Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:56

mvdende schreef:
En waar moet dat geld dan vandaan komen?

Nee hoor na een universitaire studie ga je genoeg verdienen om je schulden vrij vlot weer af te betalen.

Laat ze eerst de gezondheidszorg maar eens goedkoper maken en de minima eens niet benadelen.


Wat een verschrikkelijk antwoord... er zijn genoeg mensen met een hbo of universitaire opleiding die niet aan een goede baan kunnen komen. Of een huis...

Veel mensen willen niet studeren want die willen niet met een schuld beginnen.

Wat betreft de gezondheidszorg. We mogen in onze handen knijpen dat we een zeer goed en sociaal systeem hebben. De zorg kost ons alleen al bijna 100 miljard.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:57

Winged schreef:
Ik vind dat het leenstelsel gekoppeld moet worden aan de inkomensverwachting na de studie. Sommige studies verdien je geen droog brood mee (weet ook niet waarom je het dan zou doen trouwens) en sommigen verdienen later bakken met geld. Trek dan de elite wat meer terug zodat zij de 'armeren' kunnen helpen.


Van mij mag er elke 5 jaar een evaluatie komen mbt de zogenoemde pretstudies...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Einde leenstelsel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:36

De opleiding paardenhouderij niv 2 bijvoorbeeld. Hoeveel mensen zijn er nou uiteindelijk echt blijven hangen in deze wereld?
Daarom mag er van mij een evaluatie komen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:40

mvdende schreef:
purny schreef:
De opleiding paardenhouderij niv 2 bijvoorbeeld. Hoeveel mensen zijn er nou uiteindelijk echt blijven hangen in deze wereld?
Daarom mag er van mij een evaluatie komen.


Dat is volgens mij een MBO studie?

Voor MBO niveau 1 en 2 is de basisbeurs altijd een gift, voor niveau 3,4 is de basisbeurs een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt.

Leenstelsel is alleen voor HBO en universiteiten.

Juist die studenten hebben later een goede kans op een baan

Mn zusje heeft psychologie gestudeerd en had binnen een paar dagen solliciteren een baan bij HR van een revalidatie instelling.

Haar vriend heeft Sterrenkunde gestudeerd en heeft een baan aangeboden gekregen op zn stage. In de energie transitie.

Zeker haar vriend krijgt op het moment een zeer dik salaris terwijl hij nog intern een opleiding geniet.

Zij vielen beiden nog in het oude stufie regeling, maar al hadden ze dat niet gedaan, waren hun schulden zeer snel afgelost.


En zelfs ik met een wajong uitkering en zonder werk lukte het om vorig jaar €5000 terug te betalen aan een lening die ik heb. Dus met een beetje baan en prioriteiten stellen moet je best veel kunnen aflossen op een schuld.


Heel fijn voor je dat jouw familie een goede baan hebben gekregen maar je moet de studenten als individu zien en niet als groep.
Niet iedere student heeft snel een goede baan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, PLK en 5 bezoekers