet regeren. De oppositie past hen wel. Daar ben ik het wel mee eens.


Of ze willen of niet: zij zijn geen regeringspartij geweest, Dus is het onredelijk en onjuist om met name deze 2 partijen als schuldigen aan te wijzen.
Met name CDA heeft de afgelopen naoorlogse jaren de meeste invloed gehad op dit gebied.
Die noem ik ook niet links, maar rechts van het midden en de laatste jaren PVV-light ;)

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:20

Maanon_ schreef:
Electra63 schreef:
Er wordt een beetje lacherig gedaan om het Maliveld in te zaaien.
Maar over de schade van Cirque du Soleil hoor ik niets? Even verzetten en dat is het dan.


Schade van cirque de soleil? Nee, hoor ik vanuit het circus ook niks over. Zullen ze wel als bedrijfsrisico zien, zijn ook gewoon ondenemers, net als boeren. Ik geef ze wel groot gelijk als ze het zouden proberen, dat doet iedere ondernemer :D


Dat bedoel ik dus met het bagatelliseren van de schade veroorzaakt door boeren aan anderen.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:26

Typfout,
Dat mogen zij toch ook als kleine oppositiepartijen?
Maar zij zijn niet verantwoordelijk, zij hebben geen ministers of staatssecretaris geleverd en hebben geen deel genomen aan een regering.

En ik stem niet op deze partijen, maar dat is gewoon duidelijk als je objectief en actief de politiek een beetje volgt. Jullie zoeken een zondebok, maar dan moet je toch eens vooral bij de CDA kijken.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:33

Maanon_ schreef:
Electra63 schreef:
Dat bedoel ik dus met het bagatelliseren van de schade veroorzaakt door boeren aan anderen.


Nee hoor, als je het artikel hebt gelezen zegt een politiewoordvoerster dat de boeren op het Malieveld niet in overtreding waren. Als het vergoed moet worden, moet het vergoed worden en dan zal dat ook zeker gebeuren.

Maar áls ze daar al ‘illegaal’ waren...

Hoeveel compensatie heeft de varkensboer in Boxtel gehad voor zijn economische schade na een illegale actie door toedoen van anderen?


Deze boer moet de actievoerders aansprakelijk stellen voor de schade.
En ook hij heeft daar recht op, naar mijn mening.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:55

Bij een varkensboer bij ons in de buurt, viel van de zomer het ventilatiesysteem uit; gevolg: honderden dode varkens. Ook daar zit dan geen alarm in.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:40

Onteigenen klinkt vreselijk.
Maar ik ken verschillende mensen die met hun huis/grond/kassen/bedrijven plaats moesten maken voor een rijksweg (A4) of uitbreiding metronet en die zijn er financieel heel goed uitgesprongen.
Maar dat je daar niet altijd blij van wordt, kan ik goed begrijpen.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:44

Magrathea schreef:
Thierry houdt van producten _O- _O-

[ Video ]

Goed stuk!


Thanks, ik ben net thuis en ik heb het even teruggekeken.
Zoals altijd is Lubach zeer treffend :D

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:04

Kinke schreef:


Ik heb nog nooit een fatsoenlijk briefje van Jan aan wie dan ook gelezen :D.
Hij zou eens een briefje aan Baudet moeten sturen over alle onwaarheden en fabels die hij verkondigt :D ;)

Maar, ik vind het zeer tragisch voor een boerenbedrijf als het gedwongen zou worden om te stoppen met hun levenswerk. Alleen gebeurt dat regelmatig met meerdere bedrijven. Een kennis met een garage moest jaren geleden uit mijn woonwijk verhuizen naar een duur pand op een industriegebied i.v.m. milieuregels en zo zijn er natuurlijk nog heel veel voorbeelden te noemen.
Alleen ik vind dat deze boeren goed gecompenseerd moeten worden of geholpen moeten worden met ergens anders opnieuw opstarten, als zij dit willen.

Slogans: zonder boeren, geen eten zijn wat mij betreft hetzelfde: zonder verpleegkundigen, geen zorg of zonder leraren, geen onderwijs enz. enz.

Het zijn vooral de ontevreden burgers, met name de stemmers op FvD en PVV, die de acties steunen, als ik zo eens op Social Media rondkijk. Die zijn sowieso al jaren boos en niet tevreden en grijpen iedere kans aan om hun ongenoegen te laten blijken.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:41

fransje23 schreef:


Wij hebben goede onderzoekers en wij zijn innovatief.
Dus wie weet komen we nog met hele mooie oplossingen of uitvindingen, waar de boeren mee verder kunnen en de uitstoot verder beperkt wordt om te kunnen voldoen aan de eis.

Ik hoop het, de stakingen brengen geen oplossing, denk ik. De uitspraak van de rechter ligt er en daar zal dan aan moeten worden voldaan, of de boeren dat nu eerlijk vinden of niet.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:36

magda_90 schreef:
Bijna 30 pagina's verder omdat ik het topic had ontstipt, oeps.

Ook vandaag in het nieuws maar zeker met Zondag met Arjen Lubach en meer artikelen die ik gelezen heb... Frons ik toch steeds meer mijn wenkbrauwen.
Het is toch logisch dat Nederland t.o.v. bijvoorbeeld Duitsland hoger scoort? Iets met de geografie van een land, meer Dirk per m²...? Ik heb het idee dat de media en mensen daar glad overheen schaatsen.

En wat ik nog verbazingwekkender heb gevonden is dat in één journal de boeren wederom aangewezen worden maar direct erna verteld wordt dat KLM wederom mag uitbreiden. In het overzicht wat vaak geplaatst wordt, mis ik de hele luchtvaart ook.

Hoe langer ik deze discussie volg, hoe meer ik er van overtuigd wordt dat het nu echt boertje pesten wordt mbt het stikstof problemen.

Verbeter mij graag als ik ergens de mist in ga.

Zijn daar eigenlijk al kritische vragen over gesteld? Ik moet nog goed bijlezen, kan zijn dat ik het nog tegen kom. :o



Ik heb begrepen, dat de nadelen van de uitstoot van de luchtvaart vrij laag zijn, omdat zij hoog in de lucht uitstoten.
Het percentage van de boeren is 46% van de gehele uitstoot (verkeer, luchtvaart, industrie, scheepvaart en consument samen).

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:55

verootjoo schreef:
Is er trouwens iemand lid van die FB groep steungroep boeren? Wat een tokkieclub is dat :=
Lees af en toe mee.


Ik lees daar ook weleens mee.
Veel ontevreden burgers, met name de PVV- en FvD- aanhangers steunen de boeren.
Grappig is dan wel dat de PVV tegen de intensieve veehouderij is, maar dat vergeten ze gewoon even.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 23:22

loriene schreef:
verootjoo schreef:
Ik lees nog steeds mee op die boeren steungroepFB, maar dat wordt ook echt van kwaad tot erger.
Nu beweren ze zelfs dat de politie en ME expres rellen heeft uitgelokt.
En hebben ze zogenaamd Hero Brinkman bereid gevonden een stukje te schrijven en te concluderen dat dat zo is.
Belachelijk... Dat mensen erin trappen en die FBgroep nog serieus nemen :=



Ik zit in meerdere facebookgroepen en de politie en ME waren aan het uitlokken ja.
Is schandalig dat het zo moet in dit land.
Gelukkig zijn de bouwvakkers er niet in mee gegaan want dat was zeker de bedoeling van de politie en ME.



Dat is gewoon populistisch fake nieuws.
Beetje knippen en plakken.
Gewoon luisteren naar de politie ;)

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 23:57

Magrathea schreef:
Lekkere dooddoener he :')
Ga maar eens kijken in een echte politiestaat, dan kom je erachter dat het hier echt zo slecht nog niet is. (En nee niet alle agenten/ME-ers zijn heilige engeltjes, maar om nu te stellen dat ze allemaal erop uit zijn op bepaalde beroepsgroepen willekeurig kapot te stampen vind ik wel ver gaan hoor :n )


Er zijn natuurlijk afspraken gemaakt. Er zijn veel demonstraties geweest de afgelopen tijd en demonstranten houden zich niet allemaal aan afspraken en de wet.
Ik kan me voorstellen dat er een zero-tolerance is afgesproken.
Luisteren naar aanwijzingen van de politie, je houden aan de wet en wie niet horen wil, die moet maar voelen.

Maar de ME en politie gaan geen demonstranten uitdagen en geweld uitlokken.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:43

Kabinet heeft vandaag besloten om een half miljard extra uit te trekken om de stikstofcrisis aan te pakken. Er komt nog meer bij, verwacht men, met name van de provincies.
Tevens worden er komende week aankondiging van extra maatregelen verwacht zoals de maximumsnelheid naar 100 km.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:50

Loretta schreef:
Magrathea schreef:
Lekkere dooddoener he :')
Ga maar eens kijken in een echte politiestaat, dan kom je erachter dat het hier echt zo slecht nog niet is. (En nee niet alle agenten/ME-ers zijn heilige engeltjes, maar om nu te stellen dat ze allemaal erop uit zijn op bepaalde beroepsgroepen willekeurig kapot te stampen vind ik wel ver gaan hoor :n )


Gelukkig is het nog niet zo extreem hier. maar we moeten wel blijven oppassen dat het die kant niet op gaat. Het is wel een Reële dreiging als je kijkt naar bepaalde wetgeving die de laatste jaren is aangenomen en ook het feit dat de rechtsstaat onder druk staat door allerlei bezuinigingen.



Wat voor wetgeving is er aangenomen waaruit blijkt dat we een politiestaat gaan worden?


Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:29

Ik kan me voorstellen, dat zo'n inval door activisten als heftig en beangstigend wordt ervaren.
Dat is voor mij een stap te ver.
Ga protesteren op de weg/dijk.
Ik vind nl. dat zij wel het recht op demonstraties hebben.

Maar ik vind ook dat de boer bestraft moet worden die van de week 2 rechercheurs heeft opgesloten.

Mijn begrip voor de boeren wordt wel kleiner. Zeker als zij de politie hinderen of blokkeren.

Handen af van onze hulpverleners geldt ook voor boeren.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:04

Loretta schreef:
juval schreef:
ja.. ik denk dat de zwarte schmink voor piet ook vrij veel stikstof genereert... :){ :){ :){ :D{


Als ze dat aannemelijk konden maken dan zouden ze dat argument nog opvoeren ook. Maar dat is dan weer iets te ver gezocht waarschijnlijk.

maar de hele stikstofdiscussie is gekleurd door allerlei dubbele agenda's van heel veel partijen. Gisteren die sloopregeling van oude auto's. Heeft uiteindelijk niets met milieu te maken maar alles met gewoon geld verdienen. er wordt niets opgelost er worden alleen maar voorstellen gedaan die gebaseerd zijn op eigen belangen. Genoeg politieke partijen, belangenclubjes en lobbyisten die nog wel iets op een verlanglijstje hebben staan waarmee je het stikstofgehalte een fractie van een fractie kan verlagen.



In Nederland hebben we een vrij oud wagenpark. Met name de auto's ouder dan 15 jaar zijn zeer vervuilend.
Als daar een sloopregeling voor komt, is dat een prima plan.

Ik vraag me echt af, waarom sommigen hier alle ideeën afwijzen?
Hebben jullie goede alternatieve oplossingen? Er ligt immers de uitspraak van de rechter waaraan voldaan moet worden.

Ik stem niet GL, ik eet vlees en rijd auto en ik heb dit jaar 4 x gevlogen naar het buitenland, maar ik begrijp toch echt wel, dat er (inpopulaire) maatregelen genomen moeten worden.
Wij zijn een zeer dichtbevolkt, rijk en vervuilend land, die al jaren problemen en oplossingen voor zich uitschuift. Ik denk vooral door de versnippering en het populisme in de politiek.
Je bent immers gelijk een groot deel van je (zwevende) kiezers kwijt, als je voorstander bent van een inpopulaire maatregel.
Dus vooral doorschuiven naar de toekomst.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:45

De verlaging van de maximum-snelheid is sowieso een wassen neus.
De kans op een bekeuring is zo klein, kan ik je uit ervaring zeggen ;) , zeker door apps als Flitsmeister.
Er zullen zich best mensen aanpassen, maar de hard-rijders zullen toch te hard blijven rijden.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:07

Ik begrijp hoe jij het bedoelt Pien.
Wij rijden vaak te hard en vliegen best veel.
Ik ben ook niet heel milieubewust.
Ik koop wel zoveel mogelijk biologische producten, ik gooi niets op straat of in de natuur.
Maar ik begrijp gewoon wel, dat er maatregelen genomen moeten worden.
En dat lijkt me niet gemakkelijk, als regering/Tweede Kamer.
Er zijn zoveel mensen ontevreden en zie maar eens met oplossingen te komen, die weinig of geen weerstand oproepen.

Dus alle kleine beetjes zoals verlaging maximum snelheid, terugdringen oud wagenpark, verminderen veestapel, zullen uiteindelijk toch helpen. Ik hoop op veel innovatieve ideeën, daar is nog veel te halen.
En natuurlijk een goede financiële regeling voor gedupeerden.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:48

Tiepfoudt schreef:
Duidelijk verhaal pien_2010, stof om over na te denken +:)+

En dat heb ik dan ook gedaan vandaag, hoewel ik er nog lang niet helemaal uit ben. Want wat als de opties beperkt zijn? Dat wil zeggen, opties waarin wij het vertrouwen hebben om er gelukkiger uit te komen dan dat we nu zijn. Want voor de duidelijkheid, ik ben dolgelukkig als ik "gewoon" tussen onze koeien sta en voor de kalfjes kan zorgen. Ook al is dat 7 dagen in de week, zonder vakantiedagen. Juist van de fysiek zware werkzaamheden krijg ik energie en kan ik mijn hoofd leeg maken. Wanneer we achter het bureau kruipen om uit te puzzelen hoe het ook alweer zat met regel nummer drieduizendvijfentachtig of wanneer we op televisie/social media voor de zoveelste keer krijgen te horen dat we vervuilers, fraudeurs en dierenmishandelaars zijn, dan loopt er een emmer geleidelijk vol.

Ons bedrijf, met haar geschiedenis, een veestapel waar wij (ape)trots op zijn en een bedrijfsvoering waar wij 300% achter staan, gaan wij voor geen goud opgeven en al helemaal niet voor een kabinet waarvan de prioriteiten (geld) meer dan duidelijk zijn. Is dat naïef? Misschien wel, in tijden als deze. Ik weet gewoon niet wat ik, naast een werkweek van 70-80 uur, nog meer kan doen. En daarom ben ik dankbaar dat er mensen zijn die tijd vrij kunnen en willen maken en de ambitie hebben om zich te verenigen in oa het Landbouw Collectief en de BoerBurgerBeweging. En dan hoop ik, dat als iedereen doet waar die goed in is, dat het goed komt.

Noem het naïef of eigenwijs of wat dan ook, als iemand nog goeie ideeën heeft hoor ik het graag <<)




Het lijkt me een moeilijke positie.
Op mijn werk hebben we een aantal x grote reorganisaties gehad met
(gedwongen) ontslagen. Maar als je dan behalve je baan, ook je huis en dieren en toekomst kwijt raakt, heeft dat veel meer gevolgen.
Ik begrijp jullie angst voor de toekomst.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:23

Kinke schreef:
het is sowieso anders, het betreft veel familiebedrijven van meerdere generaties. Dat is dan nog perse uitzonderlijk en 'anders' maar het is niet alleen een bedrijf maar een manier van leven en dan ook nog met dieren, dat is bijna niet te vergelijken met andere 'banen'


Dat klopt, al gaan meer familiebedrijven dan alleen boerenbedrijven kapot of failliet, met name door de crisis van afgelopen jaren. Mijn vader maakte als kleine ondernemer in de scheepselectro ook werkweken van 80 uur of was soms weken van huis met een schip mee.
Alleen woonden wij niet op het bedrijf en waren wij er minder bij betrokken dan kinderen op een boerderij.

Het grootste verschil is dat boeren op het bedrijf wonen en weinig alternatieven hebben, denk ik. Zij raken behalve het bedrijf ook de woning kwijt, als het mis gaat. En weinig mogelijkheden op ander werk.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:22

verootjoo schreef:
Mensen, vooral die uit de stad, hebben gewoon echt geen flauw idee hoe het boerenleven in elkaar zit.
Mijn mond valt elke keer weer open van verbazing als ik iemand uit de stad spreek over boeren.
Het staat zo ver van elkaar af... :n


Dat is natuurlijk een behoorlijke generalisatie.
Ik woon in de stad, maar als kind stond mijn pony bij een boer (melkbedrijf met 100 koeien en later bij een akkerbouwer).
Ik ken genoeg stedelingen die regelmatig kamperen bij de boer :D.
Mijn stadse kinderen gingen op de basisschool naar de kinderboerderij en kregen daar les. En ook hadden zij een schooltuin.
Kinderen leren gewoon op school, dat melk van de koe komt of van de geit

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:51

juval schreef:
waarom geen genoegen nemen met 38% voor de uitstoot van de primaire sector? De sector die in de eerste levensbehoefte van de mensen voorziet, namelijk voedsel!


Dat geldt natuurlijk voor meer sectoren ;), we zijn allemaal een radartje in het geheel.

Ik vraag me af, waarom de boeren het land zo moeten ontregelen?
De zorg, maar ook het onderwijs hebben gestaakt en acties gevoerd, maar die hebben zich wel normaal gedragen, zeker het zorgpersoneel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flash40, Poety en 4 bezoekers