Paard met bemerking gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 20:58

We hebben er een nieuwe aanwinst bij! Misschien niet heel verstandig, want op het paardje is helemaal op de foto gezet en op de alleerste (onscherpe) foto was de bemerking al te zien:


Afbeelding

Hij is wit.... En nooit, nooit nooit zouden we een wit paard kopen! Nooit! Geen witte! Uh uh :n . Maar ja, toen werd dochter verliefd. En aangezien ze dan van die puppy-oogjes krijgt en haar vader en ik watjes zijn, zijn principes om overboord te gooien. En nu hebben we een witte. Nou ja, technisch gezien is het geen witte maar een schimmel, daar troosten we ons mee als we keihard uitgelachen worden door talloze stalgenoten die onze aversie kennen.

Overigens is hij van zijn kruintje tot zijn kleine teentje op de foto gezet door de dierenarts en zag hij er van binnen perfect uit. En nu zijn we de trotse eigenaren van Corvette (Contender x Carthago). Een prachtige en lieve appelschimmel met een voorkeur voor poep op zijn hals. Dus nu mijn vraag: wat is de beste vriend van schimmeleigenaren die hun paard graag schoon houden? Wat werkt echt?

En nu zijn er trouwens ook nog mensen die beweren dat onze bruine net zo vies is, maar daar geloof ik niks van! Wat ik niet zie, bestaat niet :o

Anoniem

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:01

Gefeliciteerd!! Wat een leukerd!

Ik heb een Cremello gekocht, en wou eigenlijk ook geen witte oeps. Maar goed boenen met borstels, en van die spotremover doet wonderen. Helaas slaat die van mij snel geel uit hahaha ik heb me er bij neergelegd en geaccepteerd dat mooi wit hem niet gaat worden, en al helemaal niet het wit houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:03

Poetsen. Heel veel poetsen :j . Had ik al gezegd dat je veel moest poetsen?

Verder, shampoo en een spons. Wij gebruiken normale paardenshampoo. Dat helpt hier genoeg. Maar volgens mij hebben wij een vrij nette schimmel.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:11

Wat er echt helpt?Dit:

Afbeelding

Sleazy, kan ook met oren, halsdeken en bij voorkeur ook nog een staartzak.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:13

Ik heb jaren een echt wit paard gehad. En die lag ook bijna iedere dag in de mest. Ik heb jaren iedere dag de vlekken weggewassen en zo bleef hij spierwit. Af en toe de staart met zilvershampoo. Dat is volgens mij het enige wat helpt om gele en groene vlekken te voorkomen.



Afbeelding

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:18

En deze onesie helpt ook goed :D :
Afbeelding

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 21:30

Wow, die onesies zijn goed! Hebben ze daar ook kaplaarsjes bij? En dingogirl, die is met recht écht wit!

En moeten we nog aan de cowboy magic en galloping goop, of gaat dat um niet worden? Droogshampoo, poetsblokken, dat soort dingen?

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:32

Mijn tip: leg je er bij neer. Nee, niet in de mest, bij het feit dat je nooit meer een witte kerst zult kennen. Of welke witte dag dan ook.

Sleazies (even opletten op welke sites je terecht komt als je daarnaar op zoek gaat), onesies, het helpt allemaal zo lang je paard zo'n ding aan heeft. Het gaat vaak akelig mis op het moment dat dat ding uit gaat. Volgens mij hebben die witten een geheim bondgenootschap waarin ze elkaar te trucjes vertellen om zo snel mogelijk niet meer wit te zijn als je uit je kadoverpakking wordt gehaald.

Ik snap trouwens niet dat je dit paard niet terugbrengt. Hier is niet eens sprake van een verborgen gebrek. Als je geen poep in je ogen hebt, zie je toch gelijk dat dit paard een bemerking heeft?

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 21:36

Nee Maflinger, nee! *stopt vingers in oren* lalalalalalalalalala!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:39

eventueel schreef:
Wow, die onesies zijn goed! Hebben ze daar ook kaplaarsjes bij? En dingogirl, die is met recht écht wit!

En moeten we nog aan de cowboy magic en galloping goop, of gaat dat um niet worden? Droogshampoo, poetsblokken, dat soort dingen?


Ik heb volgens mij zo'n greenspotremover van sectolin (alleen gebruik het nooit, want ben ongeduldig, heel handig bij een wit paard). Dat werkt volgens mij ook voor poepvlekken prima. Maar ik pak meestal een magic brush en ga even goed boenen, meestal word de gele poepvlek dan al aardig witter.

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:48

"Geen witte".

*Zucht* weer eentje die erin getrapt is...


Los van voorgaande tips: tegenover bekenden en stalgenoten gewoon ontkennen dat ie wit is, en laat hem eventueel als "bont" registreren.

Sterkte.

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.glamhorse.nl/c-3253775/zes-tips-voor-een-wit-paard/

Verder gewoon uitproberen wat in jullie situatie het beste/prettigste werkt.

Mooi paard heb je daar hoor. :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:55

Ik dacht al, bemerking? Maar nu snap ik het :+

Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst. Wat ook nog wil helpen met schoonhouden zijn tranen.

:')

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:57

Haha. Het enige wat bij die van mij werkt is niet meer op stal zetten. Paddock, wei en schuilstal is allemaal prima, op stal is garantie voor gigantische poep- en piesvlekken.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:58

Tjonge jonge weeeeer zo'n topic, laat het paard dan ook eerst controleren door een goede veearts. :Y)


Die onesie's moet je dan maar in dozijn eenheden kopen :7
Succes met de shampoos en sprays, misschien helpt lief fluisteren in z'n oor ook wel.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:59

Laatst bijgewerkt door Niqui op 16-11-19 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:00

GDG schreef:
Haha. Het enige wat bij die van mij werkt is niet meer op stal zetten. Paddock, wei en schuilstal is allemaal prima, op stal is garantie voor gigantische poep- en piesvlekken.

Hier ook idd. Nu alleen nog zand (mooi schoon zand, dus goed eraf te borstelen), aarde en in de zomer grasvlekken.

En als je de deken af doet en niet oplet, krijg je dit:

Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4711
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:05

ambre schreef:
Wat er echt helpt?Dit:

[ [url=m/v32fSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sleazy, kan ook met oren, halsdeken en bij voorkeur ook nog een staartzak.

Zo te zien werkt dit ook niet. ..ik zie allemaal vieze vlekken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:06

Haha wilde ik ook net zeggen ik zie vlekken :')

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:09

Sky_As schreef:
ambre schreef:
Wat er echt helpt?Dit:

[ [url=m/v32fSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sleazy, kan ook met oren, halsdeken en bij voorkeur ook nog een staartzak.

Zo te zien werkt dit ook niet. ..ik zie allemaal vieze vlekken


Nee nee: schone vlekken!Dat is toch anders.
Maarre: ook mijn bruine en vos staan er zo bij, dé truc tegen uitvallende manen onder een halsdeken.


Afbeelding

Alleen is het nu net een bende struikrovers.

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:10

Gefeliciteerd met jullie prachtige appelschimmel <3
Deze vind ik wel toepasselijk :D


Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:13

Toen ik Jin schimmel nog had was de magic brush mijn beste vriend. Even stevig poetsen op (droge) mest en gras vlekken en hij was zo weer wit!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:15

ohjee nog iemand die niet naar die ene eis geluisterd heeft. Mijn enige eis was ook... Ik wil geen ‘witte’ Nou... veel witter kon jammergenoeg niet :')
Afbeelding

Gelukkig heb ik een witje... Die zich voor een witje best schoon houdt :) Vaak vallen de vlekken er ook weer vanzelf af. De vieze staart heb ik opgelost doordat mijn paard geen staart meer heeft. (medische reden met een praktische voordeeltje er bij)

Jammergenoeg heb ik de goden verzocht door er een perlino bij te nemen.. Oeps.. Hier minder geluk bij, die ligt vaak genoeg in de poep. Echter is die de dag erna met een beetje poetsen ook weer schoon. Hij houdt gelukkig wel schone manen en staart.

Afbeelding



(verder zijn cowboymagic en zilvershampoo de beste hulpjes. Wassen met zilvershampoo en dan afantoe insprayen met de super bodyshine zodat vlekken er vanzelf weer afvallen)
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 16-11-19 22:20, in het totaal 4 keer bewerkt

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:15

Hahaha geweldig! Ik wilde ook nooit een witte en geen merrie.
Ik wilde een bruine KWPN ruin van 1.70 ofzo zei ik altijd.

Ik begon met een welsh A merrie schimmel daarop volgde haar dochter die cremello was. Later kwam het rijpaard een valk kleurige lusitano wat eerder kwa stokmaat E pony is. En toen ook nog eens 2 bonte Shetlanders op me pad gekomen. (En eerlijk ik wilde eigenlijk ook nooit shetlanders...)

Zo zie je maar een leuk paard heeft geen kleur haha

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:16

Succes :+

Afbeelding

Grapje! Heel veel plezier met jullie knapperd! Mijn schimp staat in de winter lekker onder een deken zodat ze in ieder geval op ooghoogte wit is :')

In de zomer was ik haar soms grondig met Cowboy Magic Rosewater shampoo, daarna met een zilvershampoo als ze écht wit moet worden.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 22:19

Ik ben al een boodschappenlijstje aan het maken hoor! Ketchup zet ik er ook bij, maakt groene chloorharen ook weer blond, dus ik geloof erin :). Tranen ga ik ook opsparen in een flaconnetje, mogen dat ook tranen van het lachen zijn of werkt met tuiten beter?

En Zoolgangster (is dat gangster in het nederlands of in het engels, het moet wel kloppen in mijn hoofd), ik zal het gelijk in zijn paspoort veranderen. Kleur: strontbont. En het is een echte knapzak, ons ventje! Ik mopper, maar dat is maar schijn <3 .