Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:23

Ik vind eigenlijk dat er helemaal niks mis is met het leenstelsel, op hoe ermee wordt omgegaan wat hypotheken betreft na. Ik woon in de UK en hier telt studieschuld niet mee als schuld, alleen je maandelijkse aflossing telt als een uitgave. Prima oplossing wat dat betreft imo.


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:06

Bovendien los je alleen af naar draagkracht, en betaal je vrijwel geen rente.


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:33

Mwah, niet elke student heeft natuurlijk ook de tijd om te werken. Mijn vriend bijvoorbeeld heeft tijdens zijn bachelor gewerkt maar heeft daar tijdens zijn master nu echt geen tijd voor, o.a. door de vele stages trouwens. Maar er zijn inderdaad ook zat studenten die "geen tijd hebben" om te werken maar wel 3x per week kunnen gaan pilsen :+
Nogmaals, ik zie niet zozeer in waarom het het einde van de wereld is om een studieschuld te hebben. Studeren is zelfs met het leenstelsel in Nederland nog heel goedkoop.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:51

mvdende schreef:
Eulogy schreef:
Mwah, niet elke student heeft natuurlijk ook de tijd om te werken. Mijn vriend bijvoorbeeld heeft tijdens zijn bachelor gewerkt maar heeft daar tijdens zijn master nu echt geen tijd voor, o.a. door de vele stages trouwens. Maar er zijn inderdaad ook zat studenten die "geen tijd hebben" om te werken maar wel 3x per week kunnen gaan pilsen :+
Nogmaals, ik zie niet zozeer in waarom het het einde van de wereld is om een studieschuld te hebben. Studeren is zelfs met het leenstelsel in Nederland nog heel goedkoop.


En waarschijnlijk wordt hij op die stages gewoon betaald?

Ten minste, zowel mn zusje als haar vriend kregen gewoon een salaris voor hun stage uren.

In het MBO is dat zeer zeldzaam, ik kreeg nooit betaald. Maar op het hbo en op de universiteit schijnen betaalde stages heel gewoon te zijn
Nee, ken overigens niemand op het WO (mijn Nederlandse vriendinnen dus) met een betaalde stage.

Hij betaalt £9000 per jaar om in het 2e jaar van z'n master eigenlijk alleen maar 4x5 weken stage te lopen :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Googlebot en 4 bezoekers