Einde leenstelsel?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:07

Cioccolato schreef:
Ik denk dat een compensatie misschien wat te zonnig bekeken is. Dat gels zou ergens vandaan moeten komen en mag wat mij betreft in de gezondheidszorg/ouderen gestoken worden. Je weet echter waar je aan begint als je gaat studeren.


Als niemand gaat studeren worden we allemaal minima. En hoe slechter mensen het hebben, hoe sneller ze ziek worden en dan worden kosten voor zorg nog hoger.

Studeren is wat mij betreft echt heel belangrijk. Als je de hersens hebt gebruik ze vooral.


belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:57

mvdende schreef:
belle_boef schreef:
Goedkopere huisvesting zou al een perfect begin zijn. Je betaalt zo 450 euro voor een kamer, en dan krijg je geen huurtoeslag. Want daar moet je A. een eigen voordeur ofzo voor hebben, maar elke kamer die dat heeft is te duur om in aanmerking voor huurtoeslag te komen. _O-



Nee hoor. Er zijn best veel "kamers" te krijgen met een eigen voordeur en dus recht op huurtoeslag. DUWO verhuurd die studio's. Mijn zusje had zelfs de mazzel om met een paar dagen inschrijf tijd eruit geloot te worden. Heeft 3 jaar daar gewoond met huurtoeslag.

Dat studenten voorrang moeten krijgen op een huurwoning moet juist absoluut niet gaan gebeuren. Mijn zusje ging op kamers omdat ze het irritant vond om iedere dag 2x 1 1/2 uur te reizen, terwijl ik ook zn 1 tot 1 1/2 uur onderweg was naar mijn MBO opleiding. Haar vriend was ook zo lang onderweg maar bleef thuis wonen.

Studenten hebben vaak de keuze om op zichzelf te gaan wonen, het hoeft niet persé. Starters die het huis uit moeten hebben die keuze niet, zij zouden eigenlijk voorrang moeten krijgen.



Wil je je quote aanpassen. Dit heb ik biet geschreven.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi en 2 bezoekers