Loopband: hulp gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Loopband: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 13:08

Hoi!

Ik ben mij aan het oriënteren voor een loopband. Ik ga verhuizen naar een stal met een buitenbaan maar ik vind het belangrijk dat wat voor weersomstandigheden het ook zijn, hij altijd zijn beweging kan krijgen. Ik kom daar met 1 vriendin te staan, en mogen op deze privé stal een loopband plaatsen.

Nu is het best een lastige zoektocht om een tweedehands loopband te vinden. Nieuw is helaas voor ons als particulier te duur. Zijn hier mensen die nog tips hebben? Of iemand weten die zo een loopband heeft staan zodat ik kan informeren of ze deze misschien willen verkopen? Ik heb gemerkt dat de loopbanden vaak niet gewoon worden aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats maar vaak via via verkocht worden. Daarom mijn hoop dat iemand mij hier verder kan helpen!

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Loopband: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:24

Ik heb nog nooit een paard op een loopband gezien eerlijk gezegd, daarom zijn ze waarschijnlijk ook niet veel te koop.

Is het beter om te zorgen dat je paard overdag buiten komt in de paddock of wei zodat ze evengoed beweging krijgt? Dat lijkt me voor het paard ook fijner dan een uurtje op een loopband lopen.

Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 13:27

ingvdh schreef:
Ik heb nog nooit een paard op een loopband gezien eerlijk gezegd, daarom zijn ze waarschijnlijk ook niet veel te koop.

Is het beter om te zorgen dat je paard overdag buiten komt in de paddock of wei zodat ze evengoed beweging krijgt? Dat lijkt me voor het paard ook fijner dan een uurtje op een loopband lopen.


Ja er zijn meerdere stallen waarbij ik een loopband gezien heb! Paard komt voldoende buiten maar daarnaast willen wij graag een loopband aanschaffen. Zodat ik hem ook bij sneeuw en strenge vorst kan laten lopen, als we niet kunnen uitwijken naar een binnenbak.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:30

Ik weet dat sommige klinieken er een hebben.

Mijn tinker heeft ooit vanwege een afstudeerproject een paar uur loopband ervaring, (in hochmoor kliniek in duitsland) na een eerste eh baas dat is best eng het beweegt. Eenmaal het spelletje door, band maakt geluid en komt iets omhoog is bewegen heeft hij er met heel veel lol opgestaan. :j

Als je het vergelijkt met een stapmolen is het denk ik wel een gezondere beweging namelijk rechtuit. Je zou een paar klinieken kunnen bellen of ze er een hebben en zo ja waar ze die vandaan hebben

Even een korte zoek gedaan. Deze link kwam ik tegen. Geen idee of hij betrouwbaar is maar je zou kunnen bellen

https://www.werktuigen.nl/land-en-tuinb ... -8850.html

http://hippiwalker.com/Homepage/hippiwalker/
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-11-20 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:32

Maar je hebt toch niet per se een binnenbak nodig als het sneeuwt/vriest?
Ik heb in Finland gewoont, daar hadden we ook een pony. En geen binnenbak. Maar ook met sneeuw/ijs/vorst reden we gewoon in de buitenbak. Met ijzers heb je sneeuwringen of speciale ijzers, zonder ijzers heb je niet veel last. Enige wat je op moet letten is dat je bak gesleept is, hobbels die bevroren zijn zijn wat naar natuurlijk. Maar een goede baksleep lijkt me dan een betere aankoop :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Loopband: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:34

Ik kan me voorstellen als het de keuze is tussen geen beweging of een loopband dat de band een betere optie is.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:36

Ik denk dat je dit tweedehands bijna niet gaat vinden. Het is namelijk een heel specifieke investering, dus niet snel iets waar mensen vanaf willen.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Loopband: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:56

Kan je ze dan niet veel beter in een kudde 24/7 buiten zetten? Eventueel met deken en schuilstal. Dan kunnen ze altijd naar behoefte bewegen.

Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 13:59

troi schreef:
Kan je ze dan niet veel beter in een kudde 24/7 buiten zetten? Eventueel met deken en schuilstal. Dan kunnen ze altijd naar behoefte bewegen.


Ik heb een hengst dus geen optie! En ook niet iets wat wij zoeken!

Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 13:59

karuna schreef:
Ik weet dat sommige klinieken er een hebben.

Mijn tinker heeft ooit vanwege een afstudeerproject een paar uur loopband ervaring, (in hochmoor kliniek in duitsland) na een eerste eh baas dat is best eng het beweegt. Eenmaal het spelletje door, band maakt geluid en komt iets omhoog is bewegen heeft hij er met heel veel lol opgestaan. :j

Als je het vergelijkt met een stalmolen is het denk ik wel een gezondere beweging namelijk rechtuit. Je zou een paar klinieken kunnen bellen of ze er een hebben en zo ja waar ze die vandaan hebben

Even een korte zoek gedaan. Deze link kwam ik tegen. Geen idee of hij betrouwbaar is maar je zou kunnen bellen

https://www.werktuigen.nl/land-en-tuinb ... -8850.html

http://hippiwalker.com/Homepage/hippiwalker/


Super bedankt voor de tip!!

Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Re: Loopband: hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 14:02

Het heeft niet heel veel zin om in te gaan op mensen die alleen reageren over andere opties dan een loopband. Wij willen graag een loopband gaan kopen! En Hadden de hoop dat we via bokt misschien nog tips tegen kwamen. En dat we zo misschien via via aan iemand kwamen die de loopband wil verkopen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:04

Ik ken ze wel en voor paarden die echt op serieus niveau lopen of erg snel overgewicht hebben zie ik daar wel nut in. Echter geef ik je inderdaad weinig kans op 2e hands.
Ook zou ik het eerst testen voordat je koopt. Ik weet niet wat voor paard je hebt maar ik heb op een stal met loopbanden gestaan en die waren vrij terughoudend met alles wat geen standaard hoog in het bloed staand paard was. De ponies, koudbloeden en andere foksels met eigen mening hadden iets te snel door dat als je gewoon niet loopt dan de noodrem erop gaat :+
De ‚gewone‘ paarden liepen daar eigenlijk allemaal heel braaf in, verbazingwekkend braaf zelfs hoe zelfs grote rillers dat zo snel accepteerden.

Misschien zijn ze te huur?

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:05

precies TS !!!
Je bent duidelijk in wat je wél wilt.
Dus alleen reageren met oplossingen lijkt me goed.
Misschien een aantal klinieken aanschrijven ?? Of wellicht draverijen of zo ????
of de diverse leveranciers vragen of ze iets weten...
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 17-11-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:08

Je ziet ze vrij veel in Duitsland, althans toen ik een aantal jaar geleden daar was. Misschien dat je op die manier ook aan een tweedehandse kan komen?

Persoonlijk vind in het geen fijne apparaten, ik vond de paarden ook veel ermee gaan stuwen in hun lopen. Ik heb er een maand lang bij gezeten terwijl de hengsten erop hun beweging kregen maar het is voor die paarden ook vrij eentonig, geen verandering van omgeving, al bewegen de benen wel. Grootste gedeelte van de paarden begreep het systeem wel goed, sommige kregen het nooit in de hoeven en die gingen er uiteindelijk ook niet op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:09

Sizzle mijn tinker had er juist de lol van. Maar die beleefde ook altijd iets teveel plezier aan stapmolens.

Bij hochmoor was hij ook de eerste koudbloed er op.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:09


Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 12:22

Sizzle schreef:
Ik ken ze wel en voor paarden die echt op serieus niveau lopen of erg snel overgewicht hebben zie ik daar wel nut in. Echter geef ik je inderdaad weinig kans op 2e hands.
Ook zou ik het eerst testen voordat je koopt. Ik weet niet wat voor paard je hebt maar ik heb op een stal met loopbanden gestaan en die waren vrij terughoudend met alles wat geen standaard hoog in het bloed staand paard was. De ponies, koudbloeden en andere foksels met eigen mening hadden iets te snel door dat als je gewoon niet loopt dan de noodrem erop gaat :+
De ‚gewone‘ paarden liepen daar eigenlijk allemaal heel braaf in, verbazingwekkend braaf zelfs hoe zelfs grote rillers dat zo snel accepteerden.

Misschien zijn ze te huur?


Ja daar had ik ook al naar gezocht, maar helaas nog geen bedrijf gevonden die ze verhuurd. :(

Georgina_33
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 12:23

RianneH schreef:
Je ziet ze vrij veel in Duitsland, althans toen ik een aantal jaar geleden daar was. Misschien dat je op die manier ook aan een tweedehandse kan komen?

Persoonlijk vind in het geen fijne apparaten, ik vond de paarden ook veel ermee gaan stuwen in hun lopen. Ik heb er een maand lang bij gezeten terwijl de hengsten erop hun beweging kregen maar het is voor die paarden ook vrij eentonig, geen verandering van omgeving, al bewegen de benen wel. Grootste gedeelte van de paarden begreep het systeem wel goed, sommige kregen het nooit in de hoeven en die gingen er uiteindelijk ook niet op.


Super bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken of ik eruit kom in het Duits.