Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:37

mvdende schreef:
En waar moet dat geld dan vandaan komen?

Nee hoor na een universitaire studie ga je genoeg verdienen om je schulden vrij vlot weer af te betalen.

Laat ze eerst de gezondheidszorg maar eens goedkoper maken en de minima eens niet benadelen.


Niet iedereen volgt een universitaire studie. Wat dacht je van de MBO/HBO'ers?
En zelfs als je wel universiteit doet is de garantie op een flink salaris echt niet gegarandeerd.
Ik ben helemaal voor.

Echter, vraag ik me wel regelmatig af of we ook niet het handwerk wat meer moeten gaan stimuleren. We komen straks echt vakwerkers te kort, momenteel eigenlijk al. Ze hebben al best een flinke tijd een tekort aan chauffeurs/monteurs/stratenmakers/bouwvakkers etc.

JM :#



Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:20

Wat bedoelen jullie met pretopleidingen?

JM :#

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:45

purny schreef:
De opleiding paardenhouderij niv 2 bijvoorbeeld. Hoeveel mensen zijn er nou uiteindelijk echt blijven hangen in deze wereld?
Daarom mag er van mij een evaluatie komen.


Ik zou voor dit soort opleidingen eigenlijk een soort screening nodig vinden. Een soort eisen.
Bijvoorbeeld dat je al een baan moet hebben in de paardenwereld of al moet rijden op niveau.
Ik vind gewoon 'affiniteit met paarden' echt zo'n slechte voorwaarde.
Nu krijg je dat allerlei meiden die een paardenhobby hebben en niet weten wat ze willen zich gaan aanmelden voor dit soort opleidingen. Met alle respect, want ik snap dat het leuk lijkt.

Maar nee, je kansen zijn nihil op zo'n moment.

JM :#

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:13

Resistance schreef:
Ben ik het zeker mee eens. In de maatschappij heerst een enorm idee, deels door de overheid opgelegd, dat je dom moet zijn om een vak te leren, ofzo. Op sommige middelbare scholen merkte ik ook dat het bijna taboe was dat als je VWO deed, je lager dan universiteit ging doen. Belachelijk.

Ik ben zelf naast m'n HBO opleiding ook de modevakschool gaan doen. Ontzettend leuk, en er is inderdaad altijd werk in. :j Vakmensen zijn zó belangrijk.


Dit dus. Ik vind het echt jammer dat je gelijk als minder wordt gezien wanneer je een MBO diploma hebt of gewoon vakwerk doet waarvoor je niet hoeft te studeren. Dit is hier in Nederland naar mijn idee meer dan in andere landen, er rust echt een enorm vooroordeel over en dat is heel jammer. Ik moet zeggen dat ik zelf er soms ook door wordt beïnvloed. Ik ben nu een eigen bedrijf aan het opzetten maar twijfel soms of ik niet ook nog moet gaan studeren. Ik heb nu alleen 2 MBO diploma's en sommige mensen kunnen mij soms echt het gevoel geven alsof ik dom ben.

JM :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, rider, sasja0705 en 7 bezoekers