Staart schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QC1997
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-08-22
Woonplaats: Brabant

Staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 21:04

Hoi,

Mijn pony begint altijd rond de lente/zomer (als de zon begint te schijnen en de beestjes komen) haar staart te schuren. Ze heeft geen last van wormen, want elk halfjaar doen we een wormonderzoek. Op dit moment spuit ik iedere dag veerust tussen de haren van haar staart. Dan schuurt ze niet. Maar als ik dit ook maar 1 dag vergeet dan is heel haar staart weer ontploft. Hebben jullie paarden/pony's hier ook last van in deze periode? En heeft iemand advies over iets wat langer dan èèn dag werkt?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:13

Dan krijgt ze teveel suiker binnen met eten

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:16

Frappant dat veerust helpt.. Meestal is het interne jeuk en niet van iets externs. Veerust kan helaas weinig tegenop qua beestjes. Een fijnmazige vliegendeken zou dan kunnen helpen.

Mijn paard schuurt omdat zijn staartwortel jeukt van de huidschilfers. Maar dat is dus totaal iets anders en ik denk dus niet dat je iets hebt aan mijn tactiek. Dat is overigens regelmatig wassen (goed schrobben) van de staartwortel om huidschilfers eraf te halen en nu smeer ik Skincalmin. Moet nog zien of dat laatste helpt overigens. Hij had het ook enorm toen hij op arm hooi stond waar hij van af viel dus echt suikers zal het niet zijn bij hem. Wel een huidirritatie van iets..

QC1997
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-08-22
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 21:17

belle_boef schreef:
Dan krijgt ze teveel suiker binnen met eten

Maar dan is het toch gek dat als ik veerust erop spuit ze niet meer schuurt? Dit verminderd niet de suikers die ze binnen krijgt....