Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:12

Ik zou het een heel goed idee vinden om weer een basisbeurs in te stellen. Aan iedere inwoner van Nederland wordt gedacht, met bijstand en huurtoeslag etc. maar studenten moeten het tegenwoordig zelf maar uitzoeken hoe ze alles bij elkaar krijgen. Kamers zijn prijzig en collegegeld is ook niet mals. Zou fijn zijn als er vanuit de overheid hier weer ondersteuning voor komt.



miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:26

Maar als je het gaat koppelen aan inkomensverwachting, dan ga je toch juist de pretstudies meer geven, lijkt me niet wenselijk :+

San87, dat ligt natuurlijk wel aan hoeveel schuld je opbouwt. Als je in t westen een huis wilt kopen en je hebt 50.000 schuld oid, dan kun je toch gouw een ton minder lenen en heb je het als starter heel moeilijk, zo niet onmogelijk.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:30

Ja kan zeker wel, je kunt alleen minder lenen en dat is als starter best moeilijk.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:54

mvdende, daar heeft ze dan gewoon heel veel geluk mee gehad
In Groningen zijn er niet veel van dat soort woningen en ik denk ik andere studentensteden ook niet. Het gros woont dus gewoon op kamers, zonder huurtoeslag. Je moet niet uitgaan van die paar mensen die het wel lukt om iets voor zichzelf te vinden.

Ik vond mijn studententijd echt prachtig. Op kamers gaan was echt een goede stap destijds. In 6 jaar een hbo bachelor en een wo master afgerond, dus ondanks een mooie tijd, ook genoeg serieus gestudeerd. Zonder studiefinanciering had ik dan nu toch wel 12000 extra schuld gehad (4 jaar, 250 euro per maand). Blij dat dat niet zo is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laura22, Manieki, maxi90, Nathalie18x, Raineri, Rensjee, Tomboy0 en 11 bezoekers