Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 22:24

Vandaag eindelijk weer een Boktmeeting gehad bij Wendy van Osch Performance Horses. il organiseer deze meetings al een tijdje en het is altijd een groot succes.

Vandaag waren we weer met 12 meiden verdeeld over 3 lessen. Ik reed op DJ in de 2e les.

Ja, ik rij met shank en ja meestal op 2 handen. 8-)

1.
[ img ]IMG_8800 by Marlies Trap, on Flickr

2.
[ img ]IMG_8793 by Marlies Trap, on Flickr

3.
[ img ]IMG_8822 by Marlies Trap, on Flickr

4.
[ img ]IMG_8838 by Marlies Trap, on Flickr

5.
[ img ]IMG_8850 by Marlies Trap, on Flickr

6.
[ img ]IMG_8867 by Marlies Trap, on Flickr

7.
[ img ]IMG_8888 by Marlies Trap, on Flickr

8.
[ img ]IMG_8892 by Marlies Trap, on Flickr

9.
[ img ]IMG_8939 by Marlies Trap, on Flickr

10.
[ img ]IMG_9171 by Marlies Trap, on Flickr

11.
[ img ]IMG_9083 by Marlies Trap, on Flickr

12.
[ img ]IMG_9101 by Marlies Trap, on Flickr

13.
[ img ]IMG_9183 by Marlies Trap, on Flickr

14.
[ img ]IMG_9019 by Marlies Trap, on Flickr

15.
[ img ]IMG_9137 by Marlies Trap, on Flickr

Ook heb ik een paar filmpjes.













Een reactie vinden we altijd leuk. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:32

Jaa leuke foto’s :) was gezellig bedankt voor het organiseren :)

chriske
Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:44

Leuk paardje! Klinkt als een leerzame les :)

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 22:50

Ja, is het altijd wel. En je zit natuurlijk vaak op een andere paard en dus werk je weer aan andere dingen. Helaas zit Wendy niet om de hoek en kan ik niet wekelijks lessen.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:13

Ziet er uit als eem geslaagde dag! Leuke foto's!

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:22

Leuke foto's!

Love - language - leadership

Kaunos
Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:03

Leuk om DJ weer te zien! Hij ziet er goed uit! Heerlijke les ook zo te zien!

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:12

Leuk dat jullie een geslaagde meeting hebben gehad maar ik word een beetje verdrietig van het beeldmateriaal als ik eerlijk ben.
Ik zie een vaak strak staande shank in hefboom, een paard welke verzet toont en niet draagt en een ruiter die tegenwerkt ipv echt "zit" en meegaat in de beweging.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een instructrice met op zich een goede naam bijvoorbeeld het stoppen op deze wijze goedkeurt/aanleert?
Western riding is juist zo'n mooie samenwerking tussen paard en ruiter, minimale hulpen en met name op gewicht en been. Heel jammer dat jullie dat niet hebben mogen ervaren(zo van de foto's en filmpjes af te zien)

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:16

Ziet er erg gaaf uit!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 02:52

Wildgirl schreef:
Leuk dat jullie een geslaagde meeting hebben gehad maar ik word een beetje verdrietig van het beeldmateriaal als ik eerlijk ben.
Ik zie een vaak strak staande shank in hefboom, een paard welke verzet toont en niet draagt en een ruiter die tegenwerkt ipv echt "zit" en meegaat in de beweging.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een instructrice met op zich een goede naam bijvoorbeeld het stoppen op deze wijze goedkeurt/aanleert?
Western riding is juist zo'n mooie samenwerking tussen paard en ruiter, minimale hulpen en met name op gewicht en been. Heel jammer dat jullie dat niet hebben mogen ervaren(zo van de foto's en filmpjes af te zien)


Ik ben het hier niet mee eens. Als je DJ kent, dan weet je dat hij absoluut niet gemakkelijk is. Ik vind dat Bellatrix hem netjes rijdt, en je kunt niet verwachten dat alles perfect gaat als je maar af en toe op dit paard les hebt. Bovendien zijn lessen om van te leren ;)

@Bellatrix je rijdt hem netjes en het is leuk om DJ nog eens te zien :D Hij ziet er goed uit <3

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 08:02

Wildgirl schreef:
Leuk dat jullie een geslaagde meeting hebben gehad maar ik word een beetje verdrietig van het beeldmateriaal als ik eerlijk ben.
Ik zie een vaak strak staande shank in hefboom, een paard welke verzet toont en niet draagt en een ruiter die tegenwerkt ipv echt "zit" en meegaat in de beweging.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een instructrice met op zich een goede naam bijvoorbeeld het stoppen op deze wijze goedkeurt/aanleert?
Western riding is juist zo'n mooie samenwerking tussen paard en ruiter, minimale hulpen en met name op gewicht en been. Heel jammer dat jullie dat niet hebben mogen ervaren(zo van de foto's en filmpjes af te zien)



Dat het beeld niet perfect is ben ik helemaal met je eens. Ik had nog nooit op dit paard gereden, wist niet hoever zijn knopjes bevestigd waren en of je hem op 1 hand kon rijden. Kon ik hem maar op 1 hand rondsturen met een los teugeltje en een perfecte houding van mijzelf maar helaas, er is nog geen wonder gebeurd. :') Dit paard schijnt zelfs gewoon stil te gaan staan als de ruiter klemt of niet vaak genoeg loslaat van voren. En zoals je op de filmpjes ziet, staan we niet stil. :P Ik zou hem heel graag op alleen mijn zit terug willen rijden en stoppen maar dat ging nog niet dus ja, dan pak ik de teugel erbij. Ik heb het vertrouwen nog niet in mijzelf en in ons als combinatie om op 1 hand en op zit alles te doen. De stop foto's zijn dus ver van Boktwaardig. Ik durf gewoon nog niet genoeg. De instructie is prima en zegt het als ik iets doe wat niet goed is maar ook als het wel goed is. Als ik dit paard wekelijks in de les zou rijden zou het beeld er met een half jaar al heel anders uitzien. Dat weet ik zeker. Helaas zit deze stal niet om de hoek en zou het teveel geld kosten.

Ziet het er perfect uit? Nee, heb ik lekker gereden? Ja. Zou ik willen dat het er anders uitzag? Ja natuurlijk. Maar ik heb het paard niet verrot geschopt of in zijn mond getrokken. Het was een les, een training. Geen show waarin alles er perfect uit moest zien.

NRJ, super bedankt voor je woorden!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:43

Leuke foto's!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:05

Eerlijk gezegd ga ik wel een beetje met Wildgirl mee. Ik zeg zeker niks van je rijden, absoluut niet, want dat doe je netjes en vriendelijk. De shank staat achteruit, maar dat is omdat het een model is met fel gebogen scharen.
Wel zie ik een paard dat letterlijk constant in het verzet is. Verzet bij de inzet spin, verzet bij het stopje, verzet in de galop. Staartzwieren, weggedrukte rug, met het hoofd slaan, noem maar op. Ik zou er niet van versteld staan als dit paard ook nog zal gaan steigeren of staken binnenkort.
Nee, dit paard zit a) niet goed in zijn vel of b) is die oefeningen kotsbeu.
Daar kun jij natuurlijk niks aan doen, je moet het doen met wat het is, maar het ziet er allemaal heel geforceerd uit.

Born to slide, forced to work

Kayleigh__
Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:08

Bedankt weer voor het organiseren! Was een geslaagde dag.
Je foto’s zijn erg leuk geworden. Vond dat je ‘m netjes reed!

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:18

Leuk dat je dit organiseert!
Lijkt mij ook voor de niet western mensen leuk.
Ik moet helaas wel zeggen dat ik het eens ben met wildgirl.
Ook ik word niet zo vrolijk van de foto’s en filmpjes.
Ik zie een gevoelig paard dat geen raad weet met de te grove hulpen die hij krijgt. Voor mijn gevoel word er teveel aan de voorkant ‘opgelost’ en geconcentreerd.
De instructrice kan ik niet helemaal goed verstaan op de filmpjes, dus ik weet niet precies wat er gezegd is tegen jou.

Word er ook aandacht besteed aan jouw houding en zit tijdens de lessen? Dat lijkt mij een onderdeel waaraan je altijd kunt werken, juist omdat je telkens een ander paard onder je kont krijgt.
Ik zou jou in drie filmpjes flink scheef zitten naar rechts, het zou fijn zijn als de instructrice hieraan aandacht zou besteden. Dit kun je bij alle paarden die je rijdt goed gebruiken.
Maar nogmaals ik hoor niet goed wat de instructrice zegt, dus misschien is dit wel besproken.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:27

Dames vergeten jullie nu even dat dit een les is? Bellatrix is hier aan het leren. Dan krijg je miscommunicatie. Niemand rijd meteen perfect. Niemand rijd meteen soepeltjes op een paard waar je nog nooit opgezeten hebt. Misschien had het paard wel een slechte dag?


In iedergeval was bellatrix zich zelf al aan het leren om beter te worden daarvoor neemt ze toch les?

Be happy eat a snackkie

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:31

Ik werd ook niet enthousiast van de fotos om eerlijk te zijn.
vooral bij foto 5 en de filmpjes valt het me erg op. Veel druk op de teugels.
En dan kun je natuurlijk geen ervaring hebben met dit paard. Maar gezien hij bij een prof westernruiter staat zal het wel een getraind dier zijn neem ik aan? Zie nu vooral frustratie en gezwiep bij het paard.

Wat zei de instructrice er zelf van?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:33

speedfiets_2 schreef:
Dames vergeten jullie nu even dat dit een les is? Bellatrix is hier aan het leren. Dan krijg je miscommunicatie. Niemand rijd meteen perfect. Niemand rijd meteen soepeltjes op een paard waar je nog nooit opgezeten hebt. Misschien had het paard wel een slechte dag?


In iedergeval was bellatrix zich zelf al aan het leren om beter te worden daarvoor neemt ze toch les?


Natuurlijk hoeft het niet perfect!
Daar heb je les voor.
De foto’s en filmpjes roepen bij mij alleen vragen op (die ik ook stel in mijn post) en een gevoel dat in dit geval niet enorm positief is.
Je leert er toch ook niets van als we met z’n allen alleen maar gaan posten dat het fantastisch is en uitmuntend gereden?
Kritisch kijken is ook een voorwaarde om goed te leren paardrijden.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:42

Def schreef:
speedfiets_2 schreef:
Dames vergeten jullie nu even dat dit een les is? Bellatrix is hier aan het leren. Dan krijg je miscommunicatie. Niemand rijd meteen perfect. Niemand rijd meteen soepeltjes op een paard waar je nog nooit opgezeten hebt. Misschien had het paard wel een slechte dag?


In iedergeval was bellatrix zich zelf al aan het leren om beter te worden daarvoor neemt ze toch les?


Natuurlijk hoeft het niet perfect!
Daar heb je les voor.
De foto’s en filmpjes roepen bij mij alleen vragen op (die ik ook stel in mijn post) en een gevoel dat in dit geval niet enorm positief is.
Je leert er toch ook niets van als we met z’n allen alleen maar gaan posten dat het fantastisch is en uitmuntend gereden?
Kritisch kijken is ook een voorwaarde om goed te leren paardrijden.


Nee dat klopt maar dan zou opbouwend commentaar wel fijn zijn voor bellatrix denk ik zo. Nu is het vooral negatief en dat is ook niet motiverend. Kritisch oog met tips voor verbetering ziet er bv al beter en motiverender uit dan puur negatieve punten opnoemen.

Be happy eat a snackkie

Anoniem

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:44

#doeslief
O:)

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:47

@Bellatrix, ik snap je heel goed en het is ook zeker geen persoonlijke aanval oid naar jou.
Imo is het alleen jammer dat wanneer jij een boktmeeting organiseert om mensen kennis te laten maken met de westernsport er op deze wijze gereden moet worden.
Mijn instructrice zou zeggen: indien het paard nog niet voldoende klaar is om op zit te stoppen dan gaat hij óf niet de les in óf ik neem het stoppen in de les niet mee en al helemaal niet op een shank.
Is er bij jou dichterbij niet een plek waar je kwalitatief goed (en betaalbaar kunt lessen)?

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:15

Ik val ook Bellatrix totaal niet aan. Zij probeert er het beste van te maken, en doet ook niks verkeerd. Er is alleen heel erg veel verzet bij het paard, en daar zou eerst moeten aan gewerkt worden door een professionele ruiter. (Of nazicht vd DA...)

Born to slide, forced to work

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 13:44

Ik ga uiteindelijk les krijgen van Roy Willemse. Op het paard van mijn vriendin. 2x per maand is dan het doel.Deze meetings doe ik eens in de 3 maanden en zit dan meestal op een ander paard.

Ik snap echt wel dat het er niet heel goed uitziet en daarom ben ik ook blij dat ik les ga krijgen. Ik knik idd in. Al jaren. En nee, dat is niet besproken in de les. Het is echt gericht op reining en de oefeningen die erbij horen.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

justkid
Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:56

Leuk paard, ik zie wat je moet doen en wat de bedoeling van Wendy is, vooral op de filmpjes.
Het is geen makkelijke en dan is het lastig als je het zelf nog wilt leren.
Een goede stop is eigenlijk een eindpunt van een goed verzameld op eigen benen lopend paard. Echt een soort controle of alles goed zit. En dus een hele moeilijke om te leren; je moet weten hoe het voelt en dan het zelf kunnen uitvoeren en durven vertrouwen op je paard (door los te laten) die jou daarin ook moet vertrouwen (dat je hem niet oneerlijk in het bit trekt) Dat is echt lastig in zo'n les.
Wat ik hier op de filmpjes denk te zien is een paard die weet wat de bedoeling is; ze reageert mooi op Wendy's Whooaa. Maar ook een paard dat daarvoor nog niet voldoende verzameld en op het achterbeen is. Dus de stop gaat van voor naar achter ipv dat het paard het bekken kan kantelen, zich bol kan maken en zo kan glijden.
Je/ Wendy overvalt het paard eigenlijk met haar Whoaaa. Die stopjes op de cirkel zijn bedoeld om het paard alert te maken op de ruiter en zich meer te verzamelen maar ik denk dat je dan nog net even beter moet leren voorbereiden. Het is echt heel lastig.

De spins zijn eigenlijk op dezelfde manier een eindoefening. Paard moet goed recht zijn en ook op het achterbeen. De schouders moeten vrij kunnen bewegen.

Maar jij moet het leren, het paard kan het alleen als het goed gevraagd wordt en daarvoor heb je dus les.
Ik snap wel dat het leuk is om stopjes te doen en ook het spinnen mee te pakken. Maar ik hoop dat je vooral leert om het paard te verzamelen aan die losse teugel en heel veel basisdingen doet.
Het is een hele technische sport en als je je paard heel wilt laten zou je daar ook echt de nadruk op moeten leggen. Ik hoop echt dat je dat ook meekrijgt van Wendy.

En ik vind het heel leuk dat je deze topics opent :j

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:02

Bellatrix schreef:
Ik ga uiteindelijk les krijgen van Roy Willemse. Op het paard van mijn vriendin. 2x per maand is dan het doel.Deze meetings doe ik eens in de 3 maanden en zit dan meestal op een ander paard.



Ik snap echt wel dat het er niet heel goed uitziet en daarom ben ik ook blij dat ik les ga krijgen. Ik knik idd in. Al jaren. En nee, dat is niet besproken in de les. Het is echt gericht op reining en de oefeningen die erbij horen.


Dat is fijn! Dan kun je lekker regelmatig met hetzelfde paard aan de slag. Ik heb geen idee hoe Roy les geeft, ben niet bekend met western instructeurs omdat ik zelf in de dressuur hoek zit.

Dat is jammer, dat het niet besproken is in de les. Ik denk dat je daar echt mee geholpen was geweest. Mijn tip zou dan ook zijn je daar in de toekomst juist wel met je instructeur op te richten. Je bent je er bewust van, dat is al een goed begin. Hoe fijn zou het zijn dat je na jaren niet meer in knikt? Als jij zelf goed zit snapt je paard veel beter wat je bedoelt en gaan die oefeningen bijna vanzelf, als een gevolg van.
Nogmaals het is absoluut geen aanval op jou, maar als tips bedoeld.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers