steun onze boeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:12

Het CDA moet zich heel diep schamen: de onbetrouwbare overheid is doorgaans het ministerie van landbouw onder CDA beheer.
En van een zwalkend milieubeleid zijn juist de boeren de dupe.
Kabinet Balkenende I, ook al CDA: afschaffing van subsidie voor mestvergisting per direct was een doel op zich.

Verder ben ik voor partijen die vinden dat de kartelwaakhond anders 'ingesteld' moet worden: zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de grootkapitalisten van de supermarktketens.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:28

...en hoezo staan die mensen in de file?

Ze zijn verwittigd
er is goed OV
de meeste spitsrijders rijden afstanden die ook per speedpedelic kunnen
thuiswerken is soms een optie,
....dus niet zo zeuren.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:33

janouk schreef:
Wat mij opvalt is dat ik nooit ergens lees over de schepen op onze oceanen. Die varen op zware stookolie, nog steeds. Een groot containerschip verbruikt bij een topsnelheid zo’n 250.000 liter in 24 uur. Die lijken wel buiten alle discussies te vallen. Waarschijnlijk omdat ze vaak op zee buiten het zicht varen.

Het accoord van Parijs heeft om allerlei redenen
(...waar ik geen goed woord voor over heb...)
de scheepvaart en de luchtvaart erbuiten gehouden.

En zelfs in Europees verband is het lastig om op eigen houtje de boel aan te pakken.

Uiteraard vind ik niet dat we er in mee moeten gaan om dat dan maar buiten schot te houden.
INCLUSIEF geen stedentripjes en vakanties per vliegtuig.
Zelfs New York is te bezeilen, vraag maar aan Greta Thunberg.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:36

R_oo_s schreef:
Iedereen met al zijn of haar comentaar op de boeren oa over stikstof , dierenwelzijn enz , wat willen dan straks op je bord ?.... alle bewerkte zooi uit het buitenland ? Realiseer jewel dat de regels betreft voedselveiligheid en dieren welzijn nergens zo strak zijn als in Nederland. Als alle boeren hier straks weg gepest zijn door europa ,zo zie ik het , moet je maar afwachten wat je door je strot gedouwd krijgt en dan is er geen weg meer terug


Boeren worden opgejaagd,
zijn verraden door het CDA
en terecht boos.

En wat ik NU AL op mijn bord heb is voedsel dat zonder kunstmest en ellende geteeld wordt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:48

Citaat:
Citaat:
"Bijna 90 procent van de nieuw gebruikte grond is woon- en werkterrein en de uitbreidingen zijn voor een groot deel gerealiseerd op voormalige landbouwgrond." voor de mensen die de illusie hebben dat de overheid een braak liggend stukje grasland terug geeft aan de natuur..



Dit dus, ik snap echt echt niet dat mensen zich dit niet realiseren!


Realiseer je dat we bestemmingsplannen hebben.

En ja, helaas veel projectontwikkelaars. Maar het is wel degelijk iets wat regelmatig gebeurt: natuurmonumenten weet dat een boer wil stoppen en het beëindigde bedrijf wordt volop natuur.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:10

rien10 schreef:
Ik zeg 21% BTW op vliegen. Als we dat doorvoeren hebben we geld om milieu maatregelen te nemen die nu blijven liggen.

Citaat:
Ik wist helemaal niet dat daar 0% btw op zat, belachelijk -O- vliegen is een luxeproduct en daarop zou dus per definitie 21% btw op moeten zitten.

Citaat:
Daarom is het spotgoedkoop. Die hoeven geen belasting te betalen over de kerosine.


Oneerlijke concurrentie voor de spoorwegen. (Verdrag van Chicogo verbiedt btw op luchtvaart. Moet dus nodig worden opgezegd.)

En Schiphol graag halveren en Lelystad airport dicht.
Vervoer per auto is in wezen ook te goedkoop.
Luchtvaart en scheepvaart zijn buiten het accoord van Parijs gehouden.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:05

Eilinora schreef:
Voor de boeren komen er steeds meer nieuwe regels en wetten die financieel bijna niet haalbaar zijn.
Door de export kunnen we genoeg verdienen om aan die nieuwe regels en wetten te voldoen.
In eigen land verkopen verdiend niet genoeg,de mensen willen niet voldoende betalen.
Daarom is export ook nodig.
(...)

De mensen moeten gewoon bereid zijn om wat meer geld uit te geven en vaker gewoon lokaal hun eten kopen.


"Hoe krom wil je het hebben"...!

Gewoon onze eigen boeren fatsoenlijk betalen,
het groen links standpunt invoeren dat boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens zonder last te krijgen van de kartelwaakhond
(...jawel, dat is groen links!)
...en het beperken van im- en export is een uitstekende milieu maatregel.

(En graag luchtvaart en scheepvaart aanpakken.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:12

Kinke schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de producten van de Nederlandse boeren niet geëxporteerd mogen worden maar andere bedrijven wel mogen exporteren?

...mij ontgaat iets.
Nederlandse boeren exporteren nadrukkelijk.

(Persoonlijk vind ik het niet wenselijk maar dat is iets anders.)
(En we horen gewoon een fatsoenlijke prijs voor het eten te betalen en boeren als individuele ondernemers niet uit te leveren aan de supermarktketens.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:35

Blussem schreef:
juval schreef:
Ik dacht aan een publieksvriendelijke actie: verkoop van rauwe weidemelk van de boerderij op bepaalde tijden voor slechts €0,50 per liter. Zou dat aanslaan?

Zou hele goede actie zijn. In plaats in schuld hoekje te kruipen zou men ook met gemak de supermarkt er uit kunnen concurreren en ook nog er meer geld aan over houden.

Btw boodschappen bestellen via i-net is hot . Hier voor heb je geen supermarkt voor nodig.



In plaats van dit soort individuele 'oplossingen' en eenmalige acties
kun je het beter politiek aanpakken.

Groen Links is een politieke partij waar de meeste mensen NIETS van af weten.
Ze zijn de kop van Jut voor de boeren.

....maar GL heeft al erg lang in haar programma staan dat de kartelwaakhond anders 'afgeregeld' moet worden, zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:34

Citaat:
Bevolkingsgroei volgt voedselbeschikbaarheid/groei. Dus het langzaam terug brengen van de voedselproductie zal de bevolking doen krimpen en dat is toch op zijn minst een voorwaarde om als diersoort te overleven.

...als bioloog zie ik hier wel logica in.

Maar aangezien geen enkel levend wezen graag honger lijdt en/of rustig en vrijwillig dood gaat,
voorzie ik eerder oorlog.

Bedenk: 'Syrië' geldt als de 2e klimaatoorlog.
('Darfur' als de eerste.)

We kunnen dus als ""homo sapiens"" maar beter die sapientia gebruiken ipv minder voedsel produceren.

(Persoonlijk ben ik fan van 'zeebouw', algenboerderijen die veel eiwit opleveren.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:26

Linkse signatuur?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:57

Te weinig voedsel creëert oorlog, lijkt mij - volstrekt onaanvaardbaar.

Maar mijn vraag ging over signatuur.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:21

Rechts laat het klimaat gewoon barsten, dat klopt.

(Dat is gewoon rechtse domheid, "het gaat om de winst en dat die winst ten koste van 'noem maar op' gaat is niet relevant.)

Het onderwerp zelf is links noch rechts en gaat ons allemaal aan.

Oh, ja: zelfs Louise Fresco is teruggekomen van het standpunt 'dat we de bulkproductie nodig hebben'.

Dus svp geen geneuzel over "dat kleinschalig knus is, maar niets wezenlijks doet".
...en milieuvriendelijk produceren kan ook grootschalig, zij het dat "bulk als wezenlijk doel op zich" niet aan de orde is.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:54

Citaat:
Mevrouw Fresco kan nog wel meer vertellen, ook zij kan niets aan de vraag veranderen. Ook zij heeft geen goed verdienmodel klaar liggen. Zodra er íemand is die daar wel een oplossing voor heeft, praten we verder over het halveren van de meest efficiënte veestapel van de wereld.


'De vraag' als in groeiende wereldbevolking die in toenemende mate 'westers' wil eten - dat is het probleem.

Prof Fresco denkt na over oplossingen voor dit vraagstuk.

Noch zij, noch ik noch Groen Links praten over het halveren van de veestapel.

Ik snap prima dat mensen daar boos over zijn, maar dat was wel D66.

En boeren zijn gewoon verraden door "hun" CDA: dat verdienmodel was groei, groei, groei.
Idd: de meest efficiënte veestapel ter wereld.
Enorme melkplassen en boterbergen en het sluiten van kleine bedrijven "geen probleem".
Milieu? "Bagatelliseren, een klein maatregeltje, sussen, etc"
....en nu loopt het de spuigaten uit, maar somehow krijgt het CDA niet de zwarte piet - terwijl ze sinds 1945 bijna altijd het ministerie van landbouw hadden.

(En nu zit er een boerendochter van een partij die niet sjoemelt; en ook geen cda spelletjes speelt. Gevolg: "beng!")

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:17

Tiepfoudt schreef:
Janneke2 schreef:
'De vraag' als in groeiende wereldbevolking die in toenemende mate 'westers' wil eten - dat is het probleem.

Prof Fresco denkt na over oplossingen voor dit vraagstuk.

Noch zij, noch ik noch Groen Links praten over het halveren van de veestapel.

Ik snap prima dat mensen daar boos over zijn, maar dat was wel D66.


Nogmaals, zolang het bij nadenken blijft en er niets verandert aan de vraag... wat denkt D66 dan te bereiken met deze maatregel? Ruimte voor een andere vervuilende sector, jawel.

...emh...?
Professren zoals Louise Fresco denken vooral na - dat is hun beroep. (Onderzoek, lesgeven, publiceren, etc.)
D66 - daar zal men hopelijk nadenken, en die kreet over halveren ging over het cda eufemisme "stikstof". Bedoeld wordt ammoniak dan wel methaan.

En het is helaas zo gesteld, dat ALLE broeikasgassen nadrukkelijk naar beneden moeten.
Het is helaas te laat voor nog meer cda eufemismen.

En graag bronvermelding mbt het groen links landbouwbeleid, ipv jouw sexuele fantasieën, thank you very much.

De boerensector is verraden door het CDA, niet door GL.

Het hele land staat nu op zijn kop vanwege het eufemisme 'stikstof' (ammoniak/methaan)
...in 2012 door CDA minister Bleeker werd de volstrekt ondeugdelijke "pas" tot norm verheven.
Gewoon 7 jaar tijdverlies.
Citaat:
Dit komt rechtstreeks van de website van GroenLinks: "GroenLinks-leider Jesse Klaver stelt het kabinet een deadline en wil dat er nog voor het eind van deze maand een noodwet ligt om de problemen rond de stikstofuitstoot aan te pakken.Daarnaast vraagt hij het kabinet met Prinsjesdag extra geld uit te trekken voor het uitkopen van boeren zodat in maximaal vijftien jaar tijd de bio-industrie kan worden gehalveerd (...) Iedere dag dat de het bouwen van woningen en de aanpak van klimaatverandering vertraging oplopen, is de verantwoordelijkheid van dit kabinet. "

Voeg hier nog eens aan toe, dat het uitkopen in het kader staat van een warme sanering, en dat ook de bouw wordt genoemd.

Dat bio-industrie wordt aangepakt is pijnlijk, want daar hebben de verraderlijke cda''ers tientallen jaren op gestuurd,
...om die reden hoort het ook een warme sanering te zijn,
maar totaal iets anders dan halvering van de halve sector!
Citaat:
Bij D66 en in GroensLinkse kringen ziet men het liefst dat biologische varkensstallen (die zijn open met alle milieu/klimaatgevolgen van dien) buiten schot blijven. Dat de bio-industrie (die enigszins haar emissie kan controleren) opzout. Zodat er huizen gebouwd kunnen worden.

???
Ik snap dat je boos bent, maar hier snap ik niets van.

Citaat:
Wat loopt precies de spuigaten uit? De luchtvaart loopt de spuigaten uit. Maar daar wil men niet aan. En zolang men daar niets aan wil veranderen, vind ik dat de veehouderij voorlopig meer dan genoeg heeft gedaan, nog steeds doet en de komende tig jaren zal blijven doen. Sla een agrarisch vakblad over en het gaat over verduurzamen. Over zoeken naar oplossingen, over innovaties.


Een toe te juichen standpunt, in termen van links/ rechts zou ik het links plaatsen.
Rechts wil er nl niet aan.
Rechts verdient er aan, dus mag de rest barsten. ("Ja, zo kan ik het ook...")
Citaat:
Het grootste probleem van Nederlandse boeren is niet de lage prijs, maar de continu veranderende wetgeving. Geef de huidige boeren een degelijk beleid voor de komende tien/twintig jaar en blijf daar in grote lijnen van af. Dan is het grootste probleem voor boeren opgelost ;)


Ja, met Balkenende I voorop, milieu was maar een haox en subsidies op vergistingsinstallaties werden per direct afgeschaft. |(
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-10-19 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:05

Citaat:
Je hebt volledig gelijk dat de boerensector niet door GL is verraden. Zij hebben er namelijk nooit een geheim van gemaakt dat de helft op kan donderen.

Ik begrijp dat je kwaad bent, maar laster gaat er bij mij niet in.

Citaat:
Janneke2 schreef:
Voeg hier nog eens aan toe, dat het uitkopen in het kader staat van een warme sanering, en dat ook de bouw wordt genoemd.

Dat bio-industrie wordt aangepakt is pijnlijk, want daar hebben de verraderlijke cda''ers tientallen jaren op gestuurd,
...om die reden hoort het ook een warme sanering te zijn,
maar totaal iets anders dan halvering van de halve sector!

Jeetje, het CDA zit je wel dwars hé. Nieuws van de dag: het is niet het CDA die de veestapel wil halveren. En, als we het hebben over halvering van het aantal varkens en kippen, dan hebben we het wel degelijk grotendeels over de bio-industrie.


Het is het CDA dat verantwoordelijk is voor de huidige puinhoop.

Stel, dat de minister van landbouw in Lubbers I, Ii of III de feiten serieus hadden genomen. De heren Braks en De Koning, beiden CDA, net als de premier.
De feiten waren bekend...!

Dan had men een beter plan de campagne opgesteld dan Bleeker (ook cda) deed rondom eufemisme stikstof (methaan/ammoniak).
Een plan om de landbouwsector om te buigen in laat ons zeggen dertig jaar: 1985- 2015.

Kortom: vanwege het wegkijken, bagatelliseren en telkens wisselende kleine maatregelen zitten we nu in een puinhoop.
Hadden Braks en opvolgers hun verantwoordelijkheid genomen, hadden we een soort van klaar kunnen zijn. (Want al in 1985 begonnen.)
Nee, wegkijken, bagatelliseren etc.

Zondebokken benoemen hoort hier ook bij, kotsen op een partij die vindt dat de kartelwaakhond anders 'ingesteld' moet worden, zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens.
"Verdeel en heers", heet dat machtsspel.
Groen Links komt op voor boeren, maar het is wel makkelijk voor het CDA als boeren GL vooral als vijand zien.

Terwijl |( met "regeren is vooruitzien" het al een soort van opgelost had kunnen zijn.

Dat zit mij dwars.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-10-19 08:14, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:44

misterA schreef:
(...) Gerrit Braks was nota bene de eerste landbouwminister die zei dat het anders moest. Dat werd hem niet in dank afgenomen. Maar de koers werd wel drastisch gewijzigd. Wat er sindsdien al is gebeurd. Dat weet je alleen als je zelf deel uitmaakt van de sector en je mee bent gegaan. Lange lijsten zijn te maken met veranderingen. De agrariërs gaan daarin mee, velen lopen voorop.


Mag ik enige wapenfeiten van Gerrit Braks horen...?
Want een aanpak van de sector met de aanwezige kennis van 1981 voor de periode 1985 - 2015 of desnoods 1990 - 2020 is er helaas niet gekomen.

Citaat:
Mensen als Pater van de Elzen hebben een standbeeld verdiend .Meer dan terecht. Ze hebben de coöperaties opgericht. Daarmee werd de armoede en uitbuiting van die kleine boeren in met name de arme zandgebieden omgebogen naar meer welvaart.

Ik ben een fan van coöperaties.

Citaat:
Wij zijn trots op onze landbouw, we zijn al veel verder dan vooral linkse politici willen erkennen.


Ehm, in welk opzicht verder?
Ik heb het niet over het uit de wind houden van Schiphol (wat veel politici doen met name de rechtsen onder hen), maar over een toekomstbestendige agrarische sector.
Boeren doen al heel veel, de luchtvaart en scheepvaart zijn buiten schot gehouden, dat mag allemaal niet onder dat tapijt
....dat tapijt is nadrukkelijk niet van linkse makelij...
maar om het accoord van Parijs te halen is de methaanuitstoot (met stikstof als "N twee" is weinig mis, ik hou niet van eufemismen) beslist een probleem.

Citaat:
Zij hebben er mede voor gezorgd dat de boeren gefaciliteerd werden voor hun ondernemerschap. Dat is wat we willen. Ondernemer zijn. Wij zijn de de eersten die weten dat we er nog niet zijn. Dat we altijd moeten werken aan een betere wereld.

Ondernemerschap is prima.
En aangezien de landbouwsector keer op keer te maken kreeg met wisselend overheidsbeleid vraag ik mij dus af, waar die trots op die "voormannen" toch precies op gebaseerd is.
Wisselend beleid, dat vanwege het gebagatelliseer de huidige puinhoop heeft veroorzaakt, lijt mij toch een lastig parket voor ondernemers.....

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:11

Ik ben een fan van vervoer over binnenwater. (Een enkel binnenvaartschip spaart zo 30 vrachtwagens uit.)

Maar de oceaanstomers varen op zware stookolie. Wellicht minder vervuilend dan de huidige vliegtuigen, maar het duurt (per vervoerde vracht) wel langer.

En beide sectoren zijn (naar mijn mening ten onrechte) buiten het accoord van Parijs gehouden.
( :( omdat we anders helemaal geen accoord gehad hadden, zucht.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-10-19 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:46

Citaat:
De regering heeft op dit moment de dealen met een uitspraak van de rechtbank. Is niet iets waar ze beleidsmatig op gestuurd hebben.

Wat niemand mij tot nu kan vertellen is of die normen uit het buitenland ook de stikstofdepositie in stikstofgevoelige gebieden is.


De regering heeft te dealen met de gevolgen van de politiek van "wegkijken, bagatelliseren en telkens wisselende kleine maatregelen" van het CDA.
(2012, Bleeker - en van meet af aan was het een x aantal mensen duidelijk dat dit plan niet kon kloppen. Toch is zeven jaar lang het "beleid", of gebrek aan beleid hier op afgestemd geweest.)

De normen voor het eufemisme "stikstof" voor ammoniak/methaan zijn Eurpees.
Zo'n 30% komt uit het buitenland, blijft staan dat wij de plicht op ons hebben genomen om voor onze eigen natuur annex toekomst te zorgen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:55

Citaat:
Het is de heer Johan Vollenbroek uit Nijmegen die we kunnen bedanken voor het verdwijnen van een hele hoop banen. Hij is degene die we straks mogen bedanken voor een eventuele onnodige recessie. De nederlandse economie wordt op dit moment gegijzeld door een klein groepje mensen die (...)


Nee hoor, niets er van.

De heer Bleeker mogen we "bedanken".
Had hij zeven jaar geleden gewoon zich aan de feiten gehouden en
zou hij gestopt zijn met de struisvogelpolitiek van bagatelliseren
...dan hadden we de tijd gehad om een fatsoenlijk ammoniak/ methaan beleid op te stellen.
(Uiteraard had het ook al in 1985 og 1990 gekund, maar toen hadden we Braks en niet Bleeker.)

En wegens het opstellen van een stikstof nota die kant noch wal raakte, zitten we nu in een puinhoop.

En die puinhoop is gebaseerd op afspraken die we gewoon zelf gemaakt hebben.
(Als het niet zo intens triest was, zou je er om lachen.)

En met 7 extra jaren waren doembeelden als recessie en banenverlies totaal overbodig.
We zijn hartstikke innovatief en als de noodzaak niet wordt weg-gebagatelliseerd komt de oplossing heus en creëert nieuwe werkgelegenheid.

Dus stop maar met zondebokken aanwijzen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:17

...ehm, te strenge normen?

Zoals het nu gaat halen we het accoord van Parijs niet.

We zitten momenteel op 4 graden opwarming per 2100, maar het is koffiedik kijken in de zin dat het ook 8 graden kan zijn.

Ter illustratie een klein, oud, allang bekend feitje.

Siberië is/was over grote gedeelten permanent bevroren.
Deze permafrost is aan het smelten.
Ook hier komt methaan bij vrij, wat dus een heftig broeikasgas is.

En niemand weet hoeveel methaan er precies in de permafrost zit - we weten ""alleen maar "" dat elke fractie opwarming van de aarde een stevige hoeveelheid extra methaan uit de permafrost oplevert en dus meer opwarming. |( |( |(

Dus nee, houd maar op over te strenge normen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:38

"Maakt niet uit", het gaat over broeikasgassen.

Stikstof is een eufemisme voor ammoniak/ methaan.
(Met stikstof als in "N twee" is weinig mis.)

(...en ik had het niet over kooldioxide.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:29

*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:59

_San87_ schreef:
Janneke2 schreef:
*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)

Dat is echt de perfécte manier om de gemeenschap tegen je in het harnas te jagen en te zorgen dat je de sympathie van het volk verliest.


Doe mij maar extinction rebellion ipv geneuzel 'dat er misschien wel mensen kunnen zijn die dit niet leuk vinden'.

De harde feiten zijn, dat mijn kleindochter geen makkelijk leven tegemoet gaat.

Lekkere onzinvluchten naar skioorden: jammer dan. De tijd dat de aarde dat kon trekken is al heel erg lang geleden voorbij gegaan.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:10

Sponsor als in: wie springt bij als ik naar het Malieveld ben...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker