Beginning from scratch..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:20

Ik heb van mijn 12e tot mijn 17e fanatiek gereden tot ik na een lelijke val niet meer durfde. Daarna heel eigenwijs op mijn 21e een eigen paard gekocht, het ideale beginnerspaard, maar we hadden totaal geen klik, en omdat ik niet over mijn angst heen durfde te komen ging het rijden verre van lekker. Hij had ook alle ruimte voor zijn koppige buien :+
Afijn, paard verkocht aan mijn bijrijdster, die het heerlijk met hem heeft, en mijn hobby gestopt. Ik reed altijd Engels.
Maar paarden bleven kriebelen, en ik wilde toch wel weer rijden. Dus in 2011 een westernles genomen. Western omdat dit mij altijd al heeft getrokken, het 'voelt' fijn en ongedwongen (dat is mijn beeld erbij). Ik heb altijd veel gemoeten, van mijzelf (perfectionistisch als de pest) en mijn instructrices. Dus het roer om maar.
De eerste westernles was doodeng, mijn angst bleef groot, ik had amper teugels vast, zadel zat onwennig. Ik ben de hele les echt puur bezig geweest met stappen en halthouden op mijn zit. We reden met zijn twee dus ik hield het voor gezien, dat ik op het paard zat vond ik al een overwinning en dan kon de ander echt les krijgen.
Hierna ook niets meer gedaan, dacht, de paardensport is niets voor mij, het is klaar zo.

Tot ik vorige week een buitenrit cadeau deed aan mijn beste vriendin. Ik bleef achter maar ze had zo veel lol gehad! Ik was jaloers, wilde ook. Dus naar Starnmeer gemaild, verhaal uitgelegd, of ik begeleid kon worden. En dat kon.
Ik heb besloten om helemaal bij 0 te beginnen, te doen alsof ik nog nooit heb gereden. Het is niet ver van de waarheid want ik ben een beginner met western :D
Aan de longe, en pas verder als ik er klaar voor was. Minder moeten, meer plezier. En binnen no time zat ik zonder vast te houden in galop :D
Kan best zijn dat ik nog 2 of 3 of 4 keer aan de longe ga, kan me niet schelen. Dit was voor het eerst sinds jaren dat ik echt heb genoten van de les en al zin heb in de volgende keer.
Ik ga om de week een privéles rijden, daarna is het de bedoeling om dat wekelijks te doen, en uiteindelijk wil ik in de manegeles mee rijden. Maar voorlopig mag ik op Twister blijven rijden om mijn vertrouwen weer een beetje terug te winnen. Vriendlief was mee om foto's te maken maar vond mij belangrijker dan het paard wat resulteerde in halve foto's :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Duke op 19-03-12 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:48

Klinkt goed! Veel plezier met de komende lessen

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:28

Mooi, dat je toch volhoud. +:)+
Angst en weinig zelfvertrouwen is heel vervelend en hebben gewoon tijd en een goede begeleiding nodig.
En zo te zien zit je nu op de goede plaats.
Veel succes en plezier gewenst.

mommy
Berichten: 139
Geregistreerd: 21-08-07

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:49

Wauwww +:)+ dat ziet er goed uit.
Lieve Twister <3 zo braaf.
Je zal zien op Starnmeer krijg je je vertrouwen weer terug, het is daar goed!
Succes *\o/*

___Kelly___

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Appleville

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:02

Minder moeten, meer plezier! Dat klinkt als een hele goede start! En respect dat je je angst zo goed aanpakt en deze op deze manier ook ongetwijfeld zal overwinnen! *\o/* *\o/* *\o/*

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 11:21

Bedankt :D
Het voelt ook goed, ik kan niet wachten tot zondag :)
Moet echt uitkijken dat ik niet weer te hard van stapel loop. Lekker rustig aan nu. Maar de stal voelt erg fijn, leuke les van evelien, ik hoor ook goede verhalen :)

HenJ
Berichten: 790
Geregistreerd: 11-01-06

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:17

Wat goed dat je doorzet! Angst op het paard is helemaal niet zo leuk. Een aantal jaren geleden was ik ook erg bang. In de bak durfde ik nog wel te rijden, maar buiten... Daarna op een brave fjord alles weer geleerd en besefte ineens hoe leuk het buiten rijden is. Dus ga zo door!!!

Met quest rijd ik nu alleen buiten en kan ik lachen om zijn gekke capriolen.

Twister lijkt trouwens op mijn quest! (zie profiel)

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:23

Ziet er al super uit! Volhouden hoor, :j angst is vreselijk maar het overwinnen is werelds!
Straks kijk je met een dikke smile terug naar deze foto's en kun je met trots zeggen dat je dit toch maar even mooi hebt overwonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:10

Hey ik heb jou gisteren eventjes zien rijden, ging supergoed joh!

Twister is ontzettend lief, ze zal je zeker helpen met het overwinnen van je angst. Het mooie is dat alle manegepaarden van Eef superbraaf zijn, dus je hoeft absoluut niet bang te zijn als je eens op een ander moet :)

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 18:36

Oh wat grappig Buckskey staat dat mooie paard van jou ook daar op stal?
Een ander is nog een stap verder hoor :D Ik reageerde al als Twister een onregelmatiger tempo liep, pas als dat mij koud laat terwijl ik zelfstandig rondstuur wil ik het wel proberen :D

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:29

Wat knap! Ben ergens wel jaloers, is misschien ook wel wat ik zou moeten doen... Heb zelf een pony waar ik niet op durf...

Ga sinds 3 keer wel weer rijden, op paard van onze stalbazin. Vind het doodeng maar ook nog leuk af en toe. Ergens kwestie van doorzetten en oefenen. Maar wel moeilijk :=

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:36

Waar is jouw angst begonnen Safiera?
Ik zou ook niet meer op mijn oude paard stappen, ik heb periodes gehad dat ik wel reed, maar in de 2 jaar dat hij bij mij was stond ik er vaker naast, liet het rijden aan anderen over.
En verder ben ik gewoon heel wisselvallig met rijden: het ene moment stond ik met tranende ogen aan de kant van angst, en tien sec, later sprong ik erop en stuurde op een hindernis aan :+ Onder het mom van, kunnen het ergste maar gehad hebben. Om weer tien sec. later van mijn paard af te springen, want hij werd zo heet van het springen hihi.

Maar wat houdt je tegen, lekker op 0 beginnen met je pony onder begeleiding?

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:43

Die glimlach van jou voorspelt veel goeds! ;)

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:36

Wat ontzettend fijn voor je. Veel plezier met lessen!

Tjebbelover
Berichten: 75
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Grunn

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:10

Super leuK!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 20:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:01

:D Goedzo goedo goedzo! Was dat vandaag? Heb je nog los geprobeerd?

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 23:03

nee was nog eerder deze week, evelien heeft vakantie, heb volgend weekend weer les, 1e half uur verankerd, zoals mijn vriend zegt :+ en het 2e half uur los proberen :)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:05

Verankerd haha :j Zie het voor me, zo'n scheepsanker er aan :+

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 23:08

Ja hij is heel grappig hoor.. :') Hij vroeg ook al of er een tweede paard bij kwam om touwtje te springen.. Whehe.
Zou wat zijn

Costadelsol
Berichten: 19
Geregistreerd: 18-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:42

Sirius_ schreef:
Ja hij is heel grappig hoor.. :') Hij vroeg ook al of er een tweede paard bij kwam om touwtje te springen.. Whehe.
Zou wat zijn


Haha mannen en paarden :+

Maar het ziet er super uit hoor! Gaaf dat je op deze manier weer bezig brengt. Paardrijden is nou eenmaal verslavend. :))

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Beginning from scratch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:17

Zooo...Netjes hoor!! Zo durf je niet meer en zo zit je alweer in galop!!!

RESPECT