Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:08

Rakkie123 schreef:
Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:58

Rakkie123 schreef:
_San87_ schreef:

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?


Wat ik er aan snap, in geval van verwardheid, is dat iemand denkt dat hij zijn gezin niet meer kan beschermen.
En dat dat in zijn ogen noodzakelijk is maar als hij er niet is, valt de bescherming totaal weg.

Als iemand op dat punt is, en er is niemand ( om welke rede dan ook ) , om hem te stoppen.
Dan gebeurd dit.

Dit is even heel kort door de bocht hoe ik zie dat dat soort redeneringen werken.

( mocht er sprake zijn van aangekondigde scheiding ligt het weer anders, dan zijn zijn het de onverteerbare emoties....maar ja, die kan ik op zich ook wel volgen...ik heb in mijn jonge wilde jaren ook wel eens gedacht, het is maar goed dat ik niet weet hoe ik aan een pistool moet komen )

Akkoord. Ik kan begrijpen dat er situaties zijn die mensen ontzettend kunnen veranderen. Ik erken dat mensen bij bepaalde gebeurtenissen tot dingen in staat zijn, die wij niet voor mogelijk houden wanneer wij bij ons normale verstand zijn. Ik weet dat er geestesziekten zijn, die mensen dingen laten doen die zijn bij hun volle verstand niet zouden doen.

Hoewel ik dus wel kan begrijpen dat iemand op dat moment totaal verkeerde en vreselijke keuzes maakt, snáp ik niet hoe iemand zo ver komt.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:40

Marjo schreef:
Wat een triest drama.

Maar wat ik nog triester vind, zijn de oordelen die hier de rondte gaan. Mensen die deze man als moordenaar bestempelen etc.
Nee, wat hij heeft gedaan is niet goed en had nooit mogen gebeuren.

Maar. Je weet simpelweg niet wat er in het hoofd van die man omging. Alles wat de media deelt zijn speculaties en halve waarheden. En de echte waarheid kom je nooit achter, degene die weet wat de waarheid is, is dood.

Hebben jullie enig idee wat PTSS inhoudt? Mensen met die diagnose kunnen soms zo hevig hallucineren dat ze denken dat hun naasten hun vijand zijn waartegen ze moeten vechten.

Misschien is het verstandig als we dus maar stoppen met oordelen, stoppen met denken te weten wat er aan de hand was en wat zijn motieven waren en gewoon stil staan bij het feit dat dit gebeurd is en dat er nabestaanden zijn die zometeen 4 mensen moeten begraven, waaronder een zoon, een dochter en kleinkinderen. Laten we daar gewoon respect voor hebben en hopen dat zij deze vooroordelen en beschuldigingen nooit te lezen krijgen.

Ben je nu zelf niet ook aan het speculeren :o ?

No offence, maar er staat volgens mij nergens dat de man PTSS had. Als hij dat wel had is dat een verklaring waarom hij doordraaide.

Het is hoe dan ook een vreselijke gebeurtenis... In een klap een heel gezin weg :\.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:42

vanLotje schreef:
Laten we wel zijn, de man IS een moordernaar.
Wat de achterliggende gronden en of trauma's ook mogen zijn, dat verandert niets aan de terminologie.

En je kunt simpelweg niet verwachten dat mensen niet oordelen. Zo zijn we. Bleren op social media en bevestiging willen dat je de norm bent. It's what we do.

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:45

In de OP wordt een vraag gesteld. Een vraag die alleen beantwoord kan worden middels speculatie... Is het dan niet handig de OP wat aan te passen?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:28

manubres schreef:
_San87_ schreef:

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.


Dan moet het uitgezocht en postuum de man een vonnis geven! Zodat dit naar buiten toe duidelijk is dat dit een zware criminele daad is!!

Je laatste zin klopt niet. We weten niet of het een zware criminele daad is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:01

Marjo schreef:
manubres schreef:
San87...ik bedoel áls de misdaad is bewezen, dan postuum veroordelen.
En waarom is het geen criminele daad? Als de buurman het had gedaan wel?

Gillbo...tuurlijk heeft die man ook ouders, familie en vrienden. Dat hebben alle moordenaars. En ook al heb ik niet alle info...onschuldige kinderen doden/vermoorden daar heb ik totaal geen respect voor...sorry!


Maar onschuldige vrouwen vermoorden is oké?

Ik begrijp niet helemaal waarom hier zo wordt gefocust op de kinderen. Dat je de man niet noemt die niet meer leeft is nog tot daar aan toe, maar de moeder in dit verhaal wordt gewoon compleet voorbij gelopen.

Het doden van een kind is niet erger dan het doden van een vrouw of moeder.

Is meestal ook zo in berichtgeving. Kinderen worden altijd nog eens extra benoemd.

Geen idee waarom dat zo is, extra sympathie wekken denk ik.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:13

manubres schreef:
@Marjo...omdat kinderen in mijn ogen sowieso onschuldig zijn. Tuurlijk is het ook vreselijk voor die vrouw, dat is een feit. Maar zij is een volwassen persoon en haar gedragingen zouden er aan bij hebben kunnen dragen dat hij tot zijn daad is gekomen, al kan dat zijn daad natuurlijk nooit vergoelijken. Maar een kind is sowieso altijd onschuldig vind ik.

Ja dat is ook onzinnig. Die kinderen kunnen natuurlijk ook (onbewust) iets gedaan hebben of zich op een dusdanige manier gedragen hebben dat ervoor zorgde dat bij papa iets knapte.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:59

:o Verantwoordelijk niet. De moeder kan ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van haar man. Dat zou wat zijn.

Maar er kan wel gedrag zijn geweest van beide, zowel moeder als kind, dat een trigger is geweest.

Maar goed, dat is speculeren en dat mag niet :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:11

Ladygiroc schreef:
En jullie zijn allemaal zo naïef om te denken dat iemand die dit soort plannen heeft zijn wapen braaf inlevert als ie naar huis gaat? Het zal vanwege veiligheid in een kluis moeten. Moet daar dan een agent bij gaan zitten om te checken of Piet zijn wapen wel in de kluis doet?

Of denkt Piet, who cares ik ga m'n plan uitvoeren en tegen de tijd dat ze er achter komen dat ik het wapen mee heb ben ik er al niet meer?

Slimme daadkrachtige Piet die heilig overtuigd is van zijn plan komt anders wel op een andere manier aan z'n wapen.

Come on, dienstwapen of niet, dit kan altijd gebeuren..

Nou ja, als je er vanuit gaat dat dit soort drama's altijd met voorbedachte rade gebeurt, dan zal het inderdaad niet veel uit maken of je een wapen af pakt of niet. Een mes kan ook als wapen dienen.

Wel is bij bepaalde aandoeningen het dienstwapen af pakken helemaal geen slecht idee. Zelfs aan te raden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, HELder, Lenexa, xColorCross, Xhiske en 3 bezoekers