Vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sweetdreams
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-05-08

Vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 13:00

Hoi!

Graag zou ik willen weten wat de ervaringen met vliegendekens met hals zijn? Heb je een vaste of losse hals? En gebruik je de hals ook?

De hals lijkt mij vervelend voor het paard, het belemmerd t kroelen met andere paarden. (Klein minpunt is ook dat de manen beschadigen dacht ik?)

Maar als de dazen dan juist op t enige stukje hals gaan zitten is t misschien weer een ander verhaal.

Ben benieuwd naar de ervaringen met hals!


monsera
Berichten: 3070
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:14

Ik heb er een met hals. En buikstuk. Pak het liefst zoveel mogelijk paard in. Liever even niet meer kroelen dan lek geprikt zeg maar :D

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:17

Mijn paard heeft helaas een hekel aan vliegendekens :') dus wij behelpen ons met veel spray, maar ik zie in mijn omgeving toch ook vooral paarden die het goed doen op dekens met hals. Als je dan toch wat aandoet, ga dan voor kwaliteit en pak ze zoveel mogelijk in (dus ook buikflap zou ik aanraden).

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:20

Ik heb bewust zonder hals. Een paard verliest een groot deel van de warmte via de hals, dus daarom laat ik de hals bewust af. Ik heb wel een losse hals voor bijvoorbeeld een periode met extreem veel dazen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sica en 101 bezoekers