Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Winged
Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:24

Ik vind dat het leenstelsel gekoppeld moet worden aan de inkomensverwachting na de studie. Sommige studies verdien je geen droog brood mee (weet ook niet waarom je het dan zou doen trouwens) en sommigen verdienen later bakken met geld. Trek dan de elite wat meer terug zodat zij de 'armeren' kunnen helpen.


Winged
Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:53

_San87_ schreef:
Maar ik vind ook dat je als student niet perse uit huis en op kamers moet. Wil je dat wel, dan zal je dat ook zelf moeten bekostigen.

Dit is eigenlijk waar ik mij heel goed bij kan vinden.

Een studie (gedeeltelijk) bekostigd door de overheid: prima. Maar een uitwonende beurs mag wat mij betreft wel worden afgeschaft.

Winged
Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:20

Fellow schreef:
Uitwonende beurs hoort ook bij mbo.. Maar hier ben ik het wel mee eens, want juist mbo’ers hoeven volgens mij veel minder vaak ver te reizen. Ik zie dan het nut van een uitwonende beurs niet echt in. Geef dan dat geld lekker aan de studenten die nu hun volledige studie moeten lenen. *D

Volgens mij heb ik nergens wo/hbo/mbo benoemd. Overigens zijn mbo-ers ook gewoon studenten ;)

De krapte op de woningmarkt is énorm. Niet alleen voor studenten, ook voor starters.

Winged
Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:29

Fellow schreef:
Dat begrijp ik hoor. :D Verschil is alleen dat mbo studenten niet met het leenstelsel te maken hebben. En dat is nou net waar dit topic over ging..

Klopt, maar het gaat wel om hele andere bedragen.

(plus persoonlijk denk ik ook dat het mbo gestimuleerd moet worden, we hebben behoefte aan vakmensen)

Winged
Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:07

jobamara schreef:
Hoop dat je geen dieren hebt, sommige studies bv alleen in 1 plaats als je dan aan reistijd vanaf huis 21/2 uur enkele reis hebt dus 5 uur op een dag reizen, dan zou jedus gewoon niet de wens moeten hebben om veearts te worden.

Hoezo hoop je dat ik geen dieren heb?

Waarom moeten anderen de wens van een ander bekostigen?

Basis is simpel: Onderwijs kunnen krijgen. Maar alle randzaken: Dat mag best uit eigen zak betaalt worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, sasja0705, tienus63, vilheide en 6 bezoekers