Excellent Grooming brush, ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:33

Hoi,

ik wist niet zeker onder welke onderwerp ik dit topic moest plaatsen, maar aangezien ik opzoek ben naar ervaringen hoop ik dat het hier goed staat.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die de excellent grooming Brush gebruiken voor hun shetlander of koudbloed met dikke en lange vacht.
Ik heb een mini met een zeer dikke vacht en lange haren.
Nu zie ik regelmatig filmpjes van de Excellent Grooming Brush voorbij komen, alleen zijn het allemaal paarden met dunne of korte vacht.
Nou ben ik dus benieuwd of de excellent grooming brush net zo goed werkt op een dikke/lange vacht als op een korte/dunne vacht.

om een idee te geven van hoe dik en lang de vacht van mijn pony is, hier een foto:
(het gaat om de valk)

Afbeelding


Mochten jullie eventueel andere suggesties hebben voor een andere borstel met de zelfde soort werking sta ik daar ook voor open.

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:45

Ik gebruik hem voor mijn shetlandpony's en ik vind het prima werken! De dames vinden het ook erg lekker haha :D
Een puimsteenblok werkt hier ook altijd wel lekker. :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:47

maar.. een gekarteld zweetmes werkt nog beter!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:07

Wij krijgen er vrij veel positieve reactie's over terug van klanten (helaas nu allemaal uitverkocht).
Wat ik zelf wel een nadeel vind, is dat ze best zwaar zijn. Maar de werking ervan is top.

Gebruik hem eerlijk gezegd niet bij mijn paard. Maar dat is omdat ik zelf ook super tevreden ben over een gekarteld zweetmes en die altijd gebruik.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coƶrdinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:59

Dit past beter onder Verzorging (ervaringen zijn in dit ED forum ervaringen met diensten)

ED -> VSW

beegee
Berichten: 947
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:25


Anoniem

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:23

Ik heb de borstel ook aangeschaft voor mijn warmbloed met dikke wintervacht. De borstel werkt echt ontzettend fijn en maakt echt goed de haren los. Ik heb een furminator in mijn poetskist liggen maar die gebruik ik niet meer. Enige nadeel is zoals hierboven al geschreven is dat die best zwaar is.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:25

Ik heb hem zelf niet, ik vind hem erg duur en ik heb goede borstels voor als hij uithaart, maar op stal zijn mensen er heel blij mee, dus ik denk dat hij werkt..

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:28

Furminator? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 05:59


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 06:59

Ladygiroc schreef:
maar.. een gekarteld zweetmes werkt nog beter!



die gebruik ik ook vaak en heb een merrie met flink lang winterhaar.
wat hier ook heel goed werkt is zo plastic rosborstel op de zijkant zetten,dan haal ik er ook vaak veel haar af :j

xpvdpxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:52

Ik gebruik zelf vaak een Magic Brush of idd een gekarteld zweetmes. Heb getwijfeld over die Grooming Brush maar ben voor alsnog heel tevreden over de Magic Brush

Toevallig zag ik vandaag in het verhaal van Haflingers King en Beau dat zij er eentje hadden gebruikt voor hun shet en dit was een groot succes!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:56

Ik heb hem ook sinds vandaag, en ik vind hem geweldig! Er kwam vreselijk veel haar los. Wat ik een voordeel vind ten opzichte van de magic brush, is dat je de Grooming Brush heel makkelijk schoonmaakt, de haren vallen er zo uit, terwijl ik de magic brush met een hoevenkrabber moet schoonmaken.

xpvdpxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:03

Britt_xxx schreef:
Ik heb hem ook sinds vandaag, en ik vind hem geweldig! Er kwam vreselijk veel haar los. Wat ik een voordeel vind ten opzichte van de magic brush, is dat je de Grooming Brush heel makkelijk schoonmaakt, de haren vallen er zo uit, terwijl ik de magic brush met een hoevenkrabber moet schoonmaken.


Ah wat fijn om te horen! Misschien dat ik hem ook wel aanschaf... De Magic Brush heeft idd wel als nadeel dat hij moeilijk schoon te maken is, ik maak hem altijd schoon met de manen/staart borstel de Magic Brush te borstelen hahaha

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:07

Ik haalde een paar jaar terug bij de praxis een 20cm voegrubber (dikke reep rubber in houten handvat) kostte 2,50 en werkt nog steeds uitstekend. Niks scherps aan ook en net flexibel genoeg, is ook zo schoon.
Werkt uiteindelijk vrijwel net zo goed als alle andere zgn. wonderoplossingen voor verharen in het voorjaar.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 21:08

De furminator gebruik ik ook al jaar of 5 en is onderhand aan vervanging toe :Y)
Vandaar dat ik benieuwd was naar de grooming brush maar vind het toch best prijzig.

Magic brush heb ik ook maar met het verharen van de dikke wintervacht vind ik hem niet echt fijn in gebruik en hij haalt niet zoveel haar weg als dat de furminator doet.

Ik ga ook eens kijken naar dr zweetmes die is genoemd

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:09

Op basis van mijn ervaring vandaag kan ik hem van harte aanbevelen. Ik moet er wel bijzeggen dat hij vrij zwaar is, en groot voor mijn kleine handen. Moest hem eigenlijk met twee handen (a la zweetmes) hanteren.

xpvdpxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:20

tamary schreef:
Ik haalde een paar jaar terug bij de praxis een 20cm voegrubber (dikke reep rubber in houten handvat) kostte 2,50 en werkt nog steeds uitstekend. Niks scherps aan ook en net flexibel genoeg, is ook zo schoon.
Werkt uiteindelijk vrijwel net zo goed als alle andere zgn. wonderoplossingen voor verharen in het voorjaar.


Wat een handige oplossing! En goed betaalbaar hahah. Zet bij diezelfde voegrubber het woord paard ervoor en het is meteen minimaal 10 euro duurder :(

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:34

Ik gebruik de achterkant van mijn magic brush tijdens het verharen. Die uitstekende randjes werken heel goed als een soort furminator. En de pony's vinden het fijn, ik merk dat ze mijn furminator een stuk minder vinden vooral op de benen enzo.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 02:09


xpvdpxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:26

Jorex schreef:
Ik gebruik de achterkant van mijn magic brush tijdens het verharen. Die uitstekende randjes werken heel goed als een soort furminator. En de pony's vinden het fijn, ik merk dat ze mijn furminator een stuk minder vinden vooral op de benen enzo.


Oh slim! Laatst ergens gelezen dat de achterkant van de Magic Brush ook als zweetmes kan gebruiken. Van de zomer wil ik dit nog eens proberen

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:38

Ja daar gebruik ik hem inderdaad ook al jaren voor of om mijn jongste pony af te leiden. Die pakt namelijk graag dingen vast en dat randje dus ook. Heel handig als ie even stil moet staan voor een paar minuten, hij kan zo minutenlang de vloer ermee borstelen. _O-

xpvdpxJarig
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:26

Jorex schreef:
Ja daar gebruik ik hem inderdaad ook al jaren voor of om mijn jongste pony af te leiden. Die pakt namelijk graag dingen vast en dat randje dus ook. Heel handig als ie even stil moet staan voor een paar minuten, hij kan zo minutenlang de vloer ermee borstelen. _O-



Hahaha handig!

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Excellent Grooming brush, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:53

Net een besteld, ben benieuwd .

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:30

Britt_xxx schreef:
Op basis van mijn ervaring vandaag kan ik hem van harte aanbevelen. Ik moet er wel bijzeggen dat hij vrij zwaar is, en groot voor mijn kleine handen. Moest hem eigenlijk met twee handen (a la zweetmes) hanteren.


dat heb ik dus ook.. kan er eigenlijk niet fijn mee werken, mijn plastieken roskammetje gaat beter.
Maar ik vind hem wel superfijn om haren uit dekjes enz te halen!