De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:15

plutolover schreef:
Kortom einde van de wereld en kunnen niks doen... die hogere gasten gaan echt niet ineens de branden blussen

Onze wereld gaat kapot..



We zijn allemaal verantwoordelijk door de enorme luxe manier van leven. Vlees en melkproducten horen een luxe te zijn, geen dagelijkse kost. Door onze vraag, staat de halve amazone in de fik. Er is sprake van slecht beleid maar als er geen vraag zou zijn...

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.



Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:42

Anastasia24 schreef:
Persoonlijk ben ik het er inderdaad mee eens. De mens verpest de wereld, de dieren kunnen makkelijk in harmonie leven. Vreselijk wat er nu gaande is natuurlijk, en voor de volgende generatie(s) Inclusief ik waarschijnlijk. Maar voor mij mag de mens uitsterven.


Oke ga jij eerst?

Flauw. Maar vaak wordt dit geroepen terwijl niemand dood wil. Vind dit beetje een dooddoener.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:45

Was niet persoonlijk bedoeld, meer algemeen. Maar goed bezig :D

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:44

Het gros van de mensen vind het heel erg wat er gebeurd en wil best wat doen: de quick wins. Veel mensen willen best wat vaker fietsen of minder plastic gebruiken. Maar niemand wil verandering in zijn dagelijkse vleesje. De verandering moet liefste blijven binnen de normen van comfort die we nu kennen. Ik vind het vooral zo vreselijk dat we dit willens en wetens doen. Veel mensen weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn maar omdat het mondiaal zo opgaat in anonimiteit voelt niemand zich verantwoordelijk.

Het hele sociale media gebeuren is ook erg interessant. We delen maar wat graag wanneer we vegan eten of de trieste gebeurtenis van de brand. Het is een soort sociale status geworden om je zo af te beelden. Maar aan de achterdeur gebeurd er vaak weinig. Ik denk wel dat de nieuwe generatie wel zich veel meer bewust zijn en er meer voor willen doen. Ik vind de huidige tieners (die ik tegenkom) heel sensitief en bewust.

De gestelde klimaatseisen zijn te halen maar het trieste is dat we het op dit tempo niet gaan halen. De easy wins zijn behaald. Voor echte verandering moet het complete ecosysteem waarin wij leven worden omgegooid (dus infrastructuur, economie, woningen, werk, ALLES). Dit gebeurd niet in 20 jaar. Voorspellingen zijn ook dat een groot gedeelte van de wereldbevolking zal sterven. Zeggen dat het menselijk ras moet uitsterven is ontzettend flauw. Je wenst eigenlijk iemand toe dat zijn halve gezin uitsterft. Voor de wereld beter ja maar ik vind het een beetje grootspraak. Ga zelf eerst zou ik zeggen. Blaffende honden bijten niet.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:40

Schemerdier, ja en met heel Azië en Amerika die niet mee willen werken werkt het allemaal niet heel erg mee. Schrale troost: in Europa wordt er jaarlijks zeker 200 miljard geïnvesteerd. Getallen die dit weer tegenwerken durf ik daarentegen weer niet op te zoeken.

Marie Anne, daarom schreef ik: die ik tegenkom. Maar ik weet dat voornamelijk tieners tegenkom die er zich ook bewuster van zijn.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:26

Een iets ander soort berichtje:

Ik wil geld doneren maar heb zelf voorkeuren voor wat lokale organisaties met lokale actoren:
https://www.sos-amazonia.org/eng

Ook Rainforest Trust schijnt goed te zijn. Ik heb nog niet gedoneerd, hebben jullie nog aanvullingen?
Ik heb 1 keer naar WNF gesmst (4333) maar doneer liever aan een andere organisatie.

Suggesties om CO2 te compenseren door donaties zijn ook welkom. Ik ben al bekend met een aantal platforms maar ik ben benieuwd of er nog betere suggesties zijn.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:47

Wat een leuke armband Canon!!! Ik ga even ernaar kijken =)

Edit: misschien kunnen we een CO2 compensatie topic openen en elkaar helpen?

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:51

8nnemiek schreef:
CO2 neutraal is natuurlijk onzin..
Zelfde als hout uit Canada importeren om hier in onze elektriciteitscentrales op te stoken voor stroom, omdat dat op papier CO2 neutraal is 8)7
CO2 neutraal noem ik het idd pas als we 100 jaar verder zijn en die bossen weer teruggegroeid zijn.. wat nooit zal gebeuren.


Sorry zou je dit kunnen uitleggen? Ik volg je redenatie niet helemaal geloof ik.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:17

8nnemiek schreef:
Met CO2 neutraal bedoelt men simpel gezegd dat er geen sprake is van CO2 uitstoot.
Bomen hebben gedurende hun hele leven CO2 opgenomen. Bij het verbranden geven ze juist CO2 af. Maar omdat ze die CO2 (in de afgelopen 50/70/100 jaar) ook zelf hebben opgenomen wordt het verbranden van bomen/hout berekend als CO2 neutraal.
Slaat natuurlijk nergens op, als je een boom in een paar uur opbrandt en die heeft bijna een eeuw nodig gehad om te groeien dan kun je dat natuurlijk nooit gelijkstellen.


Ik weet wat CO2-neutraal is, werk bij een klimaatorganisatie :) het is overigens dat de uitgestoten hoeveelheid CO2 is gecompenseerd. Het niet uitstoten van CO2 is onmogelijk ;)

Het is natuurlijk zo dat je de naar degene supply chain moet kijken voor de saldo CO2 uitstoot van een product (of service). En daarom begrijp ik je voorbeeld ook niet zo goed aangezien het hier over compenseren gaat. Ik denk dat ik je redenatie volg en dat je puur de excessieve uitstoot van CO2 algemeen bedoeld en dat het vreemd is om 1 product gelijk te stellen aan de opname van van CO2 van 1 boom gedurende zijn leven. But I’m not sure.

Mocht je bovenstaande bedoelen ben ik het met je eens. We kunnen beter een overschot aan ‘bomen planten’ dan ons focussen op neutraal zijn. We zitten al zo lang op een veel te hoge uitstoot dat neutraal leuk is maar niet genoeg.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:30

daphne_xxx schreef:
Dat nieuws hoef je mij niet te delen.

Als zij ECHT geloven dan lezen zij de bijbel waarin staat dat God met verschillende mensen heeft geprobeerd de aarde te verbeteren.

Verder staan de volgende stukken beschreven:
God geniet van zijn schepping (Spreuken 8:22-36). Vervuiling doet hem oneer aan. Wie dat herstelt, prijst hem.

2Milieubederf komt door zonden waarvan we ons moeten bekeren. Bekering moet blijken uit onze daden (Jakobus 2:14-26).

Deze aarde is niet van ons, maar we zijn ‘oppassers’ (Lucas 16:1-8): daarom mogen we hem niet uitbuiten, maar moeten in zijn Geest verzorgen.

Ik zal verder ontopic verder gaan :x


Hmm interessant, dat wist ik niet! Bedankt voor het delen :) ik had zelf inderdaad ook de indruk net zoals een paar dames hier dat veel christenen een beetje schijt hadden en God aanbidden zagen als een soort vrijpas (even bot vertaald) Niet iedereen natuurlijk.

Stel je hiermee dat christenen die ‘vervuilen’ door God niet worden gezien als ‘goed’?

Jongens ik krijg een beetje de indruk dat het geloof nog te kakken wordt neergezet. Laten we gewoon respectvol en lief zijn. We delen de aarde met elkaar, christen of niet.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:49

Nog een kleine aanvulling op avalanche. Het opbouwen daar is niet hetzelfde hier. De resources in trends zijn al compleet anders, dus wat hier aanslaat hoeft daar niet te werken. Het vraagt om cleantech innovatie en tsja, dat is een kapitaal dingetje. Dat hebben ze al niet. Tuurlijk moeten ze dingen doen, en er is hulp om dit een kickstart te geven. Maar wat je het liefste ziet (heb het al eens eerder gezegd) is systeeminnovatie. Dat is een proces van heel wat jaren. Het is heel oneerlijk om dit met elkaar te vergelijken.

Ik kan ergens ook begrijpen dat zij zeggen zich niet echt iets willen aantrekken van het Westen. Bijvoorbeeld: ik kan Bolsonaro ergens begrijpen dat hij niet zo happig was om het geld aan te nemen. Er is een zekere arrogantie in het Westen en wij proberen onze manieren en normen en waarden te projecteren op andere gebieden. Natuurlijk ben ik wel voor het aannemen van het geld in het belang van de mensheid in het algemeen.
Maar Annemiek, ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken, je kunt hier best wat mensen mee voor het hoofd stoten.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Raineri
Berichten: 6183
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:35

Fijn! Dan sluit ik mij gewoon bij dat topic aan :)

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Bo_San, Crista, Domiinooo_, Eskimo, Firebug, fohadie, Gitana, goesju, MairiMacBran, Niobe, Paloedie, pjer en 64 bezoekers