Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__PrinCes
Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 20:39

Hallo Bokkers,

Mijn vriend en ik zijn aan het oriënteren om het hekwerk rond de wei en de rijbak te vervangen en een extra paddockje te maken. Welke omheining hebben jullie gekozen en waarom en waar vandaan? Foto's zijn altijd leuk om te zien! :j
Er zijn zoveel site's en aanbieders dat wij door de bomen het bos niet meer zien en de prijzen lopen ook zo uiteen...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


LadyUrsy
Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:43

We hebben de rijbak met hout omheind, halve balken. Om de weides hebben we Safety band. Ik vind het netjes en veilig.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:45

Wij hebben via marktplaats een hele partij oude boompalen opgekocht. En via een https://www.thalenstouw.nl/ een partij schriklint aangeschaft en een paar rollen schrikdraad. Lint was voor de bovenste twee rijen, goed zichtbaar voor de paarden, juiste breekkracht mochten ze erdoorheen schieten. Draad was voor helemaal onderin, meer om de honden buiten de weide te houden. Toen er een veel te slimme en uitbreekgevoelige Shet bij kwam hebben we rondom een gedeelte schapengaas gezet en op een aantal delen houten planken (oude schuurdelen van onze oude stal) bevestigd.

Nu zijn we achter een nieuwe (uitloop)stal aan het bouwen, en daar komt een paddock/pleintje voor. Dat gaan we omheinen met palen en hout. Palen zijn oude kastanje boomstampalen, die we via marktplaats gevonden hebben. Planken zijn restanten rabat van een kantine die we dit voorjaar hebben afgebroken.

Wij gebruiken dus veel tweedehandsmateriaal of restpartijen. Enerzijds omdat onze portemonnee dat wel prettig vind, anderzijds omdat we ook voorstander zijn van zoveel mogelijk hergebruik.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:46

[ img ]
Bak: houten omheining geplaatst door Chevaldo. Heel tevreden van.

Weide: houten palen, bruin lint van Kolec op 1m35 en 70cm geloof ik. Ook super tevreden van. Valt weg in de omgeving en de paarden blijven er wel gewoon goed achter.

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:49

Gewoon houten planken/palen met stroomdraadje erlangs. En om het buitenste hek gaas ertussen zodat de hond er niet tussendoor kan kruipen om te ontsnappen :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

__PrinCes
Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 19:08

Libera schreef:
Gewoon houten planken/palen met stroomdraadje erlangs. En om het buitenste hek gaas ertussen zodat de hond er niet tussendoor kan kruipen om te ontsnappen :D


Heb je het ook zelf geschilderd? Wij (Ik :') ) hebben niet zo'n zin om ieder jaar het hekwerk in de verf te moeten zetten :+


Laurievc schreef:
Bak: houten omheining geplaatst door Chevaldo. Heel tevreden van.

Weide: houten palen, bruin lint van Kolec op 1m35 en 70cm geloof ik. Ook super tevreden van. Valt weg in de omgeving en de paarden blijven er wel gewoon goed achter.

Hier ga ik eens naar kijken, ziet er goed uit thanks!

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:32

Wij hebben groene ijzeren hekwerk palen om de drie meter laten plaatsen en deze op twee hoogtes met groene Beo band rondom bespannen. Het Beoband is op iedere paal met twee aluminium strips vastgezet op de palen. Hebben eerst iedere paal op twee plaatsen voorgeboord met een accu boormachine. De band met een auto en lier paal voor paal opgespannen en vast geschroefd. Aan de binnenkant hebben we afstandhouders met schrikdraad gemonteerd.Oersterk, niet te opvallend in de omgeving, Paarden gaan er echt niet doorheen en mocht er een keer een in vliegen dan kunnen ze zich niet erg verwonden. Staat hier nu negentien jaar.Ziet er nog perfect en strak uit en geen onderhoud aan.Was niet duur vergeleken met andere afrasteringen.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:41

Hier ook hele goede ervaringen met beoband.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:55

Wij hebben een hekwerk van berendsen geplaatst vorig jaar, maar nooooooit meer. Opschroef. Net waaibomenhout.... Ze hebben vorig jaar al nieuwe poort palen beloofd omdat de oude helemaal inscheuren, maar ze komen ze dus alleen brengen als ik 100,- bezorgkosten voldoe. Geen service niets, dus bij het volgende huis gaan wij voor een andere leverancier . Ik weet nu alleen nog niet welke.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:05

Ohja, je vroeg om foto's. Nu is die van ons niet zo mooi als die houten omheiningen die hier langskomen, maar voor een beetje beeld bij mijn tekst van hierboven dan ook wat foto's. Oh, en wij hebben inderdaad ook het bruine lint wat mooi wegvalt in de omgeving.

Vanaf een afstandje:
[ img ]

Wat dichterbij:
[ img ]

Je ziet dus ook haast niet eigenlijk dat er ook nog schapengaas aan de andere kant op zit, dat valt enorm weg. Wel fijn, want dat gaas heb ik wel echt nodig om die verdomde shet in de weide te houden. :')

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:10

Wij hebben onze omheining van de weides en bak laten zetten door de hindernisbouwer van Boekelo en Aachen. Particulier dus. Heeft daarom wel wat langer geduurd dan door een groot bedrijf maar heeft topwerk geleverd!

[ img ]
[ img ]

Onze tussenheiningen zijn van kwalitatief band met houten palen.

[ img ]


Waar de Shetlanders lopen heeft hij nog een extra band gemaakt zodat ze niet kunnen ontsnappen. :Y)

[ img ]

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:36

__PrinCes schreef:
Libera schreef:
Gewoon houten planken/palen met stroomdraadje erlangs. En om het buitenste hek gaas ertussen zodat de hond er niet tussendoor kan kruipen om te ontsnappen :D


Heb je het ook zelf geschilderd? Wij (Ik :') ) hebben niet zo'n zin om ieder jaar het hekwerk in de verf te moeten zetten

Ja ik verf het zelf, maar het is asfalt verf en zou 3-5 jaar mee moeten gaan... we zullen zien :)
Wij hebben een sprayer dus heel veel werk is het niet om het bij te werken

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:10

Wij hebben Gallagher bruin breed lint. Bevalt erg goed en ziet er mooi uit.

zacharyhill
Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:34

Hier nog een tevreden Chevaldo klant heel blij mee, alles van hout zowel de weides als de rijbak. omheining staat er nu bijna 4 jaar.

[ img ]

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:43

Wit kunststof voor buitenbak en paddocks en breed schriklint voor de weides. Grootste deel staat al een jaar of 11 ( meegenomen van onze vorige plek en wat nieuw erbij voor de nieuwe plek). Omdat het spul zo goed bevalt, onderhoudsarm is ( soms een beetje schoonmaken) en super veilig ( breekt niet!) zijn we het ook gaan verkopen.

1e 2 foto's zijn genomen tijdens een clinic bij ons:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

het pad naar de weides achter, rechts de buitenbak, links de afscheiding met de buren ( en een mooie zonsondergang).
[ img ]


Memuska
Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Welke bak/weide omheining hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:59

Wij hebben hardhout (okan), hoef je nooit meer wat aan te doen. :+

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Leliesan en 95 bezoekers