Paard plast extreem veel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Paard plast extreem veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 19:06

Hoihoi!

Mijn paard heeft wat nierproblemen en plast hierdoor extreem veel. Momenteel staat ze 24/7 buiten, maar van de winter is dit niet mogelijk.

Ze plast alleen der stal zo nat dat er de volgende dag 5 cm plas in der stal staat. Ze staat op stro maar ik kan op deze manier iedere dag een baal weggooien en dan heeft ze ook nog eens niet droog gestaan s nachts en staat er ook nog een hele laag pis in der stal onder het stro..

Vlas is helaas geen optie, doordat ze alle bodembedekking ook eet en de mestboer dit niet kan afvoeren. Wie kent er nog een trucje. De stal heeft al een putje, maar loopt niet overal geleidelijk naar de put en het is zoveel dat dit ook niet genoeg afvoert.

Het is zoveel plas dat je de dag erna denkt dat je op een waterbed loopt van stro. Paard is onder behandeling geweest voor der nieren in de kliniek en heeft hier medicatie voor. Verder kan ik haar hier ook niet in ondersteunen.


Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard plast extreem veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:07

Gehakseld koolzaadstro een optie? Of strokorrels?

Oy with the poodles, already

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Paard plast extreem veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:18

Als het zoveel is dan lijkt het me ondoenlijk om op te lossen. Ik zou dan denken aan toch betere afvoer maken of toch buiten (stal met uitloop of paddock).

koeien op de weg...

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Paard plast extreem veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:22

Strokorrels of eventueel rubberen staltegels/koeienbed. En anders misschien overleggen of ze toch zo veel mogelijk buiten kan of in de box met de beste afvoer?

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Mizora
Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Paard plast extreem veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:58

Als er een put in zit zou ik kijken of je er roosters met daarop (waterdoorlatende) rubber matten kan doen. Of rubbermatten op noppen. En daar dan alsnog een half pakje stro per dag op, maar dan loost het meeste al weg. De urine is sterk verdund, dus dat het niet snel naar het putje toe loopt geeft niet (en als je dagelijks de stal leeghaalt kan je eventueel op plaats waar urine blijft staan een halve emmer water gooien als de boer dat goed vindt).

Ik zou je putje een keer goed laten doorspuiten, want het hoeft niet heel snel te gaan, maar in principe hoort hij 100L water wel in 12 uur te kunnen afvoeren, dat is minder dan een emmer per uur.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17, pluklief, pretty, SentiBot en 36 bezoekers