manen mooi of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haffie_mich
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-07-19

manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 22:52

hoi hoi!
ik heb de manen van mijn haflinger bijgeknipt maar ik weet niet of ik het nou zo mooi vind. wat vinden jullie en als het anders moet hoe zou het dan moeten?
dit is de before:
Afbeelding
dit is de after:
Afbeelding
een vriendin zei dat sportcoupe ook mooi zou staan en ik heb via een app een deel van der manen wegehaald dus dan ziet het er zo uit:
Afbeelding

wat vinden jullie?


ps: ik wist niet in welke topic ik dit moest plaatsen dus asl jij het weet zet het er maar in :)

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:57

Ik persoonlijk vind de after niet zo mooi, ik ben van of lang en onregelmatig of de laatste, de sportcoupe.
Maar dat is ieder zijn eigen smaak :D
Laatst bijgewerkt door huricane op 08-08-20 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:57


Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:01

Persoonlijk zou ik een sportcoupé doen. Vind recht en middellengte een beetje raar staan

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:19

Ben met de vorige eens... te recht is gewoon weg niet mooi/netjes. Daarnaast vind ik persoonlijk lange natuurlijke manen of sport coupe het mooist :=
Daartussen vind ik het net niet zeg maar

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:25

Ook al is het niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het je haf nog niet eens zo heel raar staan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:27

Ik vind beide prima. Zou lekker doen wat je zelf mooist vindt.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:30

Ik stem voor sportcoupe :)

Orezriver
Berichten: 31
Geregistreerd: 09-08-20

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 01:15

Staat best stoer dat korte!!

Haffie_mich
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-07-19

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 21:37

hey iedereen! dankjewel voor de antwoorden. sinds ik haar manen korter heb geknipt, dus die middellengte is het wel een stuk gezonder geworden. ik rij geen wedstrijden ofz dus hoeft t niet perfect. ik laat t vanaf nu gewoon groeien en ik ga der manen extra goed verzorgen zodat ze straks een dikke lange bos manen heeft!!

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:58

Als je ze extra goed wilt verzorgen, 1 tip. Niet uitborstelen en niet te veel aan zitten. Hoe meer je er mee doet hoe sneller ze breken. Het liefst met je vingers uitborstelen en geen product met sillicone erin smeren.

Haffie_mich
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 21:59

Sas_Mon schreef:
Als je ze extra goed wilt verzorgen, 1 tip. Niet uitborstelen en niet te veel aan zitten. Hoe meer je er mee doet hoe sneller ze breken. Het liefst met je vingers uitborstelen en geen product met sillicone erin smeren.

dankje!!! ga ik zeker gebruiken!!

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:24

Ik vind het echt spuug lelijk.
Maar ik ben ook niet van manen knippen.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:53

Ik vindt het op de eerste foto mooi, de andere twee lelijk

Haffie_mich
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 23:11

Birdie60 schreef:
Ik vind het echt spuug lelijk.
Maar ik ben ook niet van manen knippen.

dankjewel voor deze reactie... haar manen waren dood aan de onder kant dus kk moest wel knippn

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:11

Oh afschuwelijk. Die sportcoupes moeten echt afgeschaft worden!
Geen enkel paard wordt daar mooier van. Hanenkam wil nog wel eens heel stoer uitpakken bij paarden met forse nekken.. Maar sportcoupe nee. Gewoon netjes natuurlijk behouden. Doe de manen van mijn jongens met de tondeuse verticaal (dus echt niet recht horizontaal afgesneden maar echt laagjes maken)...

Ps. Haar is zowiezo dood. Als het te dun en gespleten wordt dan doe ik het dus verticaal met de tondeuse voor een natuurlijke look. Nooit recht afknippen. Schaar mag niet eens in de buurt komen!

Haffie_mich
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 23:12

Hutcherson schreef:
Oh afschuwelijk. Die sportcoupes moeten echt afgeschaft worden!
Geen enkel paard wordt daar mooier van. Hanenkam wil nog wel eens heel stoer uitpakken bij paarden met forse nekken.. Maar sportcoupe nee. Gewoon netjes natuurlijk behouden. Doe de manen van mijn jongens met de tondeuse verticaal (dus echt niet recht horizontaal afgesneden maar echt laagjes maken)...

haha ik vind sportcoupes ook echt lelijk. maar een vriendin zei dat t nog wel zou kunnen

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:16

Nooit luisteren naar andere paardenvriendinnen wat dat betreft! Als je t niet mooi vind moet je t niet doen! Gewoon jezelf een manier aanleren dat je het netjes bij kunt werken zodat je het zelf mooi vindt.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:17

Birdie60 schreef:
Ik vind het echt spuug lelijk.
Maar ik ben ook niet van manen knippen.


Ik ga mee met birdie60. Ik vind manen knippen echt een no-go. Wilt niet zeggen dat je niet voor een sportcoupe kan gaan, maar doe het dan netjes trekken of met een mesje, zodat je geen jaren 80-bloempotkapsel krijgt.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:17

Geef het een aantal maanden en het ziet er al veel natuurlijker uit. Paard op stal had dit kapsel ook. Nu 1 jaar later zie je er niets meer van dat iemand de schaar erin gezet heeft.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:10

Ik heb precies hetzelfde nu bij mijn haffie, :=
Heb erover nagedacht het gewoon af te scheren en het te laten groeien, maar dat is ook weer zo'n stap en met al die vliegen stel ik dat gewoon uit. Zo laten, tja, geen idee.

Sportcoupe heb ik geprobeerd, maar is het ook niet. Ik houdt zo van lange manen, maar dit is zo on natuurtlijk. Misschien maak ik er een (te groot) probleem van. :evaw:

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:11

Ik vind helemaal niks aan lange manen. De hals komt zoveel mooier uit met een sportcoupe. Nu zit je er ergens tussenin en heb je niet het weelderige van lange manen en ook niet het stoere van korte :P
Dus zelfs als je terug lang wil zou ik eerst nog korter gaan. Dan kan het op een mooiere manier terug lang worden.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:57

Langere sportcoupe en dan gesneden en de onderkantjes met een efileerschaar "uitdunnen" zodat het natuurlijker valt!

Dit was mijn Tinker met sportcoupe, ik vond die langere vlasdunne manen echt niks :+
Afbeelding

Mijn warmbloedmerrie heeft ook een sportcoupe, maar m'n jaarling koudbloedkruising vooralsnog nog lange (gaat niet lang meer duren }:) )

Spoiler:
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:10

Een boog kan ook stoer staan. Hier vorig jaar alles eraf gehaald en geschoren en nu een mooie stoere boog.
Wel veel werk als je het echt netjes wilt houden. Hij heeft er in elk geval meer geduld van gekregen. Maar ik knip het dan ook echt elke week, vind het anders al gauw niet meer zo mooi. :')

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: manen mooi of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:13

Ik zou voor de sportcoupe gaan. En dat op een natuurlijke manier dus schuin knippen of trekken.
Veel meer verzorgd dan van die dode puntige manen. En zo komt de hals mooi uit.