De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:11

Nou ik snapte dat ook al niet zo goed :=

Dit is echt een ramp voor het CO2 probleem...

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:36

moonsparkle schreef:
Daarom neem ik geen kinderen, beter voor het milieu en wanneer zal de wereld echt vergaan? Het is denk ik ook zo lastig om mensen bewust te maken omdat je het niet weet. Over de poolcirkel wist ik niks daar ga ik over lezen. Dat geld toen voor de notre dam vond ik trouwens sowieso belachelijk maar dat is off topic.


Ik vind dit toch altijd een beetje gek. Natuurlijk is geen kinderen het beste voor het milieu, maar als alle milieubewuste mensen geen kinderen maken en alle niet milieubewuste mensen wel, komt het ook niet goed met de volgende generatie toch? :o Dan wordt milieubewustheid ook niet goed doorgegeven.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 04:29

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:
Is niet waar. De aarde heeft ruim de capaciteit ons allemaal te voeden. Het probleem is de ongelijkheid en de verdeling van rijkdom.

En het probleem is dat we de aarde plunderen en niet haar verzorgen.

Als de rijkdom beter verdeeld is, vrouwen in andere landen ook zelf de beschikking hebben over hun lichaam, en kinderen geen investering meer zijn in hun oude dag, die vrouwen naar school kunnen ipv uitgehuwelijkt worden zodra ze ongesteld worden, dan gaan die vrouwen minder kinderen krijgen (want de gemiddelde vrouw wil er namelijk geen 13) later kinderen krijgen, en door educatie kunnen ze ook beter voor hun omgeving zorgen, en beter met afval omgaan.

Maar dat staat of valt met emancipatie en educatie. Je maakt geen betere mensen door met een klein groepje al het geld in te pikken en te roepen: "na ons de zondvloed".


Hoe kom je daarbij dan? De bevolking groeit maar en groeit maar, ik betwijfel of de aarde dat wel kan hebben. 60 jaar geleden was de bevolking de helft van het aantal wat het nu is. De helft! Toen was het namelijk 3 miljard, waar het nu inmiddels 7,5 miljard is.

Ik betwijfel of de aarde dat allemaal zo gemakkelijk aankan. De aarde gaat niet voor niets zo naar de knoppen.


Omdat het voedsel nogal oneerlijk is verdeeld. In het westen wordt er veel te veel gevreten, zijn mensen veel te dik omdat we ons alles kunnen veroorloven en van overvloed maar allerlei ongezonde en lekkere dingen in ons lijf stoppen.
En in grote delen van de wereld is er niks over omdat alles wat er verbouwd wordt naar onze dieren moet om ze op te laten groeien zodat we die kunnen eten of naar ons zodat we nog meer kunnen eten :\

Het egoïstische en geldzuchtige westen is hier echt de enige schuldige in en ik schaam me soms dat ik er aan mee doe.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:05

8nnemiek schreef:
Dan kijk je wel vrij ver terug op het (vreselijke) koloniale verleden.. Maar ik heb het vooral over de afgelopen decennia, waarin de westerse wereld toch behoorlijk wat geld in arme landen heeft gestopt.. We hebben scholen gebouwd, ziekenhuizen gebouwd, medicijnen gegeven, veel educatie verleend.. En toch komt veel van dat geld niet op de juiste plek, wordt niet benut. En terwijl men ook daar ziet dat de situatie onhoudbaar wordt blijven mensen er op dezelfde manier door leven, heel veel kinderen krijgen en zelfs oorlog voeren.
Als de inwoners én overheid van zo'n landen goed samen zouden werken, in vrede zouden leven, en zouden investeren in vooruitgang dan weet ik zeker dat ze een veel betere toekomst zouden tegemoetzien.


Neh, dat lijkt zo hoor.
Ondertussen lijkt het ook alsof de slavernij is afgeschaft en die bestaat ook nog ten volle. Is alleen wat meer onzichtbaar omdat het nu plaatsvind in de arme landen, die uitgebuit worden om ons te voorzien van eten, kleding en cheap prullaria van ali en co :\

En dan zeggen; oh ja, hier heb je wat geld, zorg dat je een beetje ontwikkelt, en ondertussen maar blijven uitbuiten.

Hoe zou die ontwikkeling tot stand moeten komen dan?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:17

Buffelduke schreef:
Canon schreef:
Eens!! :j Of meer "Wat kun jij doen voor het milieu" en dan al die opties verzamelen met elkaar en elkaar motiveren gaandeweg. :)) Ik vind het een mooi idee!


Ja inderdaad! Op die manier kan je vooral ook anderen laten zien dat sommige dingen niet onmogelijk zijn en is het voor sommigen wellicht toch een extra zetje om toch mee te doen als ze zien hoeveel mensen zich er al voor inzetten


Die is er:
[LZP] Duurzame alternatieven

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Janneke2, Leukertje, meggiemeg, rosak en 3 bezoekers