Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:38

FelineNanet schreef:
Je merkt nu heel erg een splitsing van mensen waarbij de ouders financieel meehelpen en mensen die zich (alsnog) een slag in de rondte moeten werken voor huur, collegegeld etc.


Dit vind ik ook een beetje een ding. Het leenstelsel gaat er imo vanuit dat ouders meebetalen aan de studie van hun kinderen. Als ouders weinig verdienen, krijg je een dikke aanvullende beurs. Vallen je ouders daar net boven, dan krijg je helemaal niks. Als de stufi die je zelf krijgt afhankelijk is van de inkomsten van je ouders, dan is de achterliggende gedachte toch dat ouders die veel verdienen meebetalen? Dat vind ik echt een onlogisch principe, want in veel gevallen is dat echt niet zo.

Ik studeer in deeltijd en kan dus naast school voldoende werken om mijn studie te betalen. Maar als je dat optelt, gaat het toch echt wel om heel veel geld.

Ik heb heel eventjes voltijd gestudeerd, en wat me daar ook vooral stak was dat ik collegegeld moest betalen voor een jaar waarin ik het gehele jaar op stage zou zijn. School moest twee stageverslagen nakijken en één keer langskomen, dat kostte mij dan 2000 euro???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Kinke, Miran, xxPaige en 6 bezoekers