Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:49

Ik vind het een heel goed idee. Dat heel leenstelsel vind ik echt zo'n poedersuiker. Het bespaart misschien een hoop geld, maar mensen motiveren om te studeren is juist goed voor de economie. Waarom mensen dan angstig maken om te studeren?

Ik begon in 2015 met mijn studie en ben een paar maanden geleden afgestudeerd. Ik was het eerste jaar van het leenstelsel, heel zuur, maar goed. Daarnaast heb ik nooit duizend euro korting gehad op het eerste jaar, ook jammer. En het geld dat bespaard zou worden door de invoering van het leenstelsel, zou gebruikt worden voor verbetering van het onderwijs. Nou, nooit iets van gezien :)*

Daarnaast hoor ik tegenwoordig veel meer mensen die niet meer 'durven' te studeren omdat ze gewoonweg niet op zo'n leeftijd al met zo'n schuld opgezadeld willen zitten. En dat begrijp ik hartstikke goed. Ik zou het een heel goed idee vinden als ze dat belachelijke leenstelsel zouden afschaffen. Studeren zouden ze moeten motiveren, niet het tegenovergestelde.

*pum*


Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:52

_San87_ schreef:
NoorWJ schreef:

Dit vind ik best een lastige. Mijn studie is in Utrecht en de enige in NL (diergeneeskunde). Als je ouders dan in Groningen wonen zouden die mensen er allemaal vanaf moeten zien.

Of ervoor moeten kiezen te reizen. Of ervoor moeten kiezen een kamer/huis buiten de stad te zoeken of in de stad te zitten en dan dus of werken of lenen om de kamer te betalen.

Ik snap de issues echt wel. Maar onder lenen of werken kom je niet meer uit als je op kamers wilt. Ook niet als je een basisbeurs krijgt.

Werken is ook geen probleem toch? Mits je er tijd voor hebt. Maar een lening is het probleem in dit geval.

*pum*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, sasja0705 en 4 bezoekers