Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AstridJ
Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 00:50

Het gaat al heel netjes hoor Fotsy, en wat is ze braaf! Dat is inderdaad heel fijn als je allebei nog moet leren dat je paard zo relaxed is.
Bij de spin zag ik inderdaad dat je je handen meer naar voren moet doen, binnenhand niet naar je heup brengen maar naar voren en opzij en ook je buitenhand meer naar voren houden (en bumpen met je buitenbeen) omdat het idd een voorwaartse beweging is en anders werk je je paard teveel naar achter en stapt ze niet over. Maar dat zal Wim je ongetwijfeld vertelt hebben. :o Reining is gewoon heel moeilijk, vooral met een jong paard wat alles nog moet leren. ;)
Het is grappig want ik herken wel veel dingen, ik heb 23 jaar geleden hetzelfde gehad. Met een groene 4-jarige Quarter vanuit de dressuur overgestapt om reining te gaan leren. Paard en ik moesten beide alles leren, heb 10 jaar lang wekelijks gelest en clinics gereden bij heel veel trainers, het is gewoon heel pittig! En ik was na die tien jaar nog steeds geen sterruiter :')

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/


Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 07:27

Idd zo is het Astrid. Dat de neus tegen men teen komt, is helemaal ok dan kan ze alleen maar overstappen maar ik mag ze niet naar achter trekken. Bovendien wil hij dat ze grote passen zet dus moet ze die neus volgen, die neus volgen is zo belangrijk en dan pas kan ze schouders geven en dan zet ze ook eerst binnen voet naar binnen achter zeg maar en heeft ze ruimte om buitenbeen over te zetten.
Hahaha wel sterruiter ga ik ook niet worden en hoeft ook niet.

Maar tis ook moeilijk idd. Zoveel makkelijker een geleerd paard te kopen maar is nog niet gezegd dat je daar dan uitkrijgt als ruiter natuurlijk.

Nou ze is gewoon echt leuk om mee te werken. Zoveel leuker nog dan haar moeder en daar heb ik jaren mee rondgehobbeld.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:45

Jullie gaan goed vooruit.
Zelfs bij haar moeilijke kant zie je haar even staartzwiepen maar springt dan in de galop en doet haar best.
Een top karakter heeft Lily.


xLaraaj
Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:40

Wauw , zie nu pas dit topic maar wat doen jullie het goed ! :D :D

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 20:16

Vandaag clinic gevolgd van een Fransman waar de naam me weer ontglipt. Was leuk en na half uur reiningles eens uur iets geheel anders gedaan.
We gingen extreem vandaag. En Lily was soms beetje maar meestal helemaal niet onder de indruk voor de eerste keer. Amai de wipplank vond ze zelfs geweldig leuk denk ik. Ging erop gaan staan tot het punt dat hij klikte en kwam er dan rustig en cool weer af.

Opvallend dat alles eerst wel heel goed besnuffeld en bekeken werd en ze op of door sommige dingen zelfs ging zonder ik iets moest doen. Heel zelfzeker paard is dat wel.

Twas ook eens leuke oefening op andere locatie maar ook daar was ze niet echt van onder de indruk.

Wel veel te warm, pfff zo is het ook niet meer leuk dus ik denk dat we weekje vrijaf nemen met die temperaturen of snachts gaan rijden.
Dinsdag is het wel gelukkig geen les want Wim zit in Denemarken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 20:24

Braaf paard toch wel in vreemde omgeving en vreemde mensen en ander paard in de piste.
Eerste keer keek ze eens raar op van de afbeelding op de muur en ik denk dat ze dacht dat er een paard liep :')
https://youtu.be/0YJiBPBDuWM

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:06

Wat een zegen, zo'n braaf paard !

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:08

Heerlijk hè zo'n nuchter paard.
Geweldig om mee te rijden.

Echt een brave, en deze zijn zeldzaam tegewoordig.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:18

Altijd een beetje jammer als je paard nergens van schrikt in een schrikparcoursje. Maar wel heel rustgevend.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 12:52

Maflinger_S schreef:
Altijd een beetje jammer als je paard nergens van schrikt in een schrikparcoursje. Maar wel heel rustgevend.


Hahaha ja idd maar anderzijds was ik wel heel fier. Lag een groot blauw zeil op de grond en stond daar iemand te sukkelen om over te gaan. Vroeg lesgever of ik even wou komen. Ik kom daar toe, even snuffelen en eens krabben en hup mijne gaat er gewoon over. Dan voel je je wel net dat tikje groter ook. :') :D

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:56

Ja! Trots op je superknolletje. Ik herken het helemaal.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 06:55

Gisteren weer les gehad en we gaan wat meer moeten rijden zelle maar ja was veel te warm vorige week dus deze week gaan we dat doen. En minder eten geven zei hij. Euh ze krijgt niks en staat nu even 24 uur buiten. Dus heb ze terug opgesloten snachts. Ze eten blijkbaar te veel :j

Ging wel goed, alleen heeft hij even overgenomen voor spin waar ik zeer blij mee was en daarna ging ze super.
Kreeg wel complimenten van kijkers want iedereen die rijdt daar met een supergoed getraind paard dat ze zo gekocht hebben. Ik moet het haar allemaal nog leren.

Geen foto’s helaas. Manlief veel te druk op werk.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:34

Dan ben je trots wanneer je het je paardje zelf alles kan leren ipv een kant en klaar paard.
En ik vind het zo leuk dat Lily ook echt haar best doet.

Fijn dat de trainer haar even heeft overgenomen voor de spin, en zodra ze in de gaten heeft wat de bedoeling is dan gaat het straks veeeeel makkelijker voor jullie beide.

Jullie gaan goed vooruit.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 13:35

Dank je Joey. Alleen de weg naar is veel langer en moeilijker natuurlijk maar kom zolang we samen maar plezier beleven.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:41

Ik vind het puzzelen samen met je paard om ergens te komen juist zo leuk. En de voldoening als je weer een stapje verder bent.

Gaaf dat je complimenten kreeg, en terecht.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 13:46

Ik vind dat ook wel maar niet iedereen ziet dat zo natuurlijk. Anders zouden ze niet op zoek zijn naar een ander, beter gereden paard natuurlijk. Ik ben ook meer iemand voor de uitdaging tenzij ik schrik zou hebben op men paard.

Dank je. Doet wel eens goed idd want soms voel ik me een beetje vreemde eend met men groen paardje. :j :')

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:54

Soms duurt het ook even tot je zelf door hebt waar jij blij van wordt. Dan ga je bij een goed doorgereden paard kijken met een braaf/lief karakter, zo een waarvan men zegt "ticks all the boxes" en toch voel je het niet en laat je 't beestje staan en koop je iets anders. Totdat je daarmee lekker aan het puzzelen bent, dan valt het kwartje.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Noisy
Berichten: 5392
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:55

Wat fijn dat het zo goed gaat! :)
Het geeft toch ook veel meer voldoening als je straks kunt zeggen dat je haar helemaal zelf hebt opgeleid? De meesten kopen een kant en klaar paard waar alle knopjes opzitten zodat ze snel op show kunnen. Vervolgens bakken ze er niks van want ze hebben het zelf nog niet eens fatsoenlijk onder de knie :+ Jij hebt nu het voordeel dat je het samen met Lily hebt geleerd/aan het leren bent. Dus tegen de tijd dat je een keer op show gaat weten jullie precies wat je moet doen en zal dat een veel beter resultaat opleveren. En dat het langer duurt eer je daar bent...Wat maakt het uit? Shows doe je voor je plezier en niet omdat het moet... Toch?

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 14:17

Das zeker waar noisy.

Of valt het toch echt wel tegen want ik merk wel dat het voor velen een zeer grote stap is om op verplaatsing te gaan met hun paard. Heel schrikkig ineens en onzeker. Je moet ook kunnen groeien en een klik hebben anders zal het toch niet lukken. Maar dat vraagt ook tijd.

Nou dat probleem heb ik dan weer niet. Cool braaf paard is Lily.
En zal idd veel voldoening geven eens ze af is.
Ze kan nu al veel meer dan dat haar moeder ooit gekund heeft en heb daar vier jaar syntra Amerikaanse rijkunst mee gevolgd. Maar waarschijnlijk kan ik zelf ook al meer dan 10 jaar geleden en een betere begeleiding waardoor het zo goed gaat.

Echt toptrainer hoor. Kan vaak eens zeggen als het goed is maar zal ook zeker zeggen als het niet goed is. := Ik heb dat nodig. Ze mogen niet te soft zijn tegen mij want anders ben ik nogal nonchalant.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:26

Een goede trainer is het halve werk.

En met een goede trainer bedoel ik dan een trainer die bij jou en je paard als combinatie past. Eigenlijk precies wat je topictitel beschrijft.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:19

Maflinger_S schreef:
Een goede trainer is het halve werk.

En met een goede trainer bedoel ik dan een trainer die bij jou en je paard als combinatie past. Eigenlijk precies wat je topictitel beschrijft.




Ik ben het volledig met je eens!
Een trainer moet bij jou en je paard passen.
En zo te zien past deze trainer perfect bij Fotsy en Lily want ze gaan beide goed vooruit en met plezier, dat is ook belangrijk.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 22:57

Ja idd das heel belangrijk, een trainer die het beste uit jezelf en je paard haalt

Vandaag gereden en ze ging voor mij echt goed. Begint ook vlugger te reageren op men benen en hulpen want dat was men huiswerk weer. Als ik spoor geef, moet ze direct weggaan en niet eerst over nadenken. Maar ze had het precies nog goed onthouden van Wim dus ze ging direct weg. :D en ook na stop achteruit ging verbazend goed.

Men piste moet wel dringend weer losgesleept worden want met die regen van zaterdag lag ze wel hard. Maar een dag in mijn leven lijkt echt veel te kort te zijn. :')
Tijd is men grootste vijand zeg ik altijd.

Morgen les en heb er zin in. Men pols iets minder helaas. Net boer geholpen met pakken hooi te lossen en ineens schiet er iets in men hand grrrr pijnlijk alsof ze met tien naalden tegelijk inzitten.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 06:45

Fijn dat je trainer net even wat meer "scherpte" erin heeft gebracht.
Ze leert snel +:)+ .

Oei ik denk dat je een spiertje hebt verrekt in je hand.
Ik hoop dat het snel beter ermee gaat.

En veel plezier met je les vandaag.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 23:37

De les was weerom leuk, echt ik geniet iedere keer met haar. Ze is zo tof aan het worden euh was ze al beetje maar zo dat echt groene begint eraf te gaan.

Men hand gaat ook beter.

En ondanks ze knetterhengstig was (als in stonk en hing vol dus gewassen voor we vertrokken) en ze net een paar meppen had geïncasseerd van de drachtige merrie, liep ze heel goed. Ik heb echt de indruk dat ik ze vlugger en vlugger bij mij kan houden. Ze lijkt niet meer zo snel afgeleid ook al was de nieuwe jongen in de paddock die net gecastreerd was heel mooi <<)
Ze keek hem zo verliefd aan vanaf de poetsplaats. :roll:

Oh en leuk weetje maar het bit in en uit doen begint eindelijk goed te gaan. Ze neemt en opent zelf haar mond nu langzaam yes eindelijk stap in de goeie richting.
Wat denken jullie zou ik er eens een snaffle trens terug durven insteken? Ben vergeten vragen aan wim.

Volgende week geen les denk ik. Vakantie maar wij blijven voortwerken dan maar even zonder hulp.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:58

Top paardje heb je toch aan Lily.

Zelfs een knappe hunk ( al dan niet gecastreerd ) kan haar niet van haar werk af houden terwijl ze wel heeeeeel erg verliefd is :+: .

Fijn dat ze weer vertouwen heeft gekregen met het bit in en uit doen, ik wist dat dit goed ging komen.
Je kunt inderdaad weer eens je snaffle indoen. En niet twijfelen met het indoen maar gewoon zoals je normaal doet met insteken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers