Paradijsjes op hooguit 2000m2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-17 15:45

Binnenkort komt mijn jeugddroom dan toch eindelijk uit, de pony's komen aan huis! Bij ons stekkie hebben we geen bijzonder groot stuk grond, maar van voldoende grootte om er wat leuks van te maken. In de omgeving ga ik nog op zoek naar een weiland om zo de ruimte nog wat te vergroten.

Om alvast ideeën op te doen, was ik benieuwd wie er pony's of paarden heeft lopen op een stuk van maximaal 2000m2. En vooral, op welke manier. 24/7 buiten, alleen overdag, paddock, weiland, pp, alles ben ik nieuwsgierig naar.

Dit topic is echt om ideeën op te doen. Dus brandt los en foto's zijn van harte welkom!


bulck
Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:59

JudithO schreef:
Binnenkort komt mijn jeugddroom dan toch eindelijk uit, de pony's komen aan huis! Bij ons stekkie hebben we geen bijzonder groot stuk grond, maar van voldoende grootte om er wat leuks van te maken. In de omgeving ga ik nog op zoek naar een weiland om zo de ruimte nog wat te vergroten.

Om alvast ideeën op te doen, was ik benieuwd wie er pony's of paarden heeft lopen op een stuk van maximaal 2000m2. En vooral, op welke manier. 24/7 buiten, alleen overdag, paddock, weiland, pp, alles ben ik nieuwsgierig naar.

Dit topic is echt om ideeën op te doen. Dus brandt los en foto's zijn van harte welkom!


Heel eerlijk, dat is geen oppervlakte om een paard op te laten, laat staan meerderen.
Wat is de ondergrond? 24/7 op zo'n klein stukje??, dat is gegarandeerd binnen 2 maanden een grote zandbak (en dus ook modderbad met de maanden die komen)
Ponyparadise zal het ook niet worden, eerder ponyhell.

Dus als je het paardwaardig wilt houden zou ik ergens anders een oplossing in trachten te zoeken.
Een halve hectare is toch echt wel het absolute minimum en dan nog..
Met meerdere pony's zal je toch gemakkelijk een 1Ha of meer moeten hebben. Plaats voor stallen/schuilstal, berging (stro, hooi, gerief etc). Je zou moeten kunnen opsplitsen zodat je stukken kan laten rusten en ze dus kan omzetten ( soms ook ten behoeve van ponies). Verder is de ondergrond van belang, want dat brengt toch weer eigen problemen mee (zand, klei). Wat doe je met de pony's? Gewoon gezelschapsdieren of toch iets van rijden/koets ofzo?
Een gewone bak meet al 20*40m (800m²), dus ga maar al na hoe klein je stukje grond is.

Kijk als het is voor eens eventjes op te staan, zal het wel gaan. Als noodoplossing, maar om permanent op te zetten is het gewoon niet geschikt.

L'embarras du choix

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:02

Ik heb mijn paarden op 800 vierkante meter als ze niet op het gras(weiland 2500 vierkante meter) staan.
Hiervan is 200 vierkante meter verhard en er zit een schuilstal bij.

Ideaal is het niet maar hoeveel paarden kunnen er in Nederland de hele winter op een mooi grasland blijven staan? ;)
http://boktimg.nl/img/m/kB7Hpf.jpg
http://boktimg.nl/img/m/6WzQs2.jpg

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:04

Het ligt ook een beetje aan je stuk. Is het lang en smal? Staat er een schuur op? etc etc.

Even kort gezegd staan veel paarden nog niet eens elke dag op 2000m2 en kunnen ze bij een gunstige afmeting best hun benen strekken.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar iets van een pp vanwege de beweging en uitdaging. Je eerste prioriteit is dan goede omheining en droge paden met diverse voerplekken.

Wij hadden ze eerst op een ruime paddock en dan 2 hooibakken, maar dat nodigde niet uit tot bewegen. Ze aten de ene leeg en daarna de andere.
Daar hadden we 2 stallen open voor 4 pony's. We hebben ze eerst 2 om 2 in de stallen eten gegeven, maar we vonden ze evengoed met 3 of 4 in 1 stal gepropt. Zonder ruzie, want ze zijn gek met elkaar, maar toch......... Dan had ik liever 1 ruime stal met voldoende beschutting.

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:07

ik zie in je profiel dat het om 3 'kleine' pony's gaat?

het is en blijft klein.

ik zou sowieso een stuk verharden om ze in de natste periodes op te laten.
voor de rest het resterende gras in 2 delen zodat er altijd een stukje kan rusten.

Anoniem

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:10

Op 2000m2 kun je prima een leuk winterplekje maken hoor. :j
Zou wel kijken of je dan voor de zomer een fijn weiland kunt regelen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:15

Ik reageer trouwens zelf wel uit een ander standpunt. Ik vind weidegang/gras niet zo belangrijk. Ze kregen 24/7 hooi en ik koos voor 24/7 samen buiten lopen, boven een weiland.

Als je 2000m2 als weide wilt, is dat te weinig en wordt het ook blubber.

Omdat we zelf rond kijken voor de toekomst en diverse huizen zie met soms iets te weinig grond en naar indeling kijk, zouden wij weitjes voor de leuk een uurtje open zetten en misschien ook een tijd niet.

Het is een beetje wat je gewend bent en belangrijk vind daarin. Op pensionstallen heb je vaak zomers hele dag wei en 's winters heel beperkt tot niet. Als er paddocks zijn, zijn die vaak klein, kunnen ze er slechts 4 uurtjes op en mag er niet gevoerd worden.

Ik vind het een enorme pre dat mijn paarden zelf kunnen kiezen en samen rondlopen, eten etc.Daarvoor is een leuke indeling op 2000m2 prima.

Duhelo
Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:26

bulck schreef:
JudithO schreef:
Binnenkort komt mijn jeugddroom dan toch eindelijk uit, de pony's komen aan huis! Bij ons stekkie hebben we geen bijzonder groot stuk grond, maar van voldoende grootte om er wat leuks van te maken. In de omgeving ga ik nog op zoek naar een weiland om zo de ruimte nog wat te vergroten.

Om alvast ideeën op te doen, was ik benieuwd wie er pony's of paarden heeft lopen op een stuk van maximaal 2000m2. En vooral, op welke manier. 24/7 buiten, alleen overdag, paddock, weiland, pp, alles ben ik nieuwsgierig naar.

Dit topic is echt om ideeën op te doen. Dus brandt los en foto's zijn van harte welkom!


Heel eerlijk, dat is geen oppervlakte om een paard op te laten, laat staan meerderen.
Wat is de ondergrond? 24/7 op zo'n klein stukje??, dat is gegarandeerd binnen 2 maanden een grote zandbak (en dus ook modderbad met de maanden die komen)
Ponyparadise zal het ook niet worden, eerder ponyhell.

Dus als je het paardwaardig wilt houden zou ik ergens anders een oplossing in trachten te zoeken.
Een halve hectare is toch echt wel het absolute minimum en dan nog..
Met meerdere pony's zal je toch gemakkelijk een 1Ha of meer moeten hebben. Plaats voor stallen/schuilstal, berging (stro, hooi, gerief etc). Je zou moeten kunnen opsplitsen zodat je stukken kan laten rusten en ze dus kan omzetten ( soms ook ten behoeve van ponies). Verder is de ondergrond van belang, want dat brengt toch weer eigen problemen mee (zand, klei). Wat doe je met de pony's? Gewoon gezelschapsdieren of toch iets van rijden/koets ofzo?
Een gewone bak meet al 20*40m (800m²), dus ga maar al na hoe klein je stukje grond is.

Kijk als het is voor eens eventjes op te staan, zal het wel gaan. Als noodoplossing, maar om permanent op te zetten is het gewoon niet geschikt.

Nah, hier ben ik het niet mee eens.
bij de trekpaarden heb ik 1.5 hectare voor de drie paarden, en daarmee heb ik ze het jaarrond 24/7 buiten op de weide, en staan ze 4-6 maand op enkel maar gras.
Ik zou zeker afkunnen met de helft of minder.

De kleine paarden staan op een stuk dat nog geen hectare is, hier ook ruimte genoeg, maar gras hou je uiteraard niet meer over.

Belangrijk is om te investeren in goede ondergrond.

2000 m² is ruim zat. Paddock paradise is ideaal maar is erg duur om het begaanbaar te houden, een mooi alternatief is
- ruime schuilstal, verhard (mijn stal is 5*8)
- ruime verharding ervoor (die is bij ons 12*5, maar had ik liever groter gezien, minstens 8*10 of 10*10)
- een piste (minstens 15*30, groter is uiteraard beter, dan kan je ook netjes trainen.)
als je de piste een beetje in het midden legt, kan je een track maken van de rest van de grond.
Plaats doorgangen dat ze vanuit de paddock rechtstreeks in de piste kunnen, maar dat je ook zo moet instellen dat ze de volledige ronde moeten doen. water plaats je ergens in de piste zodat je ze kan "dwingen" om wat rond te lopen. Je kan verschillende hooiplaatsen aanbieden, maar het meest praktische kwa werk is om te voeren op het verharde gedeelte.
Doordat ze toegang hebben tot de piste hoef je geen bodembedekking in de stal gebruiken (= goedkoper en minder werk + pure mest).
Als het droog genoeg is laat je de track open, natte dagen enkel toegang tot de verharding en de piste.
Als ze dan in de zomer nog een paar weken/maanden op een wei kunnen, heb je imo een ideaal stukje.
zo heb je een stuk van 40*50 (of 20*100), met in het midden de piste, langs de buitenkanten kunnen ze hier een behoorlijke sprint op trekken hoor.
Indien je het financieel kan kan je uiteraard het volledige stuk draineren, en ook de track in zand doen, eventueel een heuveltje of een waterpoel erin, je kan alle richtingen uit.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:32

Eens met superpony en ik denk ook vanuit hetzelfde standpunt.. Ik vind gras geen noodzaak, de hele dag vrij kunnen lopen wel (dus liever een zandpaddock het hele jaar door, dan een weiland maar voor de helft van het jaar en de andere helft in te kleine opgepropte paddockjes).

Sowieso op zo'n stuk heb je niks aan het gras, dat is binnen no time op. Je kunt er beter een leuke ruime paddock van maken met genoeg uitdaging qua indeling. Zorg dat ze altijd ruwvoer tot de beschikking hebben. :j

Mocht je per se je paarden op gras willen, dan kan je altijd in de buurt nog op zoek naar een landje dat je kan huren in de zomermaanden.

EDIT: De tips van Duhelo zijn ook goed, alleen zou ik niet je paarden in de piste (daar bedoel je toch rijbak mee??) laten, dat is echt niet goed voor je rij-bodem. Een pad eromheen is wel handig! En inderdaad een schuilstal, een stuk verharden, en een stuk draineren met zand zodat ze altijd droog kunnen staan/liggen.

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:39

Prima ruimte hoor, daar is best wat van te maken. Die van mij staan op een dikke 3000m2, en dat zijn dan een tinker en een zware belg. Ik heb ons perceel verdeeld in een stal met verharde uitloop, een paddock/rijbak van 20x35 en dan hebben ze nog twee weitjes over die om de beurt tijd hebben om bij te groeien en om de beurt worden bemest en gekalkt.
Vroeger stond mijn tinker op een stukje verhard met stalletje en daar aan vast zo'n 1500m2 wei, verdeeld in twee stukjes. Ook dat bleef 's zomers en 's winters groen terwijl hij toch 24/7 op wei stond.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:45

In de winter hebben onze pony's (4, maten 1.06m, 1.20m, 1.52m, 1.55m) in de gunstigste situatie de volgende oppervlaktes:
- schuilstallen: 3 van 3x3 en 1 van 3x5 (samen 27+15=42m2) [in een ongunstige situatie gaat de stal van 3x5 verloren)
- stoepjes: 1 van 9x5 en 1 van 5x5 (samen 45+25=70m2) [in een ongunstige situatie gaat het stoepje van 5x5 verloren]
- paddock, zand, altijd droog van 15x30 (450 m2) [in een ongunstige situatie gaat 10x15 meter verloren]
- track, drie paden (in een U-vorm) van 5x60 (900 m2), meestal droog, na een flinke bui plassen. Soms bovenlaag wat modderig.
Opgeteld: 1.462 m2 [ongunstige situatie: 1.272 m2]

Onze longeerbak en rijbak liggen binnen de U, beide hebben een grasbodem (totale oppervlak binnen de U is iets meer dan 2.000 m2). De paddock is te zwaar om in te longeren of rijden.

Het idee van Duhelo vind ik een goede; stal met verharding als basis, rijbak in het midden, track eromheen. Als je het goed wil doen, zorg je dat je track altijd begaanbaar is, zodat je er ook op kunt voeren (bijvoorbeeld in palletboxen).
Wij voeren in de stallen (hangende hooinetten, vind ik niet ideaal), in de paddock (hooinet in palletbox) en op de track (hooinet in palletbox). Voeren op de track zijn we overigens erg truttig mee, als we het iets te vochtig vinden, voeren we er niet om te zorgen dat het niet te modderig wordt.

Heb je een plattegrondje, ts? Ik vind het altijd wel leuk om even wat te tekenen.

Oy with the poodles, already

simongek
Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:48

In mijn ogen prima te doen.

Wij hebben klein stuk land waar hij zomers ivm bevangen raken paar uurtjes staat. Voor de rest in de buitenbak en op stal.

Sammyoo
Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:52

Kijk maar even in mijn profiel...
De afgelopen acht jaar hebben vier pony's samen met ons op 2140 vierkante meter gewoond. Gaat prima, ze zijn niets tekort gekomen!
We hebben nu een stukje grond van de buren erbij kunnen kopen, dus volgend jaar hebben ze er een klein weitje bij, dat is toch wel fijn.

edit..... ik zie dat ik de foto's van ons plekkie uit mijn profiel heb gehaald.. Wij hebben dus een voerstation van Hit, die staat op een strook grond naast de bak. De bak wordt als paddock gebruikt, maar we rijden er ook.Tevens staat er op de smalle strook grond een grote schuilstal en een hayshelter met stro om te knabbelen. Tot slot een paar hele kleine stukjes gras voor af en toe in de zomer een snoeperdje.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-17 20:22

Op het stukje staat een schuilstalletje, en er is een stuk verhard wat ik nog ga uitbreiden. Ik zat er inderdaad ook al over te denken om in elk geval een pad rondom te maken zodat ze in alle gevallen goed de benen kunnen strekken.
Een bak is niet nodig, die ligt aan de overkant van de weg al. Kwestie van goede vrienden blijven met de overburen :D

Om het volledig als weide te gebruiken is absoluut niet mijn insteek. Waarom ik het genoemd heb is omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar andere met stukjes van ongeveer hetzelfde formaat of kleiner, en de indeling daarvan. Dat is het idee van ideeën opdoen :Y)

@bulck, wat betreft je mening over de ruimte ben ik het absoluut niet met je eens. Ik heb ze nu 24/7 op 2500m2. Al 2,5 jaar. En nog nooit blubber gehad, terwijl ik nu niet eens een verhard stuk heb. En nee, ik heb nu geen zandgrond. Lekker grof ook om dat gelijk ponyhel te noemen.

@duhelo, dank voor de tips!

Het weinige tot geen gras op dit formaat begrijp ik, maar zoals ik in de OP al schreef heb ik er 2 die weinig tot geen gras mogen om medische redenen. Dus dat is echt geen ramp.
Hooi voer ik uit zelfgebouwde slowfeeders (verzwaarde speciekuipen met hooinet met kleine maas erin).

@azmaj, 8nnemiek, Hilary, sammyoo, dank voor jullie ervaringen. Daar heb ik wat aan ;)

Een plattegrondje heb ik nog niet. We wonen er momenteel nog niet, dus exacte maten kan ik ook nog niet geven. Er staan ook nog wat flinke bomen op het perceel, dat is dus ook nog iets om rekening mee te houden. Die plattegrond komt over een week of wat nog, houden jullie nog van me te goed!

tamary
Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:54

Flinke bomen zijn uitstekende ophangpunten voor hooinetten. Lekker los slingerend, duurt het lang om ze leeg te krijgen.
Het kan zeker, maar wees niet zuinig met het geschikt maken van de ondergrond op je paden, en hoe meer slowfeeders hoe beter.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 12:02

Al doende leert men is imo ook altijd een goed principe.
Ik heb nu 3 slowfeeders, maar nog 2 extra hooinetten. Het is sowieso bij een nieuwe stek altijd even puzzelen hoe en wat. En stukje bij beetje aanpassen, net zo lang tot het allemaal naar wens is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:07

Ik zou afwisselen in ondergrond. Als het kan een heuveltje. Obstakels zoals balkjes. Bochtjes aan ene kant en een langer ren stuk aan andere kant bijv. Eetbare takken/boomstronkje. Een kruiden tuintje. En dan je standaard dingen.

Je moet wel werken aan de paden, omdat je er zelf ook doorheen moet met uitmesten.

Maar alles valt of staat een beetje qua mogelijkheden met de afmetingen van je stuk. Lang en breed is gewoon anders dan een vierkant stuk etc.

DinkyOmie
Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:41

Daar kan je echt wel iets moois van maken!
Jouw paarden staan er dan zeker beter dan ''bijna'' alle manege paarden of paarden die de hele dag op stal staan.
Mijn paarden staan de hele dag buiten, kunnen in de stal als ze dat willen. Ze staan op een verhard stuks van 300 m3 en ze kunnen in de rijbak. :) We hebben ook nog een wei, maar daar mogen ze maar af en toe op :).

*I'm not perfect, i am original*

lindar1985
Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:06

Hoi! Het kan zeker. Is maar net wat je wil. Ik ben eens wezen kijken bij iemand van bokt die 3000m had en ook nog een bak (sammyoo). Die hadden het echt heel mooi met hit-actief systeem.
Ik heb zelf een pp met erg veel land en dus wei, maar ben overtuigd dat het ook wel anders kan.
Zorg voor een goede ondergrond, makkelijk te mesten (ik heb zand paden en stukken verhard) en maak een soort van pad, zoals bij een paddock paradise. Zorg voor goed hooi, mooie schuilstal, en ik denk dat je blijere paarden hebt dan een paard dat meer dan de helft van de dag binnen moet zijn.

Oh ja en zorg er voor dat je pad in een rondje loopt, en niet dood.. Die bij mij snappen dat niet.. Dombo's

Sammyoo
Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:25


Geryon
Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:32

Laat je niet gek maken hoor, het is groot zat wat je hebt! Paar stalletjes en daaraan een bak die je ook als paddock gebruikt, klein deel verharden tegen de modder. Onbeperkt hooi of veel voermomenten en ze staan top!

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:44

Ik denk dat mijn 2 shetlanders op dat oppervlakte staan.
Ik heb dan een zandpaddock, waar ze van 6 uur s'avonds tot 12 uur in de ochtend op staan.
de rest van de dag mogen ze op 2 weides die apart van elkaar staan, de ene keer in de ene en is het daar kaal gaan ze op de andere.
Ze hebben een schuilstal, verder heb ik geen bak, maar men ik af en toe in de weide als dat echt nodig is.
Verder men ik eigenlijk altijd buiten.
Eventueel wil ik wel eens foto's maken van het stuk als daar interesse naar is :)

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:51


_suus19_
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 04:22

Ik heb dan 3000m2 maar het idee blijft hetzelfde, het is klein :')
Dat merk je toch wel, ookal is het verder wel te doen.
Ik heb 2 kleine ponys en 2 grote. De kleintjes komen nooit op de weide, staan altijd op het winterstuk (schuilstal, bak en verharding; alles altijd toegankelijk alleen bak dicht als we met een paard werken). De grote staan in de zomer 24/7 op de wei.
Afgelopen winter stond nummer 4 er nog niet bij, vandaag gaan ze voor het eerst alle 4 op het winter stuk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Het is wel wat nadenken op zo'n klein stuk. Altijd de weide dicht met slecht weer, wij zitten op veengrond dus heel nat (voorste wei is deels opgehoogd en droger, dus daar staan ze de nachten en als het erg nat is). Maar in principe hebben de 2 paarden best veel gras. Ik voer hun 1 voerbeurt hooi per dag (de helft van wat ik in de winter zou geven) en dat is zat.

De inrichting is als volgt:
[ img ]

Dit was al zo, wij huren het en kunnen het verder niet aanpassen. Het belangrijkste wat ik wel anders zou doen als ik kon kiezen was een meer vierkante verharding. Het is nu te smal waardoor ze last krijgen van de korte bochtjes draaien op de verharding. Voor de schuilstal hebben we daarom 3x3 zand en verder liggen er rubber matten over de hele verharding.
De bak is als paddock prima, om te rijden had hij wat groter gemogen.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 09:33

Sammyoo, dank voor de foto's!
Leuk detail trouwens, die oude wagenwielen tegen het hek <3

Verder, blijf vooral posten! Ik vind het erg interessant om het allemaal te lezen :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Tess1, Thrive, Wopkebrok en 40 bezoekers