De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:15

Het punt is dat dit geen natuurbranden zijn maar aangestoken voor de winst.

Och over 20 jaar hebben we niets meer te eten misschien gaan we dan iets doen wat minder om geld en meer om goed leven gaat..


Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:18

Ik denk dat als consument je patroon veranderen maar een deel van de oplossing is. Geen vlees meer is leuk maar zolang Shell bepaald dat er geen groene auto's komen gebeurt er uiteindelijk nog weinig.

Alles gaat om winst en wat over is gooien we gewoon weg, want er moet in massa's geproduceerd en goedkoop weg doen is duurder dan vernietigen en nieuwe troep maken.

Tijd voor een revolutie :o

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:43

Marie_Anne schreef:
Shaggy09 schreef:
Met alleen minder/geen vlees eten komen we er niet en ik vind het apart dat alleen daarop gefixeerd wordt door sommigen.
Het consumeren van vlees is al een stukje afgenomen en het consumeren van vega producten en vleesvervangers is toegenomen. We zijn op weg, toch?

Wat denk je van al die auto's en van al die vluchten die iedere dag weer vertrekken?

Dit topic gaat over de branden in de Amazone, het is geen algemeen topic over het milieu. Dan is het helemaal niet apart dat men op de consumptie van vlees focust.

De branden zijn alleen niet zo zeer gelinkt aan het vlees maar toevallig is dat de gekozen manier van winst maken. Anders zouden ze wel wat anders planten of er uit halen..

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:54

Kwanyin schreef:
Maar even terug nu naar het oorspronkelijke onderwerp. Hoe zit dat nu? Ja we zijn al jaren de slechte kant aan het opgaan, ja er zijn al jaren bosbranden en smeltende gletsjers en abnormale weersomstandigheden. Maar de branden die nu woedden in het gebied, zijn die nog veel erger dan wat al die jaren voorheen is geweest? Of is het gewoon hetzelfde liedje? Ik hoor de een zeggen van wel en de ander dat het niet erger is als nog wel ooit geweest is.

Droogte helpt niet, maar dit is gewoon aangestoken om te gaan kunnen verbouwen. Precies net na een of andere wet die er doorheen is gevallen. Daar zit ook olie in de grond dus daar kan je dan meteen ook beter bij :j

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:37

Shae schreef:
Halen we niet juist veel soja uit dat gebied?

En met 'we' bedoel ik de grote bedrijven, die ik hier toch echt de schuld van wil geven. Je kan de maatschappij niet in 1x veranderen. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die op Facebook schreeuwen dat het klimaat niet verandert. Allemaal mensen die zelf ook mogen stemmen en de supermarkt leeg koopt. Strengere wetgeving voor de grotere bedrijven die de aarde verprutsen én landen zoals China wat verstand proberen aan te praten lijkt me beter...

Ander probleem dan dit, maar wel gerelateerd aan wat ik hier boven zei: ik gooi zelf geen plastic in de oceaan hoor. ;)

En ja: ik heb geen auto en eet parttime vega. Niet fulltime vanwege mijn gezondheid. :)

De soja uit dat gebied is inderdaad veevoer en dat vlees eten wij vast ook :j
De vleesvervangers hier in de winkel worden eigenlijk altijd gemaakt van soja uit europa, is veel minder van nodig dan als veevoer.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:55

Fitzroy schreef:
Ik verschuil me niet achter een ander. Ik zie alleen het nut er niet van in dat ik hier van alles doe terwijl het aan alle kanten vd wereld mis gaat.
Maar veroordeel mij dan ook niet want dat is wat hier wel gebeurt. Ieder heeft recht op zijn eigen mening en het zou goed zijn als je elkaar respecteert. En daar gaat het mijns inziens mis. Al die wijzende vingertjes en je mag niet zus of zo, maakt dat mensen zich er tegen af gaan zetten.


Punt is dat als iedereen denkt dat een ander het eerst moet doen er niets gebeurd tot we werkelijk moeten vechten om ons eten..

Ik ben me tegenwoordig aan aan het sluiten bij klimaatorganisaties, maar leef verder "normaal" maar bewust.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:21

De zuurstof is toch ook niet het probleem?
De CO2 die ze "vangen" en vrij komt bij het branden wel, of zit ik dan weer heel gek?

Overigens slopen we de zuurstofmakers in de oceaan ook gewoon flink, dus dat is ook niet heel positief :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers