Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:48

Ik denk dat een compensatie misschien wat te zonnig bekeken is. Dat gels zou ergens vandaan moeten komen en mag wat mij betreft in de gezondheidszorg/ouderen gestoken worden. Je weet echter waar je aan begint als je gaat studeren.

Niet weg te nemen dat het nieuwe gebeuren dom is. Dus dat ze daar iets bij zouden aanpassen zou een goede stap zijn :j
Hoop ook dat ze het eens goed overdenken, voor studenten vooral en niet voor de eigen staatskas. Maar zo staat alles met elkaar in verbinding, ook zonder schuld is een huis kopen nu moeilijk..
Veel mensen willen een huis, ze zijn duur, minder aanbod en nog een andere groep mensen krijgen huizen. Er zal denk ik meer moeten veranderen wil alles beter worden. :D



Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:51

belle_boef schreef:
Cioccolato schreef:
Ik denk dat een compensatie misschien wat te zonnig bekeken is. Dat gels zou ergens vandaan moeten komen en mag wat mij betreft in de gezondheidszorg/ouderen gestoken worden. Je weet echter waar je aan begint als je gaat studeren.


Als niemand gaat studeren worden we allemaal minima. En hoe slechter mensen het hebben, hoe sneller ze ziek worden en dan worden kosten voor zorg nog hoger.

Studeren is wat mij betreft echt heel belangrijk. Als je de hersens hebt gebruik ze vooral.


Ik zeg nergens dat niemand moet gaan studeren. Nu het veel kost, gaan er alsnog mensen studeren toch? Maar dat is je eigen investering in je eigen toekomst en hoeven andere inwoners niet voor diegene te bekostigen. Je hoeft bijvoorbeeld ook niet op kamers om te studeren, daar kies je zelf voor. Het is soms praktischer, ja maar dan kost het je geld. Soms omdat men geen zin heeft om.. Dat is eigen keuze. En soms kan het niet anders, ook de uitzonderingen zijn er natuurlijk.

Ik vind het erg dubbel, en ik vind dat het allemaal wel eens goed onder de loep genomen mag worden. Hoeveel en van waar komt geld binnen en waar gaat het allemaal heen.
Ik vind niet dat Jan modaal moet betalen voor de mensen die willen studeren. Maar ik vind ook niet dat studenten helemaal tot tienduizenden euro's in de schuld moeten komen.


Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:58

Dat bedoel ik met eigenlijk moet alles onder de loep.. Het hele huisvesting voor alle inwoners is nogal een lastig ding.. Alles loopt met elkaar samen.


Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:59

Er bestaan ook bij baantjes. Er zal toch gewerkt moeten worden voor een toekomst. Kun of wil je dat niet, zal er een lening zijn. Maar dus ook een schuld.



Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:16

Je kan het ook anders bekijken. Voor wat je wil, een studie, is dus geld nodig en woonruimte als je op kamers wil. Want het is willen, bijna nooit moeten.
Geld krijg je door werken. Bijbaantjes zijn idd minimum dus of het uit kan, zal wel niet maar daarom kun je lenen. Maar heb je dus een schuld. Dat hoort erbij, dat is het leven. Een huis kopen is ook een flinke schuld (hypotheek).

Maar dus. Je wil een dure studie met dure woonruimte en geen schuld. Dat betekend dat je dus zelf moet betalen. Dan zul je dus werk moeten hebben. Je kan ook een studie doen, gaan werken en daarnaast studeren voor je droombaan. En dan de eerste studie bij huis zoeken, mbo als voorloper op hbo etc? Als tiener sparen voor je latere studie. Het zijn maar een paar dingen die door mn hoofd schieten.
Het is hoe dan ook keihard werken, het komt helaas niet allemaal aanwaaien.
En daarbij zijn we in nederland knettergek als ik kijk naar andere landen qua prestatiedrang, 24/7 economie etc. Daarnaast willen we ook veel luxe. We moeten op vakantie, we moeten dagjes weg, we moeten een paard etc.


Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:46

Wat mij betreft mag ook dat wel anders. Een stagevergoeding.. Vanuit een bedrijf, je hebt dan toch extra handen die werk verrichten? Misschien niet als 1e stage, maar als vervolg stages?



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belle_Siem, xYaartje en 3 bezoekers