De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:33

Alleen maar goed. De mensheid is als een gezwel voor de aarde en de natuur en hoe sneller we onszelf de nek omdraaien hoe eerder de planten en beestjes in vrede kunnen leven.

Lekker laten branden dus.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 03:24

Schemerdier schreef:
Misschien moet iedereen die zulke dingen oppert eventjes gezamenlijk zelfmoord plegen en dan zijn ook weer van een hele hoop mensen af :Y)

Makkelijk om zoiets te verkondigen hoor, terwijl je zelf niet dood wil. Neem dan tenminste echte actie zoals minder vlees eten, minder vliegen, minder kinderen krijgen en minder water verbruiken.

Maar daarmee maakt je de lijdensweg van de aarde, de natuur en de dieren alleen maar langer. Hoe sneller het voorbij is, hoe eerder het herstel kan beginnen. Dus je zou juist zoveel mogelijk kinderen moeten krijgen, veel moeten vliegen en het liefst al je huisvuil verbranden in je eigen tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:01

nine1987 schreef:
De bijbel vraagt of je ff je muil wil houden..
[ [url=m/EhzWR0.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:12

nine1987 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ze geeft alleen haar visie hierop. Zij vertrouwt op God, dat is haar goed recht. Ik vertrouw in deze kwestie op niemand aangezien alle mensen een aandeel hebben in het vergaan van de aarde.



Nee het wordt opgedrongen.. God moet opgezocht worden en weet ik wat niet meer.. Dat hoort hier net zo goed niet thuis..

Er wordt begonnen met: bijna niemand wil 't horen.. En dan volgt alsnog de hele preek..

Maar dit topic staat toch ook al vol met mensen die roepen dat we minder vlees moeten eten?
Dat willen ze je ook opdringen. En minder vliegen, en minder autorijden en minder spullen consumeren.

De een zoekt heil in God, de ander in vegetarisch eten en de derde in een elektrische auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:19

Marie_Anne schreef:
Lastig om als leek informatie te vinden en te weten wat waar is... Dat er aandacht is, is hoe dan ook goed wat mij betreft want ook over 300 jaar geen Amazone meer is iets wat we moeten voorkomen.

Niemand trekt bovenstaande toch in twijfel?

De "longen van de aarde" is toch spreekwoordelijk, we denken toch niet echt dat zuurstof daar geproduceerd wordt en we stikken als de amazone weg is? Dat hoop ik tenminste (middelbare school biologie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:18

Ben er even heel kort ingedoken en dit is het verhaal:

Op 22 aug plaatste de Franse president Emmanuel Macron een tweet waarin hij stelde dat de amazone de longen van de aarde zijn en 20% van de zuurstof produceren.
https://twitter.com/EmmanuelMacron/stat ... 8962527232

Echter, om er wat quotes bij te pakken:
Citaat:
In fact nearly all of Earth’s breathable oxygen originated in the oceans, and there is enough of it to last for millions of years. There are many reasons to be appalled by this year’s Amazon fires, but depleting Earth’s oxygen supply is not one of them.

En:
Citaat:
But virtually all of the oxygen produced by photosynthesis each year is consumed by living organisms and fires.

Citaat:
Forest plants produce lots of oxygen, and forest microbes consume a lot of oxygen. As a result, net production of oxygen by forests – and indeed, all land plants – is very close to zero.

Bron: https://www.pbs.org/newshour/science/no ... -heres-why

Het lijkt er dus op dat Macron wat te graag op de twitter zit en niet zijn feiten checkt voor hij post (doet me denken aan een andere president).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:45

Azmay schreef:
De zuurstof is toch ook niet het probleem?

Volgens Macron en nieuwsuur wel.

En mits ze het afgebrande gebied weer helemaal laten hergroeien is het CO2 neutraal.

Anoniem

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:16

Dat "CO2 neutraal" niet aansluit bij jouw definitie maakt het nog geen onzin.

In principe is het verbranden van kolen en olie ook CO2 neutraal, maar dan over een tijdsperiode van een paar miljoen jaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:23

Witchcraft schreef:
Is helemaal niet gek vind ik. Zo denk ik er ook over. Wil bewust geen kinderen, omdat het milieuvriendelijker is, maar ook omdat ik mijn kind niet in deze wereld wil laten opgroeien. En kinderen van niet-milieubewuste mensen kunnen ook anders gaan denken toch :j

Nee, je wilt geen kinderen omdat je geen sterke kinderwens hebt en dat het een mooi argument geeft in discussies over het milieu neem je er op de koop toe.

Laten we wel eerlijk blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:29

Janneke2 schreef:
De enige academische verklaring die ik voor deze aperte onzin kan verzinnen is:
"ik steek nu plantaardig materiaal in de hens en over een miljoen jaar zal een andere plant die CO2 wel opnemen".

Ik zie nergens een verklaring, alleen eenzelfde redenatie in een nieuw jasje.
Weinig academisch dus. :+
Janneke2 schreef:
Dat gaat doelbewust nergens over.
"Meestribbelen" om het probleem onbespreekbaar te maken.

Misschien had je de smiley aan het einde niet gezien of niet begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:47

Humpiedumpie schreef:
Knap dat je dit voor iemand anders kan bepalen :j

Dat is niet zo heel moeilijk, je kan er gewoon op gokken dat het zo is en dan heb je 99.99% van de gevallen gelijk.

Anoniem

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:41

Maar jouw niet-bestaande kinderen gaan ook geen ouderen verzorgen, gewonden dieren weer op de been helpen, duurzame energiebronnen ontwikkelen of de oplossing vinden om vervuiling terug te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:36

8nnemiek schreef:
Maar die cirkel kun je nooit doorbreken als ze zo veel kinderen blijven krijgen.. Eerst moet het aantal mensen omlaag, dan pas zal hun toekomst beter worden.

Dat is niet hoe het in elk ander ontwikkeld land is gegaan, inclusief Nederland.

Welvaart lijdt tot minder kinderen, niet andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:19

3 vd 3 keer oneens.

Volgens mij is (en was) Nederland een van de dichtst bevolkte landen ter wereld. Het lijkt me dus niet dat Afrika nog dichter bevolkt is.

En minder kinderen leidt niet tot meer welvaart, het is andersom. Dat zie je keer op keer, overal ter wereld. Oorzaak / gevolg is redelijk makkelijk te bepalen bij schokken (vondst mineralen, openen van grenzen, uitvindingen, etc). Dit kan je trouwens ook binnen ons eigen land zien. Haal wat mensen uit een arme regio hierheen (vluchtelingen) en het gemiddeld aantal kinderen dat ze hebben zal razendsnel naar beneden gaan in vergelijking met het land waar ze vandaan komen.

Ik zie niet in waarom je welvaart niet "kan brengen". Wat heeft Amerika in Azie gedaan na de tweede wereldoorlog? Japan en Korea zijn het waarschijnlijk niet met je eens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BanjerLief, nafkedemi, Nojoukus en 31 bezoekers