Rubber op de vloer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jollot
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-15

Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 19:51

Ik zit te denken over andere vloerbedekking in stal. Wat is jullie ervaring met een rubber vloer? We hebben geen afvoer. Dus beter vloeistofdichte rubber vloer? Kit je dat dan aan zijkanten? Mijn merries liggen graag. Ligt dat op zo’n vloer met laagje stro ook goed? Niet glad? Nog tips?


Anomien
Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:06

Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.

Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.

Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...

Of je moet echt dik opstrooien...

Mama van mijn lieve meisjes

Jollot
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-15

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 20:18

Klinkt niet goed . Mijn ene merrie is best een draaikont met als gevolg al het stro langs zijkanten tegen de muren. Kaal middelpunt zeg maar. Trek het meermalen dicht per dag ik wilde vooral haar een lekkerdere ligplek geven.

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:21

Ik heb een paar maanden geleden rubber matten in de stal gelegd. Maar de onze kunnen ook naar buiten snachts.
Kwaliteit van hun hoefzolen is zeer vooruit gegaan en het is minder stoffig, voor mij de hoofdreden dat ik hiervoor gekozen heb (had eerst zaagsel liggen)

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:22

Knert schreef:
Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.

Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.

Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...

Of je moet echt dik opstrooien...

Die ervaring heb ik niet. Op één van de stallen waar ik werkte, stonden alle paarden het merendeel van de dag op stal: rubbermatten met papier, en ik heb geen kale hakken gezien, ook niet bij de jonge hengsten die na het weekend nauwelijks nog papier over hadden. :=

Bij ons werden de matten trouwens aan de vloer gelijmd om slijtage tegen te gaan door schuiven o.i.d.

tamary
Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:43

Knert schreef:
Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.

Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.

Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...

Of je moet echt dik opstrooien...

Geen last van, maar vloer loopt iets af en langs die strook ligt geen mat. Moet ik opstallen, dan komt op die kale strook vlas om de urine die niet snel genoeg wegloopt te absorberen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anomien
Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:10

Mkango schreef:
Knert schreef:
Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.

Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.

Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...

Of je moet echt dik opstrooien...

Die ervaring heb ik niet. Op één van de stallen waar ik werkte, stonden alle paarden het merendeel van de dag op stal: rubbermatten met papier, en ik heb geen kale hakken gezien, ook niet bij de jonge hengsten die na het weekend nauwelijks nog papier over hadden. :=

Bij ons werden de matten trouwens aan de vloer gelijmd om slijtage tegen te gaan door schuiven o.i.d.


Wat typisch. Ik ben er juist mee gestopt omdat de hakken toch kaal werden.

Moet zeggen dat dat bij de koeien ook zo is.. als er iemand te weinig zaagsel in de boxen heeft gedaan.

Mama van mijn lieve meisjes

Zick_Zack
Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:39

Knert schreef:
Wat typisch. Ik ben er juist mee gestopt omdat de hakken toch kaal werden.

Moet zeggen dat dat bij de koeien ook zo is.. als er iemand te weinig zaagsel in de boxen heeft gedaan.


Die kale hakken komt dan meer door het schuren van het dunne laagje zaagsel dan door de matten, bij dikker opstrooien zie je dit al minder.

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:08

Hier ook rubber matten wel op roosters met laagje vlas ( mijn paard heeft ongeveer 1 baal per week ) dus geen type voorstel een kale hakken hier hoor en ze ligt elke nacht

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:10

Onze paarden die plassen er trouwens niet op, aangezien dat spettert, plassen doen ze buiten! Ik haal er elke dag een trekker (of hoe noem je dat) overheen om het schoon te houden. Vind het super makkelijk.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:25

Hier ook rubber matten, eerst pure noodzaak door stallen op roosters, nu geen noodzaak meer maar wens. Het trekt veel minder koud op dan beton/steen en voelt al veel zachter, waardoor er minder strooisel op hoeft. Ik gebruik stro op het rubber.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Gerinck
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-20

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:36

Zijn rubberen matten juist niet voor onrustige paarden? Ik nam aan dat het een optie was om schade aan paard en stal te voorkomen, waarbij het minder aantrekkelijk voor een paard is om te slaan.

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:39

Ik heb hier rubbermatten in de stal van mijn schraper liggen. Het scheelt echt enorm in het lawaai, en dus ook in hoeveel ze nog schraapt. De lol is er nu zeg maar wel een beetje vanaf. Hoeven blijven netter, en mijn nachtrust is ook stukken beter.

Hier overigens geen last van kale hakken, maar ik moet zeggen dat ik gewoon nog steeds ruim opstrooi.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3


tjakka123
Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:52

Hier rond-om matten + bodem. Geen kale hakken, wel elke dag mesten en plak stro erbij.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:29

Mayo paardenmatrassen zijn ook mooi, veel zachter waardoor je ook geen slijtplekken krijgt en volgensmij ook niet duurder dan rubber matten! Ik heb ze helaas zelf (nog) niet maar als we de nieuwe stal mogen bouwen komen deze er zeker in! Op hun site vind je hier meer informatie over!

noordje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:01

Hier ook rubbermatten plus dikke laag zaagsel in de stallen. Werkt goed.
In de buitenstal heb ik wat dunnere matten met wederom dikke laag zaagsel en ook daar werkt het super.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:02

Wij hebben oo stal wel rubber (tegels)
Maar daar gaat gewoon stro op

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Horse_234
Berichten: 25
Geregistreerd: 15-06-20

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:41

Hier ook rubber matten in combinatie met vlas

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:41

Mayo matten idd :j Wij hebben ze nu 2 jaar in stal liggen, op een betonnen ondergrond zonder afvoer oid. Bevalt echt heel goed nog steeds. We hebben achterin de box een strook van ca 30 cm "vrij" liggen, daar ligt dus alleen krul. En onder de matten blijft het zo goed als droog. We hebben wel nog krullen op de matten liggen, want we hebben ze gelegd voor extra comfort voor ons paard, want zachter en geen optrekkende kou meer. Geen kale plekken of niks. En ze zijn lekker licht, je haalt ze er zo uit als het moet. Dat is met de rubber matten (die in de uitloop liggen) wel anders, dat is altijd weer een heel project als het daaronder weer eens schoon moet.

.

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rubber op de vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:52

Kiezen jullie paarden ook bewust voor de mayo mat om te slapen ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, mukkes en 29 bezoekers