Polyvlokken en vallend blad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Polyvlokken en vallend blad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 11:33

Ik heb dit jaar polyvlokken in mijn longeercirkel laten verwerken en dat bevalt enorm goed. Dus komend jaar wil ik ook graag de rijbak gaan doen, maaaaar naast mijn rijbak staan een aantal 20m+ eikenbomen die prachtig schaduw geven aan de bak en de stallen en dus niet weg mogen. Nu hark ik in de herfst eens in de zoveel tijd hele bulten blad en eikels bij elkaar en gooi dat weg.

Maar ik wil straks natuurlijk niet al mijn vlokken wegharken.

Bladblazen zal misschien iets beter zijn, dan harken denk ik, maar de vlokken zullen ook wel mee gaan, zo zwaar zijn die ook weer niet. Met de hand de vlokken er tussenuit zoeken zie ik ook niet zitten.
Een vangnet om de boom heen werkt ook niet (boomcondoom :D ).

Een dak boven de bak zou geniaal zijn natuurlijk, maar zover reikt mijn budget niet. Iemand anders die nog een slim idee heeft?

Het blad laten liggen is niet bevorderlijk voor de bodem natuurlijk...

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Polyvlokken en vallend blad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:19

Ik lees even mee, als het goed is heb ik vanaf het voorjaar ook een rijbak en ik wil ook polyvlokken. Wel ook veel bomen om de bak en nu veel blaadjes in de wei (die dan dus straks in de bak zullen liggen).

Gerinck
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-20

Re: Polyvlokken en vallend blad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:59

Dit is inderdaad een vervelend probleem. Ik zie ook geen andere oplossing dan een dak boven de bak. Ik had juist verwacht dat een vangnet wel goed werkt. Ik lees zeker mee als er een oplossing hiervoor is gekomen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:49

Gebruik je de bak dagelijks? Anders misschien zeil of een net aan die zijde leggen/ spannen en die verplaatsen na het leeghalen als je gaat rijden?

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Polyvlokken en vallend blad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 15:20

Heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar is ook niet te doen denk ik. Het gaat om zeker de helft van de bak, dus zeker 30mx20m niet meer, ik denk dat als het gaat regenen oid, dat dat zeil echt niet meer te verplaatsen is.